Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Petiție pentru ridicarea mașinilor oprite neregulamentar

175 posts, 95944 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13
 
 

📖 Pagination options
Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar Nightwolf

Salut,

Nu stiu de ce zici tu ca e greu de reglementat. Legea trebuie sa traseze ff clar niste linii cu privire la situatia de fapt. Si de aici enumeram:

1. oprirea in statiile RATx
2. oprirea pe si inainte si dupa trecerile pt pietoni (25m mi se pare rezonabil) dar pt asta trebuie sa si obligam adm. drumului sa sistematizeze orizontal (as in marcaje rutiere) corespunzator
3. oprirea pe culoarele RATx si blocarea acestora
4. oprirea pe colturile intersectiilor care, de asemenea, trebuie marcate corespunzator
5. oprirea la dublaj/triplaj etc.
6. oprirea pe trotuar acolo unde trotuarul este mai ingust de 4m. Pe un trotuar de 6m chiar nu mi se pare exagerat sa formezi o banda de parcare. Dar aici e discutabil

Eu zic ca daca se insista pe aceste 6 puncte generale ORICUM e arhi-suficient. Si s-ar rezolva multe. Bine, evident, aici nu includem opririle si stationarile in zona indicatoarelor specifice, astea se subinteleg...

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar TibiV

7. Oprirea in dreptul refugiilor de tramvai (10 metri inainte si dupa)
Este asa de cool cand vin masinile pe 2 benzi si brusc ramane una singura fix in dreptul statie de tramvai cu refugiu ca acolo a oprit ala sa isi ia tigari sau mai stiu eu ce... Si nu se pot duce toti un pic in stanga, ca acolo este refugiul... :(

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar hora92

De acord. Punctele enumerate de voi sunt valabile. Insa si voi adaugati pe acolo niste "daca"-uri. Spre exemplu, o linie de tramvai e pe prima banda, trotuar langa, iar cineva parcheaza pe trotuar, cu botul putin iesit si blocheaza tramvaiele. Cum reglementezi in lege ca ala e parcat incorect? Cum reglementezi in lege ca un sofer trebuie sa lase pentru pietoni un metru de trotuar? Adaugam obligativitate in codul rutier, ca pe langa trusa medicala si triunghiuri reflectorizante, soferii trebuie sa aiba si rigla? Pentru a reglementa treaba cu 25 de metri inainte si dupa trecerea de pietoni, trebuie trasate eventual linii pe carosabil la 25 de metri, si incluse undeva in codul rutier, ca fiind marcaje separatoare intre zona in care se permite parcare si cea in care nu se permite. Nu e asa simplu, garantez. Si nu e o solutie sa venim cu o lege pe care o tot modificam din luna in luna, fiindca gasim mici exceptii.

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar andrei11

Daca nu stii sa apreciezi iti iei ruleta.
Stalpii de  iluminat sunt la 25 - 30 m distanta.

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar TibiV

hora92 wrote:
Spre exemplu, o linie de tramvai e pe prima banda, trotuar langa, iar cineva parcheaza pe trotuar, cu botul putin iesit si blocheaza tramvaiele. Cum reglementezi in lege ca ala e parcat incorect?

Păi dacă nu a fost în stare să aprecieze distanța şi să îşi dea seama că a blocat tramvaiul, atunci nu are ce căuta la volan şi nici nu are nevoie de maşină...

Până la urmă şofatul se bazează pe aprecieri "ochiometrice" de distanţe şi de viteze relative ale obiectelor...

Dacă în staţionare nu îţi dai seama că nu are loc pe lângă tine un cărucior de copil (sau de paraplegic) sau un întreg tramvai, atunci ridicatul maşinii cred că doar îţi scurtează chinul şoferistic şi (probabil) îţi prelungeşte viaţa... :)

PS
Să nu uităm că juma' din situațiile descrise de tine sunt cu pisi blonde (le scutim de chin) şi cealaltă juma' de cocalari cu ceafă groasă, care nu merită să conducă... Sau merită după ce aleargă juma' de zi să-şi găsească "otomobilul" ...

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar hora92

Aprecierea e diferita de la om la om. Si distanta dintre masina si limita trotuarului e relativa. Poate dupa trotuar e pamant, unde scrie ca acel pamant nu face parte din trotuar, mai ales ca poate toate lumea il foloseste in acest sens?

In alta ordine de idei, in link-ul de mai jos, este indicat modul legal de parcare. Vreau sa vad eu masina aia care sta complet pe trotuar si lasa un metru liber pentru pietoni. In Cluj, daca se impune regula cu un metru liber pentru pietoni si interzicerea blocarii benzilor de circulatie, numarul de locuri de parcare legale o sa fie suficiente cam pentru 20-30% din masini. Cu restul ce facem?

https://www.google.ro/maps/@46.772956,2...6656?hl=en

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar andrei11

Inclin sa cred ca TibiV are dreptate...Daca nu te incadrezi in limitele de observatie ale  soferului obisnuit treci la trotineta, e mai buna pentru sanatate.  :idea:

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar TibiV

hora92,
Repet: dacă nu eşti în stare să apreciezi mai bine te laşi de şoferie...
Pentru că nu vei fi în stare nici în mers, iar atunci se poate lăsa cu SMURD şi alte cele...

Iar în imaginea StreetView, în ciuda indicatorului "Oprirea interzisă", pe carosabil este clar marcată zonă de parcare ( că bandă de circulație de 2 metri nu are cum să fie...)
Iar ăia şi-au cocoțat maşinile pe trotuar exact de teama unora care... nu ştiu să aprecieze distanţele !.... :lol:

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar Serban

Sunt cateva situatii care ar trebui clar reglementate in noua lege. De exemplu, in momentul de fata cum se trateaza urmatoarele spete:

- 2 masini parcate pe trotuar, in paralel. Fiecare dintre ele a lasat, teoretic, un spatiu mai mare de 1 metru pentru pietoni. Insa, fiind una langa alta, au blocat trotuarul complet.
- masina parcata in capatul trecerii de pietoni, dar complet pe trotuar. Pe trecere nu e, iar in spatele masinii a lasat mai mult de 1 metru pentru pietoni.

Eu in aceste doua cazuri sunt destul de nelamurit. Bineinteles, asta in cazul in care parcatul pe trotuar e considerat legal.  Stim cu totii ca aici e o intreaga discutie toate premisele ducand spre faptul ca parcatul pe trotuar e ilegal in momentul de fata.

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar hora92

La trotineta/bicicleta/motoreta sper sa ajung si eu, cel putin in oras. Dar mi-e frica de aia care apreciaza distanta diferit si inca nu exista o lege care sa ii faca pietoni pentru asta inainte de a face o prostie  :D . @TibiV, chiar in zona aia din imaginea de StreetView e delimitata parcarea pe carosabil, dar daca mergi 200 de metri in fata nu mai e, ramane banda si trotuarul. Cum nu e niciun indicator intre, ma gandesc ca is aceleasi reguli. "Vreau sa vad eu masina aia care sta complet pe trotuar si lasa un metru liber pentru pietoni."

https://www.google.ro/maps/@46.7738552,...6656?hl=en

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar earthchild

hora92 wrote:
Poate dupa trotuar e pamant, unde scrie ca acel pamant nu face parte din trotuar, mai ales ca poate toate lumea il foloseste in acest sens?


Asta sper ca a fost o gluma, nu? Dupa (i)logica asta, masina poate ocupa tot trotuarul si pietonul sa mearga pe pamant, noroi etc, ca poate este trotuar si ala si nu stie el.

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar edy.t

Oare aceasta initiativa nu este "o mingie ridicata la fileul autoritatilor" care abia asteapta sa schimbe legislatia, sa mai autorizeze niste firme de ridicat masini pe care direct sau indirect sa le controleze. Apoi vor aparea indicatoare de stationare interzisa si unde e cazul si unde nu. In final, alaturi de cativa smecheri si/sau nesimititi vom plati amenzi si taxe considerabile pentru ridicat, transport, gazduire marea majoritate a noastra a celor care ne confruntam de fapt cu o problema acuta a lipsei locurilor de parcare. Apoi autoritatile vor spune ca reglementarea a fost ceruta chiar de societatea civila, uitati aici solicitarea celor de la Asociatia "Metrou Usor". Si in acest fel ne intoarcem in timp in perioada in care injuram hingheri de masini. Din punctual meu de vedere, o astfel de reglementare ar fi corecta doar in zonele in care exista parcari publice care au in permanenta locuri goale (ex. Universitate) si in cazul abuzurilor flagrante (blocat strada, linia de tramvai). Altfel, vom fi taxati pentru ca nu avem unde sa parcam. Sa nu uitam ca platim o sumedenie de taxe, iar parcarile publice sunt in cea mai mare parte inexistente in zonele in care sunt necesare.

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar andrei11

Numai partial ai dreptate. In aceste  cateva zile cand Iancului a ramas libera la 2 benzi a fost o placere s-o tranzitezi...
Atunci concluzia e ridicol de simpla :
- fara ridicari de masini, dar sa nu mai aud ca traficul e infernal pe nu stiu ce artere si nu stiu ce tramvaie rămân blocate sau tot felul de argumente din astea.
PS : Cu sau fara aceasta reglementare am reusit sa-mi parchez masina si la 1,3 km distanta. ( unuvirgulătrei --> ca sa nu fie nici o confuzie )
Vezi ca la avatarul meu scrie si unde stau.

 


Re: Petitie pentru ridicarea masinilor oprite neregulamentar TibiV

edy.t,

dacă ai citi cu atenție nişte pagini în urmă ai vedea că ne-am străduit să identificăm situaţiile în care să se poată ridica o maşină si cele în care să nu se poată.

Dar indiferent dacă există sau nu în apropiere parcări "Care au  locuri permanent libere" , regula ar fi că nesimțirea nu are scuză şi trebuie "săltată".

Avantajul situației actuale este că chiar ICCJ a cerut ca aceste situații să fie clar reglementate prin lege, adică să NU mai pună fiecare primărie semnul unde vrea, ci exact ce cerem noi, ridicarea nesimţiţilor şi amendă în celelalte cazuri.

Ai grijă însă, după reglementarea situației şi reînceperea "ridicărilor", nu prea vor mai exista parcări cu locuri permanent libere... :D

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420554 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use