Despre performantele tehnice ale locomotivelor

Prezentări și discuții - locomotive electrice

Despre performantele tehnice ale locomotivelor

Mesajde George » Mar, 20 Iul 2010, 09:54

Locomotivele astea sunt foarte frumoase - mai ales cea din dreapta! Mi-as dori ca in cativa ani sa fie cateva zeci de acest gen, cred ca vreo 20 - 30 ar acoperi trenurile de (sa zicem) viteza de lung parcurs, gen R internationale si IC.
Daca ar avea si pe unde sa circule cu viteza....
Pe mine cel mai tare mai uimeste nesimtirea cu care autoritatile romane nu se obosesc sa depuna cererile de finantare din fonduri UE a liniei Brasov - Curtici. Asteapta, probabil, sa vina europenii sa ne roage sa luam miliardele de euro pentru calea ferata.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2104
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Locomotive

Mesajde Dr2005 » Mar, 20 Iul 2010, 13:16

Europenii, până la urmă, vor primi Serbia în UE şi vor face linia prin Serbia - Bulgaria, iar traficul de marfă pentru Marea Neagră va fi redirecţionat spre Varna şi Burgas, că spre Constanţa face o lună pe drum şi o mai şi atacă păsările dăunătoare culturilor agricole.

Sincer, mi se par o investiţie nejustificată aceste locomotive, asta făcând abstracţie de faptul că s-a făcut caietul de sarcini special pentru Softronic (întreabă pe oricine din orice depou ce părere are despre Softronic), cerându-se formula osiilor Co'Co (nimeni nu mai produce aşa ceva, din cauza efectului asupra şinei). De ce spun asta? Nu avem şi nici nu vom avea în viitorul apropiat vreo linie de 200 km/h! Pe Bucureşti - Constanţa se va circula, în cel mai fericit caz, cu 160 km/h maxim. Însă, ţinând cont de restricţiile ce sigur vor fi impuse, de inductorii de 500 Hz puşi în linie curentă (!), de inductorii defecţi, de trecerile la nivel semnalizate doar cu crcea Sfântului Andrei şi de timpii necesari opririi, de semnalizarea cu BLA... nu cred că vor fi trenuri care chiar vor ajunge la 160 km/h, chiar dacă va fi trecută în livret viteza asta. Am dubii şi cu privire la calitatea acestor locomotive... locomotivele modernizate de acelaşi Softronic sunt deja, în mare parte, limitate de Depoul B.C. (probabil şi alte depouri) la 140 km/h în loc de 160, deşi unele maşini ,,clasice" ating fără probleme 160 (sau chiar 200 km/h, dacă vorbim de 42-0302), chiar dacă au graduator şi nu au computer de bord pe ele.
Mai util era să se cumpere câteva locomotive Bo'Bo (fie ele tot de 200 la oră...oricum erau mai ieftine, că trenuri lungi de călători care să necesite 6000 kW, mai ales pe o secţia cu cel mai lung aliniament şi palier (vreo 70km) din România, nu mai sunt de ani de zile) pentru călători, iar 200x-urile să fie pentru marfă, cu boghiuri de 060-EA (nu EA-2), că la marfă îţi trebuie putere şi forţă de tracţiune, nu viteză mare.

A.... şi încă ceva... nu ştiu consumul unei locomotive ,,Phoenix", dar s-a făcut de crând un studiu privind consumul de energie electrică al locomotivelor. Ghiciţi cine ,,arde" cel mai mult curent electric? Nu, nu locomotivele modernizate de Siemens şi cu RK de Softronic, ci chiar noile ,,477"-uri! Da, aţi auzit bine, locomotivele cu IGBT (pus de Softronic) consumă mai mult decât cele clasice (dpdv al acţionării)!!!!!!!!€
Dr2005
 

Re: Locomotive

Mesajde George » Mie, 21 Iul 2010, 10:38

Pana la urma cele mai bune par astea aduse la inceput de suedezi, nu?
Dar ce e cu SOFTRONIC, sunt tepari? Credeam ca sunt o divizie a fostei Electroputere Craiova....e un pic nasol sa auzi ca tot ce se face se face prost si pe nashpa.
George
Membru Gold
 
Mesaje: 2104
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Locomotive

Mesajde Dr2005 » Mie, 21 Iul 2010, 17:35

George scrie:Credeam ca sunt o divizie a fostei Electroputere Craiova....e un pic nasol sa auzi ca tot ce se face se face prost si pe nashpa.


Multă lume crede asta... Softronic e o firmă privată, deschisă acum vreo 10-15 ani de câtre un profesor de liceu (!) cu bani, care a cumprat apoi o hală de la Electroputere şi a angajat o parte din foştii angajaţi de acolo.€
Dr2005
 

Re: Locomotive

Mesajde Goldmund » Vin, 24 Sep 2010, 19:32

Avatar utilizator
Goldmund
Membru Silver
 
Mesaje: 2261
Membru din: Sâm, 05 Iun 2010, 21:04

Re: Locomotive

Mesajde Goldmund » Vin, 24 Sep 2010, 19:52

si inca ceva pentru iubitorii "marfarelor"-m-as uita zile intregi la astfel de filmari.....
http://www.youtube.com/watch?v=DLyOIzu3aMg
sper ca v-au placut-nu inteleg de ce nu au fost filmate garniturile intregi,nu doar o parte-deh,eu as face altfel...
Avatar utilizator
Goldmund
Membru Silver
 
Mesaje: 2261
Membru din: Sâm, 05 Iun 2010, 21:04

Re: Despre performantele tehnice ale locomotivelor

Mesajde ByOnu » Mie, 27 Apr 2011, 21:45

Ce clasa-i asta? ;)

Arhiva FAUR BUCURESTI:
Fişiere ataşate
loco_faur.jpg
loco_faur.jpg (323.54 KiB) Vizualizat de 2905 ori
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4818
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Despre performantele tehnice ale locomotivelor

Mesajde AlexCta » Mie, 27 Apr 2011, 22:05

Nu mai retin seria dar in ori ce caz este locomotiva pentru export.
Avatar utilizator
AlexCta
Membru Bronze
 
Mesaje: 310
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 23:09
Localitate: Constanta

Re: Despre performantele tehnice ale locomotivelor

Mesajde macheta218 » Sâm, 23 Iul 2011, 00:21

:o :shock:



Avatar utilizator
macheta218
Membru Gold
 
Mesaje: 1083
Membru din: Sâm, 03 Apr 2010, 07:57

Re: Despre performantele tehnice ale locomotivelor

Mesajde George » Sâm, 23 Iul 2011, 00:34

tare...suntem vreo 40 de ani in urma...sunt curios ce ar face un "delfin" de-al nostru pe o linie de mare viteza, fara limitare electronica...

Dar uitati-va aici, pe traverse de lemn si cu tehnologiile de atunci, impresionant:



George
Membru Gold
 
Mesaje: 2104
Membru din: Dum, 02 Mai 2010, 11:43
Localitate: Bucuresti

Re: Despre performantele tehnice ale locomotivelor

Mesajde Dr2005 » Sâm, 23 Iul 2011, 12:40

Locomotiva electrică franceză (sau una asemănătoare) a fost testată şi în România în anii '60, însă a fost ales modelul ASEA, din simplul motiv că era Co-Co şi s-a presupus că va fi nevoie de aşa ceva pentru trecerea Carpaţilor.
Dr2005
 


Înapoi la Prezentări și discuții - locomotive electrice


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori