Cracovia

Transportul în comun și infrastructura din Polonia

Cracovia

Mesajde macheta218 » Vin, 29 Iul 2011, 22:41

Ce frumos au modernizat vagoanele E 2 Vieneze :P



7085 km pe calea ferata in 2015(CFR,MÁV,ÖBB)
Avatar utilizator
macheta218
Membru Gold
 
Mesaje: 1054
Membru din: Sâm, 03 Apr 2010, 07:57

Re: Kracowia

Mesajde Dominatrix » Sâm, 30 Iul 2011, 03:46

Informatii foarte interesante despre tramvaiele din Krakow aici: http://www.zyxist.com/en/archives/20
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Kracowia

Mesajde macheta218 » Sâm, 27 Iul 2013, 01:58

:shock:


7085 km pe calea ferata in 2015(CFR,MÁV,ÖBB)
Avatar utilizator
macheta218
Membru Gold
 
Mesaje: 1054
Membru din: Sâm, 03 Apr 2010, 07:57

Re: Kracowia

Mesajde bercenicity » Dum, 28 Iul 2013, 00:05

Practic modernizarea a trei Konstal N105a - boghiurile nu sprijina articulatiile, ci sectiunile cu podea inalta - sectiunile cu podea joasa sunt "flotante"

Toate (12) osiile motoare: 600 kW, motoare in c.a.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Protram_405N-Kr

Pretul modernizarii - 5.5 mil zloti, aprox. 1.3 mil EUR

Cat mai costa de facut un V3A-93 in V3A-2010-CA? Am putea extrapola :D
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1441
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Cracovia

Mesajde Robert24 » Mie, 25 Feb 2015, 11:04

MPK Kraków a inceput acum doua zile testarea unui nou model de tramvai Solaris Tramino 100% low-floor. Acest tramvai va circula timp de 3 luni pe linia 1, care leaga centrul de cartierul Nowa Huta.

Tramvaiul este actionat de 4 motoare asincrone de cate 105 KW si detine supercapacitori, pentru a putea stoca energia obtinuta la franare. Conform Solaris, se poate economisi cu 20% - 30% mai putina energie comparativ cu un tramvai conventional. Supercapacitorii pot fi configurati pentru a permite operare partial automata.

Tramvaiul are 5 sectiuni, 32 m lungime si 2,35 m latime. Capacitatea acestuia este de 204 pasageri, oferind 61 de scaune. Salonul detine instalatie AC si iluminat cu LED-uri.

Imagine

http://www.railwaygazette.com/
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2018: 40.006 mile (64.384 km) în aer / 9.455 km pe calea ferată - 10.06.2019: 5.225 mile (8.409 km) în aer / 4.345 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8349
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 15:32

O prezentare pe larg a transportului public din oras, cu numeroase poze făcute în perioada 2009-2016.

Cracovia, capitala istorica a Poloniei, se remarcă printr-o mare polivalență, surprinzătoare pentru un oraș care este mai degrabă cunoscut ca o atracție turistică pentru cei pasionați de patrimoniul cultural și istoric. Cracovia este mult mai mult decât centrul istoric încadrat de ring-ul pe care circula tramvaie (în această privință orașul chiar seamănă cu Viena mai ales că unele din tramvaie provin din Viena, inclusiv de pe linia de metrou U6), este mai mult decât castelul Wawel care se oglindește în apele Vistulei sau cartierul Cazimierz unde locuiau pe vremuri negustorii și evreii. În estul orașului se află un uriaș combinat siderurgic similar cu cel al Galațiului aflat acum în proprietatea acelorași indieni de la Acelor Mittal și care arată într-un mod destul de deplorabil. Lângă el se întinde un cartier imens Nowa Huta construit pentru muncitori prin care comunistii au sperat distrugerea profilului burghez și intelectual al orașului. În vestul orașului se află diverse facultăți si campusuri, aceasta fiind zona universitară a Cracoviei, iar nordul si sudul reprezintă zonele cele mai dinamice ale orasului unde în prelungirea cartierelor de blocuri comuniste, au apărut numeroase ansambluri rezidențiale moderne construite după anul 2000. În ciuda industriilor comuniste în plin declin, Cracovia este un pol de atracție pentru oameni din toata Polonia și chiar și din afară, cu multe multinaționale care oferă noi locuri de muncă, având clar o dinamică de creștere a populației de la an la an.
Structura rețelei de transport este foarte simplă. Un inel central de tramvai înconjuară centrul și din el pornesc linii radiale. Majoritatea liniilor de autobuz se întind de-a lungul unui bulevard larg sub forma unei parabole uriașe care își are punctul de pornire al celor două brațe un pic mai la vest de inelul central de tramvai. Apoi la est se află Nowa Huta, un oraș în oraș, în care liniile de tramvai formeaza un trapez mare compus din triunghiuri mai mici. Foarte aproape de inelul central, comunistii au trasat aproape tangential un bulevard curb circulat de la un capăt la altul din momentul inaugurarii și până în prezent de linia 22. Recent, în ultimii 20 de ani s-a mai trasat la est de centru o noua linie de tramvai de la sud la nord, cea a liniei 50, tramvaiul rapid, care cuprinde o buclă pe estacadă, un pasaj doar pentru tramvai pe estacadă peste o gară, un bulevard nou cu pod peste Vistula, un tunel cu două stații subterane pe sub Gara Centrală și Politehnică, o secțiune de linie separată de trafic cu un pasaj suprateran prin care se traversează a treia oară calea ferata. În anii care vor urma, această linie se va extinde mai departe spre nord până la ieșirea din oraș.
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 15:51

De departe, cea mai frumoasă parte a rețelei este ringul de tramvai, aflat în ultimii ani în reconstrucție ca urmare a deciziei autorităților de a suprima unul din sensurile de mers pentru autovehicule și înlocuire a lui cu bandă pentru pentru biciclete. Ringul se întinde în bună parte de-a lungul vechilor ziduri și turnuri de apărare ale orașului, și înconjuară Rynek Głowny, piața centrală a orașului. Latura sudică care intersectează strada pietonală Grodzka ce face legătura între Castelul Wawel de Piața Centrală este una dintre cele mai frumoase locații din Cracovia.

În prima poză, singura realizată în 2016, se pot observa transormările carosabilului. Starul imaginii este o Pesa Twist Krakowiak. Krakowiak este un fel de a spune Cracovian.
Fişiere ataşate
DSC_0797.jpg
DSC_0797.jpg (492.18 KiB) Vizualizat de 1981 ori
DSC_5938.jpg
Trenuri de 3 105N în 2009
DSC_5938.jpg (487.59 KiB) Vizualizat de 1981 ori
DSC_5960.jpg
Si cupluri de 2 105N pe linii mai putin solicitate
DSC_5960.jpg (489.38 KiB) Vizualizat de 1981 ori
DSC_5961.jpg
DSC_5961.jpg (249.7 KiB) Vizualizat de 1981 ori
DSC_5963.jpg
DSC_5963.jpg (510.31 KiB) Vizualizat de 1981 ori
DSC_5752.jpg
DSC_5752.jpg (478.88 KiB) Vizualizat de 1981 ori
DSC_5768.jpg
DSC_5768.jpg (388.6 KiB) Vizualizat de 1981 ori
DSC_5769.jpg
DSC_5769.jpg (439.12 KiB) Vizualizat de 1981 ori
DSC_5748.jpg
NGT6 - prima generatie de Bombardier livrata in 1999
DSC_5748.jpg (455.09 KiB) Vizualizat de 1981 ori
DSC_5757.jpg
DSC_5757.jpg (421.79 KiB) Vizualizat de 1981 ori
Ultima oară modificat de Icsilviu pe Vin, 27 Mai 2016, 16:30, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 16:14

Tramvaie pe ring:
Fişiere ataşate
DSC_5774.jpg
NGT6 - a doua generatie cu design nou livrate in 2007
DSC_5774.jpg (419.02 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_5758.jpg
EU8N - tramvaie reconstruite pe baza vechilor vagoane de pe linia U6 din Viena
DSC_5758.jpg (413.65 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_5765.jpg
In fundal se vede turnul Barbican, unul din emblemele orașului
DSC_5765.jpg (363.31 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_5762.jpg
GT8S din Dusseldorf
DSC_5762.jpg (413.54 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_5770.jpg
Protram 405N, prototipul descris de Bercenicity.
DSC_5770.jpg (423.16 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_5772.JPG
DSC_5772.JPG (379.38 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_5753.JPG
N8S din Nurnberg
DSC_5753.JPG (359.8 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_5849.jpg
Bombardier NGT8 livrat în 2012
DSC_5849.jpg (352.35 KiB) Vizualizat de 1980 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde cris_m » Vin, 27 Mai 2016, 16:19

Foarte tare! Poate se inspira si ai nostri din acest ring pentru stradutele mici din centrul Bucurestiului pe unde circula si tramvaie... Tunari, Dudesti, Calea Calarasilor, Calea Mosilor (Veche)...
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 3479
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 16:37

Latura sudica a ringului care desparte Piața Centrală de Castelul Wawel
Fişiere ataşate
DSC_5865.jpg
E1 vienez
DSC_5865.jpg (405.07 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_5864.jpg
DSC_5864.jpg (415.34 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_5846.jpg
DSC_5846.jpg (395.75 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_5847.jpg
DSC_5847.jpg (446.45 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_0711_1.jpg
DSC_0711_1.jpg (342.06 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_0712.jpg
DSC_0712.jpg (399.58 KiB) Vizualizat de 1980 ori
DSC_5836.jpg
DSC_5836.jpg (206.93 KiB) Vizualizat de 1980 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 16:48

O altă locație interesantă este piața care dă spre Gara Centrală și Galeria Krakowska, principalul centru comercial al orașului. Pasajul pietonal peste linia de tramvai se găsește tot aici. Este un loc foarte aglomerat prin care trec în permanență tramvaie și pietoni.
Fişiere ataşate
DSC_5775.jpg
DSC_5775.jpg (363.83 KiB) Vizualizat de 1979 ori
DSC_5777.jpg
DSC_5777.jpg (400.35 KiB) Vizualizat de 1979 ori
DSC_5778.jpg
DSC_5778.jpg (363.01 KiB) Vizualizat de 1979 ori
DSC_5778.jpg
DSC_5778.jpg (363.01 KiB) Vizualizat de 1979 ori
DSC_5779.jpg
DSC_5779.jpg (391.25 KiB) Vizualizat de 1979 ori
DSC_5781.jpg
DSC_5781.jpg (429.34 KiB) Vizualizat de 1979 ori
DSC_5782.jpg
DSC_5782.jpg (399.19 KiB) Vizualizat de 1979 ori
DSC_5783.jpg
DSC_5783.jpg (336.66 KiB) Vizualizat de 1979 ori
DSC_0784.jpg
DSC_0784.jpg (410.7 KiB) Vizualizat de 1978 ori
Ultima oară modificat de Icsilviu pe Vin, 27 Mai 2016, 16:53, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 16:52

Vedere asupra tramvaielor și intersecției de pe podul pietonal din imediata apropiere:
Fişiere ataşate
DSC_0786_1.jpg
DSC_0786_1.jpg (384.32 KiB) Vizualizat de 1978 ori
DSC_0788.jpg
DSC_0788.jpg (446.9 KiB) Vizualizat de 1978 ori
DSC_0785_1.jpg
DSC_0785_1.jpg (304.85 KiB) Vizualizat de 1978 ori
DSC_0792_2.jpg
DSC_0792_2.jpg (206.18 KiB) Vizualizat de 1978 ori
DSC_0793_1.jpg
DSC_0793_1.jpg (380.5 KiB) Vizualizat de 1978 ori
DSC_0794_1.jpg
DSC_0794_1.jpg (364.48 KiB) Vizualizat de 1978 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 16:54

Stația de tramvai din dreptul teatrului Bagatela se remarcă prin designul unicat, dar și prin faptul că de aici pleacă spre Bronowice una din liniile radiale cele mai solicitate.
Fişiere ataşate
DSC_0796.jpg
DSC_0796.jpg (428.12 KiB) Vizualizat de 1978 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Re: Cracovia

Mesajde Icsilviu » Vin, 27 Mai 2016, 17:08

Linia de tramvai spre Bronowice se remarcă ca unul din tronsoanele de tramvai cele mai solicitate din Polonia. Trece prin zona universitară, dar și prin cartiere de locuințe și asigură o legătură directă și rapidă cu centrul. Acest tronson stă la originea faptului că în oraș au rămas tradiționale trenurile de tramvaie din 3 vagoane 105N, circulând până recent pe liniile 4 și 13, și care după alocarea tramvaielor moderne pe aceste trasee, încă mai pot fi văzute în zilele lucrătoare pe linia 24. Tot pentru acest tronson s-au construit primele tramvaie de peste 40 de metri din Polonia și anume Protram 405N, un prototip realizat din îmbinarea a 3 vagoane 105N, precum și modelul de Pesa Twist numit Krakowiak realizat special pentru Cracovia. Ambele tipuri circulă în mod obișnuit pe linia 4. Cele 5 linii care deservesc acest tronson asigură împreună un interval de succedare de 2 minute la orele de vârf. Exceptând linia 24 în timpul săptămânii, pe acest tronson circulă numai tramvaie low-floor.

În continuare pozele sunt redate din centru către periferie:
Fişiere ataşate
DSC_5744.jpg
DSC_5744.jpg (343.53 KiB) Vizualizat de 1977 ori
DSC_5745.jpg
DSC_5745.jpg (448.44 KiB) Vizualizat de 1977 ori
DSC_5747.jpg
DSC_5747.jpg (377.88 KiB) Vizualizat de 1977 ori
DSC_5805.jpg
DSC_5805.jpg (546.17 KiB) Vizualizat de 1977 ori
DSC_0558.jpg
DSC_0558.jpg (387.49 KiB) Vizualizat de 1977 ori
DSC_0559.jpg
DSC_0559.jpg (377.12 KiB) Vizualizat de 1977 ori
DSC_0560.jpg
DSC_0560.jpg (406.68 KiB) Vizualizat de 1977 ori
DSC_0561.jpg
DSC_0561.jpg (381.33 KiB) Vizualizat de 1977 ori
DSC_0597.jpg
Capătul de la Bronowice
DSC_0597.jpg (495.79 KiB) Vizualizat de 1977 ori
DSC_0598.jpg
Capătul de la Bronowice
DSC_0598.jpg (419.39 KiB) Vizualizat de 1977 ori
Avatar utilizator
Icsilviu
Membru Gold
 
Mesaje: 272
Membru din: Sâm, 26 Iun 2010, 19:57

Următorul

Înapoi la Polonia / Polska


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori