De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Profile altimetrice

17 posts, 8709 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Profile altimetrice DanCld

In orice atlas geografic scolar exista o pagina cu profile altimetrice ale Romaniei in diverse sensuri si directii; subiectul e tratat fugitiv (daca) in scoala generala iar ulterior e uitat complet. Eu personal am redescoperit tematica dupa ce am intrat in contact cu domeniul GPS (prin 2005 se intampla asta) si am inceput sa culeg date pentru Proiectul Romania Digitala (trasee de drumuri nationale etc).

Sa incep cu un profil altimetric al traseului Bucuresti - Obarsia Lotrului, parcurs pe A1, DN7 si apoi pe DN7A.





Pare interesant pentru cineva? Ca mai am cateva  :roll:

 


Re: Profile altimetrice DanCld

Al doilea, Bucuresti - Brasov pe DN1A:



 


Re: Profile altimetrice aztec

Extrem de interesant.
Cu ce ai cules datele si le-ai prelucrat?

 


Re: Profile altimetrice DanCld

Ultimul pe ziua de azi:

Tulcea - Harsova - Slobozia - Buzau, pe DN22A, DN2A si DN2C.





Acest profil cred ca arata foarte bine relieful accidentat din nordul Dobrogei comparat cu "farfuria" Baraganului  :roll:

 


Re: Profile altimetrice DanCld

Datele au fost culese cu 2 aparate Garmin eTrex (Legend, schimbat ulterior cu un Vista HCx). Functia de profil altimetric este integrata in MapSource, programul asa-zis oficial de manipulare a hartilor si a datelor de la Garmin (din perspectiva utilizatorului).

 


Re: Profile altimetrice DanCld

Inca un profil, Buzau - (zona Brasov) - Sighisoara pe DN10 si DN13.





Aici se vede destul de clar de ce linia 504 se termina imediat dupa Nehoiu iar pe linia 403 s-a construit un tunel (ramas cel mai lung din tara) in zona Teliu.

 


Re: Profile altimetrice DanCld

Ultimul pe ziua de azi, din tara vecina si prietena pe traseul Varna - Ruse - Bucuresti.

De remarcat relieful dominat de dealuri inalte de la sud de Dunare, campia inalta din zona Ruse, faptul ca lunca Dunarii este integral pe malul romanesc... si inca un detaliu interesant. Ghiceste cineva doar din poza?





Bine, nu suntem nici la ora de geografie si nici la ora de istorie insa este mai mult decat vizibil faptul ca Neajlovul e la cateva zeci de metri sub nivelul Campiei Romane (mai jos decat Argesul in termeni relativi!), detaliu care explica atat zona mlastinoasa (in zilele noastre parcul natural Comana) cat si faptul ca Mihai Viteazu a ales zona respectiva pentru celebra batalie de la 1595. (Ca pe Discovery, ce mai  :twisted: )

 


Re: Profile altimetrice iliutu

Am un Garmin Nuvi 255w . Poti posta un tutorial cum pot realiza astfel de profile altimetrice ?

 


Re: Profile altimetrice DanCld

Nu poti culege astfel de date cu aparatele din seria nuvi sau cu navigatoarele auto in general. Daca te intereseaza la modul serios domeniul vezi produsele din gama "on the trail" ( link la site-ul oficial Garmin ).

 


Re: Profile altimetrice DanCld

Inca un profil altimetric cules in 2008.





Locatia aproximativa este aici (link google maps).

Acest profil este relevant pentru relieful sudului Moldovei dominat de dealuri inalte separate de vaile afluentilor Siretului. Dupa cum se poate observa Moldova isi are "baza" pe o "farfurie" inclinata dinspre Carpati catre stepa rusa; practic valea Prutului este mai jos decat valea Siretului iar orasul Iasi este, altimetric, mai jos decat Bucurestiul (~40m langa Bahlui vs. ~70m langa Dambovita la Piata Unirii). Nu am date legate de Chisinau / R. Moldova.

 


Re: Profile altimetrice DanCld

Inca un profil din zona Moldovei, Vaslui - Iasi pe DN24.





Soseaua urmeaza valea raului Vaslui; la Solesti (later edit: am scris gresit in grafic) s-a construit un baraj si s-a format un lac de acumulare, in consecinta soseaua a fost urcata pe deal insa revine undeva in amonte pe valea raului. Urcusul se termina pe un platou inalt (dealurile Barnova, Bucium, Rotunda etc) de unde se coboara brusc spre Iasi. Zicea ceva si profesorul de geografie in liceu despre aceasta "terminatie brusca" a dealurilor in zona Iasi... greu cu geomorfologia la ora asta.

Calea ferata de la Vaslui urmeaza cursul raului Barlad (da, raurile Barlad si Vaslui au confluenta in zona Vaslui  :lol: ) si urca dealul Barnova un pic din alt unghi decat drumul national iar pe culme s-a construit si o pereche de tuneluri feroviare de ~300m; coborarea caii ferate se face prin zona Ciurea, scena celui mai grav accident feroviar din istoria Romaniei (trenul acela militar din primul razboi mondial). E clar ca fara frane functionale niciun tren nu are cum sa ajunga intreg in vale; ma mira ca nu s-a pus problema electrificarii acelui segment. Dar divagam.

 


Re: Profile altimetrice iliutu

Prin ce difera un navigator auto fata de unul "on the trail" ?

 


Re: Profile altimetrice DanCld

Navigatoarele auto sunt optimizate pentru utilizarea autonoma, in masina; asta inseamna operare cu minim de interactiune umana oferind rapid informatii in timp real despre harta locala, ruta curenta si modificari ale directiei de deplasare. Navigatoarele moderne au ajuns sa arate precum smartphones fiindca se adreseaza practic oricui - de aici si interfetele ultra-intuitive cu relativ putine optiuni. Cele mai multe nu pot inregistra traseul parcurs iar marcarea punctelor de interes e legata direct de sosea (e extrem de "peste mana" sa marchezi puncte in varful muntelui cu un navigator auto).

Aparatele "on the trail" sunt optimizate pentru utilizarea in mana / buzunar / rucsac; in primul rand sunt rezistente la apa (incluzand ploaie, zapada, scufundare in apa putin adanca), au sensibil mai multe optiuni de rutare, au posibilitatea de a inregistra traseul (inclusiv cu configurare legata de cat de des sa "marcheze punctele") - ca vorba aia, te duci in savana, te pierzi si vrei sa te intorci cumva la baza inainte sa te manance leul :lol:  De asemenea au o autonomie superioara - navigatoarele auto au un acumulator intern care se incarca de la "priza" masinii, aparatele "on the trail" functioneaza cu baterii si acumulatori ni-mh din comertul socialist.

Legat strict de problema altimetrica - unele aparate "on the trail" au barometru altimetric cu autocalibrare (asa ceva e inutil la navigatoarele auto). Avantajul draciei asteia e ca profilele altimetrice au o acuratete mai buna inclusiv in situatii gen plimbare prin padure unde din cauza semnalului slab aparatul se mai apuca de la sine putere sa interpoleze locatia. Dezavantajul major cu altimetrul barometric e ca in avion altitudinea e "capped" la cat zice altimetrul (aprox 2500m, chiar daca avionul zboara la 11000). Dar asta e, cine spune ca e in primul rand legal sa deschizi gps-ul in avion  :roll:

 


Re: Profile altimetrice iliutu

Multumesc ! Cu exceptia barometrului cam banuiam restul, doream doar o confirmare a presupunerilor mele.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420551 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use