Pagina 29 din 32

Re: Refacere covor asfaltic

MesajScris: Sâm, 05 Oct 2019, 23:23
de aztec
Asa... sa facem o recapitulare istorica cu ajutorul imaginilor de pe net.
cam 80 de ani de asfaltari Dambovitene

Cam cea mai veche imagine..1944 - 1946.
Nimic schimbat pana azi...

Si 1968...cica asfaltarea Autostrazii....
Plus o reparatie de pe vremea comunista...nuimic nou...pe frig si ninsoare, dar macar se repara, nu astepta primavara...

Despre polii de interes

MesajScris: Lun, 04 Noi 2019, 15:23
de Cristian
Goldmund scrie: punctul 'culminant' al celor din cartier(si Cotroceni) este si a fost mereu "Universitatea"[/i]

S-au schimbat vremurile si oamenii, iar "buricul" capitalei nu mai e Universitatea ci Nordul, de la Dorobanti (cazut si asta in desuetudine) in sus, pana spre Baneasa si dincolo de ea.

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

MesajScris: Mar, 05 Noi 2019, 09:35
de Florinds
Si totusi cred ca Piata Victoriei e punctul 0 cu adevarat din toate punctele de vedere.

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

MesajScris: Mar, 05 Noi 2019, 12:18
de andrei11
Cristian, depinde ce înțelegi tu prin "buricul capitalei". Când ieși la bere cred că nu te duci pe Fabrica de Glucoză...

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

MesajScris: Mar, 05 Noi 2019, 18:33
de orex
@Florinds
Poate ca se ”da ora exacta”, din punct de vedere administrativ, de acolo, recte din cladirea fostului Consiliu de Ministri, in care-si desfasoara activitatea guvernele post-decembriste dar, in rest, ”peisajul” e tern in toata zona. Noroc cu noaptea muzeelor! :lol: :lol: :lol:

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

MesajScris: Mie, 06 Noi 2019, 21:49
de misterr
Vești proaste pentru români, de la Transporturi. Ce se întâmplă cu metroul, trenurile și autostrăzile

Potrivit ministrului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, în cursul dimineţii acesta a discutat aproape trei ore cu fostul ministrul al Transporturilor, Răzvan Cuc, pe tema procedurii de predare-primire şi cu directorii interimari ai companiilor TAROM, CFR Marfă şi CNAIR, care se confruntă cu o serie de probleme.

“Am avut astăzi o discuţie cu domnul ministru Răzvan Cuc pe procedura de predare-primire. Aşa cum ştiţi din şedinţa informală de Guvern, am decis ca începând de astăzi fiecare ministru să vină să discute în minister cu ministrul care predă, cu principalele direcţii din minister, pentru a pregăti procesul de predare-primire. Astăzi, am avut aproape trei ore de discuţii cu domnul Cuc, cu secretarul general, cu directorul TAROM, cu directorul CFR Marfă, cu directorul CNAIR, pentru că sunt câteva chestiuni urgente care necesită decizii urgente din partea noastră, din partea Guvernului Orban. Avem un prim draft pe care l-am discutat, draft de dosar de predare-primire. Aceste documente le vom analiza, eu cu echipa mea, iar imediat după ce Guvernul va adopta OUG de restructurare a Guvernului, cel mai probabil astăzi, vom veni la minister pentru semnarea acestui draft. Ne punem de acord, cele două echipe lucrează, se pun de acord. Vă dau un exemplu, am cerut să introducem obligatoriu în procesul de predare-primire o notă în care să spunem că aceste chestiuni sunt valabile sub rezerva efectuării unui audit. Va fi un audit intern cu toate direcţiile pe care le avem în minister şi, bineînţeles, vom contracta un audit extern, aşa cum am spus”, a explicat Bode.

Noul ministru a precizat că miercuri va avea loc procedura de preluare a portofoliului.

“Mâine (miercuri - n. r.), în momentul predării şi preluării ministerului, o să vă stau la dispoziţie pe fiecare dosar în parte cu răspunsuri la întrebările dumneavoastră. Nu întâmplător am chemat la discuţii TAROM, CNAIR şi CFR Marfă, fiind trei companii importante din portofoliul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi am discutat despre problemele lor şi mai ales despre ce soluţii se întrevăd pentru a fi luate urgent în cele trei cazuri. Eu de aici o să merg la Ministerul Comunicaţiilor pentru aceeaşi procedură cu domnul ministru Petrescu. Voi prelua şi de acolo un biblioraft de probleme”, a spus el.

Întrebat dacă va continua restructurarea companiilor din subordinea ministerului, începută de fostul ministru, Bode a susţinut că nu “a intrat în detaliile restructurării făcute de fostele guverne”, însă nu ar vrea să apeleze la o restructurare “model TAROM 2017″.

“Nu am intrat în detaliile restructurării făcute de fostele guverne. Nu aş vrea să apelez la o restructurare model TRAOM 2017. În 2017, dacă vă aduceţi aminte, TAROM a început un proces de restructurare. Erau 1.874 de angajaţi, iar în urma procesului de restructurare, în martie 2018, erau 1.900 de angajaţi. Nu astfel de restructurări. Un obiectiv important în mandatul nostru este legat de acest proces de restructurare şi eficientizare a companiilor de stat”, a arătat acesta.

Re: Despre polii de interes

MesajScris: Dum, 10 Noi 2019, 16:26
de Goldmund
Cristian scrie:
Goldmund scrie: punctul 'culminant' al celor din cartier(si Cotroceni) este si a fost mereu "Universitatea"[/i]

S-au schimbat vremurile si oamenii, iar "buricul" capitalei nu mai e Universitatea ci Nordul, de la Dorobanti (cazut si asta in desuetudine) in sus, pana spre Baneasa si dincolo de ea.


Nu vorbeam despre "buricul capitalei", vorbeam de intalnirea de gradul trei intre M5 si M2, de Universitatea, de Teatrul National, de promenada spre Centrul Vechi incepand de la "Romana", de Calea Victoriei si Ateneu, Palatul si restul, de punctul "Zero". Punctul zero al capitalei ramane tot acolo(la Sfantul Gheorghe), indiferent cat de mult se dezvolta orasul spre nord(unde e normal sa se extinda!) In alte orase(poate mai mari) la "Universitate" ar trebui sa avem sub doua, trei statii de metrou si o statie de tren suburban si gata....
Nordul? Tot Champs-Élysées ramane inima Parisului, chiar daca acum e populata de alti oameni(cunoscatorii stiu de ce..., mai ales seara)....

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

MesajScris: Lun, 11 Noi 2019, 21:23
de andrei11
Cică poza este de anul acesta din Amsterdam.

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

MesajScris: Sâm, 14 Dec 2019, 22:18
de misterr
Mitropolitul Banatului a coborât în mijlocul unei intersecții și a început să dirijeze traficul

Click pe imagine pentru video:

Imagine

"Văd că nu este un agent de poliție, cobor din mașină și încep să dirijez circulația". Mitropolitul Banatului, Ioan Selejan, i-a ajutat pe șoferi să iasă dintr-un ambuteiaj

De cele mai multe ori, traficul infernal ne face să apelăm la divinitate pentru a ne stăpâni nervii. La Timișoara însă rugăciunile șoferilor chiar au fost ascultate. În timpul unui ambuteiaj, însuși mitropolitul Banatului a coborât în mijlocul intersecției și a început să dirijeze mașinile.

Înaltul prelat al Bisericii Ortodoxe Române afla în mașină cu o echipă de jurnaliști TVR. Mergeau să realizeze un reportaj.

Când a văzut că un autocar a rămas blocat la un colț de stradă, fără să stea pe gânduri, mitropolitul Banatului a coborât din mașină și a început să-l ghideze pe șofer. Apoi, cu răbdare, i-a îndrumat și pe ceilalți conducători auto care așteptau pe ambele străzi.

Mitropolitul Banatului spune că e obișnuit cu astfel de situații.

ÎPS Ioan Selejan: Nu este prima dată când la o intersecție sau undeva unde se produce un accident de circulație și văd că nu este un agent de poliție, cobor din mașină și încep să dirijez circulația.

De altfel, înaltul ierarh este cunoscut pentru dăruirea cu care se implică în problemele comunității.

Înalt Prea Sfinţitul Ioan Selejan organizează frecvent acțiuni de caritate ca să-i ajute pe nevoiași, indiferent de orientarea lor religioasă.

Mitropolitul Banatului a ajutat de mai multe ori inclusiv membri ai comunității musulmane, în special refugiați.

Înaltul prelat are o experiență bogată în problemele Orientului Mijlociu, zonă în care a slujit Biserica Ortodoxă Română timp de 4 ani.

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

MesajScris: Dum, 22 Dec 2019, 00:32
de misterr
Un start-up românesc va construi o rețea de încărcare ultra-rapidă a mașinilor electrice

Imagine

Start-up-ul românesc Watto a selectat conceptul câştigător pentru viitoarea reţea de încărcare ultra-rapidă a maşinilor electrice ce ar urma să fie construită în cursul anului viitor, potrivit unui comunicat de presă al companiei.

La concursul desfăşurat în luna octombrie au participat şase specialişti, arhitecţi renumiţi şi experţi în design şi proiectare, iar în final câştigător a fost desemnat proiectul prezentat de către Corvin Cristian Studio.

"Compania Watto, start-up românesc, ce are ca obiectiv să dezvolte o reţea de "benzinării" 100% electrice, atât în România, cât şi în Europa Centrală şi de Est, a finalizat recent concursul naţional de idei pentru definirea conceptului. Staţiile Watto vor putea încărca în mai puţin de 10-12 minute 80% din baterie şi vor putea alimenta atât maşinile electrice personale, cât şi pe cele mari, comerciale. Nu în ultimul rând, reţeaua Watto va fi dezvoltată, încă de la început, avându-se în vedere nevoile viitoarelor maşini autonome", menţionează compania.

Conform estimărilor, în prima parte a anului viitor, start-up-ul are în plan să obţină o nouă finanţare pentru construcţia staţiilor prototip.

Watto este unul dintre start-up-urile cu mare potenţial, care au atras, în acest an, o primă finanţare, din partea fondului de investiţii Early Game Ventures. Acesta a anunţat, în iunie, o investiţie de tip pre-seed, în business-ul Watto.

Încărcarea rapidă a mașinilor electrice, provocarea viitorului

În luna octombrie, și cercetătorii de la Penn State University din Statele Unite au anunțat că au dezvoltat o baterie ce poate fi reîncărcată în doar zece minute.

Încărcarea rapidă a vehiculelor electrice este considerată esenţială pentru creşterea popularităţii lor, astfel încât şoferii să se poată opri la o staţie şi să îşi încarce complet maşina în timp ce îşi cumpără o cafea sau utilizează toaleta.

Totodată, aceasta ar înlătura ''anxietatea'' determinată de temerea şoferilor că maşina lor ar putea rămâne fără energie înainte de a ajunge la destinaţie, într-o călătorie lungă.

Însă încărcarea rapidă a bateriilor litiu-ion poate degrada bateriile, susţin cercetătorii de la Penn State University din Statele Unite. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că fluxul de particule de litiu, numiţi ioni, care circulă de la un electrod la altul pentru a încărca unitatea şi a menţine energia necesară pentru utilizare, este perturbat în cazul încărcării rapide la temperaturi reduse.

Astfel, în loc ca ionii de litiu să fie depozitaţi fără probleme în anod, aceştia se scurg către suprafaţă, reducând capacitatea bateriei şi făcând-o potenţial nesigură, scrie Agerpres. Încărcarea la temperaturi mai mari evită această problemă, însă şi perioadele lungi cu temperatură ridicată degradează bateriile, au indicat cercetătorii.

Ei au descoperit recent că aceste probleme ar putea fi evitate în cazul în care bateriile s-ar încălzi la 60 de grade Celsius timp de doar zece minute şi apoi s-ar răci rapid revenind la temperatura ambientală.

Bateria concepută se autoîncălzeşte cu ajutorul unei folii subţiri de nichel care creează un circuit electric ce se încălzeşte în mai puţin de 30 de secunde pentru a ridica temperatura din interiorul bateriei. Răcirea rapidă necesară după încărcarea bateriei se va face folosind sistemul de răcire proiectat în maşină.

Studiul, publicat în jurnalul ştiinţific Joule, a demonstrat că acest sistem ar putea încărca complet un vehicul electric în zece minute, iar bateria poate fi realimentată de numeroase ori.

''Am demonstrat că putem încărca un vehicul electric în zece minute pentru o distanţă de 200 până la 300 de mile (322-482 kilometri) şi putem face acest lucru menţinând 2.500 de cicluri de încărcare, sau echivalentul a jumătate de milion de mile parcurse'', a explicat Chao-Yang Wang, profesor la Penn State University. ''Tendinţa de 10 minute este pentru viitor şi este esenţială pentru adoptarea vehiculelor electrice'', a adăugat cercetătorul.

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

MesajScris: Dum, 12 Ian 2020, 21:57
de misterr
Pericolul mașinilor fără șofer. Introducerea lor în circulație va crește traficul în marile orașe cu până la 150% și emisiile de CO2 cu 40%

Imagine

Introducerea necontrolată a maşinilor fără şofer în circulaţie va creşte traficul în oraşele europene între 50% şi 150%, până în anul 2050, ceea ce înseamnă că ora de vârf va dura toată ziua, arată un nou studiu al organizaţiei de mediu Transport & Environment.

Realizatorii cercetării avertizează, totodată, că majorarea nereglementată a numărului de maşini autonome, anticipată de industrie, ar duce la o creştere de 40% a emisiilor de CO2 până în 2050, anulând toate obiectivele climatice ale Europei, scrie platforma 2Celsius.

"Vehiculele fără şofer ar urma să devină atât de ieftine încât ar încuraja oamenii, sau chiar maşini fără oameni în ele, să călătorească mai mult şi pe distanţe mai mari. Pentru a se asigura că maşinile fără şofer nu vor duce la o creştere a emisiilor, municipalităţile ar trebui să refuze accesul maşinilor autonome cu motor pe combustie internă, este recomandarea experţilor de la T&E. Asta ar reduce emisiile cu 23% în intervalul 2019-2050 comparativ cu o lume fără maşini electrice sau maşini fără şofer", se notează în studiu.

Potrivit sursei citate, maşinile "zero-emisii" şi "fără şofer" nu vor rezolva problema congestiilor în oraşele europene, chiar dacă vor fi folosite "la comun". "Asta din cauză că astfel de vehicule vor fi foarte ieftine şi foarte convenabile, ceea ce creează o cerere pentru utilizatorii transportului public, ocupând spaţiu care ar putea deveni disponibil. Modelările arată că în oraşele care reduc, treptat, spaţiul destinat maşinilor în acelaşi timp cu promovarea maşinilor autonome, electrice, folosite în comun, traficul s-ar reduce cu 60%", se menţionează în cercetare.

În acelaşi timp, această schimbare în planificarea urbană ar reduce emisiile provenite de la maşini cu 32% până în 2050 şi ar însemna, împreună cu trecerea la vehicule zero emisii, un transport european decarbonat până în 2050.

"Automatizarea, electrificarea şi folosirea în comun sunt trei revoluţii care ar putea transforma felul în care ne mişcăm. Dar dacă acestea vor fi bune pentru mediu sau dacă vor face oraşele mai locuibile depinde doar de deciziile guvernelor. Dacă vrem mobilitate sustenabilă trebuie să interzicem maşinile fără şofer cu combustie internă şi să reducem treptat spaţiul pentru maşini în oraşele noastre. Avem nevoie de primari care să susţină această a patra revoluţie şi să ceară înapoi străzile pentru oameni", este de părere Yoann Le Petit, expert în mobilitate în cadrul T&E.

În viziunea specialiştilor T&E, maşinile fără şofer reprezintă un risc pentru mediu, în sensul că platformele pe bază de aplicaţii precum Uber, care are program-pilot de servicii pe bază de maşini autonome, încurajează noi călătorii şi duc la creşterea numărului de kilometri parcurşi, crescând în acelaşi timp emisiile şi agravând congestia.

"Într-un scenariu în care maşinile Uber sunt automatizate, costurile pentru o astfel de maşină ar putea scădea chiar şi cu 50%, iar cererea ar creşte. Dacă maşinile fără şofer de la Uber ar avea un ocupant şi ar fi pe bază de combustie internă, deci nu electrice, aceste servicii ar creşte poluarea aerului şi ar contribui la schimbările climatice. Modelul de business al companiilor ca Uber se bazează pe creştere rapidă, iar autonomia maşinilor este una dintre cele mai importante căi de explorat. Dacă asta duce la congestie sau la creşterea emisiilor nu e o preocupare pentru ele. Totuşi, noi credem că dacă sunt gestionate corect, serviciile de călătorie pe bază de comenzi pot juca un rol în reducerea dependenţei de maşini şi în îmbunătăţirea mobilităţii urbane. Dar asta înseamnă ca decidenţii să-şi facă treaba. Avem nevoie urgent de politici care să asigure că taxiurile şi maşinile de tip Uber care operează în marile oraşe vor fi zero emisii nu mai târziu de 2025, cu stimulente pentru călătorii în comun şi o reducere treptată a parcărilor disponibile pentru maşinile private", explică Le Petit.

Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) are ca scop promovarea şi crearea atât la nivelul Uniunii Europene, cât şi la nivel global, de politici pe domeniul transporturilor, bazate pe principii de dezvoltare sustenabilă. Înfiinţată în anul 1990, T&E reprezintă 58 de organizaţii din 26 de ţări din Europa, în special grupuri de mediu şi militanţi care lucrează pentru politici de transport durabile la nivel naţional, regional şi local.

Entitatea coordonează Coaliţia Internaţională pentru Aviaţie Durabilă (ICSA), care are statutul de observator la Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (ICAO) şi este membră a Coaliţiei pentru Transporturi Navale (CSC), ce deţine statutul de observator în cadrul Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI).

2Celsius (2C) este o organizaţie europeană, culturală şi de mediu cu sediul în România, membră a reţelei Transport şi Mediu de la Bruxelles (T&E). Asociaţia este o platformă media care încearcă să promoveze noi concepte precum "green collar jobs", profiluri climatice, slow food sau "futures' arts" în centrul şi estul Europei.

De-a lungul timpului 2Celsius Network a primit suport şi finanţare de la Earth Day Network în Washington, D.C., WWF Austria, European Journalism Centre în Maastricht, Comitetul Regiunilor, Convenţia Alpină, European Academy (EURAC).

Pe lângă activităţile legate de jurnalism, 2C a gestionat şi programe de caritate - cultura bicicletei în mediile rural-montane, relaţia dintre producţia hranei şi schimbările climatice (schimbarea utilizării terenurilor) şi programe de "institutional greening" şi dezvoltare locală.

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

MesajScris: Sâm, 18 Ian 2020, 16:22
de andrei11
Despre blocul de garsoniere ( de 8 etaje ) comunist, demolat de autoritățile comuniste pentru a se construi Pasajul Lujerului.
Notă :
Nimeni n-a rămas pe drumuri, funcție de numărul de persoane li s-au repartizat - cu chirie - garsoniere, apartamente cu două sau chiar trei camere în Cartierul Militari.
Mulțumesc Facebook - Bucureștiul de altădată de unde am preluat fotografiile respective.
1) PUZ ul autorităților legal reprezentate din anul 1977 cu blocul de garsoniere respectiv ( cel însemnat cu săgeată roșie - aproximativ stânga jos)
PUZ 1977.jpg
PUZ 1977.jpg (1.49 MiB) Vizualizat de 1275 ori

2) Detaliu :
M2.png
M2.png (1.28 MiB) Vizualizat de 1275 ori

3) Virtuții nou cu roșu / Virtuții vechi cu mov:
M3.png
M3.png (1.93 MiB) Vizualizat de 1275 ori

4) Captură Google ( 2019 )
M 4.png
M 4.png (2.4 MiB) Vizualizat de 1275 ori

5) Blocul cu pricina. Circulația se făcea pe stânga datorită blocului OD 16 prăbușit la Cutremurul din 1977 și în curs de degajare a molozului.
M 5 jpg.jpg
M 5 jpg.jpg (161.52 KiB) Vizualizat de 1275 ori

6) Reportaj dintr-un ziar de pe vremea respectivă :
M 6.jpg
M 6.jpg (228.87 KiB) Vizualizat de 1274 ori

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

MesajScris: Sâm, 18 Ian 2020, 19:20
de sss
Pe vremea demolarii blocului de garsoniere eram adolescent si aveam prea putin interes pentru constructii, dar tin minte ca am fost socat de modalitatea de demolare a blocului, practic a fost 'feliat' de sus in jos, paralel cu Bd. Pacii si apoi tras jos spre nord ( pe zona unde este acum complexul Sir ), folosind cabluri atasate in partea de sus! :applause:

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

MesajScris: Lun, 20 Ian 2020, 20:22
de misterr
Elevii vor circula gratuit, pe baza carnetului de elev vizat, începând cu anul școlar 2020-2021

Imagine

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a anunţat, luni, că se va deconta transportul elevilor, urmând a fi luate mai multe măsuri, astfel încât problema să fie rezolvată atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung.

Începând cu anul şcolar 2020-2021, elevii vor circula gratuit, pe baza carnetului de elev vizat, după ce ministerele implicate vor elabora un proiect de act normativ în acest sens.

La iniţiativa ministrului Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, în ultimele două săptămâni au avut loc mai multe întâlniri interministeriale pe tema asigurării transportului elevilor şcolarizaţi în altă localitate decât cea de domiciliu.

”Astăzi, la sediul Ministerului, a avut loc întâlnirea de lucru convocată de Monica Anisie. Au răspuns invitaţiei domnul Ion Ştefan, ministrul lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei, domnul Ionel Scrioşteanu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, însoţiţi de echipele tehnice, precum şi reprezentanţi ai Consiliului Naţional al Elevilor şi ai Asociaţiei Elevilor din Constanţa”, a anunţat, luni, MEC.

În cadrul întâlnirii au fost convenite măsuri crae să rezolve roblema atât pe termen scurt, cât şi pe trmen lung.

”Pe termen scurt, pentru a debloca situaţia decontării transportului elevilor, este necesară emiterea unei Ordonanţe de Urgenţă pentru modificarea art. 84 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Modificarea este necesară pentru a pune în concordanţă legislaţia cu decizia Curţii Constituţionale a României, care a statuat că decontarea pe „bază de abonament” este neconstituţională, deoarece creează o diferenţă de tratament juridic între elevii care pot prezenta abonament şi elevii care, din diferite motive obiective (de exemplu, lipsa transportului în comun), nu pot prezenta abonament, dar pot prezenta alte acte doveditoare”, a transmis MEC.

Sursa citată a precizat că ulterior, în termen de 30 de zile, se va elabora o Hotărâre de Guvern care să abroge HG 863/2016 pentru aprobarea metodologiei de calcul şi stabilirea tarifului maxim per kilometru aferent abonamentului de transport şi să prevadă noi tarife maximale.

”Începând cu anul şcolar 2020-2021, elevii vor circula gratuit pe baza carnetului de elev, vizat de către unitatea şcolară, sens în care ministerele implicate vor elabora un proiect de act normativ”, a mai precizat MEC.

Sursa citată a precizat că elevii au confirmat participarea la întâlnirea de lucru de săptămâna viitoare, care are drept temă discutarea hotărârii de Guvern menite să abroge HG 863/2016.