Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Despre biciclete și infrastructura velo

547 posts, 143334 views
 
Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 40
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre biciclete adila

Bicicleta utilizata in regim de concurs se uzeaza considerabil mai mult decat in regim de plimbare sau de mers la birou. Bicicletele de la ApeRider au dotari minimaliste pentru o intretinere usoara si costuri mici de productie si intretinere. Totusi ca sa rupi un lant la o astfel de bicicleta nu este foarte usor. Ele folosesc un lant relativ mai dur decat cele de competitie si sunt si mai groase. Eu personal simt nevoia de o viteza in plus la ApeRider dar asta nu inseamna ca toti au nevoie de ea. Poate si voi simtiti la fel. La fel de bine insa nu am o problema chiar si asa sa o folosesc. Imi fac treaba cu ea intr-un mod simplu si comod. Eu am mers pe biciclete inchiriate nu doar in Europa ci si pe alte continente, si va spun ca nu exista bicicleta inchiriata care sa satisfaca toate gusturile. Asa ca pentru cei pretentiosi este clar ca cea mai buna varianta este a doua bicicleta. Inteleg este o problema cu spatiul, insa la noi nimic nu este ca in alte tari, nici macar aerul pe care-l respiram nu e acelasi.

 


Re: Despre biciclete mcosmin

De acord cu tine. Biciclete au un target de agrement si de mers pe distante mici sau maxim medii. Pentru naveta la serviciu mergi cu altfel de echipari. 5-10 km prin oras cu pinion mic e un NU NU, si faptul ca marea majoritate a bicicletelor din garajele corporatiilor sunt MTB cu 3x8 sau 3x7 dovedeste treaba asta.

 


Re: Despre biciclete shoppy

Deci este corect ca tu esti in stare sa folosesti un pinion mediu pentru tot drumul dar altii evident ca nu au cum sa se descurce decat daca le folosesc pe toate 8, drept dovada ca asa si-au cumparat bicicletele? Nu, te asigur eu ca tot un pinion mediu folosesc si ei.
Iar raportul de transmisie este dat de combinatia dintre foaie si pinion(nu doar ca vezi un pinion "mic"), daca chiar vrei sa te prinzi de o chestie mai putin intuitiva atunci numara dintii de la foaia mijlocie si pinionul mediu folosite uzual de tine iar apoi calculeaza raportul de transmisie, te asigur ca este similar cu cel de la bicicleta ApeRider.

Pana cand o sa ajunga vreunul dintre noi sa se impiedice in Bucuresti de biciclete de 13.000ron legate cu lantul pe strada de toate gardurile, crede-ma pe cuvant de o chestie:
- bicicletele cu frana pe disc / cablu incep de la 1.000ron, acestea sunt biciclete ieftine
- bicicletele cu frana pe disc / hidraulice incep de la 2.500ron, acestea sunt biciclete scumpe
(Ca scrie pe ele Nakumara, ca au cadrul colorat sau nustiucum, asta este irelevant.)

 


Re: Despre biciclete Hawkuletz

Ma cred cetatean normal (ca noi toti, nu?)

Folosesc o singura bicicleta si pentru mers la serviciu si (mai rar) pentru agrement. Aceasta bicicleta are frane pe disc cu cablu si schimbator 3*8 ca asa a era dotarea. Are si furca cu amortizor, ceea ce mi se pare util la denivelarile de pe strazile noastre. A costat in jur de 1400 de lei acum un an si jumatate, cand a inlocuit alta ce avea mai bine de 10 ani si care nu mai stiu cat a costat dar a fost vanduta cu 150 de lei. Drumul meu zilnic la serviciu este de 8km (total, dus-intors) si apreciez ca in cca 1 an si-a scos banii din economiile de benzina pe care le fac pentru ca nu mai merg cu masina la serviciu (transportul public pe ruta Prl. Ghencea - Militari este sublim dar lipseste cu desavarsire, deci alternativele practice sunt masina personala, bicicleta sau mers pe jos).

Nu folosesc toate combinatiile de pinioane, dar folosesc cateva si imi sunt utile. Ar fi fost ok si 1*6 (o foaie, sase pinioane) dar bicicleta e luata cu totul din magazin, nu la comanda. Insa chiar imi sunt necesare o treapta "de pornire" (sau de urcat pante cand e cazul), o treapta medie pentru mers lejer si o treapta "de viteza". De pilda Moinesti are cca 1,5km, acolo adeseori se poate merge intins si e util sa treci pe pinion mic. Dar daca bate vantul din fata poate nu chiar asa mic. Si uite astfel isi dovedesc pinioanele utilitatea pentru confortul biciclistului. Se poate si fara dar e mai comod cu, iar eu chiar am reflexul sa trec pe pinion mai mare (si foaia de mijloc) imediat ce ma apropii de un potential obstacol, iar daca mai apoi se dovedeste ca nu era cazul de oprire e mai rapid sa schimb la loc decat ar fi fost sa plec de pe loc cu pinionul mic. (asta apropos de povestea ca si cei care au schimbator nu il folosesc)

Pe de alta parte asta e bicicleta cu care merg zi-de-zi; nu ma deranjeaza atat de tare una fara schimbator daca e ceva ocazional si e "la indemana". Problema intervine tocmai cu acest "la indemana" - in general bicicletele de inchiriat sunt mai degraba disponibile in zona centrala a orasului acolo unde si transportul public are densitate mare. Poate ApeRider sa fie diferit, nu mi-am facut cont sa vad, dar nici nu am vazut vreo bicicleta prin zonele pe unde am avut treaba. In sfarsit cu ApeRider ma intreb cata viata vor avea pana sa dispara misterios (prin furtilizare) din teritoriu.

 


Re: Despre biciclete adila

Pentru un oras cum este Bucurestiul, chiar si o bicicleta cu o singura treapta de viteza este suficienta pentru marea majoritate a utilizatorilor. Aceste biciclete care se inchiriaza nu sunt facute pentru viteza si nici pentru rampe mai mari de 10-20%. Cu o bicicleta cu rapoarte de viteza adecvate insa, poti atinge viteze de peste 30km/h in mod curent dar si urca rampe de 50% - 60% fara probleme. Insa nu este necesar acest lucru in oras.
Iti recomand sa incerci si ApeRider. Poate iti place, poate nu. De asemenea iti recomand sa folosesti o masca de respiratie, poate ai vazut deja biciclisti cu asa ceva. Nu este de gluma cu poluarea infernala provenita de la masini.

Eu le multumesc tuturor celor care folosesc bicicleta in loc de masina pentru deplasarea curenta prin oras. Pentru ei este un sacrificiu din toate punctele de vedere acest lucru, chiar daca multi nu-si dau seama de asta.

 


Re: Despre biciclete andrei11

Rampă de 50 - 60 % ??????????
Mă îndoiesc...

 


Re: Despre biciclete adila

Rampa de 50-60% inseamna 50-60m la 100m, sau tradus in unghi fata de orizontala am avea o rampa de 25-30 grade. Nimic spectaculos pentru o bicicleta. Se poate si mai mult, bine, nu cu ApeRider, cu una care are pinion de 34-36 si angrenaj (foaie) de 24-26. Aceste biciclete le poti gasi chiar si la 1000-1500RON.

 


Re: Despre biciclete andrei11

Am greșit eu în apreciere, m-am gândit că porți urca 60 m în 100 m liniari ceea ce e cu desăvârșire imposibil cu bicicleta.Asta ar însemna să te cațeri cu bicicleta aproape pe Intercontinental cam din puncul acesta.
7-7-2018 2-05-04 PM.jpg (160.43 KB; downloaded 4083 times)
Poate în  10 m liniari să urci 6 m, dar nu mai mult...

 


Re: Despre biciclete adila

N-ai inteles. O rampa de 50% inseamna sa urci fix 50m pe verticala la fiecare 100m pe orizontala. Orizontala este o cateta si urcarea alta cateta a triunghiului. Calculeaza si tu arctangent de 0.5 sa vezi ce da. Nu este imposibil, este perfect posibil sa urci o rampa cu unghiul de 25-30 grade.

 


Re: Despre biciclete andrei11

Ba tu n-ai înțeles. Știu și eu să mă descurc într-un triunghi  ;)
Observă din nou fotografia. Este făcută puțin în spatele statuilor. Să presupunem că ești în acel  punct, ai avea curaj să urci (să presupunem că există drumul fizic ) aproximativ la etajul 13 - 14 al Intercontinentalului cu bicicleta ?
Adică cam în stilul ăsta ?
rt.jpg (177.69 KB; downloaded 4076 times)

 


Re: Despre biciclete mcosmin

Este cat se poate de posibil sa urci o astfel de panta. Un MTB cu echipari decente ar trebui sa faca fata cu brio. Bine, presupunand ca e un drum OK, nu cu nisip sau pietris.

 


Re: Despre biciclete Costin

Nici unul din voi nu aplica definitia corecta a inclinatiei exprimata in procente. O panta de 100% inseamna un unghi de 45 de grade. Aplicati regula de 3 simpla :)

 


Re: Despre biciclete adila

Cosmin, nu stiu ce pregatire ai tu, dar la triunghi NU se aplica regula de trei simpla ca sa afi unghiuri si nici lungimea catetelor. Ce am explicat eu este relatia care leaga cele doua catete si unghiul pe care-l face ipotenuza (rampa) cu orizontala. Tangenta acestui unghi este egala cu raportul dintre cateta opusa (inaltimea urcata pe verticala) si cateta alaturata (proiectia ipotenuzei in planul orizontal). Regula de trei simpla NU se aplica aici, se aplica la piata cand cumperi cartorfi.

Andrei, aici nu este vorba daca ai sau nu curaj sa urci o rampa, fie ea si pana la etajul 13 al Interului, este vorba doar de raportul de transmisie al bicicletei, de forta ta si de coeficientul de frecare cu solul.

Un lucru este cert: pe o rampa cu inclinatia de 30 grade, urcarea in plan vertical este de 57m la fiecare 100m, distanta pe orizontala. Iar aceasta rampa este perfect urcabila cu o bicicleta actionata doar de pedale. Aceasta rampa are 57% inclinatie, sau 5.7m  pe verticala la 10m pe orizontala.

 


Re: Despre biciclete andrei11

# adila, mulțumesc pentru explicație, am înțeles.

 


Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 40
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420552 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use