Topic: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivița)
29 posts, 11870 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
-
Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivița)
Gabi23
Sunt vagoane provenite din modernizarea unor vagoane aduse 2nd hand de la DB (Germania).
Seriile 84-76, 85-76 si 86-76 sunt rezervate vagoanelor Business, unde clasa 1B inseamna Business Standard si 1A este Business Exclusive.
Sunt echipate cu boghiu GP 200, viteza maxima fiind de 160 km/h.
Vagoanele din seria 86-76 sunt vagoane care aveau post de comanda in Germania, In Romania insa este dezactivat din cauza incompatibilitatii cu locomotivele actuale.
Sunt vagoane provenite din modernizarea unor vagoane aduse 2nd hand de la DB (Germania).
Seriile 84-76, 85-76 si 86-76 sunt rezervate vagoanelor Business, unde clasa 1B inseamna Business Standard si 1A este Business Exclusive.
Sunt echipate cu boghiu GP 200, viteza maxima fiind de 160 km/h.
Vagoanele din seria 86-76 sunt vagoane care aveau post de comanda in Germania, In Romania insa este dezactivat din cauza incompatibilitatii cu locomotivele actuale.
- George
-
Posted:
-
Re: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivita)
George
O observatie in legatura cu vagonul 86-76 002: Acest vagon are un post de conducere, care permite schimbarea directiei trenului fara a muta locomotiva. Economia de timp si energie (necesara pentru a muta locomotiva dintr-o parte in alta) este evidenta. In Germania, aproape toate trenurile IC si regionale (ori expresuri regionale, trenuri de mediu parcurs, etajate, folosite de navetisti) folosesc acest sistem, care face ca trenul sa stationeze foarte putin in statia finala.
Asa ceva ar trebui avut in vedere in viitor si de CFR Calatori, in cadrul unui efort necesar de a eficientiza activitatea si de a asigura o frecventa mai mare a trenurilor.
O observatie in legatura cu vagonul 86-76 002: Acest vagon are un post de conducere, care permite schimbarea directiei trenului fara a muta locomotiva. Economia de timp si energie (necesara pentru a muta locomotiva dintr-o parte in alta) este evidenta. In Germania, aproape toate trenurile IC si regionale (ori expresuri regionale, trenuri de mediu parcurs, etajate, folosite de navetisti) folosesc acest sistem, care face ca trenul sa stationeze foarte putin in statia finala.
Asa ceva ar trebui avut in vedere in viitor si de CFR Calatori, in cadrul unui efort necesar de a eficientiza activitatea si de a asigura o frecventa mai mare a trenurilor.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivita)
Dr2005
Acest vagon are un loc pe scaun cu vedere panoramică, după cum îl descrie CFR. Postul de conducere a fost desfiinţat încă de la aşa-zisa modernizare.
Singurul operator din România cu trenuri în sistem push-pull este Regiotrans...
George wrote:
O observatie in legatura cu vagonul 86-76 002: Acest vagon are un post de conducere, care permite schimbarea directiei trenului fara a muta locomotiva.
Acest vagon are un loc pe scaun cu vedere panoramică, după cum îl descrie CFR. Postul de conducere a fost desfiinţat încă de la aşa-zisa modernizare.
Singurul operator din România cu trenuri în sistem push-pull este Regiotrans...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivita)
shoppy
Provin din ceea ce la DB s-a numit Innovationszug (trenul inovatiei), o garnitura experimentala alcatuita din 4 vagoane cu o tenta fu.turistica(daca nu pun . acolo imi pune forumul ******). Se pare ca la DB au fost 2 astfel de garnituri introduse in anul 2000 dar nu au avut succes si au fost retrase din circulatie, una dintre ele fiind cumparata de noi si transformata in cele 4 vagoane ale clasei Business.
Mai multe despre Innovationszug aici : http://www.a-latusek.de/fahrgastsitze_i ... _gera.html
Gabi23 wrote:
Sunt vagoane provenite din modernizarea unor vagoane aduse 2nd hand de la DB (Germania).
Provin din ceea ce la DB s-a numit Innovationszug (trenul inovatiei), o garnitura experimentala alcatuita din 4 vagoane cu o tenta fu.turistica(daca nu pun . acolo imi pune forumul ******). Se pare ca la DB au fost 2 astfel de garnituri introduse in anul 2000 dar nu au avut succes si au fost retrase din circulatie, una dintre ele fiind cumparata de noi si transformata in cele 4 vagoane ale clasei Business.
Mai multe despre Innovationszug aici : http://www.a-latusek.de/fahrgastsitze_i ... _gera.html
- SprinterXP
-
Posted:
-
Re: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivita)
SprinterXP
85-76 004 la datorie astazi in compunerea trenului IC531
P1160345 (800x600) by SprinterXP, on Flickr
P1160346 (800x600) by SprinterXP, on Flickr
85-76 004 la datorie astazi in compunerea trenului IC531
P1160345 (800x600) by SprinterXP, on Flickr
P1160346 (800x600) by SprinterXP, on Flickr
- stefan_br
-
Posted:
-
Re: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivita)
stefan_br
Vagon business (pe post de vagon clasa 1) in compunerea IR 1570!
Vagon business (pe post de vagon clasa 1) in compunerea IR 1570!
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivita)
Gabi23
Toate vagoanele încadrate în aceste serii, sunt retrase din circulaţie de luni (ani) de zile şi zac în diverşi boscheţi din Revizia Bucureşti Griviţa. Au fost modernizate astfel Bussines :
84-76 - 2 vagoane
85-76 - 4 vagoane
86-76 - 2 vagoane
Toate vagoanele încadrate în aceste serii, sunt retrase din circulaţie de luni (ani) de zile şi zac în diverşi boscheţi din Revizia Bucureşti Griviţa. Au fost modernizate astfel Bussines :
84-76 - 2 vagoane
85-76 - 4 vagoane
86-76 - 2 vagoane
- stefan_br
-
Posted:
-
Re: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivita)
stefan_br
Unul din ele se afla, pana nu demult, la Galati.
Unul din ele se afla, pana nu demult, la Galati.
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivita)
Dristorul Nr.3
O mare parte din ele se află în Grivița. Am înțeles ca vor întra la revizie curând. Totuși 86-76 001 și 002 (capetele transformate în vagon panoramic) par a fi dispărute de tot din peisaj.
O mare parte din ele se află în Grivița. Am înțeles ca vor întra la revizie curând. Totuși 86-76 001 și 002 (capetele transformate în vagon panoramic) par a fi dispărute de tot din peisaj.
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivita)
Dristorul Nr.3
Din cand in cand aceste vagoane sunt mutate pe diferite linii din Grivita.
In 2018-2019 acestea au facut parte dintr-un contract de reparatii planificate tip RTG:
sursa: https://www.cfrcalatori.ro/wp-content/up ... tral.pdf
Dar se pare ca pana acum nu avem nicio veste concreta despre viitorul lor.
Din cand in cand aceste vagoane sunt mutate pe diferite linii din Grivita.
In 2018-2019 acestea au facut parte dintr-un contract de reparatii planificate tip RTG:
Servicii de reparatie planificata tip RTG,
inlocuire roti monobloc, osii -ax, discuri de
frana uzate complet sau defecte la osiile
montate, refacere protectie anticoroziva si
vopsire integrala in sistem poliuretanic, la
vagoane de calatori seriile 2296, 8483, 8496,
8476, 8576, 8676
sursa: https://www.cfrcalatori.ro/wp-content/up ... tral.pdf
Dar se pare ca pana acum nu avem nicio veste concreta despre viitorul lor.
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivita)
Dristorul Nr.3
Trenul inovatiei in Hanovra, pe data de 19 iunie 2000
Sursa: https://www.gerdboehmer-berlinereisenbah ... 907.html
Trenul inovatiei in Hanovra, pe data de 19 iunie 2000
Sursa: https://www.gerdboehmer-berlinereisenbah ... 907.html
Hanovra 19 JUN-2000.jpg (48.08 KB; downloaded 2429 times)
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivita)
Dristorul Nr.3
Unul dintre vagoanele 86-76 pe vremea cand facea parte din garnitura ,,Innovationszug''/Trenul inovatiei la DB, in Germania, si anume Apkzf-799 (50 80 80-34 201-9)
Pentru mai multe poze cu restul garniturii in starea ei originala, accesati: https://www.bahnbilder-leipzig.de/innozug.htm
Unul dintre vagoanele 86-76 pe vremea cand facea parte din garnitura ,,Innovationszug''/Trenul inovatiei la DB, in Germania, si anume Apkzf-799 (50 80 80-34 201-9)
Pentru mai multe poze cu restul garniturii in starea ei originala, accesati: https://www.bahnbilder-leipzig.de/innozug.htm
apkzf799-1.JPG (123.39 KB; downloaded 2344 times)
apkzf799-2.JPG (88.25 KB; downloaded 2344 times)
apkzf799-3.JPG (115.67 KB; downloaded 2344 times)
apkzf799-7.JPG (134.56 KB; downloaded 2344 times)
apkzf799-9.JPG (126.65 KB; downloaded 2344 times)
apkzf799-12.JPG (113.05 KB; downloaded 2344 times)
apkzf799-13.JPG (117.25 KB; downloaded 2344 times)
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Vagoane seriile 84/85/86-76 (Atelierele Grivița)
Dristorul Nr.3
M-am gandit sa uploadez si restul pozelor in caz ca site-ul dl-ului din Germania pica....
Bpz797.3
(50 80 22-34 540-1)
Din pacate, pe site nu este specificat, dar din ce am inteles de la unele persoane ce au avut ocazia sa calatoreasca cu acest tren, televizorul din acest vagon avea incorporat o consola PlayStation 2. (noutate si ea, la vremea respectiva, fiind lansata in 2000 ,in Japonia). Nu stiu cat de sigura este aceasta informatie, deci va rog sa aveti oarecare dubii. Din pacate, postarile de pe grupurile de FB/forumuri etc unde eu am dat de aceste informatii, au disparut.
M-am gandit sa uploadez si restul pozelor in caz ca site-ul dl-ului din Germania pica....
Bpz797.3
(50 80 22-34 540-1)
Din pacate, pe site nu este specificat, dar din ce am inteles de la unele persoane ce au avut ocazia sa calatoreasca cu acest tren, televizorul din acest vagon avea incorporat o consola PlayStation 2. (noutate si ea, la vremea respectiva, fiind lansata in 2000 ,in Japonia). Nu stiu cat de sigura este aceasta informatie, deci va rog sa aveti oarecare dubii. Din pacate, postarile de pe grupurile de FB/forumuri etc unde eu am dat de aceste informatii, au disparut.
bpz7973-1.JPG (136.39 KB; downloaded 2262 times)
bpz7973-2.JPG (78.64 KB; downloaded 2262 times)
bpz7973-3.JPG (66.6 KB; downloaded 2262 times)
bpz7973-4.JPG (153.64 KB; downloaded 2262 times)
bpz7973-5.JPG (134.05 KB; downloaded 2262 times)
bpz7973-6.JPG (160.55 KB; downloaded 2262 times)
bpz7973-7.JPG (117.14 KB; downloaded 2262 times)
📖 Pagination options