Cracovia

Transportul în comun și infrastructura din Polonia

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 21:27

Bombardier NGT8
Fişiere ataşate
DSC_0768_1.jpg
DSC_0768_1.jpg (308.75 KiB) Vizualizat de 1127 ori
DSC_0769_1.jpg
DSC_0769_1.jpg (273.98 KiB) Vizualizat de 1127 ori
DSC_0595_1.jpg
DSC_0595_1.jpg (331.72 KiB) Vizualizat de 1125 ori
DSC_0596_1.jpg
DSC_0596_1.jpg (360.4 KiB) Vizualizat de 1125 ori
Ultima oară modificat de Icsilviu pe Vin, 27 Mai 2016, 21:44, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 279
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 21:30

Bombardier NGT6 - a doua generație
Fişiere ataşate
DSC_0689_1.jpg
DSC_0689_1.jpg (367.01 KiB) Vizualizat de 1126 ori
DSC_0690_1.jpg
DSC_0690_1.jpg (355.29 KiB) Vizualizat de 1126 ori
DSC_0691_1.jpg
DSC_0691_1.jpg (326.56 KiB) Vizualizat de 1126 ori
DSC_0693.jpg
DSC_0693.jpg (341.86 KiB) Vizualizat de 1126 ori
DSC_0694_1.jpg
DSC_0694_1.jpg (364.78 KiB) Vizualizat de 1126 ori
DSC_0695.jpg
DSC_0695.jpg (342.1 KiB) Vizualizat de 1126 ori
DSC_0696.jpg
DSC_0696.jpg (280.53 KiB) Vizualizat de 1126 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 279
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 21:53

Interior NGT6 prima generatie
Fişiere ataşate
DSC_0562_1.jpg
DSC_0562_1.jpg (361.36 KiB) Vizualizat de 1116 ori
DSC_5888.JPG
DSC_5888.JPG (279.26 KiB) Vizualizat de 1116 ori
DSC_5889.JPG
DSC_5889.JPG (285.43 KiB) Vizualizat de 1116 ori
DSC_5798.JPG
DSC_5798.JPG (290 KiB) Vizualizat de 1116 ori
DSC_5800.JPG
DSC_5800.JPG (286.04 KiB) Vizualizat de 1116 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 279
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 21:59

Interior EU8N
Fişiere ataşate
DSC_0680_1.jpg
DSC_0680_1.jpg (294.54 KiB) Vizualizat de 1116 ori
DSC_0681.jpg
DSC_0681.jpg (375.15 KiB) Vizualizat de 1116 ori
DSC_0683.jpg
DSC_0683.jpg (313.4 KiB) Vizualizat de 1116 ori
DSC_0684_1.jpg
DSC_0684_1.jpg (294.29 KiB) Vizualizat de 1116 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 279
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 22:01

Interior GT8 Dusseldorf
Fişiere ataşate
DSC_0571_1.jpg
DSC_0571_1.jpg (387.43 KiB) Vizualizat de 1116 ori
DSC_0572_1.jpg
DSC_0572_1.jpg (298.44 KiB) Vizualizat de 1116 ori
DSC_0573_1.jpg
DSC_0573_1.jpg (391.2 KiB) Vizualizat de 1116 ori
DSC_0575.jpg
DSC_0575.jpg (303.1 KiB) Vizualizat de 1116 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 279
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 22:11

N8S
Fişiere ataşate
DSC_0602_2.jpg
DSC_0602_2.jpg (455.65 KiB) Vizualizat de 1116 ori
M8S_1.JPG
M8S_1.JPG (276.07 KiB) Vizualizat de 1116 ori
M8S_2.JPG
M8S_2.JPG (261.3 KiB) Vizualizat de 1116 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 279
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 22:36

Interior 105N
Fişiere ataşate
DSC_5900.JPG
DSC_5900.JPG (272.65 KiB) Vizualizat de 1114 ori
DSC_5901.JPG
DSC_5901.JPG (281.42 KiB) Vizualizat de 1114 ori
DSC_5903.JPG
DSC_5903.JPG (316.91 KiB) Vizualizat de 1114 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 279
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Sâm, 11 Iun 2016, 19:05

Schema de numerotare a liniilor de tramvai:
1-24 linii normale,
30-39 linii cu vehicule low-floor - numerotare folosită în anii 2000,
40-49 linii de ranforsare în anumite zile ale săptămânii ale unor linii normale - numerotare folosită în anii '90 și 2000.
50-52 linii rapide,
62, 64, 69 linii de noapte,
70-79 linii temporare care operează doar în perioade de deviere,
81-99 linii pentru cimitire care operează doar pe 1 Noiembrie.

Liniile cu cele mai interesante trasee:
1 - trece prin cele 3 grand-unionuri ale orașului.
2 - cel mai scurt și cel mai turistic traseu,
3 - varianta inițială clasică a liniei rapide 50,
4 - cele mai mari discrepanțe de solicitare de-a lungul traseului, tramvaiele de peste 40 de metri circulând goale în zona combinatului,
10 - cea mai lungă linie,
16,21 - ultimile linii de tramvai care deservesc exclusiv cartierul Nowa Huta. În urmă cu 20 de ani existau 6 astfel de trasee,
50 - singurul traseu cu mai multe tronsoane rapide, care parcurge atât o secțiune de tunel cât și de estacadă,
52 - numerotat inițial 12, acest traseu a devenit 52 pentru a evidenția frecvența la 5 minute la orele de vârf.
Ultima oară modificat de Icsilviu pe Sâm, 11 Iun 2016, 19:11, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 279
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Sâm, 11 Iun 2016, 19:06

Schema de numerotare a liniilor de autobuz:
100-199 linii urbane,
200-299 linii preorășenești,
301,304 și 352 linii preorășenești rapide,
401-499 linii urbane de ranforsare. În general formează perechi cu o linie normală. De exemplu 124 și 424, 182 și 482.
501-599 linii urbane rapide,
601-699 linii de noapte,
701-799 linii temporare care circulă doar în perioade de deviere,
801-899 linii pentru cimitire care circulă pe 1 Noiembrie,
901-999 linii preorășenești de noapte,
Telebus - autobuze la comandă care deservesc un singur cartier din Cracovia.
La momentul actual, liniile de autobuz sunt distribuite de autoritatea de transport din Cracovia (ZIKiT) către doi operatori: MPK Kraków (care operează și tramvaiele) și grupul internațional Mobilis. Dacă până recent vehiculele Mobilis erau în schemă de culoare galbenă și operau doar pe 3 linii: 152, 178 și 304, la momentul actual au trecut la schema de culori a MPK și pot fi văzute pe mult mai multe linii: 102, 103, 109, 120, 138, 142, 152, 153, 159, 178, 193, 502 și 352.

Cele mai importante sau interesante linii:
154 - este o linie secundară care pleacă din fața Galeriei Krakowska și se remarcă prin faptul că este operată cu vehicule electrice.
179 - este linia de protocol a orașului. Circulă între cartierul Kurdanow și Galeria Krakowska, ca o alternativă pe alt traseu la linia de metrou ușor 50. Pe acestă linie au fost recent introduse vehicule Solaris MetroStyle, cu design similar troleibuzelor din Salzburg.
304 - în afară de liniile către aeroport, este singura linie preorășenească care circulă prin centrul orașului. Este cea mai importantă linie preorășenească pentru că asigură legătura cu mina de sare de la Wieliczka, celebră în toată lumea pentru sculpturile din sare.
Tele-bus - nu este o linie propriuzisă, ci mai degrabă un serviciu de taxi operat cu tarif de autobuz. Tele-bus este un serviciu de transport comandat prin telefon cu minim jumătate de oră înainte și care deservește doar aria din jurul capătului de tramvai de la Mały Płaszow, zonă cu o concentrație demografică prea mică pentru a fi deservită cu linii normale. În general pentru acest serviciu sunt folosite 2 microbuze puse la dispoziție de MPK care își împart aria deservită în 2 zone. Teoretic autobuzele Telebus asigură legătura dintre oricare două stații din aria acoperită de acest serviciu. În realitate însă aproape toate cursele leagă marginile cartierului de terminalul de tramvai. Exceptând cursele care duc elevi la școală, microbuzele nu transportă mai mult de unul sau doi călători pe cursă. Tele-bus este practic un serviciu social oferit de primărie pentru o zonă care generează foarte puțini călători.
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 279
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Cristy » Vin, 22 Iul 2016, 11:04

De curand au fost livrate toate cele 60 de autobuze Urbino 12 comandate la inceputul anului. Sunt dotate cu motor DAF Euro 6 si prize USB. :)
Sursa foto: http://www.skyscrapercity.com/showthrea...53&page=33
691468416516_1_.jpg
691468416516_1_.jpg (209.2 KiB) Vizualizat de 994 ori

121468416557_1_.jpg
121468416557_1_.jpg (145.76 KiB) Vizualizat de 994 ori

381468416517_8_.jpg
381468416517_8_.jpg (255.07 KiB) Vizualizat de 994 ori

z6agiBZ.jpg
z6agiBZ.jpg (207.94 KiB) Vizualizat de 994 ori

13690722_1221056111240782_4251827369187860172_n.jpg
13690722_1221056111240782_4251827369187860172_n.jpg (97.49 KiB) Vizualizat de 994 ori
Avatar utilizator
Cristy
Membru Silver
 
Mesaje: 683
Membru din: Vin, 28 Ian 2011, 19:07
Localitate: Bucuresti

Re: Cracovia

Mesajde Robert24 » Mar, 26 Iul 2016, 17:42

S-a finalizat reconstructia tramvaielor vieneze

MPK Crakovia a anuntat pe 15 iunie, finalizarea recontructiei vechiilor tramvaie folosite la Viena pe linia de "metrou usor" U6.

Atelierele MPK au convertit vagoane motor E6 si remorci C6 in 40 de tramvaie cu 3 sectiuni denumite EU8N. Planul initial viza convertirea a 25 de tramvaie.
Sectiunea mediana a fost furnizata de Autosan si are podea partial coborata.
Vagoanele motoare au fost transformate pentru operare unidirectionala.
Noile tramvaie au lungime de 26,6 m, detin scaune noi, automate pentru vandut bilete, sistem de informare audiovizuala pentru pasageri si sistem de supraveghere video.

Reconstructia acestor tramvaie a inceput in iulie 2010. Aceste tramvaie sunt utilizate pe liniile 2, 5 si 20.

Sursa: railway Gazette
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2018: 40.006 mile (64.384 km) în aer / 9.455 km pe calea ferată - 11.08.2019: 5.225 mile (8.409 km) în aer / 6.135 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8405
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Sâm, 13 Aug 2016, 09:58

Circula mai ales pe linia 6, insa cei de la Railway Gazette vad ca nu sunt foarte exacti. Sunt folosite exclusiv pe traseele cu solicitare scazuta. Liniile cu adevarat importante au primit tramvaie Bombardier si mai nou Pesa.
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 279
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Olsztyn

Mesajde TibiV » Dum, 13 Noi 2016, 23:38

Daca eu as fi facut poza asta, as fi inscris-o in concurs sub titlul "Green track Cracovia"....

Imagine

Sursa:http://clubferoviar.ro/noua-extensie-a-tramvaiului-din-cracovia-primeste-finantare/
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9149
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Mie, 25 Iul 2018, 20:18

Rețeaua de autobuz din Cracovia

Liniile de autobuz sunt concepute ca fiind complementare rețelei de tramvai, și din acest motiv, sunt concentrate în special la periferie și în partea de nord a orașului unde proiectele de extindere a liniilor de tramvai întârzie să se materializeze.
Dacă privim harta transportului public din anii 1970, vedem o densitate foarte mare a traseelor în nord, în sud, precum și un traseu semicircular la vest de centrul orașului care reprezintă coloana vertebrală a rețelei de autobuz. Această situație se păstrează și astăzi cu singura deosebire că expansiunea fulminantă a tramvaiului în sudul orașului în ultimii 10 ani a dus la desființarea sau reducerea frecvenței a numeroase linii de autobuz din această zonă.
În ultimii 5 ani, din motive care nu le cunosc, autoritatea de transport public din Cracovia, ZIKiT, duce o politică de multiplicare a traseelor de autobuz prin crearea de trasee foarte asemenatoare după modelul liniilor de autobuz 126, 168, 268, 368 din Drumul Taberei (în cazul de față avem de exemplu 152, 192, 252, 352), dar nu întotdeauna liniile cu trasee care se suprapun poartă numere asemănătoare. Din păcate există numeroase părți negative ale acestei politici, și anume frecvența liniilor a scăzut considerabil la 30 sau 60 de minute, plus că numărul uriaș de linii face orientarea pasagerilor greoaie sau chiar imposibilă.

La momentul actual există doi operatori pentru liniile de autobuz din oraș.
Primul și cel mai important, MPK Kraków, deține majoritatea liniilor de autobuz și pe cele de tramvai. Este operatorul tradițional care aparține de municipalitate.

La data de 31 august 2017 deținea un parc de 567 vehicule format din:
• 26 autobuze electrice
• 202 Euro 6 (din care 12 hibride)
• 114 Euro 5 EEV Enhanced enviromentally friendly vehicle (din care 1 hibrid)
• 64 Euro 5
• 10 Euro 4
• 133 Euro 3
• 18 Euro 2
Acestea sunt repartizate la 3 autobaze: Wola Duchacka, Płaszów și Bieńczyce. Prima literă de la prefixul numerelor de parc (D, P sau B) face referire la autobaza de care vehiculul aparține.

MPK a fost până în acest moment operatorul cel mai proactiv din Polonia în ceea ce privește implementarea tranportului cu autobuzul electric, și până în luna iunie anul curent a avut și cel mai mare parc de autobuze electrice: 26 de vehicule. Între timp a fost depășit de MZA Varșovia cu 30 de autobuze.
Primele testări de autobuze electrice au început în 2013 când au circulat succesiv câte 2 săptămâni un Solaris, un autobuz fabricat de AMZ Kutno (fabricant local) și un BYD din China.
În 2014, MPK a cumpărat primele două autobuze electrice de 12 m de la Solaris, dar a continuat în paralel și testarea altor autobuze: LBUS al AMZ Kutno și un Rampini împrumutat de la Wiener Linien. Cu această ocazie, linia 154 care face legătura între Gara Centrală și periferia de nord a Cracoviei a devenit prima linie din Polonia operată regulat numai cu autobuze electrice (o linie scurta de vreo 3-4 km, cu frecvență redusă la 30 de minute, destul de slab solicitată și cu stații de încărcare prin pantograf la ambele capete).
În 2016 MPK s-a decis să cumpere 4 autobuze Solaris de 8,9 m lungime pe care să le folosească exclusiv pentru lina 154.
În 2017 a urmat achiziția unui lot de 20 de autobuze electrice, tot de la Solaris, din care 17 de 12m (motor cu putere de 160 kW și baterie Solaris High Energy cu o capacitate de 160 kWh), și 3 de 18m (motor cu putere de 240 kW și baterie Solaris High Energy cu o capacitate de 200 kWh). Acestea sunt alocate pe 2 perechi de linii urbane 124-424, 169-469, dar și pe linia preorășenească de lungă distanță 304 (cu o lungime de 18 km).
Pe măsură ce infrastructura de stații de încărcare se va dezvolta, operatorul intenționează să mai achiziționeze încă 161 de autobuze electrice.
În mementul de față există 30 de stații de încărcare de tip plug-in în autobaza Wola Duchacka (de aceasta aparțin toate vehiculele electrice), din care 28 cu o putere de 30kW și 2 cu o putere de 40kW, plus o serie de stații de încărcare prin pantograf răspândite în oraș: în depoul de tramvaie Podgórze, precum și la capetele liniilor mai sus menținate.

Pentru anul curent 2018, MPK mai are în plan achiziționarea a 86 de autobuze Mercedes Benz de 12 m (cel puțin 30 vor fi Citaro 628), 12 autobuze articulate hibrid Volvo și 10 microbuze Autosan prin care se urmărește înlocuirea completă a parcului auto Euro 2 și Euro 3.
Fişiere ataşate
schema 1972.jpg
schema 1972.jpg (338.86 KiB) Vizualizat de 337 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 279
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Polonia / Polska


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori