Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006

 

Topic: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012)

108 posts, 34064 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) zapacitu

@ByOnu - Pietonii la suprafata, dar nu pe bulevarde. Centru sau autostrada - nu conteaza. Problematice sunt semafoarele si trecerile dedicate pietonilor intrucat segmenteaza traficul pe artere de mare capacitate. Crede-ma ca daca ai avea un pasaj pietonal "la standarde" nu ai vrea sa mai auzi de treceri de pietoni periculoase. Cred ca nu stii tu cum arata astfel de pasaje de esti impotriva lor.

@shoppy - propun sa extrapolez afirmatia ta si sa o aplic la circulatia cotidiana (auto sau per-pedes): "de ce sa nu merg pe unde am chef ca oricum toata lumea merge pe unde vrea"... sau la parcare "de ce sa nu parchez aici pe trotuar eu ca oricum vine altu si parcheaza". Daca nu incercam sa evitam segmentarea inutila a traficului auto, nu vom avea niciodata un trafic rezonabil. Surprinzator, in incercarea de a descuraja traficul auto, masurile pe care le-am vazut vehiculate pe aici au ca rezultat final un trafic mai aglomerat ce afecteaza in mod negativ tot orasul, nu numai pietonii.


Tot nu mi-a raspuns nimeni la intrebare: ce halba lu necuratu inseamna trecerea de la PS3 la PMB?

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) ByOnu

zapacitu wrote:
treceri de pietoni periculoase


Eu tot nu inteleg cu exactitate ce este o trecere periculoasa. Imi vine in minte o trecere nesemnalizata, nesemaforizata, aflata dupa o curba, ceva. Totul se rezolva cu o limitare de viteza daca este cazul si introducerea semaforizarii.

Oricat de bine ar arata un asemenea pasaj, tot un pasaj este. Scari, lipsa iluminatului uneori, poate chiar prezenta unor persoane periculoase sau a simplilor oameni fara adapost care vor dormi in ele, spatii pentru urinat, etc. Eu tocmai asta sustin, ca Bratianu sa nu mai fie o artera atat de circulata, ci doar cu 4 benzi auto (cele actualmente pe centru), doua BUS, piste de biciclete, spatii verzi, trotuare mai late, alveole pentru taxiuri, etc. Toate acestea ar fi posibile prin prelungirea in subteran a pasajului Unirii pana la Universitate. Lucru care nu se va intampla, dar ipotetic vorbind.

Dar de dragul discutiei si al offtopicului, unde ai mai vedea tu exact pasaje subterane pietonale in Bucuresti? Ia aminte cat se ***** cu gurile suplimentare de la Tineretului sau pasajul abandonat de la Pieptanari. Sau cat le-a luat sa instaleze lifturile intr-unul dintre pasajele de la Presei, ci nu in ambele. :bere:

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) Costin

zapacitu wrote:
Tot nu mi-a raspuns nimeni la intrebare: ce halba lu necuratu inseamna trecerea de la PS3 la PMB?

Zugravit + facut curat = mare realizare a lu' madam Firea cu care sa se laude. Pagube zero de imagine la Negoita care oricum se lauda cu realizarile lui din afara centrului sectorului.

In rest, desi discutia e oarecum offtopic, atrag atentia ca fluidizarea traficului prin tarile cu apa calda se face prin descurajarea lui. Mai putine masini pe strada = trafic mai fluid. Nicidecum prin renuntarea la semafoare, treceri de pietoni, intersectii etc (adica prin realizarea unei autostrazi prin oras - anii 60-70 au demonstrat deja prin vest ca asta e o idee proasta).

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) zapacitu

Costin wrote:
In rest, desi discutia e oarecum offtopic, atrag atentia ca fluidizarea traficului prin tarile cu apa calda se face prin descurajarea lui. Mai putine masini pe strada = trafic mai fluid. Nicidecum prin renuntarea la semafoare, treceri de pietoni, intersectii etc (adica prin realizarea unei autostrazi prin oras - anii 60-70 au demonstrat deja prin vest ca asta e o idee proasta).

La nivel idealist pare ok ce spui tu, insa nu se poate pune in practica la nivelul Bucurestiului anului 2000+. Infrastructura (sosele, semafoare, SMT, TRANSPORT PUBLIC) e prea praf, prea comunista, pentru a incerca sa aplicam metode occidentale, din tari cu apa calda (ca bine zici). La ei se respecta regulile, la ei se sanctioneaza, la noi nu. Deci metodele lor nu pot avea acelasi impact ca la noi.

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) shoppy

Daca vrem sa facem vreodata ceva trebuie sa renuntam la mentalitatea asta de caz special si de la noi nu se poate.
Daca pe forumurile de infrastructura facem greseli dinastea elementare, ce sa mai zicem de autoritati care gasesc tot felul de chichite ca sa nu faca nimic.

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) PaulIP

Ideea nu e sa ii bagam pe pietonii prin pasaje si mai multe pasaje doar sa aiba onor-soferii cale libera spre "Grand Prix Bucharest - Traffic Edition". Pe vremea cealalta s-a desfiintat o magistrala intreaga de troleibuze pentru ca "Pingelica" sa nu vada trolee ramase in pana cand trecea semet pe bulivar (lasand la o parte ca pana de curent era din cauza ieconomiei impusa tot de el). Mai e si Bd. Victoria Socialismului (asupra cetateanului), care de abia acum cativa ani e mai "uman" pentru pietoni (cine a batut zona "la pas" stie despre ce vorbesc). Facem in 2017 acelasi greseli? Repetam inutil istoria data de americani in anii '60 (si de Europa occidentala, dar nu la asa o scara mare) cu negarea - indirecta - a existentei pietonului?
Ideea nu e nici sa dezvoltam orasul asta in jurul unei singure categorii de locuitori (fie ca-s soferi, pietoni, handicapati locomotor s.a.m.d.), dar cum de multe ori recurgem la solutii distructive si chiar absurde prin doza lor de extremism, putin probabil sa il vedem o armonie intre soferi, pietoni si ceilalti, cu atat mai mult cu cat ei intre ei sunt in raca...

shoppy wrote:
Daca vrem sa facem vreodata ceva trebuie sa renuntam la mentalitatea asta de caz special si de la noi nu se poate.
Daca pe forumurile de infrastructura facem greseli dinastea elementare, ce sa mai zicem de autoritati care gasesc tot felul de chichite ca sa nu faca nimic.


Aici e beleaua, ca nici macar greseli elementare nu mai sunt. Ceea ce numiti "greseli elementare" e de fapt o reactie fireasca a celor care au cap (si il si folosesc) la multitudinea jignitoare de... ce vreti voi: romanisme de tot soiul (jn primul rand), incompetenta etc etc. A, era sa uit: acum 70-80 de ani, pietonul roman era cel mai necivilizat din Europa, depasind bulgarii si italienii la capitolul asta. Soferii - asijderea. Ori daca ne e in ADN......? Toate astea intra intr-un cerc vicios foarte greu de rupt. Or fi si cetatenii complici (nu zic nu), dar cert e ca sunt muult mai putini oamei care chiar vor schimbare, si pana vor fi suficienti sa poata sa rupa cercul asta, mai trece apa multa pe Dambovita...

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) shoppy

Ba este o greseala elementara, chiar daca instinctul de conservare ii dicteaza pietonului sa se feresca cat mai mult de strada.
Trebuie sa sustinem ca rolul orasului este transportul oamenilor nu al masinilor personale, si in scopul acesta masina personala este cea mai proasta solutie, este pana la urma un lux, un lux care trebuie platit; numai ca la noi nici un politician nu are intereseul sa ne puna la plata, ci sa ne dea cu luxul pe la nas si sa ni-l faca accesibil la preturi de nimic, ceea ce s-a si reusit, cu 3.000ron oricine isi poate lua o masina perfect functionala cu taxele platiti pe un an, si apoi nu mai are nici o alta taxa cat timp nu se buseste sau nu incalca flgarant legea cu ghinionul de a fi prins, deci toata lumea are masina si in oras este legea junglei, pentru ca toata lumea sa isi permita sa-si foloseasca masina oricum si oricand.

Bine, putem stabilii o lege cum ca sa nu existe mai mult de 200m de strada fara o trecere de pietoni, si in zonele centrale, chiar daca se respecta legea, putem gasi utile pasaje pietonale subterane sau supraterane printre acestea, totusi, la o privire mai atenta, sigur s-ar descoperi ca in aceste zone mai util ar fi sa se trimita traficul auto in subteran si sa se dea suprafata pietonilor si a altor activitati conexe cu acestia(parcuri, magazine, terase).

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) ByOnu

Pasajul a fost zugravit luna trecuta fix inainte de vizita lui Firea la Sf. Gheorhe pentru a inaugura "statia verde". Cata fatarnicie.

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) subway guru

Shoppy, trimiterea traficului auto in subteran nu rezolva nici poluarea, nici aglomerarea si nici parcarea...nu rezolva absolut nimic in afara de cheltuirea inutila a banului public cu efecte nule... :popa:

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) ByOnu

Au repus 'frescele' facute de prietena lui Oprescu. Ieeei, i quess...

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) V2A

Pasajul Latin a fost cosmetizat (inclusiv accesurile) iar iluminatul a fost îmbunătățit. Momentan nu mai este ”LatRin”.
Pasaj Latin 5.01.2019 (1).jpg (469.06 KB; downloaded 2814 times)

Pasaj Latin 5.01.2019 (2).jpg (460.53 KB; downloaded 2814 times)

Pasaj Latin 5.01.2019 (3).jpg (779.36 KB; downloaded 2815 times)

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) ByOnu

Cheers pentru fotografii. Doar ca nu este nimic nou sub soare: il tot cosmetizeaza la fiecare 2 ani cu o zugraveala noua si repararea iluminatului public. Si tot asa. :(

Eu am o alta viziune pentru zona: prelungirea bretelelor pasajului subteran auto pana la Coltea. Astfel pe I.C. Bratianu ramanem doar cu 4 benzi la suprafata. Largit trotuarele, piste de biciclete, statii adecvate de autobuz la Sf. Gheorghe si Piata Roma. Asta vine, desigur, la pachet cu demolarea Pasajului Latin, odata cu prelungirea Pasajului Unirii. Rezulta astfel treceri de pietoni la nivel in locul pasajului si o trecere eventuala trecere noua de pietoni la Piata Timpului.

 


Re: Reabilitarea Pasajului Pietonal Latin (2011 - 2012) TibiV

In decembrie, in seara cand a fost adunarea Asociatiei, am trecut si eu prin Pasajul Latin dupa caderea intunericului...
Imbunatatirea este mai mult decat evidenta.




@V2A,
sa stii ca numai accesul spre Lipscani este Latin.
Accesul Sf.Gheorghe este doar Lati.


 


  • V2A
  • Posted:
  •  


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări finalizate începând cu anul 2006  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use