De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Despre trotinete

81 posts, 22276 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre trotinete Cristi N

Proiect de lege: Codul rutier va reglementa în ce condiții vei putea să circuli cu trotineta electrică

De REDACTIA PEROL.RO 26 iunie 2019 541 vizualizări

Fie că sunt folosite în sistem de electric scooter sharing, fie că sunt achiziționate de amatorii transportului alternativ, trotinetele electrice sunt vehicule tot mai des întâlnite pe străzile României.

Însă „vidul legislativ face ca cei care folosesc trotinete electrice să o facă pe riscul lor nefiind clar unde trebuie să circule cu ele şi nici ce obligaţii au în cazul în care sunt opriţi de către poliţie în trafic„. Aceasta este opinia deputatului PNL, Sorin-Dan Moldovan. Ieri, a depus la Camera Deputaților un proiect de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.

Potrivit proiectului legislativ, trotineta electrică este definită ca un „vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”.

De ce este importantă reglementarea circulației cu trotinetele electrice?
Deoarece Codul Rutier (OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice) în prezent definește mopedul ca fiind autovehiculul, cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h, dar nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depăşeşte 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere interna ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4kW, iar masa proprie a vehiculului nu depăşeşte 350 kg, neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculului electric.

Deci, orice trotinetă electrică ce depășește viteza de 25km/h se încadrează la categoria de mopede în momentul de față. În motivarea legii este expus faptul că pentru a putea conduce un moped este necesar deţinerea unui permis de conducere categoria minimă AM sau superioară în clasă. Conducerea fără un astfel de permis este considerată infracţiune şi pasibilă de închisoare.

De asemenea legea în vigoare prevede că un astfel de autovehicul nu poate circula pe trotuar, ci doar pe carosabil, fiind necesară înmatricularea.

Ce prevede proiectul legislativ?
Trotinetele electrice vor putea fi utilizate pe pista pentru biciclete. „Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulației bicicletelor și a trotinetelor electrice, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă”, se arată în proiect.

Prin modificarea normelor actuale, trotinetele electrice nu vor necesita înmatricularea acestora la autoritățile locale. Modificarea propusă în acest sens arată astfel: „Pentru a circula pe drumurile publice, vehiculele, cu excepţia celor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor şi a trotinetelor electrice, trebuie să fie înmatriculate ori înregistrate, după caz, şi să poarte plăcuţe cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare, cu forme, dimensiuni şi conţinut prevăzute de standardele în vigoare„.

Vârsta minimă permisă pentru a conduce o trotinetă electrică pe drumurile publice este de 14 ani, asemenea celei prevăzute pentru biciclete, iar persoanele cu vârsta sub 18 ani vor fi obligate să poarte cască de protecție.

De asemenea, pentru circulația în condiții de siguranța pe drumurile publice, trotinetele electrice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulația acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare.

Asemenea bicicletelor sau motocicletelor fără ataș, trotinetele electrice vor putea fi oprite sau staționate pe partea carosabilă și câte două, una lângă alta, dacă prin alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel.

 


Re: Despre trotinete andrei11

...iar persoanele cu vârsta sub 18 ani vor fi obligate să poarte cască de protecție
Logic ar fi obligatoriu purtarea căștii de protecție indiferent de vârstă.

 


Re: Despre trotinete Cristi N

Probabil s-au gandit ca intre 14 si 18 ani ai sanse mai mari sa faci prostii decat dupa, discutabil intr-adevar.
Ceva asemanator este la permisul de motocicleta, pana la 24 de ani nu poti sa obtii direct categoria A, ai voie doar A2 (max 35kW). Trecerea la A nelimitat se poate face atunci cand ai deja categoria A2 de 2 ani, faci din nou scoala si promovezi examenul.

 


Re: Despre trotinete misterr

Franța pune restricții pentru trotinetele electrice. Care sunt noile reguli impuse

Click pe imagine pentru video:





Trotinetele care au cucerit lumea în ultimii ani, nu au voie pe trotuar în Franța, iar utilizatorii nu pot folosi căști audio când se deplasează cu ele.

După ani de conflicte între pietoni, șoferi și cei care merg cu trotinete electrice, autoritățile franceze au reglementat, în sfârșit, acest mijloc de transport.

Printr-un decret publicat astăzi, au fost introduse reguli clare în Codul rutier. În primul rând, viteza este limitată la 25 de kilometri pe oră. Folosirea trotinetelor electrice este interzisă până la vârsta de 12 ani.

Folosirea căștilor audio în mers este interzisă, la fel și circulația pe trotuar, după cum anunță Secretariatul de Stat pentru Transporturi.

Decretul vizează toate așa numitele „dispozitive de mișcare personală motorizate”, adică, pe lângă trotinete electrice, hoverboard-urile și dispozitivele de deplasare cu o singură roată.

 


Re: Despre trotinete misterr

Țara în care circulaţia cu trotineta electrică pe trotuar te poate trimite după gratii





Singapore a interzis, începând de luni, utilizarea trotinetelor electrice pe trotuare după o serie de accidente care au declanşat nemulţumirea locuitorilor oraşului-stat faţă de aceste vehicule pe două roţi, relatează AFP.

Circulaţia trotinetelor a fost deja interzisă pe drumurile publice din Singapore, iar utilizarea acestora va fi permisă doar pe benzile de biciclete şi pe căile care unesc parcurile.

“Această măsură este necesară pentru a asigura siguranţa pietonilor după un număr tot mai mare de accidente în care au fost implicaţi conducători de trotinete delincvenţi în ciuda sporirii controalelor şi a eforturilor de educare”, a indicat într-un comunicat Autoritatea pentru Transport din Singapore.

Ţara din sud-estul Asiei, în fruntea noilor tehnologii, a adoptat rapid aceste mijloace de deplasare, însă o serie de accidente, dar şi incendii declanşate pe staţiile de încărcare şi decesul unui biciclist vârstnic au condus la creşterea numărului de solicitări pentru interzicerea acestora.

Utilizatorii de trotinete electrice vor fi iniţial pedepsiţi prin avertismente în cazul în care sunt surprinşi pe trotuare, însă de la începutul lunii ianuarie riscă o pedeapsă de două luni de închisoare şi o amendă ce poate ajunge la 2.000 de dolari singaporezi (1.200 de euro).

Singapore a impus anterior obligaţia de a înregistra aceste vehicule şi a prevăzut limite maxime de viteză.

În Franţa, în faţa unei explozii a numărului de trotinete electrice, viteza maximă de deplasare a fost limitată la 25 km/h, iar circulaţia pe trotuare a fost interzisă. Conducătorii acestor mijloace de deplasare pot folosi benzile pentru biciclete sau drumuri publice unde viteza maximă permisă este de 50 km/h sau mai puţin, notează AFP.

 


Re: Despre trotinete misterr

Reguli pentru trotinetele electrice. Codul Rutier va fi modificat





Ministerul Afacerilor Interne a lansat în dezbatere publică un proiect de lege pentru introducerea unor prevederi referitoare la utilizarea trotinetelor electrice pe drumurile publice.

Astfel, se urmărește modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 196/2002 privind circulația pe drumuri publice.

Prin proiect de propune definirea trotinetei electrice ca fiind „vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric”, se menționează în comunicatul emis de MAI.


Modificările prevăzute în proiectul de lege

Trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, iar în lipsa acestei piste, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h.

Pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani. Transportul pasagerilor este interzis.

Trotineta electrică oprită sau staționată pe partea carosabilă trebuie așezată lângă și în paralel cu marginea acesteia. Trotinetele electrice pot fi oprite sau staționate și câte două, una lângă alta.

Echiparea trotinetelor electrice care circulă pe drumurile publice cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente este obligatorie, fiind interzisă circulația acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare.

Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete și trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani.

Nerespectarea normelor privind circulația trotinetelor electrice constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, respectiv de la 6 la 8 puncte-amendă.

În procesul de elaborare al acestui proiect a fost consultată și legislația altor țări referitoare la trotinetele electrice.

Circulația trotinetelor electrice nu este reglementată unitar la nivel european fiind permisă în țări precum Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Italia, Franța și Olanda, dar interzisă în alte state printre care Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.

La nivelul țării noastre, în perioada 2016 – 2019, au fost înregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducătorilor de trotinete electrice, soldate cu un deces, 37 răniți grav și 156 răniți ușor.

 


Re: Despre trotinete misterr

Ce reguli vor trebui să respecte utilizatorii trotinetelor electrice. Riscă amenzi uriașe

Click pe imagine pentru video:





Pentru prima dată, trotinetele electrice vor fi reglementate și în România. Ministerul de Interne a pus în dezbatere publică un act normativ care va schimba Codul Rutier.

În primul rând, vârsta minimă pentru care un om poate merge pe trotinetă este de 14 ani, la fel ca la biciclete. De reținut este că, până la 16 ani, copii sunt obligaţi să poarte cască.

După ce au împlinit 16 ani, guvernanții consideră că nu se mai pot lovi la cap şi, atunci, legea nu îi mai obligă să poarte cască.

O altă schimbare prevede ca trotinetele electrice să fie conduse numai pe pista de biciclete, iar acolo unde aceasta nu există, ele pot fi conduse pe drumurile pe care viteza maximă admisă nu depăşeşte 50 de km/h. Adică nu pe drumuri naţionale și autostrăzi. Prin oraş sunt, de asemenea, multe drumuri cu viteză de 60 km/h și pe acelea nu au voie trotinetele electrice.

În același timp, transportul pasagerilor pe trotinete este interzis. Aceasta este o veste mai ales pentru părinţii care şi-au cumpărat aceste trotinete elctrice pentru a-şi duce mai uşor copii la şcoală şi la grădiniţă. Nu vor mai avea voie după intrarea în vigoare a acestui act normativ.

Devine obligatorie și echiparea trotinetelor cu lumini şi stopuri reflectorizante.

Important de menţionat este că cine încalcă regulile pentru circulaţia pe drumuri publice cu trotinetele electrice este pasibil de amendă, între 6 şi 8 puncte, adică de la 870 la 1.160 de lei.

 


Re: Despre trotinete ByOnu

Un gunoi de lege. 14 ani? Ha? Si cum de merg la scoala pe bicicleta copiii, singuri, in occident?

Jos cu porcaria cu 14 ani. :bleah:

 


Re: Despre trotinete WT_fan06

O lege care va produce oricum o îmbunătățire față de ce e acum. Personal aceste trotinete mi se par pericole publice. Pe lângă faptul că numai eco-friendly nu sunt, oamenii se consideră mai agili pe trotinetă şi se simt îndreptățiți să circule cu viteză pe trotuar, făcând slalom. Asta deşi în realitate trotinetiştii sunt exponențial mai vulnerabili decât bicicliştii în orice situație, din cauza roților mici şi a centrului de greutate situat destul de sus.

Strict referindu-mă la trotinete, limita de vârstă o consider benefică. Bun, ce fac cei sub 14 ani? Păi, ar putea folosi o trotinetă normală, mai puțin periculoasă pentru că viteza nu o controlezi din deget.

 


Re: Despre trotinete aztec

Cu toate ca sunt constient ca exista un pericol pt pietoni imbecilii ce circula cu viteza, atat trotinetisti cat si biciclisti, interzicerea totala cu trotuarele este onidiotenie.
Fa limitare de viteza sa zicem la 10 km/h pe trotuar..
Ca daca ii bagi pe strazi...pericolul e mult mai mare...pt ei si pt masini..

 


Re: Despre trotinete andrei11

ByOnu wrote:
Jos cu porcaria cu 14 ani. :bleah:

Când o să dea peste tine / peste rudele tale unul iresponsabil cu trotineta electrică , atenție, de trotineta electrică este vorba, o să mai vorbim. Parcă acum puțin timp erai vehement despre parcarea auto pe trotuar, că nu au ce căuta mașinile pe trotuar ( apropo de un incident relatat de tine ). Să știi că  o trotinetă electrică condusă de un puști inconștient cu viteză pe trotuar poate fi fatală pentru un copil mic, un matur, bătrân, etc. Mai gândește-te !

 


Re: Despre trotinete ByOnu

De acord cu TOT ceea ce spuneti voi referitor la trotinetele electrice. Eu insa ma refer la biciclete.

Vedeti voi? De ce si-au batut joc de biciclete, asimilandu-le trotinetelor electrice? Este absurd sa dai legi asemanatoare pentru niste vehicule atat de diferite.

Bicicleta simpla este un vehicul sigur de care copiii nu ar trebui feriti, ci incurajati sa il foloseasca, asa cum sunt in occident. Nu hoțop funduletul in masina pana in adolescenta. Reteta perfecta pentru niste liceeni si studenti inganfati si dependenti la randul lor de masina. Poate am mai zis-o, eu mergeam singur la gradi in grupa mare din centru la Eroii Revolutiei, cu 116 sau M2. Aveam colegi adusi si luati cu masina de la liceu... :bleah:

 


Re: Despre trotinete aztec

De aceea zic..Trotuarele pot fi pt toti, exceptand acolo unde ai amenajat alternative.
Dar pe trotuar are prioritate PIETONUL si doar pot utiliza si ceilalti cu limitari de bun simt..adica de viteza si prioritate. Nu trebuie ca pieton sa dai prioritate celor cu roti.
Vrei mai repede ca trotinetist/ biciclist...pe strada. Pe riscul tau daca nu respecti regulile
Dar sa interzici total mersul pe trotuar e o aberatie.

 


Re: Despre trotinete Cristi N

Trebuie sa tinem cont si de specifiul nostru balcanic indiferent ca ne place sau nu. Interdictia circulatului pe trotuar e doar teoretica, cred ca  nici macar 1% din cei care circula pe trotuar cu vehicule pe 2 sau 4 roti nu au fost amendati pentru treaba asta.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2267 forum members have written 419479 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use