Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Prezentări și discuții - vagoane de călători

Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde Gabi23 » Dum, 04 Iul 2010, 15:58

Privin din modernizarea la Remar Pascani a vagoanelor seria 26-26, construite la începutul anilor '80 de către firma ,,Veb Waggonbau Goerlitz" din Republica Democrată Germană.

Vagoane seria 26-16

Seria vagonului dupa reconstructie 26-16, cod Bmee
Lungimea peste tampoanele necomprimate 26800 mm
Distanta intre pivotii crapodinei 19500 mm
Lungimea sasiului intre fetele traverselor frontale 25500 mm
Latimea cutiei vagonului peste tabla albiei de podea 2780 mm
Inaltimea maxima a vagonului 4630 mm
Inaltimea planseului peste muchia superioara a sinei etaj inferior: 360 mm
etaj superior: 2470 mm
spatiul cu un singur etaj: 1255 mm
Tipul boghiului Görlitz VI
Ampatamentul boghiului 2500 mm
Ecartament 1435 mm
Diametrul cercului de rulare nou 920+4 mm
Sarcina maxima pe osie 16 t
Aparat de tractiune Fisa UIC 520
Aparat de ciocnire Fisa UIC 528
Inaltimea nominala a tampoanelor de la nivelul sinei 1060 mm
Aparat de legare Fisa UIC 520
Tara vagonului 49,9 t ± 0,5 t
Viteza maxima de circulatie 140 km/h
Raza minima a curbei in care se inscrie curse de exploatare cu V = 50 km/h: 150 m
la curbe in S R 1/2 cu dreapta intermediara: 150 m
curse de incercare cu o viteza de pâna la 10 km/h cu cuplajul desfacut: 90 m
Iluminat incandescent si fluorescent 24 V c.c.
Baterie de acumulatoare cu intretinere redusa 24 V c.c., 420 Ah
Instalatia de frana KE - P-A
Alimentarea cu energie electrica 1500 V/50 Hz
Intercomunicatia SR 8117/1,2-2000
Latimea coridorului 500 mm
Numar de locuri 120
Numar cabine WC 2
Functii si dotari tablou comanda,
diagnoza cu transmiterea datelor la distanta

Vagoane seria 36-16


Seria vagonului dupa reconstructie 36-16, cod ABmee
Lungimea peste tampoanele necomprimate 26800 mm
Distanta intre pivotii crapodinei 19500 mm
Lungimea sasiului intre fetele traverselor frontale 25500 mm
Latimea cutiei vagonului peste tabla albiei de podea 2780 mm
Inaltimea maxima a vagonului 4630 mm
Inaltimea planseului peste muchia superioara a sinei etaj inferior: 360 mm
etaj superior: 2470 mm
spatiul cu un singur etaj: 1255 mm
Tipul boghiului Görlitz VI
Ampatamentul boghiului 2500 mm
Ecartament 1435 mm
Diametrul cercului de rulare nou: 920+4 mm
Sarcina maxima pe osie 16 t
Aparat de tractiune Fisa UIC 520
Aparat de ciocnire Fisa UIC 528
Inaltimea nominala a tampoanelor de la nivelul sinei 1060 mm
Aparat de legare Fisa UIC 520
Tara vagonului 49,9 t ± 0,5 t
Viteza maxima de circulatie 140 km/h
Raza minima a curbei in care se inscrie curse de exploatare cu V = 50 km / h: 150 m la curbe in S R 1/2 cu dreapta intermediara: 150 m
curse de incercare cu o viteza de pana la 10 km/h cu cuplajul desfacut: 90 m
Iluminat incandescent si fluorescent 24 V c.c.
Baterie de acumulatoare cu intretinere redusa 24 V c.c., 420 Ah
Instalatia de frana KE-P-A
Alimentarea cu energie electrica 1500 V /50 Hz
Intercomunicatia SR 8117/1,2-2000
Latimea coridorului 500 mm
Numar de locuri clasa 1: 30
clasa a II-a: 68
Numar cabine WC 2
Functii si dotari tablou comanda
diagnoza cu transmiterea datelor la distanta
€
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10018
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde GAC » Vin, 24 Dec 2010, 03:10

Frumos modernizate aceste vagoane, dar....nu pot sa nu remarc aceeasi dementa si acelasi cretinism, marca CFR.
Aceste modernizari nu sunt altceva decat un elefant alb, care nu rezolva nicio problema in privinta transportului CF.
Cu amaraciune imi amintesc asta vara dar si acum un an cand am calatorit cu aceste vagoane si am ramas cu o impresie foarte proasta: desi acele vagoane nu aveau mai mult de 3 ani, totusi iesea in evidenta lipsa de intretinere, dar si "nespalarea" poporului. Scaunele (fotoliile) nu mai prezentau acea culoare albastra, ci prezentau diferite nuante de albastru-maro sau in cel mai fericit caz albastru-spalacit. Mai mult, pe foarte multe din scaune se vedeau clar urmele a numeroase "stopiri/varsari de sucuri racoritoare). E destul de trist sa vezi asa ceva in vagoane noi. Din punctul meu de vedere, acele scaune sunt acum un focar de infectie, deoarece zaharul din respectivele bauturi care s-a impregnat in panza, dar si in umplutura de sub aceasta, impreuna cu umezeala din aer dar si din transpiratie, realizeaza impreuna un mediu propice pentru dezvoltarea a numeroase infectii.

Aceste tipuri de vagoane trebuiesc furnizate unui popor constiincios care sa fie capabil sa le respecte si sa le ingrijeasca. Ingrijirea oricarui bun public trebuie sa se efectueze atat de catre personalul angajat al companiei de stat cat si de catre publicul calator. Din pacate, la noi, ingrijirea nu capata nici una din cele 2 forme.
Politicienii ar trebui sa respire infrastructura!!!
GAC
Membru Bronze
 
Mesaje: 406
Membru din: Joi, 30 Sep 2010, 22:10

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde George » Vin, 24 Dec 2010, 18:41

Desi e clar ca publicul la noi este in multe privinte prost crescut - a devenit un mic cosmar calatoria cu vagoane noi, atunci cand trenul stationeaza mult, pentru ca intotdeauna se gasesc ceva pustani idioti care sa deschida incontinuu usile ca sa fumeze, ceea ce genereaza un piuit greu de suportat - sa nu absolutizam aceasta chestiune atunci cand vorbim despre starea vagoanelor.
Nici pustii din Germania nu sunt atat de bine crescuti cum ne imaginam. Am fost socat (acum mai multa vreme) sa vad cati scandalagii si distrugatori pot exista in neamul ala nemtesc. Diferenta specifica este intretinerea vagoanelor, care la noi lipseste cu desavarsire, am impresia. La fel, lipsa oricarei sanctiuni, nimeni nu supravegheaza ce se intampla cu dotarile vagoanelor.
In mod special la aceasta serie, mi se pare ca materialele ieftine, proaste folosite la "modernizare" se vad la o posta si nu pot duce altceva decat la o ruina, in vreo 10 ani. Din pacate.
Pe de alta parte, am observat cu amuzament, asta vara cand am mers cu trenul in Italia, ca scaunele albastre sunt pur si simplu copiate de la italieni. Fara a fi cele mai comode.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 1967
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde Dominatrix » Sâm, 25 Dec 2010, 00:28

George a pus punctul pe "i". In vest, oamenii sunt tot din carne si oase ca si noi, la fel de lenesi si indiferenti, dar restrictiile si sanctiunile ii fac mai sensibili la mediul inconjurator si la actiunile lor. Dupa cel putin 150 de ani de incasat amenzi si bastoane in cap si-au format si ei o conduita. Din pacate, in Romania nu s-a aplicat aceasta metodologie, decat pe termene scurte, si nu se aplica nici acum, din mai multe motive pe care nu are rost sa le detaliem aici. In ceea ce priveste calitatea "de mantuiala" a finisajelor la aceste vagoane, nu pot comenta "obiectiv" fiindca n-am mers niciodata cu ele, dar nu e nimic de mirare, fiindca asa e in tara lui "merge si asa". Ramane de vazut cate cai ferate vom mai avea peste 10 ani, asa ca de ce sa ne "complicam" cu treaba de calitate?
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde Leo » Sâm, 25 Dec 2010, 02:21

Vagoanele nu au iesit rau, desi se putea si mai bine. Am observat si eu ca unele scaune deja sunt patate... :cry: Pacat...
Avatar utilizator
Leo
 
Mesaje: 40
Membru din: Mie, 15 Dec 2010, 21:40

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde Marian Andrei » Joi, 23 Mai 2013, 23:01

84-16 003

DSC_2877.JPG
DSC_2877.JPG (380.12 KiB) Vizualizat de 3217 ori
https://mobilitate.eu – Transporturi. Mobilitate. Infrastructură. Logistică.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 16077
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde Marian Andrei » Joi, 23 Mai 2013, 23:01

36-16 040

DSC_3548.JPG
DSC_3548.JPG (400.58 KiB) Vizualizat de 3217 ori
https://mobilitate.eu – Transporturi. Mobilitate. Infrastructură. Logistică.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 16077
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde Gabi23 » Mar, 25 Iun 2013, 12:17

26-16 100 în compunerea lui R3002 Braşov - Bucureşti.

50 53 26-16 100-5 - Bucureşti Nord - 25.06.2013.jpg
50 53 26-16 100-5 - Bucureşti Nord - 25.06.2013.jpg (463.72 KiB) Vizualizat de 3075 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10018
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde autob368 » Dum, 28 Iul 2013, 10:21

26-16 099

064.JPG
064.JPG (161.07 KiB) Vizualizat de 2826 ori

066.JPG
066.JPG (70.46 KiB) Vizualizat de 2826 ori
Avatar utilizator
autob368
Membru Gold
 
Mesaje: 951
Membru din: Joi, 18 Mar 2010, 21:39
Localitate: Bucuresti / Galati

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde Gabi23 » Dum, 28 Iul 2013, 12:56

Au fost modernizate în aceste serii cel puţin 164 de vagoane etajate, împărţite astfel:
- 26-16 001>>>119
- 36-16 001>>>042
- 84-16 001>>>003
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10018
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde stefan_br » Lun, 05 Aug 2013, 12:02

26-16 117-9 , apartine Rev. de vagoane Galati
Fişiere ataşate
26-16 117-9.JPG
26-16 117-9.JPG (89.52 KiB) Vizualizat de 2794 ori
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Moderator forum
 
Mesaje: 2287
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde Robert24 » Dum, 11 Aug 2013, 22:56

36-16 039 in Bucuresti
36-16 039.jpg
36-16 039.jpg (284.87 KiB) Vizualizat de 2747 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2018: 40.006 mile (64.384 km) în aer / 9.455 km pe calea ferată - 2019: 0 mile (0 km) în aer / 350 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8280
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde Robert24 » Dum, 18 Aug 2013, 16:26

36-16 021 al Clujului
36-16 021.jpg
36-16 021.jpg (237.92 KiB) Vizualizat de 2722 ori

36-16 021 serie.jpg
36-16 021 serie.jpg (218.17 KiB) Vizualizat de 2722 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2018: 40.006 mile (64.384 km) în aer / 9.455 km pe calea ferată - 2019: 0 mile (0 km) în aer / 350 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8280
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Vagoane seria 26/36/84-16 (Remar Pascani)

Mesajde Robert24 » Sâm, 31 Aug 2013, 23:30

84-16 002 in compunerea lui R3006
84-16 002.jpg
84-16 002.jpg (257.71 KiB) Vizualizat de 2518 ori
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2018: 40.006 mile (64.384 km) în aer / 9.455 km pe calea ferată - 2019: 0 mile (0 km) în aer / 350 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8280
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Următorul

Înapoi la Prezentări și discuții - vagoane de călători


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori