Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantVagoane de călători

 

Topic: Generalităţi

75 posts, 51153 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Generalităţi Robert24

Totul va fi pe schema albastru inchis.

 


Re: Generalităţi mureseanu_976

Robert24 wrote:
Inca o licitatie de reparatii impartita in 7 loturi.
O pun aici, facand referire la mai multe serii.
Lot 1 - RTG 10-70, 10-90, 10-91
Lot 2 - RTG 21-76, 21-86, 84-87, 89-87, 20-87, 21-87
Lot 3 - RTG 22-96, 84-83, 84-96, 84-76, 85-76, 86-76
Lot 4 - RTG 19-70, 21-70
Lot 5 - RTG 19-80, 21-80
Lot 6 - RTG 22-76, 30-76, 83-76
Lot 7 - RTI2 22-76, 30-76, 83-76


Numar anunt: 177303 / 20.07.2017
Denumire contract: "Servicii de reparatie planificata la vagoane de calatori” - împartita în 7 loturi

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 28.08.2017 16:00


Stiu ca sunt obositor cu intrebarile, dar putem afla daca au fost licitate catre Astra si Atelierele Grivita, total sau partial ? Sau si astea au picat din cauza 'pretului subevaluat in consideratia reparatorilor" ?

 


Re: Generalităţi Trole

Chestiile astea chiar durează. e-Licitație anunță sec starea procedurii: în desfășurare...

 


Re: Generalităţi Gabi23

Oricare ar fi motivul și responsabilii, în tot acest timp, zac imobilizate prin revizii/gări/halte s.a. zeci/sute de vagoane relativ noi și moderne. Sunt lăsate pradă hoților, grafferilor, boschetarilor etc. iar în final distrugerii naturale. Trenurile CFR Călători au prea puține vagoane, iar confortul calatorilor este afectat.
Caz concret, în București Basarab zac retrase cel putin 7 vagoane (5 vizibile în poze și 2 sub pod) modernizate în anul 2010, seria 22-76, care ar trebui să intre în acel LOT 6. Deasemenea mai sunt 2 etajate (26-16 067, 26-16 084) trecute prin RTG la Pașcani, dar care asteapta revizie intermediară. Și asta numai așa la prima vedere.
Nu mă refer la cele retrase, expirate ca durată de viață, care mai bine ar fi valorificate la fier vechi decât să ocupe spațiul, să fie incendiate sau să crească copacii în ele. Singurele care poate ar merita o modernizare ar fi "cutiile" de 19/20/39-50, care ar mai avea aproximativ 15 ani durată estimată.

Revizia Bucuresti Basarab - 18.09.2017 (1).JPG (437.99 KB; downloaded 12912 times)
Revizia Bucuresti Basarab - 18.09.2017 (2).JPG (321.03 KB; downloaded 12826 times)
Revizia Bucuresti Basarab - 18.09.2017 (3).JPG (384.66 KB; downloaded 12825 times)

 


Re: Generalităţi mureseanu_976

Cine a cumparat cele 2 DDm-uri austriece pentru transport auto sa ramburseze de 10x valoarea lor companiei ! Din 2012 sunt in evidenta aceste vagoane pentru transport auto si nici nu si-au batut capul sa scoata macar valoarea achizitiei...nu profit...doar valoarea achizitiei, sa fie pe zero.

In ceea ce priveste DWA-ul 19-80 006 descompletat masiv, doar o modernizare mai salveaza vagonul care nu si-a trait durata fireasca de viata. Tinem la gard vagoane de numai 25 ani vechime dar exploatam comercial sicrie Malaxa de 60-70 ani vechime din care niste baieti destepti au castigat comisioane. Pacat ca DNA-ul e ocupat acum cu alte probleme de interes national, ar fi avut si ei un subiect mai exotic de rezolvat, anume cazul sicrielor Malaxa.

WLABmee-urile 71-31 sunt cu siguranta o cauza pierduta. Nu pentru ca sunt in sinea lor vechi (cele cu acoperis drept sunt fabricatie 1971 - 1973 si cu partea de rulare modernizata, Minden Deutz cu frana pe disc), ci pentru ca sunt descompletate sau vandalizate. In acest caz ar fi mai bine sa "recicleze" ce se poate folosi drept piese de schimb si fie sa caseze cutiile, fie sa le goleasca si sa le converteasca in vagoane atelier pentru trenurile de lucru ale CNCF CFR pentru a inlocui din vagoanele interbelice folosite in prezent de CNCF CFR.

Si tot din seria "ce mai conservam aiurea", in Timisoara Nord exista 2 vagoane 20-49 cu numere de parc intre 052 si 069 care au stat in conservare de cel putin 4 ani (au ramas cu vechea metoda de scriere a reviziilor intermediare efectuate la fiecare 6 luni, RTI1, RTI2, RTI3 toate vizibile, nu suprascrise cum se procedeaza acum). Nu stiu daca le-au conservat din lipsa de creier sau din cauza unor vicii de modernizare nedepistate (sau depistate, dar intentionat ignorate, caz in care era bun din nou DNA-ul).

Asadar, cei care considerati ca actualul DG e de vina pentru acest fiasco, va inselati ! Cu siguranta a fost mintit constant de subalternii lui care au actionat doar in favoarea "ciumei rosii" (PSD). Multe documentatii pentru modernizari / efectuat reparatii RG, RP, etc au fost semnate de subalterni (cum este de exemplu Adrian Vlaicu, adjunctul companiei CFR Calatori, cel care se lauda la televizor ca primesti o apa la 0,5 l, o cafea si un pachet de biscuiti la WL).
Cu sau fara "gratuitatea studentilor", tot acelasi rezultat se prevedea, adica tinerea la gard a vagoanelor perfect apte de circulatie comerciala.

 


Re: Generalităţi shoppy

DG se schimba invariabil la 6 luni, si orice DG stie asta.
Incompetenta / nepasarea este de sus pana jos, unii se chinuie sa vopseasca locomotive si niste unii cu scoala profesionala isi permit sa mai vopseasca si ei niste tot felul de linii sau sa sudeze pe ele ce fiare le trece lor prin cap ca ori locomotiva statului proaspat vopsita ori ciuru lor de VW Golf pe gaz de acum 15 ani tot aia este, a se vedea Pasarea Maiastra care a primit steme.
O sa spuna unii ca "daca nu ii titularizam si nu ii lasam sa faca ce vor ei atunci ne pleaca mecanicii", atunci sa plece, unde o sa se duca?, nici macar la Marfa nu mai fac mecanicii ce fiare / vopsele le trece lor prin cap, dapai la privati, deci FALS!, peste tot se poate numai la Calatori nu se poate.

 


Re: Generalităţi misterr

Cum arată în interior cel mai modern vagon al CFR-ului, cu internet și scaune ergonomice.





CFR Călători a prezentat la Timișoara noul vagon din dotarea companiei, în care pasagerii vor avea acces la condiții de lux. Vagonul nu emste unul nou, ci este recondiţionat la Atelierele Griviţa din Bucureşti.

Vagonul a fost atașat trenul care circulă pe ruta Bucureşti-Budapesta, care a ajuns, în urmă cu două zile, în Gara de Nord, relatează adevărul.ro.

Vagonul, inscripţionat cu mesajul ”#sepoate”, este este dotat cu internet, plasme care arată locaţia în timp real a vagonului, camere de luat vederi, prize, scaune ergonomice de calitate..

”Fondurile pentru modernizarea acestui vagon au fost de la Federaţia Naţională, de la organizaţia sindicală. Noi am vrut să arătăm că nu este foarte greu să realizezi modernizarea parcului de vagoane, în mod evident că nimeni nu are pretenţii absurde ca să le facem pe toate peste noapte, însă etapizat credem că putem introduce vagoane de acest gen.

Noi am încercat să sensibilizăm factorul politic, să arătăm că şi călătorii din România merită să fie călători de rangul 1, ca şi cei din UE şi că, de fapt, stă în puterea noastră de a realiza aceste modernizări”, a spus Octav Rusu, vicepreşedinte al alianţei sindicale mişcare comercial de pe raza de activitate a Regionalei CFR Timişoara.





“Sunt condiţii pe care le întâlniţi la acelaşi rang de tren în Europa de Vest. în România nu există un vagon atât de modern, dar sperăm să mai fie, tocmai acesta este scopul proiectului nostru, intitulat #sepoate. Acest vagon va merge în cele mai mari oraşe care au legătură cu Bucureşti, va fi ataşat la trenurile în parcurs, urmează o perioadă de şase, şapte ore pentru vizitare, după care se ataşează la tren şi se întoarce în staţia Bucureşti”, a mai spus Octav Rusu.

Conform reprezentanţilor CFR, reabilitarea  vagonului, vechi de 18 ani, a costat sub 10.000 de euro. Feroviarii au lansat şi o petiţie pentru strângerea unui număr cât mai mare de semnături, astfel încât cei care conduc sau vor conduce România să investească în infrastructura şi în materialul rulant.



 


Re: Generalităţi mureseanu_976

10.000 euro colantarea si monitoare suplimentare fata de cele cu care au iesit 21-76 900 > 913 inclusiv. Vagonul in sine la modernizare a costat ~ 485 000 EUR calculat la suma de ~27 674 748 EURO pentru 57 cutii de DWA ramane nemodernizate si tinute in conservare sau abuzate la scurt parcurs pe regionala Bucuresti (da, se plimba coloratii la greu cu 19-80 Amee pe Urziceni, Pitesti, Piatra Olt, Slobozia, Targoviste pana devine plusul fotoliilor negru de la jeg) :evil:

Pe facebook am gasit un meme tare simpatic care spune cruntul adevar despre scaunele alea "low-cost", "anti-vandalism" adecvate mai mult pentru trafic regio / scurt parcurs. La 485.000 Euro / vagon oricine are pretentia de a avea scaune confortabile, cel putin in genul saloanelor AVA 21-76 / 21-86 unde te simti "faraon". Nici macar 2 ore Bucuresti - Buzau / Bucuresti - Constanta / Bucuresti - Brasov nu e confortabil, toti care s-au dat cu asa ceva au rezistat cam o ora si apoi au inceput sa se agite prin tren sau sa se plimbe pentru ca era mai rau de stat jos decat in picioare  :roll:

 


Re: Generalităţi punmeister

Astra Arad si Atelierele Grivita au depus oferte pentru licitatia CFR Călători pentru reparația a 371 de vagoane[/url:292txuye][/b:292txuye]
UPDATE: 30.07.2018 – Astra Arad si Atelierele Grivita au depus oferte pentru cele 4 loturi ale licitatiei, urmand ca CFR Calatori sa anunte atribuirea in functie de analiza ofertelor.[/b:292txuye]

CFR Călători a lansat o amplă licitație cu valoarea de 214 milioane lei (46 milioane euro), împărțită în 4 loturi, pentru reparația mai multor serii de vagoane de călători.

Conform SEAP, contractul este împărțit astfel:
Lot 1 – Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 10-70, 10-90, 10-91, total 48 vagoane.

Lot 2 – Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 21-76, 21-86, 84-87, 89-87, 20-87, 21-87, total 206 vagoane.

Lot 3 – Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 22-96, 84-83, 84-96, 84-76, 85-76, 86-76, total 72 vagoane.

Lot 4 — Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, refacere protecție anticorozivă și vopsire integrală în sistem poliuretanic, la vagoane de călători seriile 30-76, 22-76, 83-76, total 45 de vagoane.

Ofertele pot fi depuse până la data de 10 iulie 2018, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 10.10.2018.[/quote:292txuye]

 


Re: Generalităţi 1689

Recunosc, nu sint un impatimit al transportului feroviar. Cu atit mai putin utilizator (ultima mea experienta a fost un drum cu (fostul) A1421 de la Iasi la Timisoara si de atunci m-am lecuit). Experienta a fost  indescriptibila.
Dar intrebarea mea este alta: exista vreo statistica a utilizarii parcului de vagoane al CFR Calatori ?
Din ceea ce citesc, se pare ca factorul de utilizare este dezastruos si - mai mult - in loc sa se tina in circulatie vagoanele modernizate mai recent, se folosesc vagoane vechi, intr-o stare deplorabila in timp ce cele noi (sau modernizate relativ recent) se degradeaza prin cine stie ce revizii uitate de lume.
In acelasi timp, din ce in ce mai multe sectiuni de cale ferata sint dezactivate datorita ineficientei economice.
Ideea pe care as propune-o este subcontractarea parcului de vagoane neutilizat spre comunitati locale - la un pret modic - astfel incit sectiunile dezactivate sa fie mentinute (din tarifele de calatorie) in serviciu. Da, asta inseamna ca publicul calator sa achite tarifele. Dar sa fim seriosi, si daca te urci intr-o duba mizera din nu-stiu-care-sat de linga Bucuresti catre oras, tot platesti ceva (alb - bilet sau gri - "la sofer").
Daca vagoanele care stau si ruginesc, nefiind folosite in nici un fel, sint inchiriate (pe factura), tot ar aduce o contributie fiscala, chiar daca 'fenomenul nasului' ar persista pe aceste linii locale. Iar banii din taxe ar putea fi folositi pentru mentinerea in circulatie a unor sectiuni de cale ferata care - altfel - ar disparea (vandalizare, dezactivare etc.).
Construirea unei noi infrastructuri este intotdeauna mai scumpa decit mentinerea uneia deja existente !

 


Re: Generalităţi WT_fan06

Vagoanele roșii par a fi în schema Rheingold Express a DB.

https://www.google.ro/search?q=rheingol ... o04kAK0emM:

 


Re: Generalităţi shoppy

O filmare cu ele:


 


Re: Generalităţi WT_fan06

shoppy wrote:
O fi o miscare de dezobijnuire a calatorilor romani cu ideea de compartiment, adica inainte aveai mereu compartiment, acum ai uneori compartiment, uneori salon, in viitor o sa ai mereu salon.

De ce vedem această tranziție spre salon? Mie personal îmi plac mult compartimentele...

 


Re: Generalităţi Puss in Boots

In Vest n-am prea mai vazut compartimente (Spania, Portugalia, Franta, Belgia, Olanda, Germania, Elvetia, Cehia, Italia - macar atat cat am mers eu). Si nu vorbesc de trenuri care merg de-aici colea. N-am mers cu toate trenurile disponibile dar cu alea cu care am mers erau 0 compartimente. Poate e noul trend. Compartimente vad in filmele vechi. Fara vreo relevanta nici pro nici contra. Eu personal prefer fara. Mai mult aer in salon, mai putine fitze locale din partea colegilor de compartiment, mai putin du-te vino pe usa de compartiment.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vagoane de călători  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418811 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use