Această interfață a forumului va fi în scurt timp retrasă definitiv și înlocuită cu una nouă.
Noua versiune este în prezent în teste și disponibilă aici:
https://beta.forum.metrouusor.com/
[X] Închide

 

⚠️ Încearcă noul forum!

Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Discuții pe teme diverse, masa rotundă și întâlniri

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde TibiV » Mie, 12 Sep 2018, 23:23

"Dincolo" i-am intrebat (aseara) pe "benzinarii" timisoreni daca circulatia chiar s-a imbunatatit atat de mult...

Am primit (astazi) doua raspunsuri.
1/.

2/.
savagedanyro scrie:Succint ?

DA, e o imbunatatire categorica a traficului prin acea intersectie
TibiV
 
Mesaje: 9907
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20
Localitate: Bucuresti

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde misterr » Mar, 18 Sep 2018, 18:52

Primele trenuri alimentate cu hidrogen au început să circule în Germania

Imagine

Noile trenuri sunt ecologice și vor ajuta la reducerea poluării produse de locomotivele diesel.

Noua tehnologie, care folosește drept combustibil un rezervor cu hidrogen, este foarte prietenoasă cu mediul. Energia necesară deplasării trenului este produsă prin combinarea hidrogenului cu oxigen, iar emisiile rezultate sunt doar aburi și apă.

Noul sistem de alimentare este foarte eficient. Hidrogenul este păstrat într-un rezervor special, din alumiuniu, iar oxigenul este colectat din aer.

Apoi, cele două gaze sunt combinate și produc energia necesară pentru a alimenta un motor și o baterie cu litiu-ion, care stochează energia. Singurele emisii produse sunt vaporii și apa. Tehnologia poate fi folosită și pentru autobuze sau autoturisme.







Desigur, aceste trenuri sunt mult mai scumpe. De aceea, deocamdată numai două trenuri de acest fel circulă în Germania. Se numesc Coradia iLint și sunt fabricate de compania Alstom, care produce și celebrele TGV.

Trenurile pot parcurge o distanță de 1.000 km cu un singur rezervor de hidrogen. Deocamdată ele circulă în nordul Germaniei, între localitățile Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde și Buxtehude.

În Germania există multe rute de tren care nu sunt electrificate și unde pot circula numai locomotivele diesel. Acestea poluează însă foarte mult, iar autoritățile caută de mult timp o soluție ecologică. Trenurile Coradia nu poluează și în plus sunt mult mai silențioase ca trenurile diesel.

Alstom anunță cu această ocazie că primele trenuri cu hidrogen pot fi deja produse pe scară largă, dacă va exista cerere. Mai multe state sunt deja interesate de noua tehnologie: Marea Britanie, Olanda, Danemarca, Norvegia, Italia, Canada.

În Franța primele trenuri cu hidrogen vor începe să circule în 2022.

Stefan Schrank, manager de proiect la Alstom, precizează că noile trenuri costă într-adevăr mai mult, dar investiția merită, pentru că pe termen lung companiile feroviare vor cheltui foarte puțin cu folosirea lor.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3987
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde bercenicity » Mie, 19 Sep 2018, 06:48

Iar Bombardier face EMU pe baterii:

https://insideevs.com/bombardier-batter ... ted-train/


Bombardier Introduces Talent 3 Battery-Operated Train

Imagine

Bombardier develops battery-electric trains.
Progress in lithium-ion batteries enables some firms to think about making trains battery-electric instead of the typical series-hybrids.

Bombardier recently presented the Talent 3, which according to the press release, is the first of its kind to enter passenger operation in Europe in over 60 years.

The first prototype has a range of 40 km (25 miles), but the second one scheduled for 2019 will go 100 km (62 miles) on a single charge.

The range is not as high as in case of electric cars, although trains can recharge the batteries from an overhead line while driving on many lines. In Germany, for example, around 40% of the rail network is not electrified, which means that a battery-electric train could operate partially off-grid and perhaps part on.

Another advantage is the regenerative braking capability, normally difficult to do when there is no on-board battery and electricity would need to be sent back to the grid.

The Technical University of Dresden says that a battery-operated train clearly has an edge with respect to the total costs across the service life of 30 years.






Ca sa nu mai zic ca in Japonia exista in serviciu (serii mici de) rame EMU pe baterii:
EV-E301 - 2014, folosit in mod autonom pe 20km; 190 kWh; https://www.youtube.com/watch?v=usXvLM6-uw4
EV-E801 - 2016, 360 kWh; https://www.youtube.com/watch?v=p_I48Tk9lZ0
BEC819 - 2016, 383 kWh; incarcare rapida: 10 min = 90km autonomie; https://www.youtube.com/watch?v=U2Tu20O_yv4
Ultima oară modificat de bercenicity pe Mie, 19 Sep 2018, 07:14, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1598
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde bercenicity » Mie, 19 Sep 2018, 06:51

Si o comparatie a eficientei totale a vehiculelor be baza de hydrogen-fuell-cell vs. baterii



Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1598
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde shoppy » Mie, 19 Sep 2018, 16:19

Eu stiam ca o celula de hidrogen pentru o masina costa 100.000euro doar celula, deci cand s-ar da celulele de hidrogen pe gratis, atunci mai vorbim.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK
Canal YouTube reportaje lucrări de infrastructură
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9567
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde 1689 » Mie, 19 Sep 2018, 16:33

In Paris ruleaza deja o flota destul de consistenta (70+) de taxiuri electrice alimentate de celule pe baza de hidrogen.

Majoritatea Toyota, insa se pare ca exista si Hyunday.

Hype Taxi
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1395
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Modernizarea statiilor de metrou

Mesajde ByOnu » Dum, 23 Sep 2018, 20:13

Mda... se face ca ploua ca reprezentant al PS2 in ceea ce priveste amenajarile pietonale din zona, parcarea si comertul fara cap (gherete, comert ambulant, etc.), dar face cereri, desigur... Un politician si atat, mama in mana cu PSD. E mai vizibil decat primarul S2.
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 6067
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Modernizarea statiilor de metrou

Mesajde TibiV » Dum, 23 Sep 2018, 22:55

ByOnu scrie:Mda... se face ca ploua ca reprezentant al PS2 in ceea ce priveste amenajarile pietonale din zona, parcarea si comertul fara cap (gherete, comert ambulant, etc.), dar face cereri, desigur... Un politician si atat, mama in mana cu PSD. E mai vizibil decat primarul S2.


"Dan Cristian Popescu (n. 31 decembrie 1975) este un om politic român. Fost membru al Partidului Național Liberal, este actualmente în Forța Civică. În 2012, a fost ales deputat în legislatura 2012-2016."
https://ro.wikipedia.org/wiki/Dan_Cristian_Popescu
(WikiPedia a ramas un pic in urma cu un "asemenea personaj"...)

Ia sa vedem "CV-ul asumat" la "data curenta"...
"Sunt Dan Cristian Popescu și am candidat la alegerile locale din 2016 din partea Partidului Național Liberal pentru funcția de primar al Sectorului 2. Din luna august 2016 am renunțat la calitatea de deputat în Parlamentul României și sunt viceprimarul Sectorului 2."
http://dancristianpopescu.ro/

Un simpl traseist politic...
Fetele de pe centura au standarde morale muuult mai ridicate....
TibiV
 
Mesaje: 9907
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20
Localitate: Bucuresti

Re: Modernizarea statiilor de metrou

Mesajde punmeister » Dum, 23 Sep 2018, 23:13

Dar de faptul ca se construiesc cladiri de birouri in mod haotic n-a zis nimic :evil:
Avatar utilizator
punmeister
 
Mesaje: 4767
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Modernizarea statiilor de metrou

Mesajde sab » Lun, 24 Sep 2018, 08:57

Nu prea se mai construiesc in acea zona. Spiritul de turma s-a cam diminuat, odata ce oferta de birouri a devenit mai variata, cererea pentru aceasta zona a scazut. Firmele au inceput sa se orienteze spre zona mai "normale" din punct de vedere al transportului.
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 5364
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Modernizarea statiilor de metrou

Mesajde shoppy » Lun, 24 Sep 2018, 12:47

Asta a fost anul trecut, anul asta s-a reluat, iar se construieste.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK
Canal YouTube reportaje lucrări de infrastructură
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9567
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde andrei11 » Lun, 24 Sep 2018, 16:41

E în centrul centrului. ( În București ) În spatele blocului << fost ONT >> ( frate geamăn cu << fosta Evă >> ) :D
Fişiere ataşate
g.jpg
g.jpg (198.98 KiB) Vizualizat de 938 ori
Avatar utilizator
andrei11
 
Mesaje: 18754
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde TibiV » Lun, 24 Sep 2018, 19:17

:lol: :lol: :lol:
Buna !....
TibiV
 
Mesaje: 9907
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20
Localitate: Bucuresti

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde punmeister » Lun, 24 Sep 2018, 19:17

Ca tot se vorbea de masini pe hidrogen:


Avatar utilizator
punmeister
 
Mesaje: 4767
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Comunitatea MetrouUsor


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 16 vizitatori