Discutii generale

Prezentări și discuții - locomotive electrice

Re: Discutii generale

Mesajde Marian Andrei » Sâm, 05 Oct 2013, 21:37

La 3001/8 cel mai probabil sunt masinile care mergeau cu IR 1632.
Din ce stiu la 1745/6 trebuia sa fie masina de Cluj ! Dar se pare ca momentan este disputat de Brasov si BC, sunt aproape sigur ca vor merge masini de BC, cea care pleca cu IR 1631, acum pleaca cu 1745.
La 1636/7 probabil a crapat ceva, e facut tot de BC.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18268
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Discutii generale

Mesajde Andi782 » Dum, 06 Oct 2013, 09:47

Pai cate sa crape? Ca marti a fost 056, vineri a fost 387, ieri 821..
Avatar utilizator
Andi782
Membru Bronze
 
Mesaje: 184
Membru din: Dum, 02 Dec 2012, 18:09

Re: Discutii generale

Mesajde Marian Andrei » Dum, 06 Oct 2013, 10:20

Asa a fost si cand a cazut 598 de vreo saptamana au fost 801, 055, 263 si nu mai stiu care de Bv.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18268
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Discutii generale

Mesajde Andi782 » Dum, 27 Apr 2014, 19:41

O propunere: S-ar putea ca la topicul unde sunt trecute locomotivele clasa 470 si 474, pe langa anul modernizarii si depoul de domiciliu, sa se precizeze si locatia unde s-a facut modernizarea?
Avatar utilizator
Andi782
Membru Bronze
 
Mesaje: 184
Membru din: Dum, 02 Dec 2012, 18:09

Re: Discutii generale

Mesajde MariusCFRBucuresti » Mie, 24 Dec 2014, 20:29

Parcul Depoului Bucuresti Calatori.

Clasa 40: 059.
Clasa 41: 001,093,112,121,122,131,145,147,148,241,294,303,305,393,403,567,606,767,814,806,819,840,872,891,920,926.
Clasa 42: 302.
Clasa 45: 311,321,322,328,335,336,343,348,351,363,364,374,379,397.
Clasa 461: 058.
Clasa 473: 003,004.
Clasa 476: 692.(inchiriata la TFG)
Clasa 477: 538,583,598,613,671,763,784,871,888.
Clasa 480: 001.

Total: 56

Clasa 60: 1367,1379.
Clasa 62: 811,1034,1150,1202,1203,1304.

Total: 8

Clasa 63: 847,902,1002,1060,1133,1143,1298,1326.
Clasa 65: 915,944,947,959,1025,1046,1101,1204 (imprumutata la Sibiu),1248,1295,1349,1384.

Total: 20

Clasa 80: 100,103,171,174,197,310,311,312,317, 376,414,487,525,614,620,624.
Clasa 88: 002,009.

Total: 18

Masini retrase

Clasa 40: 794.
Clasa 41: 804,796.
Clasa 45: 318,320,324,333,340,349,362,365,366,395.

Total: 13

Clasa 63: 834
Clasa 65: 1385,1395

Total: 3
7528 KM pe calea ferata in 2014. 11.890 KM pe calea ferata in 2015. 9684 KM pe calea ferata in 2016. 1346 km pe calea ferata in 2017
Avatar utilizator
MariusCFRBucuresti
Membru Silver
 
Mesaje: 621
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 20:28
Localitate: Bucureşti/Constanţa/Cluj Napoca

Re: Discutii generale

Mesajde FoFo650 » Lun, 09 Feb 2015, 20:52

Sa completez și eu cu parcul depoului Suceava Nord

Clasa 40: 86, 139(defecta), 228, 546(Din ce am inteles e la Brasov la reparatii), 650, 666, 699, 758, 799(inchiriata la DB), 800, 824(Donatoare), 855(defecta), 899
Total: 13

Clasa 41: 156, 170, 174, 255(probabil va fi casata), 359, 431, 443, 465, 588, 627, 717, 769, 829, 929
Total: 14

Clasa 461: 078, 102, 113
Total: 3

Clasa 58: 0007, 0013, 1001, 1003, 1005, 1006, 1009 - toate sunt defecte
Total: 7

Clasa 60: 1318, 1370
Total: 2

Clasa 62: 539
Total: 1

Clasa 77: 905, 906, 944
Total: 3

Clasa 80: 358(conservat), 383, 571(conservat), 583(conservat)
Total: 4

Clasa 82: 452, 615
Total: 2

Clasa 89: 223(detasat la Iasi), 585
Total: 2
:EAC: 40-0650-8
FoFo650
 
Mesaje: 31
Membru din: Mar, 30 Sep 2014, 21:12

Re: Discutii generale

Mesajde ionut.iosub » Mie, 11 Feb 2015, 08:57

Salutare!

Am de realizat pentru un client proiectarea părţii electronice a sistemului de iluminat locomotive, mai exact partea de semnalizare poziții. Menţionez că este vorba de locomotive adevărate, nu modele. Cum clientul a fost foarte vag în explicaţii și nu a știut să îmi răspundă la întrebări am dubii că colaborarea va avea un rezultat. Totuși, pentru cultura mea generală, aș avea nevoie să aflu următoarele:
- Ce tensiuni se folosesc la poziţii și ce surse de lumină (becuri)? Iniţial mi s-a spus că 110V, apoi că variază într-o plajă de 24-110V, apoi mi s-au arătat poze cu un echipament care se alimentează la 60V DC. Bănuiala mea este că tensiunea de alimentare a sistemului de iluminat poate diferi de la un model la altul, sau de la o ţară la alta. Cum clientul nu a dat un răspuns clar este dificil de realizat alimentarea echipamentului "la ghici".
- Ce semnifică culorile folosite la iluminatul de poziţie? Încercând să aflu cum funcţioneză sistemul electric mi s-a spus că poziţiile la locomotive au 3 culori - alb fază scurtă / fază lungă, roșu și... albastru! Am făcut un studiu și am aflat că albul se folosește la mersul înainte (în faţa trenului), iar roșu pentru semnalizarea spatelui (ca la auto). Dar albastru? În alte părţi am citit de galben. Există diferențe de culori între locomotivele destinate transportului de marfă și cel de călători?

Vă mulțumesc anticipat pentru ajutor.
ionut.iosub
 
Mesaje: 20
Membru din: Mar, 30 Mar 2010, 09:15

Re: Discutii generale

Mesajde shoppy » Mie, 11 Feb 2015, 20:55

Foarte interesant proiectul doar ca clientul tau e cam ametit. Exact despre ce tip de locomotiva este vorba?

Din cate tin minte in instructia de semnalizare nu este clar, parca se specifica doar ca in regim de trafic normal lumina trebuie sa fie alba iar in regim de manevra lumina trebuie sa fie tot alba cu unul dintre faruri fiind albastru.
Nu se specifica detalii despre cate tipuri de lumina alba sunt necesare sau cum se folosesc, de obicei se face cam ca la auto, cel mai mult am vazut pozitii, faza scurta, faza lunga, proiectoare ceata si iluminare la boghiuri dar nu toti le folosescpe toate, am vazut la unii ca nu aveau decat faza scurta si faza lunga, deci important e sa iti spuna clientul exact ce vrea.
La CFR coada trenului se semnalizeaza prin cerc de culoare rosie cu contur alb(daca se pierde cel original se improvizeaza imediat un capac de galeata de vopsea vopsit rosu), lumina rosie la coada trenului nu este obligatorie, se mai foloseste la locomotive si la vagoanele de calatori dar doar asa ca un lucru in plus, nu e nici o problema daca nu functioneaza, deci clientul trebuie sa iti spuna ce vrea.
Locomotivele care se specializeaza pe manevra (LDH 125 de obicei) au unul dintre faruri acoperit cu un disc sau folie albastra si asa se obtine culoarea albastra, rareori ajunge o locomotiva de la manevra sa faca traseu si atunci se scoate discul, daca o locomotiva de traseu ajunge sa isi faca si manevra atunci aia e, nu verifica nimeni ca juma de ora nu are lumina albastra, nu exista locomotive cu becuri albastre, din nou clientul trebuie sa iti spuna ce vrea.
In instructie nu exista culoarea galbena la locomotive.

Practic ce trebuie tu sa afli de la client este tensiunea de alimentare a serviciilor auziliare pentru acea locomotiva, valorile posibile sunt 24, 48, 110 sau 220VDC.
Daca locomotiva este clasa 40, 60 sau 82 poti sa cumperi indrumarul de exploatare de la ASAB( http://asab.ro/carti.php?cat=40&page=3 ) sau AGIR( http://www.agir.ro/librarie/categorie-t...pag_2.html ). Sau afla exact tipul locomotivei si poate te ajuta un pasionat cu valoarea tensiuni.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8866
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii generale

Mesajde ionut.iosub » Joi, 12 Feb 2015, 06:19

Bună dimineața,

Am reușit să aflu de la cineva care lucrează la CFR semnificaţia culorilor, în principiu fiind asemănătoare ca la auto:
- mersul înainte este indicat cu culoare albă; jos nu avem decât poziţiile și faza scurtă, "faza lungă" fiind pe lampa de siguranță de sus (cu aia nu am treabă)
- spatele trenului este semnalizat cu culoare roșie; nu am întrebat cum recunoști direcţia de mers a trenului dacă el dă cu spatele, doar aștepţi să vezi dacă se apropie? de asemenea nu am întrebat câte lumini sunt aprinse simultan, doar roșu sau roșu în combinație cu alb?
- lumina albastră e pentru semnalizarea locomotivelor de manevră; nu am priceput de ce albastru și nu altă culoare și dacă este combinat cu alb; pe corpurile de iluminat moderne nu se mai folosește filtrul de sticlă albastră, culoarea o dă lampa dinăuntru.

Ca tensiuni mi s-a spus că electricele trimit la becuri 110V, iar cele diesel 24V (probabil din baterii, că linia nu e electrificată sau nu o folosesc). Mi-e neclar care e treaba cu celelalte tensiuni.

O să mai insist să mai aflu niște răspunsuri.

Mulțumesc!
ionut.iosub
 
Mesaje: 20
Membru din: Mar, 30 Mar 2010, 09:15

Re: Discutii generale

Mesajde shoppy » Joi, 12 Feb 2015, 08:59

Trenul nu "da cu spatele", cel mult face manevre. Daca e o locomotiva izolata sau automotor atunci se foloseste postul de conducere din directia respectiva si se merge cu lumina alba, daca locomotiva impinge vagoane atunci primul vagonul din coada devina capul trenului si acolo sta un manevrant care conduce manevra sau manevra se face la indicatiile manevrantilor de langa linie.
Lumina albastra vine ca sa se potriveasca cu focurile semnalelor de manevra, albastru - manevra interzisa dincolo de semnal si alb lunar - manevra permisa dincolo de semnal.
Eu ti-am dat exemplu de tensiuni continue folosite in general pentru sistemele auxiliare, poate fi oricare dintre ele dar este unica pentru tot sistemul auxiliar dintr-o locomotiva, dar la alta lovomotiva poate fi alta tensiune, depinde cum a fost proiectata.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8866
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii generale

Mesajde razvan22 » Mar, 01 Sep 2015, 13:29

Depoul Timisoara are urmatoarele electrice:
Clasa 40:637,694,732,754
Clasa 41: 092,098(donatoare de piese),106,108,189,219,251,257,329,564,735,760(conservata),858(conservata,a ramas doar carcasa din ea),876,889,898,930(conservata)
Clasa 43: 025,040,060,064,074(conservata),095,118(conservata),119(conservata),127
Clasa 44: 123
Clasa 46: 022,036,055,106
Avatar utilizator
razvan22
Membru Silver
 
Mesaje: 322
Membru din: Lun, 23 Apr 2012, 12:36
Localitate: Orsova

Re: Discutii generale

Mesajde GPS » Joi, 09 Feb 2017, 22:12

Ce mai vede romanu' in drum spre mare, pe A2...
Fişiere ataşate
IMG_5945.JPG
IMG_5945.JPG (534.16 KiB) Vizualizat de 6052 ori
IMG_5946.JPG
IMG_5946.JPG (379.69 KiB) Vizualizat de 6052 ori
IMG_5947.JPG
IMG_5947.JPG (660.64 KiB) Vizualizat de 6052 ori
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 2483
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Discutii generale

Mesajde Bogdan Ciorascu » Dum, 23 Apr 2017, 19:42

Vagoanele celor de la CFR Calatori de la Orsova sunt vopsite ciudat!
Stim ce este cu ele?
Bogdan Ciorascu
Membru Bronze
 
Mesaje: 279
Membru din: Mar, 09 Mar 2010, 20:41

Re: Discutii generale

Mesajde WT_fan06 » Vin, 08 Sep 2017, 15:35

Poate cineva sa imi spuna va rog de ce difera asa mult schemele de culoare de pe locomotive? Stiu ca exista original, delfin si apoi mai sunt asa, spin-off uri.
De ex.: 91-53-0-400838-5 RO-SNTFC de ce e pictata asa?
Poate sa imi spuna si mie cum de au ajuns unele locomotive sa fie pictate asa cum sunt? Multumesc! :bere:
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Gold
 
Mesaje: 1483
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Prezentări și discuții - locomotive electrice


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori