Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Discuții diverse

4034 posts, 900728 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 94 95 96 97 98 99 100  ... 289
 
 

📖 Pagination options
Culoare plachete Germania 1689

ClaudiuL wrote:
Nu se interzic masinile Diesel din 2020. In unele orase va fi restrictionat accesul celor care nu au Euro5,6. Atat ! In Germania este foarte clar, municipalitatile au dreptul sa interzica pe cele care nu au vignette verzi (Euro5) sau albastre (Euro6).


Ca sa fim mai precisi...

Se prevede introducerea a doua noi tipuri de plachete (si nu vignette asa cum s-a mentionat anterior).

Momentan exista trei culori de plachete in Germania:
rosie (in principal pentru Diesel-urile foarte vechi si motoare pe benzina fara catalizator (practic inexistente) - care nu mai au acces in nici un oras mare incepind cu ~2008
galbena (pentru Diesel-urile fara filtru de particule - nici acestea nu mai au acces in oras de prin ~2012-2013)
verde (pentru toate masinile pe benzina cu catalizator (de la norma de poluare EURO 3) + Diesel cu filtru de particule (majoritatea de la norma de poluare EURO 4).

Noua decizie a Curtii Constitutionale a Germaniei permite[/i:zy6fvdwt] comunitatilor locale de a limita accesul autovehiculelor cu motoare Diesel in comunitatile urbane in care se depasesc valorile de poluare a mediului fata de normele EU,dupa cum urmeaza (cel putin in momentul de fata):
Diesel EURO 5 si Diesel EURO 6 (care nu se incadreaza in noua norma (temporara) EURO 6d- TEMP - puteti vedea lista autoturismelor care se califica pentru aceasta norma la link-ul atasat- placheta 'bleu"
Autovehicule Diesel EURO 6 nou inmatriculate ar putea primi, alaturi de cele care indeplinesc cerintele normei EURO 6d-TEMP o noua placheta 'bleumarin', care le permite acces nelimitat in orase (la fel ca placheta "verde' de astazi).

Cum va functiona sistemul (daca va functiona...), deocamdata este incert.

Asa ca usor cu pianul pe scari.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Victor92 wrote:
In timp ce Primaria a decis sa achite 15 000 euro pe montarea unei singure instalatii de aer conditionat ...

15000 de euro o singura unitate sau ambele? Oricum este enorm pentru niste chinezarii...A cui din primarie o fi aceasta firma?

 


Re: Discutii diverse Victor92

@anndrei: 15 000 euro pe/de autobuz ...

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Cred ca nici cele originale Konvekta nu costau atat iar diferenta de calitate este enorma...

 


Re: Discutii diverse WT_fan06

Victor92 wrote:
Sunt cazuri cand functioneaza si 2 din 6 neoane intr-un autobuz ... In cazul de fata, avem "norocul" cu 4/6.

Problema e că Citaro are de fapt 10 neoane. Există "faza scurtă/economică" (când nu e nevoie de chiar așa de multă lumină), când se aprind numai 6 becuri și faza normală, când sunt aprinse toate cele 10 becuri (de obicei noaptea). La RATB normalul nu există. Nu înțeleg din ce motiv nu am văzut NICIODATĂ toate cele 10 becuri aprinse, așa cum e normal; o fi pentru a face economie, o fi din lipsă de piese (or fi luat becurile "în plus" pentru că nu aveau suficiente). Cert e că în unele cazuri, nici faza "scurtă" nu are toate becurile funcționale, astfel că avem cazuri de autobuze cu 2 becuri în tot salonul.
Poate e directivă generală? Să țină pasagerii în "semiobscur"? Să ascundă starea jalnică în care se prezintă salonul? Să crească riscul accidentărilor datorate luminii insuficiente?
În afară de incompentență, alt răspuns nu găsesc.

 


Re: Discutii diverse cris_m

Eu din ce stiam, asa venisera din fabrica, doar cu 6 din 10 fasunguri existente. La prima serie nu sunt asa intunecoase, in schimb seria a 2-a este chiar intunecoasa...

 


Re: Discutii diverse Albert

Defapt salonul nu arată asa de rau cum zicea cineva mai sus.Cu putina curățenie si cu o investiție minima poate sa arate mai mult decât decent...

 


Re: Discutii diverse 3mil

WT_fan06 wrote:
Victor92 wrote:
Sunt cazuri cand functioneaza si 2 din 6 neoane intr-un autobuz ... In cazul de fata, avem "norocul" cu 4/6.

Problema e că Citaro are de fapt 10 neoane. Există "faza scurtă/economică" (când nu e nevoie de chiar așa de multă lumină), când se aprind numai 6 becuri și faza normală, când sunt aprinse toate cele 10 becuri (de obicei noaptea). La RATB normalul nu există. Nu înțeleg din ce motiv nu am văzut NICIODATĂ toate cele 10 becuri aprinse, așa cum e normal; o fi pentru a face economie, o fi din lipsă de piese (or fi luat becurile "în plus" pentru că nu aveau suficiente). Cert e că în unele cazuri, nici faza "scurtă" nu are toate becurile funcționale, astfel că avem cazuri de autobuze cu 2 becuri în tot salonul.
Poate e directivă generală? Să țină pasagerii în "semiobscur"? Să ascundă starea jalnică în care se prezintă salonul? Să crească riscul accidentărilor datorate luminii insuficiente?
În afară de incompentență, alt răspuns nu găsesc.


Nu te contrazic, nu am avut ocazia să văd ce se afla sub ornamentele semitransparente dintr-un capăt în celalalt, dacă sunt 10 fasunguri sau numai 6 cum spune și cris_m. În absolut toate cazurile când am călătorit cu aceste autobuze, mereu am văzut neoanele aprinse in aceleași poziții, de unde deduc că sunt doar 6.
Ce mod "economic" știu ca exista la ele, la euro 4 (nu știu dacă și la euro 3), cele doua neoane din dreptul ușii 1 se sting/se aprind odată cu închiderea/deschiderea ușii.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse anndrei

Pozitia cu cele doua tuburi fluorescente stinse este mai mult pentru a nu-l incomoda pe sofer in timpul condusului. Probabil ca pe unii ii deranjeaza sa le bata lumina in oglinzile din mijloc. Tin minte ca si unele DAC-uri aveau jumatatile farfuriilor din fata fumurii pentru a nu le bate lumina in oglinzi. Nu stiu daca erau de fabrica sau le-au vopsit ei.
La Citaro era mult mai bine sa fi functionat cele 10 tuburi pentru ca ar fi fost lumina mai puternica in ele si nu s-ar fi simtit asa rau cand se ardea cate un tub, doua. Asa cu 6 este cam la limita. Oricum consumul este mult mai mic fata de vechile lampi cu bec incandescent iar lampile cu LED au un consum minuscul.
Am vazut cat mai multe autobuze cu becuri LED in far la lumina de pozitie si arata ok dar sunt cam ilegale...Ultimile serii de MB euro4 au lampi LED din fabrica pentru iluminarea numarului de inmatriculare.
Legat tot de partea electrica Citaro euro3 are claxonul mai bun in sensul ca se aude mai tare iar sunetul este mai frumos si mai gros, la euro4 sunetul este mai slab si mai ascutit, suna a un claxon ieftin...Ma gandesc daca nu cumva difera si calitatea materialelor in functie de tara unde sunt livrate, adica pentru Germania sa fie mai bine lucrate fata de Romania. Spun asta pentru ca la autoturisme din pacate este valabil...

 


Re: Discutii diverse andrei11

anndrei wrote:
Ma gandesc daca nu cumva difera si calitatea materialelor in functie de tara unde sunt livrate, adica pentru Germania sa fie mai bine lucrate fata de Romania. Spun asta pentru ca la autoturisme din pacate este valabil...

Fii convins că așa e.

 


Re: Discutii diverse cris_m

Uitandu-ma prin arhiva cu accidente in care Citaro-urile au fost avariate frontal destul de serios, m-a apucat o curiozitate. Este destul de evident ca aceste autobuze au airbag pentru sofer. Intrebarea e: airbag-ul se afla in volan? Si daca da, mai sunt si alte airbag-uri in dotare (lateral, cortina etc) sau este doar unul singur? :?

 


Re: Discutii diverse 3mil

Nu au niciun airbag.

 


Re: Discutii diverse barbuandrei

A reinceput montarea Wi-FI. Pana acum le-am vazut pe 4731 si 6204.

 


Re: Discutii diverse cris_m

Si merg? Ca m-am urcat si eu intr-un autobuz din asta "smecher" si nu am gasit urma de net...

 


Go to page:  1  ... 94 95 96 97 98 99 100  ... 289
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420552 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use