Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Achiziții de autobuze Euro 6 în perioada 2017-2020

1272 posts, 300476 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 84 85 86 87 88 89 90 91
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 subway guru

Baietii astia ai nostri chiar n-au fost instruiti de nimeni <in prealabil> sau se presupune ca ar fi trebuit sa vorbeasca limba turca de la mama lor de acasa?

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 Puss in Boots

De-asta se dau seriale turcesti in prostie pe toate posturile....

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 aztec

Prea multe sigurante peste capacul ala...
Imi aduc aminte cand au aparuc ciocanelele acelea pt spart geamul.
In prima saptamana au diaparut majoritatea sau au foat legate cu "soricei" dinaceia de plastic..ce ii facea doar de decor ca nu mai puteau fi folositi.
Asa si aici...si capac si sigiliu.
Si in fata parca e exact pe mijlocul separeului  cu o decupatura in plexiglass-ul despartitor din cate am vazut

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 iliutu

subway guru wrote:
Baietii astia ai nostri chiar n-au fost instruiti de nimeni <in prealabil> sau se presupune ca ar fi trebuit sa vorbeasca limba turca de la mama lor de acasa?


Sunt foarte curios cum (nu) li s-a prezentat autobuzul soferilor, cu toate particularitatile lui.

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 shoppy

Le-o fi frica sa nu pateasca lafel ca la CAF, unde in statie a intrat un gigel la un capat al trenului, a mers prin tren si a invartit toate butoanele de deschidere manuala.

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 Goldmund

Nu ma pricep la comertul cu autobuze, de aceea pun si eu o intrebare:
nu ar fi in interesul firmei - cunoscand garantiile pe opt ani - care vinde autobuze, ca soferii sa fie asi in acel produs?




Eu nu as pune mereu vina pe soferi, daca ceva in Danemarca e putred...

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 TibiV

Buna intrebare.
Carnetul de sofer de autobuz nu ar trebui sa fie valabil pentru orice autobuz...

Ar trebuie sa se aplice reguli similare celor din aviatie.
Ai licenta de zbor ca pilot de linie, bravo!
Esti pilot de A-310, iarasi bravo!
Dar ca sa treci pe B-737 trebuie sa faci niste ore de zbor pe 737, caci este altceva.
Abia dupa multe ore de zbor pe scaunul din dreapta primesti licenta pentru scaunul din stanga.
Si asta in special pentru procedurile specifice care tin de siguranta calatorilor.

Cu alte cuvinte, nu ma intereseaza ca ai carnet care iti permite sa conduci autobuze.
As vrea sa ai o licenta specifica pentru modelul X de autobuz, care poate sa difere radical de modelul Y, mai ales in ceea ce priveste siguranta pasagerilor...

Daca esti doar sofer de TIR, care poate transporta microprocesoare sau gaini, nu conteaza o licentiere pe un anumit model.
Dar cand transporti oameni, simpla mentiune pe carnet a categoriei E (sau D, ca s-au tot schimbat) NU este suficienta. Ar trebui o licentiere/autorizare specifica pentru modelul respectiv de autobuz.
Parerea mea...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 ADK

A conduce un autobuz DAC și a conduce un autobuz Mercedes, într-adevăr este o diferență. Carnetul de conducere (orice categorie, B-mașină, C-camion, D-autobuz, E-remorcă etc) se obține, știe oricine, în școala de șoferi. Acolo tu înveți atât teorie, cât și practică (la B mai multă practică, iar la celelalte mai multă teorie). Și-ți dă o anume mașină s-o conduci, deobicei la C sau D un vehicul prea mic pentru acea categorie (și după școală urmează să conduci un vehicul mult mai lung :roll:). Când treci de pe o mașină pe alta într-adevăr trebuie să ai niște cunoștințe, să se facă o oarecare specializare (să te înveți cu butoanele, gabaritul, etc) nu să te trezești că până azi ai lucrat pe Mercedes, iar mâine treci pe Otokar și urci și pentru prima dată (fiindcă așa se și întâmplă). :evil: La Ferentari prin anul 2010, șoferii de pe DAF-uri erau trimiși ocazional pe Mercedes cu câte un șofer (deobicei titularul) pentru a-i specializa, cel puțin tatăl meu a fost cu 4446, 4463, 4895 etc în 676 (sau 7) el având DAFul 735. Prin anul 2007, tot în Ferentari viitori titulari de Mercedes făceau ture prin garaj pentru a se învăța cu autobuzele (și câți nu întindeau mâna după manetă... :lol:), verificau toate butoanele, comenzile și tot ce ținea de autobuzul respectiv. La Otokar s-a făcut așa? :oops:

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 andrei11

Mi se pare exagerată  comparația între piloții de avioane și șoferi.
În altă ordine de idei când se ia în primire un utilaj nou, de genul autobuz, camion, strung, macara, nevastă, televizor, etc, etc obligatoriu se face  instructajul propriu pentru utilajul respectiv. Inclusiv pentru nevasta de-a doua, a treia, etc. Să nu-ți dea cu cratița de mâncare în cap.

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 subway guru

Orice automobil are un <manual de intrebuintare> unde se explica toate butoanele si comenzile astfel incat sa nu actionezi stergatoarele de parbriz in loc de faza lunga.
Oare baietii nostri au vazut/citit asa ceva?
Si <garantia aia extinsa> mai functioneaza daca soferul e neinstruit? Indoi-m-as.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 ADK

Ca fapt-divers, la un autobuz vechi puteai ”aranja” cum vroiai butoanele sau modifica pornirea din cheie, cu buton. ;) (Nu că n-ar merge și la cele mai noi, dar deja există senzori și alți draci...) Dar deja sunt pe lângă subiect. :lol:

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 1689

TibiV wrote:
[...]

Cu alte cuvinte, nu ma intereseaza ca ai carnet care iti permite sa conduci autobuze.
As vrea sa ai o licenta specifica pentru modelul X de autobuz, care poate sa difere radical de modelul Y, mai ales in ceea ce priveste siguranta pasagerilor...

Daca esti doar sofer de TIR, care poate transporta microprocesoare sau gaini, nu conteaza o licentiere pe un anumit model.
Dar cand transporti oameni, simpla mentiune pe carnet a categoriei E (sau D, ca s-au tot schimbat) NU este suficienta. Ar trebui o licentiere/autorizare specifica pentru modelul respectiv de autobuz.
Parerea mea...


Cel putin pe TIR  (desi termenul e - in majoritate - depasit, foarte putini transportatori mai aplica pentru licente TIR in contextul spatiului Uniunii Europene) au "inventat" suficiente licente aditionale (de exp. ADR, Live Stock, etc.) pentru a "cerne" competitia si a tine sub control salariile.

In plus, pe trasee internationale, regulile de stationare sint suficient de stricte pentru a limita veniturile si mai mult.

Daca-mi permiteti comentariul: nu le mai dati idei in plus - viata de sofer de cursa lunga e suficient de mizerabila asa cum e...

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 subway guru

Cred ca nu e vorba de cine stie ce <atestari> suplimentare ci de o <banala> instruire, desi am eu o mica indoiala ca e chiar asa de <banala> sau lipsita de consecinte...

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 Cristi N

Am întrebat șoferi de autobuze ce probleme au Otokarele din București

O călătorie cu autobuzele lui Firea poate fi extrem de palpitantă, atât pentru șoferi, cât și pentru călători.


Lipsa asigurărilor Casco, comportamentul abuziv și furtul de bani sunt doar câteva dintre reclamațiile făcute de șoferi către conducerea Societății de Transporturi București (STB) la protestul de luni, 28 ianuarie. Șoferii au venit cu scopul de a trage un semnal de alarmă și colegilor care, deși sunt de acord cu ei, spun aceștia, n-au reușit să fie prezenți de frică să nu fie dați afară.

O altă problemă a șoferilor de autobuze din București este apariția noilor autobuze Otokar care, deși sunt puse în funcțiune doar de două luni, au avut numeroase defecțiuni. Pe lângă problemele cu căldura și deschisul ușilor, înainte de Crăciun, călătorii dintr-un autobuz erau cât pe-aci să fie opăriți când s-a spart instalația de încălzire și a sărit antigelul. Iar acesta n-a fost singurul caz de genul, mai târziu, pe 22 ianuarie, șoferul n-a mai putut porni motorul unui autobuz, iar pasagerii au trebuit să forțeze ușile să iasă.

„Problema e când rămânem fără garanție, atunci să ne ferească Dumnezeu. Câte cheltuieli o să facă societatea ca să întrețină mașinile astea. Nu poți să zici că s-au făcut niște manevre pentru că n-ai cum să știi până nu vezi niște documente, dar nu știu cine ar fi putut să dea câștig de cauza la mașina asta în defavoarea Mercedesului”, îmi spune unul dintre șoferii de la protest. În urmă cu două luni, Gabriela Firea explică, însă, că Otokar-urile au câștigat licitația în mod corect, dorința acesteia fiind ca autobuzele să fie realizate de o companie care aduce garanție. Și atunci a existat o controversă.

Astăzi, în timp ce la noile autobuze tot apar defecțiuni tehnice, Firea iese în față și dă vină pe șoferi: nu vehiculele sunt proaste, ci șoferii nu știu să le folosească. La protest, am vrut să aflu și cum văd șoferii problemele de la Otokar-urile care par că sunt aceste nave spațiale coborâte în traficul sufocant al Capitalei.

Tranche Mihai, vicepreședintele Sindicatului Șoferilor din RATB, șofer timp de 23 de ani

„Neputința ne face să aruncăm vina în spatele altcuiva. Colegii mei sunt foarte bine pregătiți din punct de vedere profesional, de ce nu se întâmplă aceleași lucruri și cu celelalte autobuze? Alea pe care le avem în dotare? Numai pe Otokare sunt nepricepuți șoferii? Din dorința de a-i satisface plăcerile doamnei primar, conducerea STB este dispusă să facă orice doar ca să fie lăudată că a făcut o achiziție bună. În condițiile în care doamna primar general a motivat că una dintre condițiile pentru care a ales firma Otokar se datorează faptului că asigură mentenanță opt ani, de ce reparațiile se fac de personalul STB, fost RATB? N-o să fie luată nicio măsură în viitor, în condițiile în care totul merge din eșec în eșec. Totul se mușamalizează.”

Vasile, șofer de 35 de ani

„Sunt foarte multe defecțiuni la ele, după cum se vede și pe stradă, cum a fost și incidentul cu autobuzul în care a curs antigelul și a opărit oamenii pe picioare. Sunt probleme și cu pompițele de alimentare și cu blocarea autobuzelor. Pe deasupra, conducătorii auto n-au fost instruiți corect, aceasta fiind făcută de un șef care se plictisea și probabil voia să iasă în evidență că este el instructor. Mașinile or fi noi, dar nici nu se compară cu Mercedes-ul. Până nu voi fi instruit adecvat și până nu se vor rezolva toate problemele, eu nu mă urc în acel autobuz. O singură dată am fost întrebat dacă vreau, dar am refuzat categoric din cauza problemelor auzite de la colegii mei. Eu nu vreau să am probleme cu călătorii, să-mi adreseze injurii pentru că atunci când transporți persoane, trebuie să fii foarte calm, iar când se întâmpla asta, este destul de greu.”

Costel, șofer de 25 de ani

„Nu am lucrat pe ele, fiindcă știu că sunt depășite înainte de vreme, s-au născut așa. Au foarte multă electronică și nu e făcută cum trebuie. Acuză șoferii că nu știu să lucreze pe ele, dar nu-ți trebuie facultate ca să conduci un autobuz. Mercedesul e de zece ori mai performant decât Otokarul și n-a fost nevoie de atâta tevatură și niciodată nu s-a întâmplat la minus zece grade să se oprească căldura și să se pornească aerul condiționat. Primăria nu vrea să recunoască.”

Mihai, șofer de 20 de ani

„Eu am lucrat pe ele, fix așa e. Nici nu stai bine la volan, adică eu sunt destul de înăltuț și nu am loc pur și simplu. Când mă dau jos după nouă ore de muncă, mă dor genunchii. Nici nu se compară cu Mercedesul, e o diferență mare. Nu mai vorbesc despre celelalte comenzi și butoane, nu sunt la vedere, trebuie să le cauți după scaun. Nici nu poți să te uiți bine în oglinda de pe stânga.”

Tudor, șofer de 22 de ani

„Problemele au fost foarte multe, dar nu putem noi să spunem despre ele, o comisie tehnică ar trebui să verifice contractul și să zică dacă aceste autobuze sunt bune. Șoferul a ajuns să fie țapul ispășitor pentru orice. El este cea mai vinovată ființă din toată societatea asta de transport din București, iar ceilalți n-au nicio răspundere. Numai noi suntem mereu cei vinovați și suntem vinovații fără vină.”

Avram, șofer de 21 de ani

„Cu oglinzile m-am obișnuit, problema e că sunt softurile proaste. Te trezești că nu ți se aprinde motorul și nu mai trage și trebuie s-o bagi în garaj. Pierdem timp liber și tot e vina noastră, ca și cum noi am stricat autobuzele. Doamna primăriță dă vina pe șofer, dar el n-are nicio vină. Toți avem autoclimă sau aproape toți, iar autobuzul e dat pe automat. Merge cât merge și deodată o ia razna. Turcul vine, resetează totul și merge până se supraîncălzește, după patru ore se strică iarăși. Ei nu știu să le repare, pur și simplu. Fiind în garanție, mecanicii noștri nu au voie să umble la ele sau să remedieze vreun defect.

„Nu ne-a întrebat nimeni nimic, ba chiar ni s-a interzis să discutăm despre subiectul Otokar.”

Au adus Mercedes în probă, au adus Mann în probă. Otokarul n-a fost în probă, ne-am trezit cu ele în garaj, să ieșim cu ele în oraș. Cum să nu le aduci întâi în probă și șoferii să zică cum sunt?”

Ștefan, lider sindical

„Au fost extrem de multe probleme cu ele și nu după o lună sau o săptămână, ci din prima secundă. Pentru niște autobuze noi cu zero kilometri, nu ar fi trebuit să existe asemenea lucruri.”

*Unele nume au fost schimbate la solicitarea șoferilor.

Editor: Iulia Roșu

Articolul il gasiti in Vice unde mai sunt si cateva poze. Link

 


Go to page:  1  ... 84 85 86 87 88 89 90 91
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use