Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantLocomotive electrice

 

Topic: Locomotive clasele 1x16 (SIEMENS ES64U / Taurus)

90 posts, 54267 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive Siemens "Taurus" (OBB) Utilizator anonim

075 in Predeal

DSC_3125.JPG (176.29 KB; downloaded 7871 times)


DSC_3126.JPG (217.58 KB; downloaded 7860 times)


DSC_3149.JPG (196.19 KB; downloaded 7856 times)


DSC_3151.JPG (220.61 KB; downloaded 7826 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive Siemens "Taurus" (OBB) Utilizator anonim

023 e cam vedeta in ultima vreme  8-)

DSC_5276.JPG (204.35 KB; downloaded 7730 times)


DSC_5286.JPG (220.5 KB; downloaded 7734 times)


DSC_5287.JPG (229.74 KB; downloaded 7743 times)

 


Re: Locomotive Siemens "Taurus" (OBB) didi

Pasionatii de locomotive romanesti fie ele Da-uri,LDH-uri sau electrice o sa fie tare bucurosi cand o sa vada acest post,iar cei de la Rail Cargo vor trebui sa se gandeasca de 2 ori inainte sa trimita Taurus pe munte pe Predeal.Pentru ca vremea la munte se schimba, ploua foarte mult cand nu te astepti mai ales la altitudine mare +vegetatia deasa pe linie =2 locomotive Taurus cu un marfar cu containere care nu mai poate urca si ramane blocat intre tunelu mare si Timisu de Sus.Mai grav a fost ca au incurcat circulatia iar trenurile stateau la cruce .Saraci mecanici nu mai puteau nici inainta si nici  inapoi sa dea  iar daca nu reuseau sa se urneasca din loc asteptau o locomotiva de ajutor.  Evenimentul s-a petrecut acum 2  luni iar ploaia a fost una serioasa nu gluma , iar cateva secunde de pozat in ploaie mi-au nenorocit aparatu foto fapt ce nu trebuia sa ma mire daca o asemenea ploaie a blocat 2 locomotive.
Si nu este singurul caz de acest gen.Anul trecut un marfar cu 3 locomotive(o daneza, un EC-cel de la Servtrans 2009-si o ludmila au ramas blocati tot cam aproape in aceeasi zona mai exact aproape de pasajul peste DN.Daneza tragea, ludmila la roata, iar Ec-ul era impingator
Impingatoarea a carei serie nu am putut sa o vad.Oricum mergeau spre Ploiesti Cring.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive Siemens "Taurus" (OBB) Utilizator anonim

OBB/Rail Cargo vin de minim 3 ori pe saptamana spre Predeal si rar au fost probleme de genul cand mai "uita" sa faca cupluri pe care le unesc in Predeal pentru a merge mai departe. Nu am auzit niciodata ca nu mai vin cu Siemens pe Predeal.
O aducere de tren in cuplu in Predeal am surprins aici: viewtopic.php?f=235&t=2732#p125202

 


Re: Locomotive Siemens "Taurus" (OBB) didi

Stiu ca le aduc dar exact cum am spus astfel incidente sunt frecvente.Nu numai la Rail Cargo.Si DB u a avut probleme.Nu umblam noi asa des pe acolo,ca altfel vedeam mai multe dar eu cat am fost am vazut 2 intr-un an .Culmea ca niciodata nu am vazut sau am auzit de Ea urile noastre sa ramana pe acolo.Cea mai grea portiune este intre Timisu de Jos-Predeal acolo daca nu esti atent ori scapi trenu pe panta ori ramai pe panta.Sunt si foarte multe curbe .De aia zic baietii ar cam trebui sa aibe grija sa mai faca niste cercetari sa mai reduca din tonajul vagoanelor si sa tina cont de relief pentru ca o furtuna urata pe munte nu o poate preveni nimeni si nici nu poti schimba locomotiva asa usor

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive Siemens "Taurus" (OBB) Utilizator anonim

Ramai intre Timisu de Jos si Predeal daca esti mecanic slab. OBB din ce am observat nu ramane pe Predeal de foarte multe ori. Nu se poate sa scapi trenul la vale. OBB respecta tonajele si lungimea.

 


Re: Locomotive Siemens "Taurus" (OBB) Robert24

Ma amuza cand aud ca EA-urile nostre sunt mai bune sau fac asa si pe dincolo...
Sa fim seriosi... Taurus este o bijuterie! Dar, deh, la fel ca in orice domeniu - mai trebuie sa stii si cum sa o exploatezi...

 


Re: Locomotive Siemens "Taurus" (OBB) didi

Si pe mine ma amuza oamenii care cred pe bune ceva fara sa vada sau sa mearga pe teren, si se limiteaza in a se contrazice cu cineva care a surprins cateva incidente ,doar pentru ca sunt pasionati de o locomotiva si ca este noua.Ce numai mecanici carenu stiu sa manipuleze Taurusu sau bobice straine exista.Care manipuleaza electricele romanesti nu sunt[/b]?De ce ei nu raman pe panta.Si care din voi au stat sa vada exact cat de incarcat e marfaru.90% din ele sunt supratonate.Si culmea ca Taurusu se conduce mai usor ca o clasica.Stiati ca sunt Ea uri pe munte carora din diferite motive nu le merge frina  reostatica in functie si trebuie sa pleci asa cu ea, fata de un Taurus care trebuie dat defect daca nu are reostatica ,iar asta face mai greu coborarea unor trenuri mai ales la marfarele cu saboti lipsa la unele vagoane.Stiati ca daca izolati un motor la Ea nu mai merge reostatica, iar folosirea ineficient si prost a KD 2 ului poate duce la epuizarea frinei si trenul scapa pe panta ,asa cum au patit-o cei de la Bicaz. Stiati ca locomotivele noastre la vremea cand au fost aduse prin anii 60 erau ceva extraordinar iar Gheorghiu Dej ,fost ceferist, a dorit ceva bun pentru tara noastra iar numai studiile  reliefului au durat cativa ani siau fost testate  3 tipuri diferite de locomotive Bo-Bo din diferite tari ca in final sa se aleaga un Co-Co facut la comanda pentru noi.Erau cumva prosti acesti oameni?Stiati ca 060-EB-001 rivaliza cu Trans Montana din zilele noastre dar regimul de dupa Gheorghiu Dej nu a dorit sa aloce o asa suma mare de bani pentru licenta  .Stiati ca in Elvetia mai existalinia cu cremaliera si electrificata iar elvetienii folosesc inca acele locomotive electrice care seamana cu Da ul nostru numite si Re 4/4 https://en.wikipedia.org/wiki/File:2012 ... 11350.JPGE  .Si cam de aceeasi vechime cu Ea ul nostru sunt.Stiati ca in alte tari ca Rusia sau SUA locomotivele sunt si din 2 unitati si pot avea si 5 metri inaltime si 8 osii.Locomotiva noastra este o gluma pe linga locomotivele lor.Ei de ce nu se pling de ele , de ce nu vor Taurus.Stiati ca  Euro Sprinter cele clasa 189  de la CTV  au avut mari probleme in Romania .Se opreau peste macaze sau ramaneau in linie curenta fara motiv.Abia dupa jumatate de timp s-a constatat ca datorita liniei foarte proaste acestea se opreau pentru ca vibratile resimtite la nivelul unor senzori  erau asemenea unei deraieri.... iar locomotiva pentru a intampina un dezastru se oprea.Cele 2 locomotive au fost astfel  reconfigurate la soft , special pentru Romania  .Si cam tot ce vinde in Romania trebuie modificat ca sa fie"dintr-o bucata mai asa ca pentru noi".Si asta costa.Stiati ca General Motors este nr 1 mondial in fabricarea locomotivelor, face locomotive mai bune ca Taurus sau Siemens (vedeti proiectu de modernizare cu ei si cate Ea uri la gard au ajuns din lipsa fonduri ).Pentru a face modernizare cu Siemens iti trebuie multi bani , inclusiv sa schimbi piese exclusiv Siemens.Stiati ca GM urile noastre se strica foarte rar iar multe au piese care au depasit cu multi ani garantia si termenu de folosinta si nu sunt schimbate din lipsa de fonduri si totusi Gm urile noastre merg bine mersi.Taurusu este o fita intalnita mai mult in zona Europei Centrale si nu exista pe nici un alt continent .Ba nici vecinii nostri nu poseda o astfel de locomotiva.Cei de la DB( firma de transport ) sunt mai interesati de inchirierea si cumpararea de Montane  Ea uri sau Ea uri ca 2001 decat sa vina ei cu taurusu.Si sa cumperi o Montana e ceva .Ba si vecinii nostri folosesc Ea urile noastre exceptand zonele fostei URSS.Multi din conducere (care sunt adusi prin pile nepotisme si nu au vazut niciodata o locomotiva)se arata viteji si cred ca reformele lor sunt asa bune si ca aducerea in tara a unor locomotive straine vor revolutiona calea ferata.Gresit.Si daca statu ar avea bani si fonduri nelimitate si  maine ar aduce Taurus in tara in 3 ani risti sa le casezi pe majoritatea .Taurusu este facut pentru linii cu pasaje supraterane sau subterane nu pentru trecere la nivel cu calea ferataPentru ca sunt din fibra de carbon si la o viteza mare + un impact cu multi cretini posesori de masini si alte cosciuge pe roti care trec prin pasajele la trecere cu calea ferata ,, le-ar dezintegra  pur si simplu si mecanicul ar muri pe loc..Sa nu mai zic  si turmele de animale care se intalnesc  la tot pasul , si ele ar produce daune.Iar la noi in tara incidente din astea sunt frecventeLa 140 sau la 120 mai ales pe magistralele 800,500 sau1000 locomotiva se dezintegreaza.In Italia s-a si intamplat acest lucru.Un tir condus de un roman a fortat o bariera iar trenul avea 140 .Locomotiva s-a facut praf iar mecanicu a murit pe loc.Tiristu a scapat.Crezi ca Taurusu e rezistent la un impact cu betoniera sau cu tiru.Bobica de la Fetesti e martora la un astfel de accident si viteza  era sub 100.Si ca sa dau si un pic din casa Taurusu e  este o locomotiva de generatie noua dar puterea ei nu are nimica de a face cu aderenta si tractiunea pe pante mari pentru ca este o locomotiva usoara .Si ca sa dau un exemplu si 692 si 2004 sunt ambele de 6600KV  dar  este o mare diferenta intre ele .692 poate tracta pe munte marfare dar are viteza limitata in timp ce 2004 nu poate urca cu mai mult de 10 vagoane de calatori pentru ca este o locomotiva  de viteza si patineaza ,desi au aceeasi putere si acelasi nr de osii.Raspunsul ar fi 692 are pinionanele de la motorul de tractiune  mai mari  pentru transmisie ,si mai multi dinti(coloana dintata de la o osie)fata de 2004( la fel si raportul  de transmisie e mai mare la 692 ca la Taurus si astfel inseamna o putere de tractiune mai mare la 692 )A aduce un Taurus la noi e ca si cum pui la o cocioaba de carton un aer conditionat .Este o locomotiva care nu este pentru noi este facuta pentru alta tara cum e Austria.Ei au declivitati mici pentru ca au multe tunele sapate in munti .La noi s-a construit linia direct  pe munte  pentru ca nu am avut bani de tunele ,iar tunelele de la noi sunt construite la limita de inaltime si sunt construite de nemti ,nici macar faimoasele Ro-LA nu incap in tunelele de la Predeal.Asta a si fost motivul pentru care nu au fost folosite la noi in tara si zac la Videle.Si exact cum am spus nu numai Taurus a avut probleme ci si o daneza cu o bobica.
Si in incheiere as vrea sa spun ca au existat  sute de astfel de discutii in contradictoriu pe tema Ea versus locomotive straine.Nu am vrut sa ma bag in astfel de discutii pentru ca  nu aveam argumentele necesare si nu imi place sa fac ca multi uau e noua e super , dar pentru  faptul ca am prieteni care lucreaza in domeniu si care m-au  batut la cap sa ma uit si la alte tari si la materialu lor rulant am ajuns sa trag si eu o concluzie si sa vad ca mai toate asa zisele mituri despre locomotivele noastre se destrama usor usor..In Romania multi nu stiu sa isi pretuiasca ce au si taie sau sunt foarte scarbiti de materialu lor rulant si  arunca la gunoi, fie ca e linie cu cremaliera, fie ca e de mocanita ,fie  aburoasa, fie ca e electrica mare ,fata de vecinii nostri care  pretuiesc un lucru pe care noi il consideram vechitura.In loc sa avem si noi linie cu cremaliera nu domne e veche ,proasta scoate-o.Elvetia nu este o tara saraca ba acolo e sedul tuturor bancilor (cantonul Graubünden, zona Alpilor unde trenu nu merge cu 140 si nu deranjeaza pe nimeni) din Europa si au linie cu cremaliera si nu le este rusine .Iar cand vine un om in Romania  ca  Hocevar si le salveaza asa zise gunoaie le restaureaza unele pentru Romania iar altele  le duce in alta tara pe bani multi sar toti ca hotu hotu ne-a furat.Oare strainii aia sunt tampiti de ce platesc sume uriase sa se dea cu un trenulet care abia merge cu 50 la ora.Din pacate ca el si ca Domnu Nan de la Dej sunt foarte putini.Pentru ca daca toti ar  fi gandit  ca unii  pasionati din Romania sau care ocupa anumite functiii degeaba, nu ar mai fi fost azi la Dej 060Da-001 sau Dieselu din 2 unitati unic in Europa.Asa ca felicitarile mele acestor oameni si toata stimamea in fata lor, si  nu in fata unora care nu apreciaza ce avem. Daca nu exista un om pasionat aceste diesele erau de mult la Mittal topite pentru ca  starea lor dinainte de restaurare era groaznica ,si au fost salvate de la topit in ultimu moment, ca si cand ele nu valorau nimic.Asa ca tot respectu meu pentru acesti oameni.Si precum ei mai exista in Depou la Ploiesti un domn mai putin cunoscut care lucreaza la diesele si se ocupa si de aburoasele din parcu lor atit cat poate si dansul
Si ca tot vorbeam de mituri.Ea u nostru a ajuns sa traga un vagon datorita politicii tampite a tarii noastre de dupa revolutie.Cum aratau trenurile inainte de revolutie si dupa prin anii 90, aveau si 18  vagoane pline ochi.Erau mecanici detasati pe anumite zone unde erau sezoniere ca asa mare era fluxu de calatori.Biletele erau accesibile nu ca acuma preturi exorbitante. Acum vezi oameni speriati cand vad vagoanele cum arata sau ca au usi automate si se inchid si deschis.Chiar acum o saptamana am asistat la o astfel de scena.Sau soferii de pe autostrada se uita toti din masina cum trece trenu pe linga ei cu 140 si nu inteleg de ce ca doar ei 130 iar in Romania trenu merge cu 50-60 la ora .Dupa anii 90 trenu la noi a fost dat exemplu negativ si masina a fost ridicata in slavi.Au taiat vagoane, bobice , Ea uri tot.Si cu ce au mai ramas.Si de ce ne miram ca a ramas un Ea cu un vagonu.
Si alt mit cum ca Ea u nostru strica sina[/b:1iczgvl7].Repet nu avem cele mai grele locomotive.Rusia are si din 3 unitati care cantaresc 200 de tone fata de electrica noastra de 120 si 126 la marfa cea balastata . :? [/b:1iczgvl7] .In Sua la fel sunt locomotive din 2 unitati si locomotive grele .Ei de ce nu se pling de linie ca le strica linia.Unde mai pui ca nu incape sub catenara la noi.Romania are trafic de marfa mare ca si Sua sau Rusia ,avem deschidere la port nu ca vecinii nostri din Europa Centrala..Asa arata o locomotiva la rusi .Auci  cam mare si grea pentru saracele linii din UE
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... motive.jpg
Judecand dupa acest lucru inseamna ca daca o astfel de locomotiva intra la noi in tara ar rupe linia instantaneu .Oare ei au descoperit secretu liniei rezistente sau o inlocuiesc peste noapte asa pe miii de kilometri?Eu zic ca secretul este ca nu cumpara linie proasta si subtire marca UE si ca folosesc linia asa cum e pe portiunea Predeal-Brasov.Chiar stie cineva de ce nu acolo linia nu a fost schimbata desi tot tronsonu ala face partea din  coridoru 4 European .O pasarica imi spune ca si-au dat seama singuri ca pe un astfel de relief o astfel de linie s-ar strica instant iar cea mai buna solutie e sa o pastreze pe cea veche sau sa o inlocuiasca cu una speciala .E ca si cand ai cumpara o pereche de pantofi de 10 lei si te tin 2 zile ,iar alta e sa dai ceva bani pe  niste bocanci si te tin mai mult.
Concluziile ,le trageti singuri.Cercetati  si nu credeti , nu asa cum fac multi care cred si nu cerceteaza.Intr-o societate de consum sunt multi care sar cu produse care mai de care mai tentante si care promit multe desi nu fac nici cat o ceapa degerata , normal ca sa le vanda . Multi sunt tentati sa creada doar pentru ca sunt produse noi..Este de datoria noastra sa le testam inainte de a le ridica in slavi si sa nu spuneam da e nou e bun.Asa si cu locomotivele.
Eu nu am fost niciodata pro sau contra unei locomotive ci am vrut sa fiu de partea adevarului , chiar daca pe multi ii deranjeaza asta.Un om intelept o sa inteleaga ca ce am scris eu aici e adevar nu o sa stea sa ma contrazica doar de dragul discutieie  . De altfel acesta este si ultimu post de acest gen.Cine vrea sa stie adevaru  o sa inteleaga cine cauta scandal nu are decat, eu nu voi raspunde pentru ca nu are rost sa imi bat capul cu un om care nu vrea sa accepte realitatea si nu are rost sa lungim discutii inutile.Aici am spus tot ce am avut de spus.Ea urile sunt pentru Romania Taurus pt Austria.O locomotiva mai buna ca Taurusu pentru Romania e Traxxu dar si ea la exploatare e limitata.Noua ne trebuie o locomotiva mare , grea,care se aiba suficienta aderenta , nu de viteza nu cu forme aerodinamice ,rezistenta la impact, asta pentru trenurile de marfa care oricum sunt supratonate.

O zi buna tuturor.

 


Re: Locomotive Siemens "Taurus" (OBB) AlexD

Aaaa, pai nu prea e cum spui tu acolo Si ca sa dau un exemplu si 692 si 2004 sunt ambele de 6600KV dar este o mare diferenta intre ele .692 poate tracta pe munte marfare dar are viteza limitata in timp ce 2004 nu poate urca cu mai mult de 10 vagoane de calatori pentru ca este o locomotiva de viteza si patineaza ,desi au aceeasi putere si acelasi nr de osii.Raspunsul ar fi 692 are pinionanele de la motorul de tractiune mai mari pentru transmisie ,si mai multi dinti(coloana dintata de la o osie)fata de 2004( la fel si raportul de transmisie e mai mare la 692 ca la Taurus si astfel inseamna o putere de tractiune mai mare la 692 ) In realitate e invers, daca prin absurd 2003/4 pleaca cu 10 vagoane dupa ele sa atace Predealul singure pur si simplu se opresc(cum s-a oprit 2004 acum 2 ani) nu au cum sa patineze, nu au cum sa 'puna puterea jos' cu boghiurile de 200km/h, in schimb 692 cu 40 de vagoane dupa ea rupe, si poate patina fara probleme.
E ca la masina daca pleci cu a1a(692) de pe loc si ii dai blana patineaza de scoti fum din cauciucuri iar daca incerci sa pleci cu a2a(2004) surpriza, se opreste motorul, de ce? De vina sunt rapoartele de transmisie cum ai spus si tu dar fenomenul de patinare se manifesta exact invers.

 


Re: Locomotive Siemens "Taurus" (OBB) didi

Pai tocmai ca patineaza si  nu mai poate urca . Pinionul de pe motorul de tractiune e mai mic pentru ca are dinti mai putini de aici rezulta ca raportu de transmisie e mai mic si in final rezulta patinarea.Este exact ca in cazu bicicletei.Cu pinionu mare urci dealu fata de pinionu mic.Patineaza ca nu are suficienta forta si aderenta pana la un anumit punct si in final se opreste, dar nu stiu exact in ce loc . Raportul de trasmisie este mai mic la 2004 ca la 692, dar mai mare ca la Taurus.Cu cat o locomotiva prinde o viteza mai mare cu atit patineaza mai mult oriunde pentru ca are raportul de trasmisie mai mic .2004 este de 200 la ora Taurusu e de 260 .Plus ca Taurusu este mai usor .Nu stiam de 2004 ca a ramas pe Predeal.Patinarea= o diferenta mai mare de viteza decat are locomotiva nevoie in realitate mai pe romaneste roata se invarte cu o viteza mai mare decat iti arata vitezometrul.Ploaia este un alt factor care influenteaza patinarea, iar locomotivele de viteza sunt primele afectate.Sporul de rezistenta caracteristic apare unde sunt rampe mari si curbe(vezi Predeal, Balota,)duce la reducerea vitezei trenului,patinare si chiar la oprire.De regula tonajul trenului se calculeaza in asa fel incat sa poti pleca de oriunde cu trenul de aia zic ca una era pe foaie si alta este in realitate sau au zis lasa ca merge si cu 2 locomotive usoare si de viteza .
Nu are nici o legatura ce zici cu 1-a sau a 2-a.Acestea sunt la masini.La locomotive ca cele noi 'Delfinii" inclusiv 2003 si 2004 pleci cu treapta de manevra iar daca nu pleaca cu cea de manevra ii dai de mansa ,dar nu ai un punct fix pe mansa care sa iti arate trepte sau altele,  si  si te orientezi dupa amperi.Viteza se fixeaza, pentru ca ai comanda viteza impusa, iar cand viteza locomotivei ajunge la acel punct fixat curentul scade singur in motoare .La fel si frina reostatica ,cand ajunge viteza trenului ajunge la viteza fixata curentul scade.
Tu poate faci confuzie cu treptele de la graduator de la clasice.Graduatorul prin treptele care le dai ,comanda selectoru.Prin selector se ridica sau coboara nivelul curentului.In functie de curent sporesti sau scazi viteza locomotivei.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive seria 1116 (SIEMENS ES 64 U "Taurus" ale ÖBB) Utilizator anonim

In aceasta vara odata cu intensificarea serviciilor Railcargo Austria in Romania, contrar celor discutate pe aici, care sunt zvonuri si aberatii, au fost autorizate mai multe masini pentru interoperabilitate pe teritoriul Romaniei, din care am si vazut venite destule. Locomotivele sunt 23 pana in prezent: 014, 015, 021>027, 068>075, 254>259.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive seria 1116 (SIEMENS ES 64 U "Taurus" ale ÖBB) Utilizator anonim

026 coboara spre Ploiesti

DSC_1560.JPG (226.27 KB; downloaded 7958 times)

 



Re: Locomotive seria 1116 (SIEMENS ES 64 U "Taurus" ale ÖBB) IR1632

Un Taur (ES 64 U2) cu 3 pantografe al celor de la MRCE.




+ demarajul Taurului 1116 026


 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Locomotive electrice  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use