Cracovia

Transportul în comun și infrastructura din Polonia

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 17:13

În perioada comunistă, linia s-a prelungit până la Bronowice Małe părăsind axul drumului și circulând pe un spațiu dedicat pe partea stângă a străzii. În imagini, un tramvai Pesa depășind în lungime spațiul dedicat stației :).
Fişiere ataşate
DSC_0594.jpg
DSC_0594.jpg (382.67 KiB) Vizualizat de 1251 ori
DSC_0808.jpg
DSC_0808.jpg (352.07 KiB) Vizualizat de 1251 ori
DSC_0807.jpg
DSC_0807.jpg (400.15 KiB) Vizualizat de 1251 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 17:20

Tronsonul spre Cichy Kąchik este deservit doar de linia 20, negenerând trafic datorită așezării sale la marginea unui parc. Este totodată ultimul tronson de linie convertit la ecartament normal în 1953.
Fişiere ataşate
DSC_0599_2.jpg
DSC_0599_2.jpg (492.78 KiB) Vizualizat de 1249 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 17:30

Linia spre Salwator se remarcă prin arhitectura veche a străzii pe care o străbate și vederea asupra Vistulei și castelului Wawel. Linia 2 care întoarce în fața bisericii Salwator este cea mai scurtă dar și cea mai lentă linie de tramvai din Cracovia, străbătând exclusiv străzi înguste prin centrul orașului. Astfel un tramvai face de la un capăt la altul aproape 30 de minute pe o distanță de 3 km.
Fişiere ataşate
DSC_0776.jpg
DSC_0776.jpg (368.89 KiB) Vizualizat de 1248 ori
DSC_0778.jpg
DSC_0778.jpg (396.65 KiB) Vizualizat de 1248 ori
DSC_5874.jpg
DSC_5874.jpg (490.36 KiB) Vizualizat de 1248 ori
DSC_5877.jpg
Schema de culoare cu negru văzută în această poză la N8S a fost folosită în perioada 2007-2009 fiind complet abolită acum.
DSC_5877.jpg (455.06 KiB) Vizualizat de 1248 ori
DSC_5878.jpg
DSC_5878.jpg (515.46 KiB) Vizualizat de 1248 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 17:35

La segmentul foarte scurt de linie care leagă Basztowa de Dworzec Towarowy s-a adăugat în 1984 tronsonul de linie până la Krowodrza Górka, tronson care se remarcă prin aspectul de light rail, fapt destul de inedit pentru perioada comunistă și prin S-ul destul de spectaculos făcut de tramvai atunci când trece peste calea ferată. Capătul de la Krowodrza Górka este totodată un nod important de transport public, cu numeroase linii de autobuz care alimentează acest capăt. Planurile de extindere spre nord ale liniei au fost abondonate de comuniști ca urmare a crizei economice care a lovit țara în anii 80, însă ele au revenit în actualitate odată încheiată dezvoltarea rețelei de tramvai în sudul orașului. Ce este cel mai interesent este că viitorul tronson nu va fi construit de-a lungul vreunor străzi, ci exclusiv printre ele.
Fişiere ataşate
DSC_5788.jpg
DSC_5788.jpg (529.68 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_5790.jpg
DSC_5790.jpg (403.48 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_5797.jpg
DSC_5797.jpg (517.32 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_5785.jpg
DSC_5785.jpg (370.68 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_5786.jpg
DSC_5786.jpg (347.73 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_5787.jpg
DSC_5787.jpg (333.67 KiB) Vizualizat de 1247 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 17:43

Pentru că primul segment de linie până la Dworzec Towarowy a fost construită în 1901 pe o stradă foarte îngustă și prea aglomerată pentru a deservi 5 linii de tramvaie, autoritățile postcomuniste au gândit nu unul, ci două tronsoane de linie paralelă care să descongetioneze acest segment. Astfel a apărut în 2007 linia de tramvai separată de trafic pe lângă calea ferată și pe lângă Galeria Krakowska. Apoi în 2008 s-a inaugurat linia de tramvai subterană pe sub Galeria Krakowska și Gara Centrală până în rondul Mogilskie. Odată cu această linie de tramvai a apărut conceptul de metrou ușor în Cracovia, prin crearea liniilor cu indicativele 50 și 51. Interesant este că construcția tunelului a început încă în anii 80, el fiind inițial destinat la fel ca cel din Zurich ca un tunel de metrou, pentru ca apoi lucrarea să fie abandonată din lipsă de fonduri și reluată după 2000 ca tunel de tramvai. Circulația tramvaielor vechi prin tunel exceptând second-hand-urile recondițiate din Nurnberg este strict interzisă din motive care țin cel mai probabil de semnalizare și siguranță.
Fişiere ataşate
DSC_5788.jpg
DSC_5788.jpg (374.76 KiB) Vizualizat de 1245 ori
DSC_5789.jpg
DSC_5789.jpg (360.56 KiB) Vizualizat de 1245 ori
DSC_5891.JPG
DSC_5891.JPG (217.57 KiB) Vizualizat de 1245 ori
DSC_5892.JPG
DSC_5892.JPG (199.33 KiB) Vizualizat de 1245 ori
DSC_5893.JPG
DSC_5893.JPG (204.45 KiB) Vizualizat de 1245 ori
DSC_5895.JPG
DSC_5895.JPG (231.2 KiB) Vizualizat de 1245 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 17:46

Linia către Cimitirul Rakowicki este foarte puțin solicitată în timpul anului, însă este deservită de numeroase linii speciale cu indicative 8x și 9x pe 1 Noiembrie după Halloween.
Fişiere ataşate
DSC_0779.jpg
DSC_0779.jpg (483.52 KiB) Vizualizat de 1245 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 17:51

Rondo Mogilskie este una din cele mai solicitate intersecții de tramvai din Cracovia, alături de cea din dreptul Gării Centrale. Intersecția nu a avut întotdeauna aspectul unei scobituri în pământ precum apare în poze. Până în 2006 a avut forma unui giratoriu de tramvai la suprafață, care a fost și grand union (Grand Circle) până în 1986. În 1986 linia de tramvai spre intrarea din Est a Gării Centrale s-a închis datorită săpăturilor la metrou, pentru a se redeschide apoi în 2008 exact pe același traseu, însă în subteran. Practic din 2008 intersecția a revenit din T din nou +, fără însă a mai fi grand union. Tramvaiele care vin din tunel nu pot vira la dreapta spre centru și viceversa. Scobitura are practic rolul de a aduce tramvaiele până la nivelul tunelului și totodată de a separa tramvaiele de traficul din intersecția de la suprafață.
Fişiere ataşate
DSC_0549.jpg
DSC_0549.jpg (315.57 KiB) Vizualizat de 1251 ori
DSC_0550.jpg
DSC_0550.jpg (317.56 KiB) Vizualizat de 1251 ori
DSC_0551.jpg
DSC_0551.jpg (296.86 KiB) Vizualizat de 1251 ori
DSC_0552.jpg
DSC_0552.jpg (333.96 KiB) Vizualizat de 1251 ori
DSC_0553.jpg
DSC_0553.jpg (276.34 KiB) Vizualizat de 1251 ori
DSC_0554.jpg
DSC_0554.jpg (328.9 KiB) Vizualizat de 1251 ori
DSC_0555.jpg
DSC_0555.jpg (318.9 KiB) Vizualizat de 1251 ori
DSC_0556.jpg
DSC_0556.jpg (329.81 KiB) Vizualizat de 1251 ori
DSC_5796.jpg
DSC_5796.jpg (337.39 KiB) Vizualizat de 1251 ori
DSC_5800.jpg
DSC_5800.jpg (375.96 KiB) Vizualizat de 1251 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 17:55

Rondo Mogilskie - continuare
Fişiere ataşate
DSC_5802.jpg
DSC_5802.jpg (376.13 KiB) Vizualizat de 1251 ori
DSC_5803.jpg
DSC_5803.jpg (225.14 KiB) Vizualizat de 1251 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 18:56

Imediat la sud de Rondo Mogilskie, Rondo Gregórzeckie este începând din 2010 cel mai nou grand union al orașului.
Fişiere ataşate
DSC_0710_1.jpg
DSC_0710_1.jpg (273.85 KiB) Vizualizat de 1251 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 19:07

Odată una din cele mai solicitate intersecții de tramvai din oraș, grand union-ul Starowiślna s-a descongestionat în 2015 după strămutarea liniilor 9, 11 și 50 pe rute ocolitoare folosind estacada de tramvai. Se remarcă arhitectura veche și din păcate nu peste tot bine întreținută a cartierului Kazimierz, zona de ghetou evreiască de dinainte de al doilea război mondial.
Fişiere ataşate
DSC_0774.jpg
DSC_0774.jpg (452.52 KiB) Vizualizat de 1250 ori
DSC_0775.jpg
DSC_0775.jpg (435.57 KiB) Vizualizat de 1250 ori
DSC_5731.jpg
DSC_5731.jpg (356.9 KiB) Vizualizat de 1250 ori
DSC_5785.jpg
DSC_5785.jpg (570.39 KiB) Vizualizat de 1250 ori
DSC_5786.jpg
Si un model care nu mai exista acum in Cracovia, MAN GT6.
DSC_5786.jpg (538.48 KiB) Vizualizat de 1250 ori
DSC_5811.jpg
DSC_5811.jpg (387.64 KiB) Vizualizat de 1250 ori
DSC_5812.jpg
DSC_5812.jpg (329.39 KiB) Vizualizat de 1250 ori
DSC_5814.jpg
DSC_5814.jpg (368.78 KiB) Vizualizat de 1250 ori
DSC_5815.jpg
DSC_5815.jpg (357.62 KiB) Vizualizat de 1250 ori
DSC_5966.jpg
DSC_5966.jpg (427.2 KiB) Vizualizat de 1246 ori
Ultima oară modificat de Icsilviu pe Vin, 27 Mai 2016, 19:44, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 19:22

Stația de tramvai Wawel cu vedere asupra castelului regilor Poloniei. De aici tramvaiele continuă pe străzile Stradomska și Krakowska, prin inima cartierului Kazimierz, pentru a traversa apoi Vistula pe una din cele mai pitorești rute.
În zona castelului Wawel:
Fişiere ataşate
DSC_5828.JPG
DSC_5828.JPG (287.13 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_5987.jpg
DSC_5987.jpg (441.54 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_5778.jpg
DSC_5778.jpg (301.17 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_5780.jpg
DSC_5780.jpg (521.2 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_5817.jpg
DSC_5817.jpg (366.98 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_5821.jpg
DSC_5821.jpg (450.82 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_5829.jpg
DSC_5829.jpg (434.82 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0564.jpg
DSC_0564.jpg (408.69 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0565.jpg
DSC_0565.jpg (379.6 KiB) Vizualizat de 1247 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 19:26

În cartierul Kazimierz:
Fişiere ataşate
DSC_0742.jpg
DSC_0742.jpg (382.53 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0743.jpg
DSC_0743.jpg (387.89 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0745.jpg
DSC_0745.jpg (355.83 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0748.jpg
DSC_0748.jpg (311.02 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0752.jpg
DSC_0752.jpg (401.91 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0753.jpg
DSC_0753.jpg (321.81 KiB) Vizualizat de 1247 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 19:29

La sud de râu se află partea din Cracovia numită tradițional Podgórze, zonă unde rețeaua de tramvai s-a dezvoltat într-un ritm amețitor în ultimii ani. Câteva poze din ceea ce se consideră a fi ghetoul propriuzis din perioada celui de-Al Doilea Război Mondial.
Fişiere ataşate
DSC_0754.jpg
DSC_0754.jpg (382.29 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0755.jpg
DSC_0755.jpg (363.62 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0759.jpg
DSC_0759.jpg (404.48 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0760.jpg
DSC_0760.jpg (405.82 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0761.jpg
DSC_0761.jpg (420.48 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0762.jpg
DSC_0762.jpg (307.52 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0765.jpg
DSC_0765.jpg (392.22 KiB) Vizualizat de 1247 ori
DSC_0766.jpg
DSC_0766.jpg (355.38 KiB) Vizualizat de 1247 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 19:32

Depoul Podgórze din apropierea capătului de linie Łagiewniki.
Fişiere ataşate
DSC_5815.jpg
DSC_5815.jpg (583.36 KiB) Vizualizat de 1247 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Polonia / Polska


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori