Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Despre biciclete și infrastructura velo

547 posts, 145916 views
 
Go to page:  1  ... 27 28 29 30 31 32 33  ... 40
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre biciclete Puss in Boots

E exact ce ziceam si eu, pana nu o sa avem o infrastructura ca lumea pentru biciclisti, una conform refrenului "ca afara" si o sa existe respect in trafic de ambele parti, pana atunci nu cred ca bicicleala o sa aiba asa un avant. Poate ar bicicli mai multi (contrar parerii mele ca nu suntem o natie biciclista si din cauza climatului de aici vs cel din Olanda de ex) dar cand stiu riscurile din trafic o mare parte din astia se mai gandesc o data.

 


Re: Despre biciclete adila

Incet incet, isi fac curaj din ce in ce mai multi biciclisti sa iasa in trafic. Cred ca asta este evident totusi. Si nu doar in trafic ies biciclistii.
Volumul tranzactiilor cu biciclete a crescut foarte mult in ultimii ani, atat la nivelul bicicletelor ieftine de pana in 1000-2000 RON, cat si la al celor de ordinul miilor de euro.
Sa nu uitam ca la noi totul este la inceput.
Aplicatia pentru mobil de la ApeRider are niste probleme, ea fiind o varianta beta acum. Deblocarea bicicletei nu este posibila de fiecare data. Au fost zile cand deblocarea a functionat dar au fost si zile cand aceasta nu a mers. Sper sa avem cat mai curand un "release" la aceasta aplicatie.

 


Re: Despre biciclete mcosmin

Cresterea se va opri daca nu se face ceva efectiv in sensul modificarii infrastructurii si a legislatiei.





^ cam asa gandesc autoritatile in momentul de fata...

 


Re: Despre biciclete adila

Banuiesc ca-ti dai seama ca aici nu este vorba doar de bicicleta si biciclisti, ci de noi toti. Toata "infrastructura" Romaniei este la pamant, incepand cu Educatia si terminand cu autostrazile sau pistele de biciclete. Cresterea Romaniei se opreste, cu sau fara biciclete.

 


Re: Despre biciclete mcosmin

Problema la biciclete e mai grava, din simplul motiv ca legislatia e impotriva biciclistului. Autostrazile/drumurile le vom avea la un moment dat, dar datorita lipsei de legislatie coerenta pe problema modurilor de deplasare alternative, aceste drumuri nu vor fi construite cu piste/benzi speciale pentru biciclisti. Poti lua exemplu din Bavaria, acolo fiecare drum nou e facut cu banda speciala pentru biciclisti si pietoni (ma intreb cum de acolo pot coexista pe aceiasi banda dar la noi nu...).

 


Re: Despre biciclete adila

Hai sa discutam despre biciclete ca despre minunatul nostru guvern n-am chef.
Distributia aproximativa a biciclelor ApeRider in Bucuresti pe care aplicatia mobila o raporteaza la aceasta ora este urmatoare:
Sector 1: 200+
Sector 2: 50+
Sector 3: 100+
Sector 4: 50+
Sector 5: 100+
Sector 6: 50+

Foarte multe biciclete sunt raportate ca fiind printre blocuri. Am sa verific acest lucru pe teren, chiar sunt curios cat de corect raporteaza aplicatia situatia reala.

 


Re: Despre biciclete adila

Referitor la cei care utilizeaza aceste biciclete de la ApeRider, as vrea sa spun ca in foarte multe cazuri ei abandoneaza bicicletele in locuri care nu sunt recomandate de aplicatie. Aici ajungem iar la nivelul de educatie al acestui popor.

 


Re: Despre biciclete shoppy

S-au mai ars si altii cu chestia asta, lectura obligatorie pentru cine are idei asemanatoare:
https://www.theguardian.com/uk-news/201 ... -arrogance

 


Re: Despre biciclete ByOnu

Exemplul este nepotrivit, sistemul exista si in Europa si e ok. Hai sa vedem. La noi nu demand.ul este problema, ci faptul ca investitorii ar fi trebuit sa-si asume din start furtul/distrugerea a 10-20% din biciclete. Din momentul in care calculele ies bine pornind de la asta, sistemul are sanse sa fie un succes.

Hai sa vedem totusi ce se va intampla.

 


Re: Despre biciclete shoppy

Este gresit sa spui ca sistemul ApeRider nu functioneaza pentru ca sunt romanii necivilizati, el nu functioneaza pentru ca sistemul este prezentat ca unul perfect functional care te obliga sa instalezi o aplicatie, sa iti faci cont si sa platesti ca apoi sa descoperi ca ai platit pentru un sistem nefunctional; nu este posibil sa vezi o harta a parcarilor / bicicletelor disponibile ca sa-ti faci o idee daca sistemul este functional sau potrivit pentru tine fara sa instalezi aplicatie / faci cont / platesti. In aceasta situatie de pacaleala este normal ca, clientii sa se simta pacaliti si astfel liberi sa pacaleasca si ei la randul lor sistemul.

Dupa un calcul expeditiv, pentru un sistem functional in Bucuresti ar fi nevoie de 1.000 de parcari si 10.000 de biciclete. Exemplul din China este perfect valabil, elocvent, pertinent, orice, pentru ca ce s-a intamplat acolo este consecinta incercarii de realizare a unui sistem cu adevarat functional intr-un mediu cu adevarat concurential.

 


Re: Despre biciclete ByOnu

Iti primesti creditul de 69 de lei in momentul deciziei de inchidere a contului. Este o garantie.

In ce sens nefunctional? Pare destul de functional. Rareori am auzit sa nu acceseze QR code-ul, deficiente care sunt remediate de obicei. Iar biciclete gasesti oricam cam prin tot orasul.

Zic doar, daca ai idei, cred ca ii poti contacta. Mi s-au parut destul de friendly si receptivi. :bere:

 


Re: Despre biciclete shoppy

Pai este rau daca gasesti biciclete aiurea pe strada, ei spun ca bicicletele trebuiesc lasate in parcarile lor, tocmai de aici apare problema ca oamenii lasa bicicletele unde le nazareste si ajungi cu parcarile goale si bicicletela imprastiate aiurea.
Daca vreau sa vad o harta cu parcarile lor fara sa instalez aplicatia / fac cont / platesc asta nu se poate, nu exista nici pe site-ul lor nici pe altul(mai ales ca pe site-tul lor sectiunea FAQ exista doar ca link spre fundul paginii unde nu este nimic).

Sa zicem ca vrau sa merg de pe Mihalache pe Aerogarii, de unde iau si unde las bicicleta?

 


Re: Despre biciclete adila

Cred ca afirmatia mea cu privire la nivelul de educatie al poporului, este gresita in acest context. Poate rezulta acest lucru din alte ipostaze, dar nu din cum parcam bicicleta. Si oricium segmentul de populatie este prea mic pentru a generaliza.

Referitor la sistemul ApeRider, as spune ca este si bine si rau faptul ca bicicletele se pot lasa in locuri nerecomandate.
Acest sistem este:
- bun pentru ca nu te constrange sa lasi bicicleta intr-un anumit loc
- este rau pentru ca scade sansa de a gasi o bicicleta zi de zi in acelasi loc

Sistemul nu este perfect, dar cred ca va castiga totusi un segment de populatie important, dar nu din randul celor indragostiti de colac.

 


Re: Despre biciclete shoppy

Ideea este buna, trebuie inteles insa ca businesurile de succes nu se fac agresiv, arogant si pe termen scurt cu trenderi pentru ca trenderii dispar imediat ce se schimba trendul, ci onest si pe temen lung cu oamenii obisnuiti.
Daca ne uitam cine merge zilnic cu trotineta electrica sau bicicleta la serviciu(deci cei care chiar investesc constant in tehnologie pentru ca depind de ea) acestia sunt oameni obisnuiti, nu trenderi.

 


Go to page:  1  ... 27 28 29 30 31 32 33  ... 40
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422056 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use