Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006

 

Topic: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010)

349 posts, 81693 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25
 
 

📖 Pagination options
Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) Nightwolf

Ce ma intereseaza pe mine: CAMERELE VIDEO FUNCTIONEAZA?? ;) Chiar functioneaza? Nu de alta dar nu ajung in dispecerat azi :(

 


Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) 2009

Putem spune totuşi că acest pasaj a fost renovat ca la carte, nemaiexistând nicio infiltraţie? Planşeul din câte ştiu eu a fost înlocuit tot tot, nu? Oare nerenovarea tunelului CF nu poate aduce din nou infiltraţii în pasaj ?€

 


Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) mindmasster

2009 wrote:
Putem spune totuşi că acest pasaj a fost renovat ca la carte, nemaiexistând nicio infiltraţie? Planşeul din câte ştiu eu a fost înlocuit tot tot, nu? Oare nerenovarea tunelului CF nu poate aduce din nou infiltraţii în pasaj ?€


Planseul a fost practic turnat din nou TOT (de la un capat la altu al pasajului) . Nu cred ca are cum sa produca infiltratii tunelul cf . De sus sa nu apara .

 


Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) fider

Se pare ca avem iarasi sindromul "Radio Erevan":
- Da, este adevarat, pasajul s-a reparat. Baltile formate in zona liniei de tramvai sunt ulterioare modernizarii. Baltile vechi au disparut.

Partea interesanta este ca indiferent cat circ a fost nici nu s-au atins de urmatoarele probleme:
- consolidarea peretilor mediani (pilonilor) de sprijin ai tavanului pasajului, desi cel putin unul prezenta urme de flambare si crapaturi superficiale (capatul dinspre Virtutii)
- elementele de avertizare asupra curburii caii rutiere in pasaj (elemente reflectorizante pe laterale)


Din misterele pasajului Lujerului:
- o fi avut vreodata pasajul ventilatie fortata, nu naturala?

Ca o parere personala nu stiu ca pasajul sa fi avut vreodata ventilatie speciala. Nici acum nu s-au ocupat de aceasta problema desi putea fi facut ceva in acest sens. Schimbarea unor grilaje de fier cu altele din aluminiu, mult mai estetice nu se pune la socoteala.

La drept vorbind lucrarea este pur si simplu mediocra. Mai mult o fatuiala decat ceva serios. Ca parte interesanta, aproape a disparut trotuarul din pasaj. Probabil se va trece si asta la capitolul "realizari".

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) Utilizator anonim

Cum arata pe zi pasajul, camerele video.

 


Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) Goldmund

@fider,
eu zic ca poti sa-ti mai arunci o privire asupra fotografiilor pe care le avem de la @Gabi 23,si priveste noile fotografii facute de neobositul Utilizator anonim si daca nu vezi o noua lucrare,parca dintr-o alta lume fata de prima,atunci nu mai spun nimic-si cum crezi tu ca e o lucrare "mediocra",cand mindmasster a scris ca au schimbat intreg planseul?!Practic,acest tunel a fost inca o data construit!-zau,ai avea atatea de criticat,dar nu fi atat de tipicar cu ce arata bine...Atentionarea unei curbe o poti face si maine ;)

 


Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) Costin

Nu a fost reconstruit planseul, ci a fost doar refacuta hidroizolatia, operatie ce a presupus si turnarea unui nou strat de beton, peste planseul existent. Nu au fost refacuti nici peretii laterali, in prezent crapati si "umflati" spre exterior, ca niste pereti ce nu suporta greutatea structurii pe care o sustin. Singura operatie facuta asupra peretilor a fost decopertarea betonului crapat pana la armatura si reumplerea gaurilor, nicidecum o consolidare. Defectele peretilor  erau vizibile cu ochiul liber la iesirea spre Virtutii... acum nu se mai vede pentru ca au fost placati cu panouri, nu pentru ca s'ar fi rezolvat problema. De asemenea, nu s'a rezolvat problema tunelului CF, ce a fost doar astupat si separat de tunelul rutier, ascunzandu'se, astfel, gunoiul sub pres. Sau in spatele panourilor frumoase, daca vreti. Din aceasta cauza fider sustine ca lucrarea este doar o "spoiala", idee pe care, de altfel, si eu o sustin.

 


Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) subway guru

Dati-mi si mie voie 'sa ma bag un pic in vorba'...
In afara de treburile astea cu ceva infiltratii, cu finisaje si alte 'spoieli' de fatada, pasajul asta (ca de altfel si alte lucrari de acelasi fel din aceeasi epoca) avea o mare problema 'structurala'.
Planseul de acoperire era alcatuit din 'fasii cu goluri din beton armat precomprimat cu toroane preintinse', niste grinzi gandite pentru poduri 'STAS' situate in suprateran si nu in subteran, extrem de sensibile la coroziune, mai ales daca sunt amplasate subteran in mediu urban (subiect de electrocoroziune din cauza curentilor 'vagabonzi' generati de liniile de tramvai).
Din punct de vedere 'rezistenta', planseul cu fasii cu goluri nu mai prezenta nici o siguranta.
De aceea, lucrarea de maxima importanta a fost tocmai executarea dalei de beton armat care sa preia toate sarcinile, iar fasiile au ramas doar pe post 'de cofraj'.
Normal ca odata cu executarea supra-betonarii s-a refacut hidroizolatia si toate cele...
La peretii din beton armat nici nu erau necesare alte lucrari decat cele de 'mici reparatii', acoperiri de fisuri minore si sa le dea 'o fata comerciala'.
In afara de lucrarea 'de baza' cu dala din beton armat toate celelalte sunt lucrari de 'finisaje', de 'fata vazuta' si de 'arhitectura si estetica'...
Toate cele bune!

 


Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) fider

Avand in vedere ca s-a mentionat problema planseului de acoperire (a plafonului tunelului si hidroizolatiei aferente), ar fi bine de stiut ca e doar o parte din problema, cel putin din punctul meu de vedere.

Un aspect mult mai grav si mai putin luat in calcul este forta de apaseare aplicata casetei tunelului in apropierea si dincolo de intersectia Bd. Iuliu Maniu cu Str. Lujerului. Am mari dubii ca toate eforturile generate de circulatia intensa de la suprafata sunt preluate optim de reazemul scurt si capatul tunelului cu cei cativa piloni mediani de beton dinspre iesire. Nu as vrea sa facem vreun test cu un seismometru in cazul vibratiilor si nici cu un alt instrument de masura pentru a vedea oscilatiile induse in suprastructura tunelului ca urmare a traficului pe pasaj si sub pasaj. Cred ca nu am mai fi atat de linistiti dupa masuratori si nici nu sunt de parere ca valorile sunt cele acceptate.

In final, un ultim aspect asupra caruia nu ma voi prounta prea mult este daca s-a manifestat sau nu in decursul timpului un efect de scufundare cu macar un cm al fundatiei pasajului ca urmare a eforturilor si incarcarilor  suportate de structura. Sa nu uitam ca mult timp pasajul a fost aproape in totalitate inundat si a suportat acumulari de apa. Daca acesta problema a scufundarii s-a produs, sunt curios daca onor constructorul chiar a actionat in vreun fel la reabilitarea pasajului.

 


Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) andrei11

De ce ai dubii ca pasajul nu a fost proiectat corespunzator ?

 


Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) shoppy

Pasajul Constanta are aceeasi latime si coloane mai subtiri dar mai dese, deasupra sunt 5 linii cf pe care le-am vazut ocupate simultan si nu este nici o problema.

 


Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) andrei11

Pasajul Constanta e mai ingust decat Lujerului cu vreo treime ! Imposibil sa fie la fel de late. Pasajul Constanta are o banda / sens + tramvai, la Lujerului sunt 2 benzi / sens + tramvai.

 


Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) mindmasster

andrei11 wrote:
Pasajul Constanta e mai ingust decat Lujerului cu vreo treime ! Imposibil sa fie la fel de late. Pasajul Constanta are o banda / sens + tramvai, la Lujerului sunt 2 benzi / sens + tramvai.


MI-e teama ca sunt tot 2/ sens . Marcajul s-a dus de mult timp in acest pasaj.

 


Re: Modernizare si consolidare Pasaj Lujerului (2010) shoppy

La cat timp am stat blocat in trafic acolo iti spun cu certitudine ca sunt 2 benzi pe sens si trotuar de 1m, sa fie cel mult cu 1m mai ingust decat Lujerului.

 


Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări finalizate începând cu anul 2006  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420552 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use