Pagina 3 din 3

Re: Despre trotinete

MesajScris: Lun, 20 Ian 2020, 15:32
de ByOnu
Evident.. circula masini pe trotuare si e.. ok, aparent. :bleah:

Andrei11 va zice: bun, este o diferenta intre o masina parcata pe trotuar si o bicicleta care circula (cu un beznetic la ghidon) pe trotuar. Si anume, masina sta pe loc, bicicleta circula. Bun, zic eu, dar o masina parcata pe trotuar care ma pune sa o ocolesc pe carosabil imi pune viata si siguranta in pericol. Ambele sunt la fel de nocive și trebuie interzise, daca vrem corectitudine. Dar din moment ce parcatul ilegal e general acceptat in societatea noastra, putin imi pasa de bicle.

Re: Despre trotinete

MesajScris: Mie, 22 Ian 2020, 21:46
de misterr
Utilizatorii de trotinete, nemulțumiți că vor fi obligați să mergă doar pe piste

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Românii care folosesc trotinetele electrice sunt nemulțumiți de modificările din Codul Rutier care îi privesc direct.

Drept urmare, reprezentanții lor au cerut miercuri la Ministerul Afacerilor Interne să fie lăsăți să meargă mai tare pe străzi, iar vârsta celor care conduc trotinete să fie mai mare decât este specificat acum.

Supărați sunt, însă, și posesorii de vehicule electrice cu o singură roată. Problema lor este că nu sunt lăsați să circule pe piste, lângă trotinete și biciclete.

Lucian Necșoiu, proprietarul unui vehicul electric cu o singură roată, care cântărește 10 kilograme și costă aproape 1.000 de euro, a participat și el la dezbatere. Este supărat că monociclul pe care îl mânuiește a fost trecut cu vederea de lege.


Pe unde pot circula utilizatorii de trotinete

Schimbările din Codul Rutier reglementează trotinetele electrice care au umplut orașele din România. Cea mai importantă modificare: românii sunt obligăți să le conducă numai pe pistele pentru biciclete, iar în lipsa lor, pe drumurile unde viteza maximă admisă este de 50 km pe oră. Viteza trotinetelor electrice va fi limitată la 25 de kilometri pe oră.

Comisar-șef de poliție George Grigore, director-adjunct al Poliției Române: „Pentru a conduce trotineta pe carosabil, trebuie să ai 14 ani. Este interzis noaptea fără măsuri de siguranță”.

Casca de protecție este obligatorie pentru cei până în 16 ani și este interzis transportul altor persoane pe trotinetele electrice.

Modificările legislative reglementează și locul în care puteți să parcați trotinetele. În acest moment, legea vă permite să le lăsăți pe trotuar, însă noul cadru legislativ vă va obliga să le parcați pe carosabil, la concurență cu mașinile.

Bicicliștii, dar și utilizatorii de trotinete, sunt nemulțumiți.

Potrivit modificărilor legislative, utilizatorii de trotinete care vor încălca noile reglementări riscă amenzi de peste 1.000 de lei. Reprezentanții poliției au anunțat că vor studia nemulțumirile pentru a stabili dacă le iau sau nu în considerare. Ca să între în vigoare, schimbările trebuie adoptate și de Parlament.

Re: Despre trotinete

MesajScris: Mar, 28 Ian 2020, 21:43
de misterr
Companiile de asigurări au lansat oferte de polițe pentru cei cu trotinete electrice

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Pentru că se înmulțesc accidentele din trafic în care sunt implicate trotinetele electrice, pe piața asigurărilor au apărut noi oferte. Firmele de profil au început să încheie polițe și pentru cei care folosesc aceste mijloace de transport.

În ultimii trei ani au fost înregistrate aproape 200 de accidente rutiere în care au fost implicate trotinete electrice.

La noi în țară nu avem o legislație clară și nici infrastructură pentru ele. În ultimii 3 ani un om a murit și aproape 200 au fost răniți în accidente cu trotinete electrice.

Iar legislația nu ajută nici vinovații, nici victimele. Dacă o mașină este avariată în trafic de o trotinetă, proprietarul acesteia trebuie să aibă o asigurare de răspundere civilă, ca să îl poată despăgubi pe șofer.

Valer, posesor de trotinetă: “Ar fi foarte oportun ca și în cazul trotinetelor electrice să existe polițe de asigurare. În cazul unui accident ar fi mult mai simplu, oamenii nu ar trebui să umble în instanțe, să se judece unul cu celălalt. Pur și simpu asiguratorul și-ar face treaba. Mai ales că, în ziua de astăzi, în cazul în care nu există piste pentru trotinete sau biciclete, suntem obligați să mergem cu trotinetă pe stradă, iar în acest caz suntem mult mai expuși riscului unui accident. Am prieteni care au avut accidente și, din păcate, da, s-a lovit de problema asta, problema cu asigurarea. A trebuit ori să se înțeleagă cu omul, ceea ce este mai greu, au ajuns chiar și la un proces.”

Din acest motiv, companiile de asigurări au venit cu noi oferte care includ și polițe pentru cei cu trotinete sau biciclete electrice.

Doina Moroșanu, broker asigurări: “Este un fel de răspundere civilă față de terți și care, da, acoperă vătămări corporale. Sperăm să apară o legislație care să vină în întâmpinarea dorinței asigurătorilor, dorinței noastre a a cetățenilor ca participanți la trafic. Până la urmă este un mijloc de transport, face parte din realitate și trebuie să se simtă în siguranță.”

Pe de altă parte, reprezentanții magazinelor de profil spun că vânzările se dublează de la an la an.

Alin Ciprian Iurescu, reprezentant magazin biciclete: “Cererea este destul de mare, mai ales pe trotinete, cred că undeva la 1000 de bucăți pe an. Dacă până cum era o fiță, acum este o certitudine și o modă.”

În Parlament a fost depus un proiect de lege care prevede printre altele, că cei care conduc trotinete să aibă cel puțin 14 ani și să poarte obligatoriu casă de protecție măcar până la 18 ani.

Ei trebuie să circule doar pe carosabil cu o viteză maximă de 25 de km/h.

Re: Despre trotinete

MesajScris: Sâm, 01 Aug 2020, 13:40
de aztec
Dacă aveți știință ce s-au întâmplat cu propunerile legislative cititeai sus...poate le actualizați. Că eu nu știu care sunt...am găsit doar discuții, propuneri și atât.

După ceva km adunați că "trotinetist", nu extrem de multi, dar pot să-mi fac o idee.

Infrastructura...la pământ.

Avem trotuare accesibilizate în bătaie de joc.
Borduri coborâte în dispreț, asta daca sunt coborâte, de multe ori între bordura și asfalt..ce să vezi...un șanț.

Avem trotuare asfaltate în bătaie de joc.
Pline de gropi, de șanțuri, de capace de utilități ce nu sunt la nivel, ...sau nu sunt de loc..de mizerie, pietre, de zone de asfalt crăpat sau beton măcinat, , de placi sparte sau pavele sarite, obstacole...nu mai zic de mașini parcate.

Avem piste de biciclete făcute și asfaltate în bătaie de joc..
Daca mergi pe pistele de bicicleta cu peste 10km/h ai șanse să îți spargi dinții de la trepidații, zici că a fost asfaltate cu mistria...caz notabil, cea de la Aviatie-Aurel Vlaicu.
Printre putinele ok, cea care înconjoară Herăstrăul și Aviatorilor.

Cele 2 pene adunate până acum nu se datorează înțepării cauciucurilor ci exclusiv șanțurilor și canalelor.
Daca la borduri te aștepți și reduci/coborî că sunt previzibile, la gropi/canale/șanțuri....asta e, le înveți pe pielea ta.
Și asta daca scapi sănătos, că a face pană poate fi cazul fericit.

Lista poate continua dar pt moment mă opresc aici.

Un lucru extrem de deranjant.
Trotinetele inchiriabile.
Și mă refer la "parcarea" lor în bătaie de joc. Zici că cineva o face intenționat, le pune sa blocheze cat mai mult posibil. Probabil și de aici trendul de a le vedea trântite sau aruncate.

Re: Despre trotinete

MesajScris: Sâm, 01 Aug 2020, 17:05
de Mircea G
Adevarul este ca la cit impozit platiti , conditiile sint nasoale !?

Re: Despre trotinete

MesajScris: Sâm, 01 Aug 2020, 18:10
de aztec
Pai....tu chiar pui întrebarea serios?
Adică ar putea gândii cineva așa...?
Eu mă plâng de trotuare , de calitatea infrastructurii, de accesibilizarea pt handicap, și tu mă iei cu impozitul?

Nu vreau pista de biciclete...serios.
Vreau să știu pe unde am voie, și dacă am, sa fie facilitat.
Atunci bine...nu merg pe curent, că nu plătesc impozit, merg cu mașina, unde plătesc...și am dreptul sa poluez.
Hai că m-am enervat. Mă opresc aici.

Re: Despre trotinete

MesajScris: Sâm, 08 Aug 2020, 18:35
de BodoMinea
Mircea G scrie:Adevarul este ca la cit impozit platiti , conditiile sint nasoale !?

Salut Mircea,
Din păcate întotdeauna „ :twisted:-ul e mai negru” la tabăra de care nu aparții - deci dacă ești șofer, evident, vei avea ceva cu bicicliștii și trotinetiștii și eventual pietonii. Dar pentru mersul pe jos, nu ar trebui să plătim impozit? Că folosim trotuarul pe care ar putea parca bizonii!
Așa cum mașinile electrice sunt scutite de la anumite dări, atât la noi cât și în alte părți și cum alții și-au decongestionat orașele în acest mod... ar trebui să apreciem transportul alternativ. Chiar dacă nu e viabil tot anul și rupe cei foarte prețioși cm de șosea pentru piste, s-a dovedit că e o soluție de viitor aplicabilă instant, nu ca fanteziile unora cu transport 100% electric și eventual pe deasupra orașului.
Scopul statului și al societății în general este și să distribuie cumva logic fondurile - din taxele colectate de la mijloacele de transport mai poluante trebuie să se suporte exploatarea în siguranță și a celor alternative, individuale. Nu e ca și cum dacă cineva vrea pistă, dă banii pentru ea, nu așa funcționează.
Deci de bine sau de rău, transportul alternativ propriu sau în regim de închiriere va sta cu noi pentru ceva timp și ar trebui să fim mai toleranți.
P.S.: nu ar strica și o reîmprospătare a cunoștințelor de scrire în limba română - diacritice, î/â, spațiile dinaintea semnelor de punctuație etc.

aztec scrie:Pai....tu chiar pui întrebarea serios?
Adică ar putea gândii cineva așa...?
Eu mă plâng de trotuare , de calitatea infrastructurii, de accesibilizarea pt handicap, și tu mă iei cu impozitul?

Nu vreau pista de biciclete...serios.
Vreau să știu pe unde am voie, și dacă am, sa fie facilitat.
Atunci bine...nu merg pe curent, că nu plătesc impozit, merg cu mașina, unde plătesc...și am dreptul sa poluez.
Hai că m-am enervat. Mă opresc aici.


Din câte știam există o oarecare reglementare - trotinetele merg pe carosabil sau pe pistele de biciclete omologate (Calea Victoriei, Buzești, Splai, etc.) acolo unde sunt, cu maxim 25 km/h, pe șoselele cu viteza maximă de până în 50 km/h (teoretic nu ai voie pe bulevardele cu limită 60).

https://www.mai.gov.ro/oug-pentru-regle ... de-guvern/

Re: Despre trotinete

MesajScris: Sâm, 08 Aug 2020, 19:10
de aztec
Mulțumesc, deci sunt legal din toate punctele de vedere, cel puțin din ce am citit.

Re: Despre trotinete

MesajScris: Lun, 07 Sep 2020, 16:07
de aztec
Un review la peste 1000 km cu Xiaomi M365 Pro.
3 pene.
Dar nu din inteparea camerei ci din cauza gropilor si denivelarilor...toate la roata fata.
A cedat aripa spate si stopul spate (la 1000 km).

Despre trotineteala.
Infrastructura sufera.
Gropi de canale, denivelari, pietris, valuri in asfalt...
Astea atat pe "piste" cat si la marginea drumului.