Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Achiziții de autobuze Euro 6 în perioada 2017-2020

1272 posts, 303863 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 56 57 58 59 60 61 62  ... 91
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 1689

In Germania modelul este diferit, de aceea si marimea flotelor nu justica achizitii de amploare. Intr-o regiune de marimea Bucurestiului, exista cel putin 3-4 operatori (daca nu mai multi), fiecare cu un parc de vehicule de ordinul sutelor (cel mult). Fiecare operator liciteaza - la citiva ani - trasee si, pe baza parcului disponibil, cistiga contracte din care isi innoieste flota.
In cazul tramvaielor (acolo unde sint), de obicei sint operate de companii municipale si innoirea flotelor se face mai repede pe baza de trasee (linii) decit pe depouri (ceva similar - daca ar fi sa facem o analogie - cu linia 41, care e deservita de mai multe depouri, dar care ar avea un parc omogen de tramvaie de acelasi model).
Durata de exploatare a autobuzelor difera foarte mult de la model la model. De exemplu, exista in circulatie inca foarte multe Citaro din prima generatie (2002-2003), pe cind Volvo seria 7700 a disparut dupa citiva ani.
La fel si in cazul Solaris. Durata de exploatare a unui lot e undeva in jurul a 3-4 ani.
In ultima vreme au aparut destul de multe Iveco Crossway - pe trasee peri si suburbane cistigate de operatori din clasa discounter. De vazut cit vor rezista.
Revenind insa la subiect, achizitii de ordinul sutelor intr-un lot nu se intilnesc (cel putin in Germania) pentru simplul motiv ca nu exista societati de transport care sa aiba parcuri de vehicule de asemenea dimensiuni.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 punmeister

Revenind insa la subiect, achizitii de ordinul sutelor intr-un lot nu se intilnesc (cel putin in Germania) pentru simplul motiv ca nu exista societati de transport care sa aiba parcuri de vehicule de asemenea dimensiuni.

Stai asa, ca de curand BVG a cumparat 950 (!!!) de Citaro C2. (600 articulate si 350 scurte)
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... d=40359060

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 1689

E un contract cadru, multianual nu o comanda unica.

Die Rahmenverträge zwischen Daimler Buses und dem Verkehrsbetrieb der deutschen Hauptstadt teilt sich in bis zu 600 Gelenkbusse und maximal 350 Solobusse auf. Die Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)werden die Stadtbusse sukzessive in den kommenden Jahren abrufen.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 1689

In plus, de remarcat bis zu.

 



Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 George

Da, până la.
BVB (Berliner Verkehrsbetriebe) au totuși un parc foarte mare, probabil mult mai mare ca al RATB.

Problema la noi este: avem/am avut 1000 Citaro, cam în curs de îmbătrânire morală toate, de starea jalnică a 500 CITARO 3 nu mai vorbesc, deci cumpărăm 400...tot nu rezolvă mare lucru dacă nu se lucrează și la mentenanța CITARO și dacă nu se cumpără și trolee și mai ales tramvaie, unde domnesc anii 80.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 punmeister

In flota BVG sunt 1400 de autobuze.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 WT_fan06

Oameni buni, aveți link și în engleză, trebuie doar să selectați limba...
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... d=40359060
Acum putem să admirăm în liniște ce n-o să avem, pentru că noi suntem ăia "deștepți" și nemții "proști".

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 anndrei

Acelasi lucru il spun si eu de foarte mult timp! Daca ar prelua RATB/STB Germania ar fi minunat. Si ar fi la fel de minunat daca ar prelua toata Romania si ar disparea toti politicienii care nu fac absolut nimic. Ba fac, papa banii...
Degeaba incearca anumiti useri sa spele imaginea RATB spunand ca sunt toti nise oameni minunati. Nu este asa dragilor!

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 1689

Flota completa este de 1379 de autobuze (~1300 proprii, restul de la subcontractori), detalii puteti gasi aici.
Dupa cum o sa vedeti, exista inca in circulatie Citaro din 2002 iar flota contine 19 modele diferite de la 5 producatori.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Mihaitza07

In Germania calatorii platesc bilet pentru cat merg cu autobuzul. Merg 3 statii, atat platesc. Si nu e frauda sa vada daca sunt controlori in statie, atunci bifeaza cardul. Si nu costa 1.3 lei calatoria. Este absolut normal ca in aceste conditii sa existe un parc auto modern, curat si in stare excelenta.
Voi comparati doar parcul auto. Ca alea sunt mai spalate, mai curate si atat. Pai ce comparatie e asta ?!
Vorbesc unii de Citaro Euro 3 din 2006 de parca ar fi ultimile carute din Europa. Dupa ei cum apare un nou model de autobuz, pac sa-l cumpere RATB ca sa-i multumeasca. Citaro alea Euro 3, multe dintre ele sunt in stare foarte buna si mai pot circula multi ani de acum inainte fara a se demoda atat moral cat si tehnic.
Haideti sa ne vedem lungul nasului si sa nu ne mai credem buricul pamantului.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 1689

In Germania (in majoritatea oraselor) se plateste o calatorie pe una sau mai multe zone pe un interval de timp (tipic de o ora). De cele mai multe ori, pentru a ajunge de la A la b in zona (/zonele) respective, trebuie sa schimbi mai multe mijloace de transport.
Odata achizitionat biletul (de obicei) acesta are tiparit ora de emitere si zonele pe care este valabil (de ex. de la A la B via C). Pe durata calatoriei este valabil fara a mai trebui validat (depinde, insa, functie de autoritatea metropolitana de transport). O calatorie costa +/- 2,5 EUR pe o zona.
Nu am intilnit pina acum orase care sa aiba sistem tip Oyster / Navigo - dar s-ar putea sa existe.
Parcul este curat pentru ca este intretinut, ceea ce nu se poate spune despre cel al RATB. Pina una-alta, Citaro sint in exploatare de +10 ani si - in afara de a fi tinute la gard "defecte" - nu s-a facut nici un RK.
Troleibuzele Ikarus au avut parte de RK, majoritatea insa doar de "cosmetizari". La Irisbus nici atit.
Tramvaiele trec prin RK relativ des, insa asta datorita calitatii slabe atit constructive, cit si a reparatiilor. Sint curios cind va intra la RK 401 (desi vad ca mai mult nu circula)
Ca sa revin la parcul din Germania, nu stiu (/cred) ca se fac RK similare celor din Romania, dar lucrari de intretinere categoric da. Doar un exemplu, scaunele tapisate arata mult mai bine decit cele din plastic ale vehiculelor RATB.
Ca o concluzie, as spune ca nu vechimea parcului joaca un rol determinant, cit calitatea lucrarilor de intretinere.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 anndrei

Si in Germania oamenii nu distrug, nu scriu cu markerul pe scaune si pe alte componente ale autobuzului, pastreaza curatenia si au un comportament impecabil. Din pacate si la ei a inceput sa se rareasca acest comportament exemplar.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Costin

Afirmatia rasista din mesajul de mai sus a fost eliminata. Avertisment ca nu toleram asa ceva pe forum!

 


Go to page:  1  ... 56 57 58 59 60 61 62  ... 91
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422001 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use