Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Achiziții de autobuze școlare

49 posts, 19060 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de autobuze scolare Albert

Mai e si Sileo-Bozankaya.

 


Re: Achizitii de autobuze scolare punmeister

Da, si ei cu Sileo S10 si S12, dar deja vorbim de alte scoruri la electrice.

 


Re: Achiziții de autobuze școlare Linia 43

300 de autobuze scolare ! Bani aruncati in vant.
Sunt Mercedesurile E3 care stau pe tusa, pot fi folosite ca atare ,sau transformate intr-o varianta mai nepoluanta,cum se zice ca s-ar dori.

Poate este o initiativa buna cu autobuzele scolare insa, eu cred ca se pot descurca cu parcul actual ,plus ce mai vine pe electric si hibirid.

 


Re: Achiziții de autobuze școlare cris_m

Eu in continuare nu inteleg de ce se insista cu acest sistem... Se evita cu incapatanare sa se remedieze graficele astfel incat sa circule doar la orele cu adevarat de interes, se iau autobuze mult supradimensionate pentru ce cerere exista samd.

 


Re: Achiziții de autobuze școlare Linia 43

Complet de acord.
Sa nu uitam ca masinile nu merg singure . Cumperi auto dedicate ,iti trebuiesc si soferi care sa faca doar trei curse pe zi. Ca daca iei soferi de  pe alte masini il puteai lua cu tot cu masina si recunosti ca parcul existent era suficient.

Ori este risipa ori sunt interese personale sau de grup. Nu trebuie sa ai multa fantezie ca sa ghicesti in ce tara vor fi produse autobuzele "castigatoare" .

 


Re: Achiziții de autobuze școlare PaulIP

E simplu. CTP Cluj a implementat ideea asta cretina mai mult din motive de imagine (tineti cont ca e an electoral and Boc does what he's gotta do), mergand pana acolo incat sa cumpere autobuze noi dedicate (si Setra pe deasupra, marca de lux, cand puteau sa foloseasca vechile Renault R312). Niste cretini mai damboviteni s-au simtit raniti in "amoarea proprie", ca doar "pana cand sa n-avem si noi falitii nostri autobuzele noastre scolare?!". Adaugati in capul gloatei o stirista pusa pe treaba (vorba aia din batrani: "sa te fereasca Dumnezeu de prostul harnic") si iese ce vedeti.
(Nu-s la curent: a trimis Asociatia un punct de vedere Primariei/CGMB? Daca nu, ar fi o idee buna sa o faca.)

 


Re: Achiziții de autobuze școlare CiprianTRB

De acei bani (55 de milioane de Euro) PMB ar mai putea cumpăra 150-200 de autobuze hybrid de 12 metri sau 100 de autobuze electrice.
Ar fi o mare prostie sa se cumpere autobuze școlare...  :popa:

 


Re: Achiziții de autobuze școlare cris_m

Nu am trimis inca PDV pentru autobuzele scolare, din partea mea sa le desfiinteze. Cel putin pentru scoala 195 mare imbunatatire nu am vazut, strada e la fel de blocata ca inainte, ba poate mai rau din cauza sensului unic.

 


Re: Achiziții de autobuze școlare Linia 43

Si apoi sunt cca 170 de scoli in Bucuresti ,deci aproape doua masini/scoala.

 


Re: Achiziții de autobuze școlare Robert

PaulIP wrote:
E simplu. CTP Cluj a implementat ideea asta cretina mai mult din motive de imagine (tineti cont ca e an electoral and Boc does what he's gotta do), mergand pana acolo incat sa cumpere autobuze noi dedicate (si Setra pe deasupra, marca de lux, cand puteau sa foloseasca vechile Renault R312).[/i]


Nu ar strica un pic de documentare inainte de a face afirmatii bazate total pe punctul de vedere personal. Autobuzele scolare sunt un proiect de Bugetare Participativa, votat de oricine avea domiciliul sau flotantul in Cluj. Proiectul a fost implementat in an neelectoral. S-au cumparat doar 10, nu 300. In momentul de fata din ce am citit este folosit deja de cateva 100 de elevi, iar proiectul are asa succes incat autobuzele sunt pline si va fi extins si in zona metropolitana.

S-a fixat un buget si s-au cumparat in urma unei licitatii 6 din bugetul primarieri si 4 al CTP. R312 mai functioneaza doar cateva si vara e cald, iarna e frig in ele. Preferam sa le casam...

 


Re: Achiziții de autobuze școlare PaulIP

@Robert: OK, greseala mea... Nu stiu de ce tineam minte ca anul trecut au fost inaugurate. In fine, bugetare participativa sau nu, ideea ramane proasta pentru ca (cu riscul de a ma repeta) nu are sens sa cumperi 10 autobuze noi (care pentru Cluj echivalează cu ~60-70 pentru Bucuresti, respectand proportia) care sa functioneze 2-3-4 ore pe zi si restul timpului sa stea in garaj. Cu o reorganizare competenta a acoperirii retelei de transport si a frecventelor de deservire, elevii pot merge cu liniile "normale" pana la scoala. Eventual, la orele la care intra/ies de la scoala sa se ranforseze liniile care fac legatura cu cartierele, sau sa se infiinteze derivate ale lor. Pentru asta s-ar putea folosi autobuzele ramase in exces dupa electrificarea unor trasee ce vor fi deservite de troleibuze (ca si electrificarea asta e gandita cu picioarele si nu s-au ales niste trasee mai "grele" e alta poveste). Setrele astea ar fi minunate pe metropolitane full-time, fiind construite pentru genul asta de exploatare.
Conceptul de "school bus" functioneaza in SUA de zeci de ani, dar in majoritatea cazurilor e vorba de zonele unde transportul public e absent total, si sistemul in sine e diferit (te ia din/lasa in fata casei, si opreste la fiecare casa unde locuieste un copil "abonat" la transportul scolar). Cum s-a zis si mai sus, in nicio tara civilizata din Europa asta n-ai sa vezi autobuze dedicate (adica expre achizitionate) transportului de elevi. Pentru cursele scolare se folosesc masini din parcul existent (in general rezervele sau turele mici).
Cat despre "bugetarea participativa", in teorie suna foarte bine, dar in Romania poate capata iz populist din cauza manipularii cetatenilor. Nu stiu cat de cultivati si informati sunt "clujenii" (in mare parte provinciali cu viza de flotant sau in cel mai fericit caz clujeni doar de o generatie sau doua), insa daca ar fi fost pusi sa aleaga intre o solutie precum cea prezentată de mine mai sus si una precum cea deja implementată, nu stiu daca scolarele ar mai fi avut "castig de cauza".
Apropo de cultura clujenilor, cum se face ca Muzeul Transportului Public se chinuie sa ia fiinta legal? Tot proiect de bugetare participativa e si acela. Nu il vrea lumea?

 


Re: Achiziții de autobuze școlare BGP2597

Dacă ar fi avut de ales între soluția prezentată de tine (pertinentă de altfel) și cea aleasă, lumea ar fi ales-o tot pe a doua din simplul considerent că autobuzele dedicate sunt însoțite de polițiști locali și nu sunt accesibile altor călători, deci copiii sunt mai în siguranță.

 


Re: Achiziții de autobuze școlare Costin

Asta e precum combaterea poluarii cu purificatoare de aer. Problema e pertinenta, solutia e gresita.

Daca copiii nu beneficiaza de conditii in transportul public sau pe strada (curatenie, siguranta etc) atunci trebuie rezolvate problemele astea, nu introdus transport pentru elevi.

De altfel de aia nici nu exista transport pentru elevi prin restul Europei - transportul public si mediul inconjurator ofera siguranta si confortul necesare. In America exista transportul pentru elevi din cauza distantelor foarte mari, a lipsei transportului public si a infrastructurii pentru pietoni.

 


Re: Achiziții de autobuze școlare 1689

In unele tari exista “Schulbus”, dar acestea sint exclusiv in zonele rurale si au un program restrins, deservind localitatile mici - care nu au scoli - si sint dedicate copiilor din ciclul pregatitor si primar.
De cele mai multe ori sint operate de firme private. Daca sint operate de companiille de transport public, in majoritatea cazurilor se folosesc vehicule din parcul de rezerva sau cu norma de circulatie indeplinita. In nici un caz nu exista parc dedicat si nici nu circula mai mult de doua curse pe zi.
Finantarea se face din bugetul dedicat educatiei, prin optimizarea retelei de unitati scolare.
Dupa ciclul primar, elevii folosesc transportul public, care este ranforsat corespunzator la orele de intrare/iesire de la cursuri. Abonamentele pentru elevi sint subventionate dar - in cele mai multe cazuri - nu sint gratuite (suma platita este, insa, modica).
Oarecum off-topic, seniorii beneficiaza de abonamente cu tarif preferential, de obicei valabile in afara orelor de virf. Dar - cu exceptia unor situatii speciale (medicale sau sociale), transportul nu este nici pentru acestia gratuit.

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420794 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use