Pagina 3 din 4

Re: Generalităţi

MesajScris: Joi, 18 Oct 2018, 08:48
de shoppy
O filmare cu ele:



Re: Generalităţi

MesajScris: Mie, 09 Ian 2019, 11:15
de WT_fan06
shoppy scrie:O fi o miscare de dezobijnuire a calatorilor romani cu ideea de compartiment, adica inainte aveai mereu compartiment, acum ai uneori compartiment, uneori salon, in viitor o sa ai mereu salon.

De ce vedem această tranziție spre salon? Mie personal îmi plac mult compartimentele...

Re: Generalităţi

MesajScris: Mie, 09 Ian 2019, 11:29
de Puss in Boots
In Vest n-am prea mai vazut compartimente (Spania, Portugalia, Franta, Belgia, Olanda, Germania, Elvetia, Cehia, Italia - macar atat cat am mers eu). Si nu vorbesc de trenuri care merg de-aici colea. N-am mers cu toate trenurile disponibile dar cu alea cu care am mers erau 0 compartimente. Poate e noul trend. Compartimente vad in filmele vechi. Fara vreo relevanta nici pro nici contra. Eu personal prefer fara. Mai mult aer in salon, mai putine fitze locale din partea colegilor de compartiment, mai putin du-te vino pe usa de compartiment.

Re: Generalităţi

MesajScris: Mie, 09 Ian 2019, 12:12
de shoppy
- se castiga spatiu si greutate prin eliminarea peretilor despartitori
- se elimina mentenanta la usile, geamurile, peretii despartitori, iluminatul si climatizarea compartimentelor
- la salon iluminatul si climatizarea sunt mai eficiente pentru ca se lucreaza pe un singur volum mai mare in loc de mai multe volume mai mici
- la salon este foarte usor sa faci supraveghere video cu doar 2 camere sau cu personalul de tren si afisare de informatii cu doar 2 monitoare

Re: Generalităţi

MesajScris: Joi, 10 Ian 2019, 00:38
de andrei11
Aștept cu inters hostelurile pe roți...

Re: Generalităţi

MesajScris: Joi, 10 Ian 2019, 09:17
de Robert
Am văzut pe Facebook un vagon de dormit proaspăt ieșit de la vopsit, dar într-o schemă mai veche. Nu era vorba că tot ce iese vagon iese în schema express? Îmi pare rău nu știu să vă zic coduri și alte aspecte de genul, că nu mă știu la coduri și acolo nu era menționat. Este gri cu albastru și dungă galbenă.

Re: Generalităţi

MesajScris: Joi, 10 Ian 2019, 09:25
de shoppy
andrei11 scrie:Aștept cu inters hostelurile pe roți...

Pai exista.

Re: Generalităţi

MesajScris: Joi, 10 Ian 2019, 12:26
de Gabi23
Robert scrie:Am văzut pe Facebook un vagon de dormit proaspăt ieșit de la vopsit, dar într-o schemă mai veche. Nu era vorba că tot ce iese vagon iese în schema express? Îmi pare rău nu știu să vă zic coduri și alte aspecte de genul, că nu mă știu la coduri și acolo nu era menționat. Este gri cu albastru și dungă galbenă.

A avut revizie recent și a fost revopsit în schema clasică(albastru galben gri) la Grivița 71-31 040. Deocamdată la vagoanele de dormit din această serie puține s-au revopsit, posibil ca să fi fost revopsit de mai mult timp, nefiind un vagon care să fi circulat constant în ultimii ani.

Re: Generalităţi

MesajScris: Joi, 14 Feb 2019, 14:26
de Gabi23
Atelierele Grivița este locația cu tradiție de peste un secol în întreținerea, repararea, modernizarea și reconstrucția de material rulant. Un loc unde mai rar pot fi văzute fotografii, iată câteva imagini interesante din anul 2016, realizate de © Petre Mihai, postate pe site-ul: https://www.orasul.ro/gallery/publicview/10510/

Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (1).jpg
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (1).jpg (155.92 KiB) Vizualizat de 2248 ori
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (2).jpg
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (2).jpg (160.68 KiB) Vizualizat de 2248 ori
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (3).jpg
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (3).jpg (267.05 KiB) Vizualizat de 2248 ori
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (4).jpg
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (4).jpg (292.81 KiB) Vizualizat de 2248 ori
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (5).jpg
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (5).jpg (264.7 KiB) Vizualizat de 2248 ori
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (6).jpg
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (6).jpg (277.97 KiB) Vizualizat de 2248 ori
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (7).jpg
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (7).jpg (293.84 KiB) Vizualizat de 2248 ori
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (8).jpg
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (8).jpg (317.5 KiB) Vizualizat de 2248 ori
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (9).jpg
Atelierele Grivița 2016 - © Mihai Petre (9).jpg (392.17 KiB) Vizualizat de 2248 ori

Re: Generalităţi

MesajScris: Mar, 12 Mar 2019, 12:41
de TibiV
CFR Calatori lanseaza patru licitatii in valoare totala de pana la 28 milioane euro

Prima licitatie se refera la servicii de reparatie planificata tip RP, rebandajare roti, inlocuire roti monobloc uzate sau defecte, inlocuire osii ax uzate sau defecte, inlocuire discuri de frana uzate sau defecte, refacere protectie anticoroziva şi vopsire integrala in sistem poliuretanic, reparatii / reconditionari / inlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparatie ca necesar a fi efectuate, la vagoane de dormit seria 7131. Aceasta are o valoare estimata intre 184,4 mii lei (38,8 mii euro) si 15,79 milioane lei (3,3 milioane euro). Criteriul de atribuire este pretul cel mai scazut. Pentru aceasta licitatie se va incheia un contract-cadru. Termenul limita pana la care pot fi depuse ofertele este data de 18 aprilie 2019.

Cea de-a doua licitatie lansata luna aceasta prevede contractarea de servicii de reparatie planificata tip RTG, inlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frana uzate complet sau defecte la osiile montate, la vagoanele de calatori seria 1983. Valoarea estimata se situeaza intre 79,3 (16,7 mii euro) si 6,87 milioane lei (1,44 milioane euro). La fel, criteriul de atribuire va fi pretul cel mai scazut. Va fi incheiat un acord cadru, iar termenul limita pentru depunerea ofertelor este 16 aprilie 2019.

Cea de-a treia licitatie vizeaza contractarea de servicii de reparatie planificata tip RTG, inlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frana uzate complet sau defecte la osiile montate, la vagoanele de calatori seria 2083. Acest contract este estimat la o valoare intre 79,5 mii lei (16,7 mii euro) si 19,47 milioane lei (4 milioane euro). Ca si in licitatiile anterioare, criteriul de atribuire este pretul cel mai scazut. Si in acest caz va fi incheiat un acord-cadru, termenul limita pentru depunerea ofertelor fiind 16 aprilie 2019.

A patra licitatie lansata in aceasta luna prevede achizitia de servicii de reparatie planificata tip RP, rebandajarea rotilor osiilor montate, refacere protectie anticoroziva si vopsire integrala in sistem poliuretanic, reparatii/reconditionari/inlocuiri de subansamble/piese/materiale constatate pe fluxul de reparatie ca necesar a fi efectuate la vagoane de calatori etajate individual clasa a II-a seria 2616/8416 si clasa I-a + clasa a II-a seria 3616. Valoarea acestei licitatii este estimata intre un minim de 157,05 mii lei (33 mii euro) si un maxim de 93,30 milioane lei (19,7 milioane euro). Si in acest caz va fi incheiat un acord-cadru, termenul limita pentru depunerea ofertelor fiind 17 aprilie 2019.

Toate cele patru contracte de reparatii vor fi finantate din surse proprii ale CFR Calatori.

https://clubferoviar.ro/cfr-calatori-lanseaza-patru-licitatii-in-valoare-totala-de-pana-la-28-milioane-euro/

Re: Generalităţi

MesajScris: Dum, 24 Mar 2019, 00:57
de TibiV
Habar nu am unde sa postez, asa ca pun aici pana decideti voi unde este mai potrivit...

Am fost nevoit sa plec luni (18 martie) la Dej Calatori, si am luat-o inapoi in seara de marti, 20 martie.

Din start am ales trenul de noapte IR 1641 (IR 1642 la intoarcere) din simplul motiv ca am putut dormi (aproape) tot drumul.
Luni seara in Gara de Nord.
Imagine
Am calatorit cu asta, vagon de dormit 11 cabine, viteza peste 150 km/h...
Imagine
Foarte curat...
Vagonul are ambele cabine WC in acelasi capat...
Imagine
Dar arata extrem de decent...
Imagine
Desi are ceva vreme de la ultimul RK
Imagine
Am plecat din GdN cu 10 minute intarziere, la 21.15 in loc de 21.05. Conductorul a spus ca se intampla frecvent, pentru ca se da prioritate trenului de Constanta care vine pe M800...

Re: Generalităţi

MesajScris: Dum, 24 Mar 2019, 01:13
de TibiV
Pe Valea Prahovei, trenul a oprit peste tot...
Imagine
... dar in Predeal recuperase deja 5 minute din intarziere.
Intrarea in Gara Brasov a fost un cosmar... Aproape 10 minute s-a tarat cu 10 km/h... O rusine.
In Brasov m-a surprins asta...
Imagine
Pe panou era doar trenul meu (1641) nu si fratele lui 1642... Dar probabil ca ala intra la alt peron...
Imagine
Spre surpriza mea, trenul a plecat la timp din Brasov...
Si a ajuns la timp in Dej...
Desi s-a tarat cu maximum 5 km/h pe podul pesteMures Somes (mersi pentru corectie...), intre Dej Triaj si Dej Calatori... :(

La intorcere am plecat din Dej la ora prevazuta, si am venit cu vagonul asta
Imagine

Imagine
Am avut inspiratia sa fotografiez in Dej cele doua toalete...
Imagine

Imagine
Dar dimineata, in Chitila, una arata cam asa...
Imagine
Calatori civilizati, neneaca... :(

Surprinzator, trenul a oprit in GdN la 06.11, ora din livret!

Nu mai pomenesc despre faptul ca in mersul trenurilor, trenul de noapte de pe M400 face 9h 12 min, in timp ce cel de zi, pe M300 (prin Sighisoara-Teius-Cluj) face 11h 02 min.. 1 (una) ora si 50 de minute in plus mi se pare enorm... :( )

Re: Generalităţi

MesajScris: Dum, 24 Mar 2019, 14:15
de Andrei98
Prin 2014 a aparut restrictia la intrarea in gara Brasov prima oara la 30 km/h si de atunci s-a tot redus...
Cu calatorii certati cu civilizatia nu ai cum sa o dai, ei considera ca daca e tren de stat pot face ce vor ei si daca le zice partida trenului ceva o dau pe aia ca "sunt platiti din banii lor"...

Re: Generalităţi

MesajScris: Sâm, 05 Oct 2019, 13:47
de micutzu
Imi poate spune cineva ce tip de vagoane de dormit circula in prezent pe IRN 1741 Bucuresti Nord -Satu Mare?