Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantVagoane de călători

 

Topic: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad)

76 posts, 42070 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) Dr2005

Vagoanele seria 21-90 (AVA200) au fost construite de către Astra Arad începând cu anul 1996, sub licenţă Corail (Franţa), pe boghiuri Y32R.
La momentul acela (şi chiar şi acum) erau cele mai moderne vagoane din doatarea SNCFR (ulterior CFR Căltăori). Vagoanele sunt compartimentate (6 locuri în compartiment), dotate cu instalaţie de climatizare, uşi de acces şi de intercomunicaţie automate, toalete vacuumatice, posibilitatea alimentării la toate tensiunile UIC pentru trafic internaţional şi viteza maximă de circulaţie de 200 km/h.
Au fost livrate 50 de unităţi, deschizând calea spre seriile de vagoane salon produse ulterior de către Astra Arad, ale căror caracteristici sunt asemănătoare cu cele de 21-90, cutiile fiind identice, la fel şi boghiurile (s-au folosit şi boghiuri fără patină).
Iniţial au fost utilizate exclusiv la trenurile internaţionale, acum pot fi găsite şi pe trenuri rapide şi accelerate, însă merg şi la Budapesta, Viena şi Venezia.

Să vedem câteva detalii:
Regimul:      61 (trafic international)
Lungimea peste tampoane:     26.400 mm
Ampatamentul:     19.000 mm
Lătimea:     2.825 mm
Înăltimea de la nivelul superior al sinei:     4.050 mm
Înăltimea cutiei:     1.255 mm
Tara vagonului:     46 tone
Viteza maximă de circulatie:     200 km/h
Boghiurile:     Y32 R, cu roti monobloc si frână electromagnetică
Masa boghiului echipat:     6,55 tone
Frâna pneumatică:     tip KE - PR - Mg(D)
Diametrul cercului de rulare:     Nou: 920 mm; Uzat: 870 mm
Diametrul discurilor de frână:     610 mm
Tensiuni de alimentare:     1000 V, 16,5 Hz, 1500 V 50 Hz c.a., 1500 V c.c., 3000 V c.c.
Încălzire si ventilatie:     instalatie de climatizare
Număr de locuri:     66 (11 compartimente cu câte 6 locuri)
Cabine toaletă:     2, cu WC vacuumatic€

 


Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) Robert24

049 titular intr-una din garniturile "Dacia"

21-90 049 Dacia 04aug12.jpg (410.23 KB; downloaded 10800 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) Utilizator anonim

030 in compunerea lui Dacia, 19.01.2013

DSC_5753.JPG (259.56 KB; downloaded 10734 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) Utilizator anonim

024

DSC_2863.JPG (435.77 KB; downloaded 10514 times)

 


Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) Ilie Alexandru

001 in compunerea IC346/IC531:




DSC04088 by zmILeY93, on Flickr




DSC04090 by zmILeY93, on Flickr




DSC04091 by zmILeY93, on Flickr




DSC04092 by zmILeY93, on Flickr




DSC04095 by zmILeY93, on Flickr




DSC04096 by zmILeY93, on Flickr

 


Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) Gabi23

038

61 53 21-90 038-8 - Bucureşti Nord - 14.08.2013.jpg (326.68 KB; downloaded 10236 times)

 


Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) Celestin Draganescu

Haideti sa vedem cateva poze cu 023,singurul 21-90 vopsit albastru, aflat in gara Arad.
IMG_1750.jpg (76.42 KB; downloaded 10199 times)

IMG_1751.jpg (65.24 KB; downloaded 10238 times)

IMG_1752.jpg (61.89 KB; downloaded 10189 times)

 


Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) MariusCFRBucuresti

034 in revizia Grivita




61-53-21-90-034-7 by mariuscfrbucuresti, on Flickr

 


Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) Gabriel Cristian

Vagoanele de tipul acesta erau in exploatare in anul 1998 ? au circulat si pe Bucuresti Mangalia ? Ms anticipat :D

 


Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) silver

Din moment ce au fost construite incepand cu 1996, da, erau in circulatie in 1998.
Si da, au circulat pe Bucuresti - Mangalia.

 


Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) R936

21-90 007 zace la Curtici. Probabil ca nu l-au lasat sa treaca in Ungaria, avand probabil defectiuni

 


Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) Gabi23

Ar trebui băgate la o reparaţie capitală serioasă aceste vagoane 21-90. Unele arată chiar jenant, care cred că nu au văzut o vopsea nouă de peste 10 ani, iar interioarele sunt foarte jegoase. Ne facem de ruşine la Viena cu ele. Din 50 de vagoane, cred că s-ar putea pune la punct măcar vreo 10-15 care să circule pe trenurile internaţionale.

 


Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) George

Perfect de acord, arata realmente jenant. Decolorate si peticite, cel mai bine le-ar face in schema albastra, ca vagonul acela fotografiat la Arad.

Inclusiv interiorul este unul totusi invechit fata de vagoanele salon produse la ASTRA, mult mai ok si mai confortabile. Ar trebui puse astfel de vagoane in trafic international sau, daca se vor mentine si 21-90, intr-adevar se impune macar o revopsire integrala si o modernizare a interioarelor, pentru vreo 15- 20 de vagoane, cate sunt folosite in trafic international, macar.

Inainte exista grija de a nu trimite toate jegurile neintretinute pe trenurile internationale, ceea ce e si firesc. Pe langa faptul ca este o chestiune de imagine, stai o gramada de timp in acele vagoane si mai dai si bani grei.

 


Re: Vagoane seria 21-90 (Astra Arad) R936

George wrote:
vagoanele salon produse la ASTRA, mult mai ok si mai confortabile.

Cele compartimentate oferă, totuși, alt nivel de confort față de variantele salon, în special pe timpul nopții.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vagoane de călători  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418808 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use