Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006

 

Topic: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012)

108 posts, 34603 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Refacerea si modernizarea Pasajului Pietonal Latin andrei11

'70. Oricum spre '70, nu spre '79.

 


Re: Refacerea si modernizarea Pasajului Pietonal Latin subway guru

ByOnu wrote:
Povestea Guru ca a luat partea la proiectarea acestuia. Sau gresesc eu? Deci, better ask him! :D

Nu am luat parte la proiectarea acestui prim pasaj pietonal subteran din Bucuresti...la vremea aia eram ori la facultate sau mai probabil la liceu...
Am avut treaba cu proiectul acestui pasaj cand a trebuit sa analizez ce masuri eventuale de consolidare ar fi avut nevoie pt subtraversarea cu tunelele M2...si concluzia a fost ca era asa de corect proiectat incat nu era practic nevoie de mai nimic...structura solida si rezistenta, un adevarat 'pod' subteran ce putea rezista prin forte proprii chiar daca cele doua scuturi ar fi facut un ditamai gropanul dedesubtul lui...sectiunea transversala a structurii de rezistenta a pasajului e in forma de 'pi' cu talpi de fundatie directa la baza peretilor...armatura secundara 'de repartitie', raportata la sectiunea pasajului putea suporta cu usurinta atat greutatea proprie a pasajului cat si incarcarea cu pamant si traficul stradal...singura problema era doar daca placa de 'podea' din beton simplu rezemata pe talpile de fundatie ale 'pi'-ului ar rezista la un eventual gol format dedesubt...pentru a preintinpina un astfel de eveniment neplacut s-a facut o monitorizare topometrica preventiva...si injectii de umplere din tunele, si erau pregatite si injectii de umplere sub aceasta placa din interiorul pasajului in caz de nevoie...
Cu aceasta ocazie am avut oportunitatea 'unica' ca in calitate de subaltern sa verific modul in care seful meu direct de la acea data, care intamplator era si proiectantul pasajului de pe vremea cand a lucrat la Proiect Bucuresti si- a facut 'meseria' de inginer proiectant...dangerous mission!!!
Dar calificativul acordat in urma analizei a fost 'magna cum laude'...asa ca am fost scutit de pozitia ingrata de a-mi critica 'tovaraseste' seful...
Singurul 'risc' pe care mi l-am asumat cu deplina responsabilitate a fost decizia mea 'personala' de a nu inchide circulatia pietonala prin pasaj pe durata subtraversarii cu scuturile...
Iar pe durata subtraversarii am batut pasajul asta in lung si in lat zi si noapte, conform traditiei 'podarilor', ca pe timpul 'incercarii' podului, podarul sta sub pod, ca daca e sa se intample ceva...mori o data cu lucrarea si nu mai ar fi avut Securitatea pe cine sa ancheteze!...ca Mesterul Manole!
Asta e povestea si povatza mea cu Pasajul Lipscani!
O lucrare subterana bine conceputa si bine executata e 'garantata' o suta de ani, iar daca e si bine intretinuta...e fara de moarte!
Toate cele bune!

 


Re: Refacerea si modernizarea Pasajului Pietonal Latin ByOnu

Multumesc pentru clarificari, si, desigur, felicitari!  ;)

Pacat totusi de ce a ajuns astazi. A durat un an sa-i dea o tencuiala care deja pica. Reabilitare, estetica cel putin, de 2 (doi) bani, platita pe foarte multi bani... :roll:
Avand in vedere ca lucrarea este, teoretic, in garantie, de ce nu actioneaza PMB?Nu se mai face NIMIC in Bucuresti, in afara de Liviu Rebreanu, nu stiu sa se mai lucreze la ceva din partea Primariei. :cry:

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Refacerea si modernizarea Pasajului Pietonal Latin 133 313

Cum nu se mai lucreaza nicaieri? Nu e inceputa marea radioneala pe Pantelimon si Iancului? Acusi se suspenda/deviaza 14, 55 si 46... pe termen nelimitat ca asa le sta bine la tramvaie (vezi 19, 34 si foarte curand 20).

 


Re: Refacerea si modernizarea Pasajului Pietonal Latin shoppy

Alea nu sunt lucrari, sunt asa niste zgarmaturi pe la suprafata.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Refacerea si modernizarea Pasajului Pietonal Latin 133 313

Lasa ca incepe pasajul de la Romana. Sper din tot sufletul ca nu va avea legatura cu metroul prin spatiile tehnice de pe la ventilatie cum se preconizeaza acum. Altfel vom avea un pasaj mai zgomotos decat bulevardul.

 


Re: Refacerea si modernizarea Pasajului Pietonal Latin andrei11

# 133 313 apreciez gluma, se apuca de pasaj, il citez pe tovarasul Nicolae Ceausescu din cuvantarea la Congresul al XIV - lea al PCR,
Cand o face plopul pere si rachita micsunele.
Am zis !

 


Re: Refacerea si modernizarea Pasajului Pietonal Latin nokia2110

Curiozitate: peste Pasajul Lat(r)in se poate face linie de tramvai fără adăugarea unor grinzi?

 


Re: Refacerea si modernizarea Pasajului Pietonal Latin misterr

Pe acolo chiar a circulat tramvaiul!



1848.jpg (60.78 KB; downloaded 6547 times)

 


Re: Refacerea si modernizarea Pasajului Pietonal Latin andrei11

#nokia2110 asta e SF, ce sa cauti cu tramvai pe acolo ?

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (FINALIZAT 2012) nokia2110

Tramvaiul a circulat înainte de construirea pasajului.
Era pentru "Închipuirile" mele întrebarea. Se reintroducea tramvaiul între P-ţa Unirii şi Str. Sevastopol pentru a putea prelua călătorii rezultaţi în urma introducerii taxei pentru folositul maşinii în Bucureşti... se reducea astfel cu 100.000-150.000 numărul de automobile aflate în circulaţie zilnică în Bucureşti. Şi la Sf. Gheroghe era făcută şi staţie de tramvai (pentru liniile 15B, 49, 55) cu legătură în pasaj (la fel şi la Univeristate, deşi acolo s-ar fi putut face staţie către Batiştei).

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (FINALIZAT 2012) subway guru

Pai n-am povestit ceva mai devreme ca din punct de vedere rezistenta pasajul e absolut ok?
Din punctul asta de vedere se poate introduce pe bulevard si o linie de tancuri senilate de 80t/buc. :lol:
Va mai amintiti pozele de la incercarea podului Basarab?...
La asa ceva e calculat si pasajul pietonal sa duca in spinare... :P

 


Re: Refacerea si modernizarea Pasajului Pietonal Latin telvanni

misterr wrote:
Pe acolo chiar a circulat tramvaiul!

Au restaurat cladirea din fotografie. Au facut-o neagra iar acum ma uit in poza si vad ca era alba.

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (FINALIZAT 2012) cornel001

Nu cred ca ar fi rea acolo o linie de tramvaie de mare capacitate pe relatia nord-sud caci la ore de varf M2 nu face fata cu tot intervalul mic de succedare. S-ar mai compensa cu scaderea nr de masini , intr-o strategie generala si coordonata de dezvoltare a transportului public.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări finalizate începând cu anul 2006  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420651 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use