Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantLocomotive electrice

 

Topic: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana)

673 posts, 303376 views
 
Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) shoppy

In domeniul feroviar nu te apuci si construiesti asa ce iti trece tie prin cap, ori construiesti ceva deja omologat ori faci un poriect nou si il omologhezi.
Din nefericire Softronic nu a avut puterea sa proiecteze un boghiu si un sasiu si sa le omologheze, asa ca ei produc vechiul boghiu si sasiu de acum 50 de ani. Este ca si cum ai construi un camion proiectat acum 50 de ani cu un motor modern si ai spune ca nu intelegi care este problema.
Problema este ca pe CF cerintele nu mai sunt aceleasi ca acum 50 de ani, sau cel putin in tarile civilizate. In tarile civilizate s-au facut nist studii, s-au calculat niste costuri si s-a concluzionat ca este mai eficient ca cerintele si tehnologia sa tina pas cu timpurile si sa nu ramana la nivelul de acum 50 de ani, drept dovda ca asta s-a si intamplat.
La noi nu a facut nimeni nici un studiu.
In comunism se turnau bani cu nemiluita in sistemul feroviar pentru ca doar pe acesta il aveam si daca cifrele nu erau bune atunci se faceau din creion, era un fel de Uzinele Dacia care in fiecare an scoteau Noua Dacie mai buna si mai ieftina decat cea de anul trecut cand defapt toata lumea stia ce e mai proasta iar ca pret stateai 10 ani la coada.
In capitalism sistemul CF deabia este tinut pe linia de plutire, este un instrument politic de controlat economia, pomana electorala pentru patura saraca si platit datoriile politice. Viteza de circulatie tot scade, lucrarile de intretinere se fac pompieristic / arbitrar iar modernizarile se rateaza(Bucuresti - Campina s-a modernizat la 160 si se circula cu maxim 140 pentru ca EA-urile de la Calatori deripeaza prisma de balast in curbe iar pe Bucuresti - Constanta dupa ce s-a deschis circulatia la 160km/h s-a dovedit ca EA-urile rup inima macazelor(se incearca acum macazuri cu inima mobila, sa vedem cat or rexista acestea)). Iar singura sursa de venit a celor de la Infrastructura este taxa platita de privati, pentru ca datoriile de la Calatori si Marfa sunt doar plimbate de colo-colo pe hartie, deci pot sa vina privatii cu o locomotiva de acum 100 de ani, evident ca vor fi lasati sa circule.
Da, DB a modernizat EA-uri si a cumparat Transmontane, dar le tine pe toate pe aici si nu duce niciuna prin Germania, deci in republica bananiera sunt sustenabile, in tarile civilizate nu. Daca vreodata s-ar intampla minunea sa ajunga si republica bananiera o tara civilizata, atunci nu o sa mai fie sustenabile nici aici, sau o sa fie sustenabile doar la marfarele grele pe traversarile actuale ale Carpatilor sau pe liniile fara trafic de pasageri.

Acuma ca producatorii invita la vizite absolventi de jurnalistica sau de comunicare, ii plimba prin fabrica, ii duc poate si pe la restaurant si poate le platesc si transportul si hotelul pentru deplasare, sau poate cumpara de la ei diverse servicii sau produse, este normal ca acestia sa scrie pe site-urile lor si pe forumuri articole cu pozele in exclusivitate, informatiile in exclusivitate si explicatiile care li s-au dictat acolo.
Insa comunitatea are si specialisti care chiar au terminat o inginerie, care chiar inteleg un sistem si un vehicul feroviar, care au vazut tarile civilizate pe viu, ziaristii nu trebuie sa intre in polemici cu specialistii si sa sustina ca ce demoleaza unii cu excavatorul este defapt cel mai bun si mai modern automotor din Romania iar tehnologia de acum 50 de ani este ceea ce trebuie sa se produca si sa circule in Romania, ca este ca si cum ai vinde castraveti la gradinar.
Cel mai bine isi face fiecare treaba lui, ziaristul publica iar specialistul explica problemele tehnice.

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) George

Eu nu contest ce spui tu tehnic, evident ai pe fond dreptate, doar că termenii de comparaţie sunt tot EA-urile varză ale CFR Marfă şi ale GFR.

În rest, total de acord că nu vom avea transport de călători eficient şi nedistructiv pentru infrastructură până nu se renunţă de tot la EA-uri, cu tot sentimentalismul (sunt locomotivele copilăriei mele, dar nu e ca şi cum am păstrat trabantul vecinului) - sunt frumoase, dar profund depăşite. Ar trebui cumpărate pe fonduri europene locomotive noi Bo-Bo, sunt mult mai eficiente, rapide etc. În fine, nu ne pricepem, nu vrem.

În situaţia dezolantă actuală aceste locomotive sunt o rază de lumină, arată că se mai poate mişca ceva şi în domeniul feroviar. Când piaţa va cere se va trece la formule tehnologice mai avansate.

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) WT_fan06

Avem un producător autohton, de ce nu poate Softronic să folosească platforma LEMA pentru a scoate o locomotivă BoBo "nedistructivă"? Know-how-ul îl au, tehnologii au dezvoltat, le trebuie alte dimensiuni şi hale unde să se desfăşoare...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) Utilizator anonim

Piata BoBo e deja plina, se bat acolo in special Siemens cu Bombardier. Softronic a tintit exact piata unde cei mari nu prea se mai baga, cea a locomotivelor grele, unde cererea e destul de mica, dar uite ca si asa isi asigura o productie sigura anual.

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) punmeister

Pai da, pe piata Co-Co mai sunt doar cei de la Newag cu Dragon si Stadler Valencia cu EURO4001 si EURODUAL.

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) cris_m

Din punctul meu de vedere, ce fac ei acum este absolut suficient. Nu trebuie sa faci OZN dintr-o locomotiva. Daca trage si nu te lasa la greu, nu te costa o caruta de bani sa o cumperi si sa o intretii, e produsul ideal. Ca nu are cele mai noi tehnologii (sasiu etc), e alta poveste, exista loc si de modificari, imbunatatiri si asa mai departe.  Oricum de ce sa schimbi ceva care inca se dovedeste eficient?

Uite, la Dacia de exemplu, produc modelele pe paltforma A0 (realizata in anul 1998) al lui Clio si uite ca abia dupa 20 de ani renunta la aceasta pentru una mai noua si fiabila pentru ca da, au crescut cerintele, masa masinii etc. Asta nu ii opreste si pe Softronic sa creeze si ei ceva nou sau daca nu, sa faca un parteneriat cu firme mari ca sa fie la zi cu tehnologia.

Putin off-topic legat de vechimea tehnologiei in general, stiti ca tot ce aveti voi acum ca aparatura (calculatoare, telefoane etc) se bazeaza pe tehnologii din anii '60-'70, tehnologii care nu vor fi schimbate prea curand? De ce? Pentru ca au fost bine gandite de la inceput si pentru ca merg. Care ar fi motivul sa schimbi ceva care merge perfect de atata timp? :)

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) TibiV

cris_m wrote:
Care ar fi motivul sa schimbi ceva care merge perfect de atata timp? :)

Cand tehnologia este noua, pentru ca sa ”fii primul care are asa ceva”.
Cand tehnologia este matura, pentru ca sa ”nu fii ultimul care are asa ceva”.
Cand tehnologia este depasita, pentru ca sa ”fii cel care inca are asa ceva”.
Trei motive la fel de bune...  :lol:

PS
In cazul 3, este cam ca la cei care au pick-up pe vinil.... Daca pick-up-ul in sine este pe lampi, atunci toata ”distractia”poate costa niste mii de euro...
Dar cand asculti ”vinil” pe lampi ”calde”, iti incalzeste inima.... ;)
Este altceva....

PS2
Nu vorbesc despre tramvaie sau mijloace de transport pe anvelope (la cat s-a aberat,  nu vreau sa pronunt nume....)

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) shoppy

Daca postulam ca in Germania este bine si pentru ca sa ne fie si nou bine atunci trebuie sa fie si la noi ca in Germania, atunci rezulta niste concluzii "inescapable".
Daca in loc de asta stam dupa ca intelege x sau ce nu deranjeaza pe y, atunci o tinem ca pana acum, adica o scaldam la rece, si cu cat o scladam mai mult, cu atat mai greu o sa fie sa ajungem in normalitate.

E interesanta justificarea cu bobicele, dar uite ca privatii se sfasie pe bobicele CFR, 3 privati au adus bobice sh in timp ce unul singur a adus 2 bobice noi, deci cred ca si o bobica noua ar fi avut succes pe piata interna.
Lafel si in Bulgaria, GFR nu prea se omoara cu EA-uri pe acolo, au dus si bobicele ASEA si au si toate acel bobice BullMarket, in timp ce bobice noi nu prea am vazut nici pe acolo.
Deci cred ca ar fi mers o bobica autohtona.

Pana la urma nu ma deranjeaza ca Softronic a exploatat un sistem defectuos si a ales cea mai usoara cale spre succes, era normal sa o faca si ma bucur pentru succesul lor.
Sper ca pe viitor produsele Softronic sa fie folosite cat mai mult acolo unde se potrivesc iar sistemul nostru feroviar sa fie intai destept si dupaia puternic, in loc de pe dos.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) Utilizator anonim

Nu inteleg de unde tot scoateti cu sistem defectuos când locomotivele merg de 52 de ani fara probleme... Iar Softronic a facut exact ce era de facut, a modernizat caroseria si in ea a pus tehnologii de ultima ora, motoare asincron, compresoare si sisteme de racire si ventilatie moderne si tot ce gasesti si in locomotivele marilor producatori. Nu vad unde e problema. Iar in sala singura diferenta este ca ai culoare laterale si echipament pe mijloc, nu culoar pe mijloc ca la alte locomotive si sunt aproape sigur ca nu stiu prea multi de ce nu se poate schimba treaba asta.

Iar referitor la ce zicea cris_m in pagina anterioara, calculatoarele se bazeaza pe aceeasi structura de când sunt ele, doar ca s-a trecut de la 32 biti la 64 biti odata cu cresterea cererilor de memorie, dar ca baza tot aia sunt, si sunt sigur ca o parte din cei de pe aici inca folosesc 32 biti :)). Abia de cativa ani cea mai mare schimbare este la HDDuri care incep sa fie inlocuite de SSDuri, cu greu ca sunt multi experti care spun ca sunt proaste si nu rezista asa mult cat rezista HDDurile, ciudat, ca am un SSD din anul 2012 in calculator si „zboara”.

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) shoppy

Pai de mers au mers 50 de ani din lipsa de ceva mai bun, ca toate imbunatatirile facute de comunisti au fost mai proaste decat originalul.
Poti sa produci si o Dacie 1300 azi si nu zice nimeni ca nu o sa functioneze, si daca pe strazi ar fi doar Dacii 1300 atunci toata lumea ar fi convinsa ca functioneaza foarte bine sau ca functioneaza fix asa cum este normal sa functioneze o masina.

Orice vehicul are un impact asupra infrastructurii pe care circula.(si un tanc functioneaza foarte bine pa autostrada dar ce lasa in urma lui...)
In comunism partidu zicea sa se circule asa ca se circula, baga bani cu nemiluita in sistemul feroviar ca doar pe acela il avea, toate inovatiile erau niste dezastre, ce rost sa aiba sa te iei de alea care chiar mergeau.
In capitalism nu se mai baga bani in infrastructura iar infrastructura este proasta, nu poti evalua o locomotiva pe o infrastructura proasta, sau oricum nu are rost, ca Marfa si Calatori tot cu alea o sa mearga, si doar nu te iei de privati ca sunt singurii care iti dau bani.
Deci la noi nu a avut nimeni interesul sa vada care este impactul acestei locomotive asupra infrastructurii. Si chiar daca ar fi cunoscut, nimeni nu vrea sa il afle.

In tarile civilizate aceste calcule s-au facut, si nu pentru ca acum 50 de ani aia nu aveau niste locomotive functionale care sa functioneze fara probleme si atunci si pana in ziua de azi, ci pentru ca au ales sa progreseze. Asa ca proprietarii de infrastructura au masurat efectele boghiu+sasiu si au incurajat scaderea lor(prin TUI marit sau interzicerea completa a unor tehnologii cum ar fi suspensia pe arcuri lamelare sau elastomeri la boghiuri motoare), materialele au evoluat, simularile pe calculator au evoluat, uzura asupra infrastructurii a scazut, calitatea serviciilor a crescut, cam tot ce nu s-a intamplat pe la noi.
De aceea daca te duci intr-o tara civilizata si vrei sa circuli pe coridor de 200 sau pe alte linii importante, aia afla cam ce tehnologie ai tu la osie, suspensie primara, suspensie secundara, boghiuri, sasiu, amortizoare anti ruliu/tangaj/deriva, si daca vii cu ceva de acum 50 de ani te trimite imediat la plimbare, sau iti da un pret de iti anuleaza orice castiguri ai avea ca nu iei o locomotiva moderna.

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) WT_fan06

Atunci cum de Suedia a cumpărat această locomotivă (şi aparent încă mai vrea) dacă ştie care e impactul ei asupra infrastructurii?

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) shoppy

In Suedia este folosita doar pe linii grele de munte care sunt caracterizate de:
- viteze mici de circulatie(sub 100km/h), deci impactul asupra infrastructurii este mai redus
- trafic redus, deci intarzierile produse de marfarelor grele asupra traficului de calatori si marfarelor usoare este mai redus(de asemenea exista si mai mult timp pentru lucrarile de intretinere a liniei)
- folosirea este foarte localizata asa ca se poate implementa usor un sistem de locomotive calde de rezerva(tampoane) pentru situatiile neprevazute(defect de functionare, pierdut tractiune la urcarea pantei, etc)
In aceasta situatie de nisa, folosirea locomotivei este corecta.

 


Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) WT_fan06

Mulțumesc mult tuturor pentru calificări; adevărul e că acum înțeleg mult mai bine situația.
Discuții de acest gen îmi plac pe forum. :bere:

 


  • GRD
  • Posted:
  •  

Re: Locomotive clasa 480 (Softronic TransMontana) GRD

480 022-9 asteptand in Veresti sosirea unui marfar de la Botosani




91 53 0 480 022-9 | DB Cargo by Alex G, on Flickr

 


Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Locomotive electrice  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use