Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

Discuții pe teme diverse, masa rotundă și întâlniri

Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

Mesajde andrei11 » Lun, 30 Sep 2019, 12:44

Plătești și tu și destul de mult.
Demorația cică trebuie susținută de stat.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18510
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

Mesajde Cristian » Lun, 30 Sep 2019, 14:34

Albert scrie:Asteptam un primar de dreapta și in Bucuresti. Poate rezolvam ceva, ca stânga nu a facut nimic...


Cica a inviat Halaicu. :lol:
Ca securistul ala dovedit, dar aplaudat in nestire de tot felul de deontologi ipocriti si, sanchi, auto-intitulati anticomunisti, plus Vicleanu, n-or fi fost dă dreapta. :D
Cristian
 
Mesaje: 100
Membru din: Lun, 21 Ian 2013, 14:31

Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

Mesajde Cristi N » Lun, 30 Sep 2019, 16:54

Legat de finantarea partidelor, unele avantaje sunt pentru toate partidele altele sunt doar pentru cele parlamentare. Se primesc subventii pentru functionare si pentru campanii, din cate stiu sunt direct proportionale cu numarul de parlamentari si cu scorul de la alegeri (celelalte). In plus, au dreptul la sediu oferit de primarie asta daca primaria detine spatii disponibile pentru asta, nu stiu daca este cu titlu gratuit, chirie reglementata sau pretul pietei. Legea a fost data de cativa ani - 2 sau 3 maxim si o parte din cheltuieli trebuie justificate cu facturi. Din cauza asta ai sa observi ca unii reusesc sa justifice mai mult si altii mai putin.

Legat de bilantul primarilor, daca punem pe lista ce a facut fiecare s-ar putea ca Baselu si Videanu sa ocupe 2 din primele 3 pozitii.
Cristi N
Membru Silver
 
Mesaje: 971
Membru din: Joi, 24 Iun 2010, 18:09
Localitate: Bucuresti S2

Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

Mesajde Florinds » Mar, 01 Oct 2019, 09:37

Asa hoti / controversati cum sunt, cred ca primele doua locuri...
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2489
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Re: Singurul troleibuz rural de pe Glob a circulat la Solonc

Mesajde Tom » Vin, 11 Oct 2019, 09:22

in Basarabia a existat probabil singurul troleibuz rural de pe Glob, care a circulat in satul Solonceni, intre 1 mai 1992- 3 ianuarie 1994, lungimea liniei fiind de 2,9 km.

(viewtopic.php?f=307&t=4885&p=333801#p332405)

Denumirea "Basarabia" este o invenție țaristă, sub numele căreia vroiau să ia un teritoriu cuprins între Nistru și Siret, încă din 1806. Francezii au văzut pe hartă și au constatat că teritoriul era mai mare ca Burgundia și le-au atras atenția rușilor, care și-au cerut scuze și au redus pretențiile între Nistru și Prut. Basarabia a fost doar o moșie a Basarabilor, undeva în zona vărsării Brațului Chilia în Marea Neagră. O altă invenție, de data asta germană, este "Bukowina", denumire inventată de ei la 10 ani de la cucerirea regiunii, denumită până atunci de ei Ducatul Moldovei de Nord.
Localitatea Solonceni este în Republica Moldova, o țară cu un teritoriu mult mai mic decât ce au luat rușii în 1812 sub numele de "Basarabia". Moldova Mare (istoric vorbind, nu ce visează unii cu spatele la Nistru și cu fața spre Prut) se întindea de la Carpați la NistruNipru. Regiunea Moldovei de "la marginea" Rusiei, denumită în slavonă "U kraina" (la margine), cuprinsă între Bug și Nipru, a fost cucerită la 12 Septembrie 1740, apoi în 1791 regiunea numită Transnistria, cuprinsă între Nistru și Bug, apoi în 1812 regiunea dintre Prut și Nistru.
Scuze pentru această intervenție de final, dar e bine să cunoaștem istoria și să folosim denumirile corecte, nu invențiile altora pentru ele.
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2149
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03

Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

Mesajde Tom » Sâm, 12 Oct 2019, 12:37

Există două mituri care trebuie spulberate odată pentru totdeauna, dar nu pe bază de lozinci, cum se face acum pentru promovarea celui de-al doilea din ele, menționat mai jos.
Primul este mitul industriei românești superperformante. România a avut o industrie și a produs diverse lucruri care au fost exportate poate nu în Europa, nu în CAER, ci prin țări "în curs de dezvoltare". Cu siguranță, aceia le-au luat și pentru faptul că erau sub prețul altora din vest, așa cum și la noi se cumpără astăzi unele chinezării ordinare, dar și aici și la chinezării, ajungem la un punct în care dacă nu sunt bune deloc, nu le-am lua. Există rafinării, fabrici de ciment și alte obiective industriale, inclusiv pentru foraj petrolier, în țări arabe, care mai funcționează și astăzi, dacă nu le-a distrus războiul și "democrația" adusă cu "revoluțiile spontane" și "primăverile arabe". Faptul că au lucrat cu românii a fost pentru că ofereau calitatea cerută, altfel nu ar fi lucrat cu ei. Ce necesita înaltă tehnologie peste ce puteau oferi românii, luau arabii din alte părți, dar dacă industria românească nu ar fi fost competitivă pe acele piețe, cel puțin pe anumite segmente, se ducea la vale de atunci. Electroputere a vândut și în afară, Dacia a vândut în afară, Oltcit a vândut în afară, ARO a vândut în afară, ca să nu vorbim aici de fabricile acelea de biciclete, de unde bietul angajat tot fura piese ca să-i faca și copilului lui o bicicletă și oricum asambla piesele, tot mitralieră ieșea.

Ucrainenii au preluat din mers ce românii au renunțat odată cu instalarea celui de-al doilea mit, proclamat, pentru că tot e la modă acum termenul) de o ciumă, fiul unei ciume kominterniste, care și-a transmis puterea din tată'n fiu sau nepot: Mitul mormanului de fiare vechi. Repet, industria româneasca a avut niște limite peste care când a vrut să treacă, s'a înecat în ele. Nu a fost nici minunea estului, dar nici morman de fiare vechi, slogan sub care a fost făcută praf după 1990, atât ce nu mai era performant, dar și ce mai producea, pentru că pe față se vorbea atunci că "intrăm în lumea 'civilizată' ca piață de desfacere" și ca ladă de gunoi, adaug eu.
De asta ne aduc americanii elicoptere, iar US-marinerul care a venit cu ele zâmbește și spune, "Vă plac, nu? Haideți, că le știți, le-ați văzut în M*A*S*H."

Să luăm țările din CAER. Ungurii aveau fabrici de tramvaie, Ganz era cea mai cunoscută, iar la autobuze, Ikarus sunt cunoscute pe toate continentele. Cehii au o grămadă de fabrici de autobuze, dar sunt cunoscuți cu tramvaiele Tatra, din care doar modelul T3SU a fost produs în peste 10000 de exemplare. Polonezii au și ei fabrici de autoutilaje, dar și autobuze, poate cu altele au ieșit prin CAER, dar câte ŠM-11 ați văzut în fosta URSS, în Ungaria sau în Bulgaria? În România s'au importat pentru că industria autohtonă nu făcea față la necesar. Că probabil ŠM-11 era cu 3 clase peste TV-20, e altă discuție. Dar polonezii nu au exportat nimic din producătorul lor național mare de tramvaie, Konstal, care doar în Varșovia avea mai multe vagoane decât a produs ITB pentru toată țara. Ceva 105N prin țările socialiste? Acum iau și ei vagoane din Amsterdam, Viena, Berlin &c, dar și Tatra și Škoda noi (la vremea aceea), dar au și proprii producători moderni, care vând și prin restul Europei. Bulgarii au și ei producători de tramvaie. Câte tramvaie bulgărești ați văzut altundeva decât la Sofia? La fel Yugoslavii, unde în afară de Crotram, producătorii lor au dispărut, iar Ikar(b)us Zemun nu am văzut în CAER decât în România. În schimb, după 1990, uzinele FAP Dubrava vindeau câteva sute de autobuze în Siria (400 doar în Damasc, vreo 200 în Alep și încă tot pe atâta prin restul țării, inclusiv la armată). Ce a făcut Rocar când în plină glorie a contractului cu DeSimon pentru RATB, a refuzat o comandă de 700 autobuze pentru Siria, ca să nu vorbim de perioada când Dubrava lua contractul din 1993? Probabil tot niște sîrbi, croați sau ukraineni au luat și contractul din 1999. Ați mers majoritatea cu DeSimon, i-ați văzut calitățile și problemele, multe datorate însă și mentenanței, însă aș spune că făcând abstracție de război, Damascul ar mai fi avut astăzi DeSimon și încă ar mai fi rămas câteva pe linii periferice sau prin fundul țării cine știe pe unde (în circulație), în ziua când în România, modelul era declarat "Extinct in the wild" sau "extinct" cu totul.

Până și George Friedman le-a reproșat marilor slujitori ai Lady Politicaca de pe aici că au distrus industria, avertizând că trebuie să rezistam singuri, că nu o să vină nimeni să ne dea de mâncare și nici nu va veni americanul să ne apere în timp ce noi stăm cu mâna întinsă și trăim din jecmănit omul de rând și baba care vinde pătrunjel în piață.

Din păcate, nu prea mai cred că va veni ziua în care vom înțelege că făcându-ne praf tot ce avem, fără să construim altceva în loc, pe principiile economiei de astăzi și a tehnologiei de astăzi (chiar dacă nu vârful), vânzând totul pe nimic pentru o realegere în funcție și pentru privilegiul de a fura milionul în timp ce corporatistul de afară fură miliardul, iar când furăm și noi miliardul vine anticorupția peste noi, nu suntem altceva decât măscărici îmbrăcați elegant, precum Raj Kapoor care credea că dacă se îmbracă á la gentleman și stă la masă cu șmecherii din Calcutta, aceștia îl vor trata altfel decât pe băiatul dintr'o spălătorie de haine.
Atunci poate că în loc de lozinci cu "ciuma roșie" printre reclame cu ciuma roșie din ministerul Anei Pauker și care ne vorbește acum de libertate pentru că s'a strâmbat și el mai târziu la portretul lui Ceașcă, atunci poate e mai bine să urmăm exemplul actorului mai sus menționat și să cântăm și noi "Mera joota hăi japani și pantofii inglistanii, pantalonii sunt chinezi, iar noi suntem maidanezi."
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2149
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03

Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

Mesajde orex » Sâm, 12 Oct 2019, 15:34

Ce s-a distrus cu buna stiinta sau din prostie e istorie!
Chestiunea e ca si-n prezent suntem ”papagali bengalezi” nereusind sa atragem niciunul dintre cei doi mari fabricanti de automobile care erau in expansiune si ne-au dat tarcoale, recte BMW si VW.
Lasa ca-i mai bine pentru unguri, respectiv pentru turci sa se bucure.
https://www.capital.ro/de-ce-a-ales-bmw ... -euro.html
https://www.g4media.ro/volkswagen-desch ... -nord.html
N-am reusit sa invatam nimic in 30 de ani, decat sa prospere altii!!!
Avatar utilizator
orex
 
Mesaje: 2000
Membru din: Dum, 02 Aug 2015, 14:16
Localitate: Bucuresti

Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

Mesajde Goldmund » Sâm, 12 Oct 2019, 18:07

Tom, imi place pisica ta neagra(sunt nebun dupa pisici!)Nu doresc sa te contrazic, mai ales ca la multe puncte ai dreptate.
(in privinta "chinezariilor" exista o mica-mare diferenta intre "ei" de azi si "noi" de pana in 1989: chinezii produc totul "pe patent", sau copiind copios, dar dupa legile unei piete libere - care face toata diferenta! - fie imitate, sau cu patent dupa Mercedes, sau Apple, oricum mai bune decat "produse noastre de atunci pt. "Lumea a Treia" ...)
Dar, si noi faceam aproape totul dupa un patent cunoscut, sau nu de publicul mai larg. Dau doar un exemplu din chimie, unde tatal meu era un profesionist: in momentul in care economia romaneasca nu mai avea voie sa importe pigmentii din Vest(Occident), toata industria de coloranti a intrat intr-un declin inacceptabil incepand cu 1980. In loc sa se investeasca in cercetare(sau erau oamenii pusi pe pile si carnet de partid, sau nu se facea nimic!), s-a renuntat la "importuri", iar "inlocuitorii" erau ceva ieftin si de neprelucrat...Cu acest exemplu se poate explica declinul unei industrii alimentata cu produse finite, sau brute din import(nici o tara nu poate face toate produsele finite de la A la Z singura! Important este ca produsul finit sa fie ceva mai scump decat cata materie+manopera+energie se baga in acel produs! Asta se intampla chiar si in economia Germaniei, sau a Frantei!)

1 - Ar putea cineva (de ex tu Tom, sau orex, sau altcineva)sa explice o industrie care putea sa exporte in Occident, sau la unguri un produs de masa dupa 1989? (ca doar nu a fost industria romaneasca imediat topita si vanduta la fier vechi!)Despre ce "industrie" vorbim? Simplu, cu nume de firme, cu fabrici si restul si daca a existat asa ceva, sau avem de-a face cu legende urbane care au fost de atatea ori scrise incat ceva-ceva ramane in capul nostru...

2 - Din contra, daca imi aduc aminte de Danubiana(fabrica de cauciucuri, din anii de glorie a ei) si ce mi-a explicat atunci un "mare stab" de acolo, ca intre "prieteni" : din zece cauciucuri, cinci sunt rebuturi", cum crede cineva de aici ca acea fabrica putea face concurenta cu Pirelli, sau Continental, sau oricare fabrica la vest de Romania? Acum avem la noi aceste firme cu cele mai competitive produse din lume...(eu nu m-as vaita)

3 - Este adevarat ca in 2018 Romania a exportat de cinci ori(5x) mai multe autoturisme decat in anul "absolut" al comunismului, din 1988-1989? Sau ca Romania produce(apropo de Danubiana)in 2018 de peste opt ori(8x) mai multe anvelope decat in anul 1989? La frigidere, sau masini de spalat nici nu mai exista comparatie! Existau specialisti in IT in Romania anilor '80? da, si stiu si firmele de atunci din Pipera(singurele din Romania, cu o exceptie mica la Timisoara)) Putem compara acei experti de pana in 1989 cu "armata uriasa" de it-isti de azi si de birourile lor de azi??

Poate Romania (prin ageamii comunisti/fsn-isti de dupa) a pierdut unele oportunitati, a distrus ce mai mergea(cineva a scris mai sus:pt. lumea a treia), a vandut la fier vechi ce mai era...,dar cea mai mare crima impotriva Romaniei ramane inexistenta infrastructurii moderne si asta e de vina Iliescu si cu toti cei care au venit dupa el( https://www.petreanu.ro/timp-guvernat-1989-incoace/ )
Avatar utilizator
Goldmund
Membru Silver
 
Mesaje: 2375
Membru din: Sâm, 05 Iun 2010, 21:04

Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

Mesajde Tom » Sâm, 12 Oct 2019, 20:55

Anii '80 în România au fost buni, dar numai în muzică, la fel cam ca peste tot în lume. Dar aici în special, pentru că începând cam de atunci, totul a mers prost la noi.
Declinul acesta s'a văzut și l-au văzut poate și unii de pe acest forum, dacă nu ei, cu siguranță părinții si poate (sau cu siguranță) bunicii lor. Unii, ca specialiști în domenii care aici se "împilau" ca boghiurile tramvaielor, au fost nevoiți să plece. Așa este, ceva s'a întâmplat atunci și din păcate, mecanismele subterane care au pus bețe în roate la tot ce funcționa în țara asta, nu sunt prea cunoscute, iar cine vrea să le reamintească sau să le facă cunoscute, riscă nu neapărat ceva rău, pentru că cine știa prea mult s'a dus deja, dar riscă să fie ridiculizat de o massă de indivizi poate bine intenționați, inteligenți, dar manipulați de o propagandă subordonată unor interese.
Dar este cert faptul că indiferent de motive, industria românească intrase pe o pantă descendentă, deși încă mai funcționa nu știu dacă bine, dar în forță. Ce și cum producea, e mult de spus cât de bun sau cât de prost, dar totuși producea valuta pe care regimul o cheltuia pe plata datoriilor sau pe altceva. Peste factori oculți care au pus umărul la acest, ca să folosesc un termen de aviație "controlled flight into terrain", au mai fost obiceiurile proaste și "apucăturile faine de pe la noi" ca să citez din Academia Cațavencu, prostia și fudulia clasei politice, dar și a multora din alegătorii ei, din aplaudacii și toți care țineau sus imaginea "Epocii de Aur" și mai târziu strigau lozinci ca "reformă", "privatizare", "liberalizare", pe sub care își făceau propriile interese indiferent cum și cu cine. Așa este, s'au pus prea mulți pe pile și pe criterii de partid, ca și acum și nu unii cu pile și rude care măcar erau buni în domeniu, ci doar pentru că erau rude, pile și în rest doctori docenți în frecat menta, iar mai târziu, academicieni și savanți de renume mondial în domeniul Solitaire și Minesweeper, dacă tot vorbim de IT. Așa e și acum, nu ești membru de partid, muncești pe doi lei, iar colegul care poate e foarte bun, dar cu pile, mai ia vreo treime în plus la salariu, plus cei care freacă două pixuri, scriu 3 hârtii și tipăresc vreo 30 și care iau cât un IT-st.

Nu este un secret că industria aia care a fost nu în ultimii ani ai "Epocii de aur", ci de prin anii '60, s'a bazat pe spionaj economic, adică prin copiat copios, dar și "pe patent" pe unde s'a putut. Nu compar ce se producea atunci cu ce produc azi chinezii și nu doar pentru România, pentru că mai sunt și alții care cumpără imitații cu diverse niveluri de "conformitate cu originalul". Dar când cercetarea a fost cenușăreasa, nu s'a investit mai nimic în ea, nu s'a ținut pasul cu evoluția și nici măcar patentele din 1930 toamna nu s'au mai respectat, s'a tot tăiat și s'a făcut "economie". Totuși, aș vrea să întreb pe oricine citește acest forum și poate și scrie aici, despre ce perioadă vorbim referitor la rebuturile industriei? Vorbim doar de anii '80? Nu că în '70 era lapte și miere, dar a existat o perioadă care a fost mai bună ca anii '80 și despre care nu se vorbește. Nu știu atunci cât de bună era industria, dar totuși vă întreb: din ce trăiau și unde munceau părinții voștri, de au avut niște copii care au învățat școală, cu siguranță sunt inteligenți și au și o educație? Vă jucați printre gunoaie, ca în India și Bangladesh, de unde totuși apropo, scriu destul de mulți soluții în IT pe diverse situri ca experts-exchange? Iar pe alte căi ajungeau și pe aici mașinuțele Matchbox, Lego și alte jucării, deși nici păpușile și jucăriile Arădeanca nu arătau rău. Apropo de asta, aveam și niște mașinuțe din tablă chinezești cu baterii, însă nu-mi plăcea să mă joc cu ele pentru că de la tabla aceea nu de prea bună calitate rămânea un miros urât. Nu-mi amintesc de așa ceva la jucăriile românești, fără să pretind că acelea erau neapărat mai bune sau mai frumoase. Cu atât mai puțin la alte jucării.

1. Nu pot menționa o firmă anume (oricum înainte aveau nume kilometrice "Întreprinderea Industrială de Împachetat Fum, Tuns Ouă și Spălat Pitici pe Creier", iar pe afară erau reprezentate de Uzinexport, Mecanoexport &c), iar lucrările pe afară contractate de sus-numitele companii, aveau în spate producători de mai multe componente, mai ales nu la produse de genul mașini sau altceva, ci la șantierele unor fabrici care se construiau pe afară, de la Krivoy Rog la Tripoli. Dar întrebarea era ce puteam exporta în occident dupa '89? Poate nimic, dar în Kîrgîzstan, fosta URSS, Asia, Africa, Orientul Mijlociu? Dacă acolo puteam vinde, de ce să n'o fi făcut-o? Sau au venit niște idioți strigători de lozinci și au spus: gata, noi privim spre vest, ducă-se arabii, ducă-se estul, ducă-se datoria ălora, noi ne facem praf ca să vindem chiloți în vest. Dar da, pot da exemplu unor firme care au construit sau au participant ca subcontractanți la construcții civile importante, ca de exemplu aeroporturi sau stații de metrou, inclusiv în Germania. Nu dau numele, pentru că nu este o firmă cunoscută, care astăzi nu mai există. O știu pentru că am lucrat o perioadă la ea. Am văzut și rafinăria de la Banyas din Siria și fabrica de ciment de la Al Fayum din Egipt, mai era și o rafinărie tot prin zona aia, toate construite de români, inclusiv cu utilaje românești. Am dat exemple nu de firme, ci de industrie românească funcțîonală, incluzând și construcțiile în industrie. Nu afirm că era la sfârșitul anilor '80, dar unele șantiere începute acolo s'au continuat și pe atunci. Se pare că românii funcționează bine pe afară, nu în interior.

2.
Acum avem la noi aceste firme cu cele mai competitive produse
Foarte bine, dar de ce nu le putem produce noi sub licență? De ce la noi vin peste noi firme franceze, germane și nu mai știu ce, iar la greci, nu firma de mașini, ci supermarketul, are sigla Carrefour, dar se cheamă Marinopoulos, Arvanitidis &c? De ce nu producem și noi cauciucuri Michelin, Goodyear, Pirelli sub licență? Și vorba bancului, nu "pi relli" ci "pi buni"?
De ce am tricouri de firmă pe care unii cred că am dat suta de lei, dar le-am luat din fabrică dintr'o țară mediteraneană pe unde acum e război, dar atunci produceau pentru acele mărci? Cum puteau sirienii să producă pentru firme mari? Cum produceau mânacare pentru copii sub licență Nestlé? Adică ăia, cărora noi am refuzat să le vindem autobuze, când ei veniseră la noi? Despre Danubiana, am mai auzit povestea și nu o pot contesta, nici pentru anii '80, iar pentru mai demult nu am informații. Dar tocmai am vorbit despre cum au fost anii '80 la capitolul industrie.

3. Aici răspund cu o întrebare, cum ar face unul de naționaltatea unui user de aici care din păcate a dispărut de multă vreme, sper că nu definitiv și nu în toate sensurile, pentru că scria foarte frumos, făcea și versuri și avea informații valoroase despre Bucureștiul anilor de demult: Cine a exportat acum autoturisme mai mult ca în anul "absolut" al socialismului? România sau firma franceză Renault, prin uzina sa din România? Cine a exportat cauciucuri? Firma românească Gigel Cauciucuri SA, cu licență Pirelli, sau o firmă străină care și-a externalizat profitul, iar statul nu-i ia taxe precum pielea de pe industriașul român, pentru că ceilalți sunt "investitori strategici"? Nu l-am lăudat pe blidarul de la Astra într'un mesaj anterior, dar apreciam Astra strict ca pe o firmă autohtonă. Cum s'a comportat blidarul cu fudulia specifică românească, știu de la cineva dintr'un oraș unde putea să-și testeze tramvaiele în condițiile extreme de teren (nu mă refer la linie proastă, ci la pante). Despre IT, nu putem compara IT-ul de acum 10 ani cu ce e acum, dar apoi ce era în 1989. Dar am fost coleg de școală cu fiii a doi mari specialiști în IT din acea perioadă, s'ar putea ca măcar unul dintre respectivii colegi să lucreze în branșă. Alți specialiști de atunci i-am avut profesori sau am învățat mult din cărțile lor, e adevărat multe scrise după anii '90. Este firesc ca astăzi să avem specialști de valoare. Despre marile firme însă, nu vreau să comentez cine e prin spatele lor. Am văzut destul și nu are sens să comentez. Doar nu credeți că vreun specialist de valoare care își face firmă de IT pe aici, înainte să realizeze că ar câștiga mai mult afară fără bătaie de cap, ar putea visa aici să ia vreun contract pe la vreun mastodont din ăsta ca SîTîBî-sa sau Metroul lui Rex.

Iar pentru a răspunde la partea finală pe care ai scris-o, voi începe prin a spune că indirect sunt o "victimă" a actualului partid. Nu am pus afișe în campanie, nu sunt membru, atunci nu pot lua bani mai mulți doar pentru că îmi merge mintea. Deci n'am motiv să laud partidul respectiv, deși am votat cu el când am cunoscut personal oameni care au candidat la ei. Spun asta pentru că în alte situații am susținut chiar și aici nu partidul, ci idei de care unii din acel partid se agățau sperând că dacă lucrurile vor merge mai bine, lumea își va aminti de ei ca de salvatori și va uita păcatele lor. Toată lumea dă doar în acel partid și doar în Iliescu, omul care deși se știa de dinainte de 1989 că el va fi președinte, el trebuia să fie temporar. Cel care a declarat că industria este un morman de fiare vechi este cel care trebuia să fie (ales) în locul lui Iliescu, iar când i-a ieșit în față țanțoș ca un cocoș, l-a prins Saul Bruckner și i-a spus: "Stai, măi, lasă-l pe ăsta acum, că-l cunoaște lumea, pe tine nu te știe nimeni." Același Saul Bruckner, pe care cucoana aia frustrată de la TVR(sanchi-Liberă) îl invita să-și ia înapoi vila luată cu japca de la vreun cetățean român cu ceva poziție înainte de 1945, unde nea' Saul s'a instalat cu nevastă-sa, 'coana Sidorovici, procuroare comunistă. Iar în 1989 era marele disident, deși prin anii '80 scria cărți despre America, publicate în România. Să nu mai vorbim de marii formatori de opinie, de 'telectualii transcedentali, de democrații care uită de unde au venit, dacă nu ei, atunci părinții lor. Exemple? Leon și Hermina Tisminețki, Denis Patapievici, Ghizela Vass, Valter Nemeth Neulander. Nu dau numele unora demult îngropați doar asa, ci pentru că astăzi copiii lor ne dau lecții de democrație în timp ce părinții lor arestau și băgau oameni în închisorile comuniste. Dacă vorbim de comunism și de lipsa de libertate de atunci, să începem cu anii '50 și cu tovarășii troțkiști de atunci, părinții neocomuniștilor de astăzi care strigă "jos comunismul".
Dar revenind la lipsa infrastructurii moderne. Autostrăzi nu erau, dar calea ferată a fost făcută praf, iar ea exista ca infrastructură. Acum nici măcar cu 80 la oră nu mai merg trenurile. Iar la autostrăzi, una e că nu s'au făcut, dar suspectă mi se pare axarea pe zona vestică. În 1913, România avea cale ferată spre toate teritoriile care s'au unit la 1918. În 2018, autostrăzile, cu excepția zonei București, încep și se opresc în mijlocul a nimic sau par să lege doar vestul țării de Europa, fără restul României. Aici nu pariez pe hoția autohtonă, deși sunt convins că golanii de aici, înțelegând că dincolo de o linie nu se pot băga, au tras ce au putut de pe felia pe care li s'a permis să fure, iar dacă n'au înțeles că s'a tras linia sau că au depășit-o ei cu mult, a venit anticorupția și le-a luat ce au furat. Adică, complicitate până la punctul în care egalitatea nu e pentru căței. Complicitate cu cine? Cu toți care au ceva de furat de pe aici și se pare că mai e destul de furat, încă. Dar să ne reamitim și faptul că între 1996 și 2000, apoi între 2004 și 2012 au fost alții la putere. Ca și în 2016 și acum ca și în 2019. Ce program au avut toți aceștia? Ce soluții pentru dezvoltarea infrastructurii ne-au oferit și ne oferă minunații tehnocrați sau din alte partide? Deocamdată aud doar de tăieri de salarii și pensii. Urmează și împrumuturi la FMI. În rest, "rămâne cum am stabilit". Să se facă, dar să nu se întâmple nimic sau să se întâmple ceva, dar să nu se facă nimic. Cam ca pe vremea lui Caragiale, care e și astăzi actual pentru că la mentalități, tot pe vremea aia am rămas.
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2149
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03

Re: Singurul troleibuz rural de pe Glob a circulat la Solonc

Mesajde fl82 » Dum, 13 Oct 2019, 13:16

Tom scrie:
in Basarabia a existat probabil singurul troleibuz rural de pe Glob, care a circulat in satul Solonceni, intre 1 mai 1992- 3 ianuarie 1994, lungimea liniei fiind de 2,9 km.

(viewtopic.php?f=307&t=4885&p=333801#p332405)

Denumirea "Basarabia" este o invenție țaristă, sub numele căreia vroiau să ia un teritoriu cuprins între Nistru și Siret, încă din 1806. Francezii au văzut pe hartă și au constatat că teritoriul era mai mare ca Burgundia și le-au atras atenția rușilor, care și-au cerut scuze și au redus pretențiile între Nistru și Prut. Basarabia a fost doar o moșie a Basarabilor, undeva în zona vărsării Brațului Chilia în Marea Neagră. O altă invenție, de data asta germană, este "Bukowina", denumire inventată de ei la 10 ani de la cucerirea regiunii, denumită până atunci de ei Ducatul Moldovei de Nord.
Localitatea Solonceni este în Republica Moldova, o țară cu un teritoriu mult mai mic decât ce au luat rușii în 1812 sub numele de "Basarabia". Moldova Mare (istoric vorbind, nu ce visează unii cu spatele la Nistru și cu fața spre Prut) se întindea de la Carpați la NistruNipru. Regiunea Moldovei de "la marginea" Rusiei, denumită în slavonă "U kraina" (la margine), cuprinsă între Bug și Nipru, a fost cucerită la 12 Septembrie 1740, apoi în 1791 regiunea numită Transnistria, cuprinsă între Nistru și Bug, apoi în 1812 regiunea dintre Prut și Nistru.
Scuze pentru această intervenție de final, dar e bine să cunoaștem istoria și să folosim denumirile corecte, nu invențiile altora pentru ele.


Intradevar, din punct de vedere istoric denumirea "Basarabia" se referea initial la un teritoriu situat in zona de varsare a bratului Chilia in Marea Neagra, teritoriu care a apartinut initial domnitorilor Tarii Romanesti din dinastia Basarabilor.

In 1812 Imperiul Tarist ocupa :
-Teritoriul dintre Prut si Nistru care facea parte din voievodatul Moldovei;
-Teritoriul cunoscut ca si "Bugeac" (teritoriul aflat din 1538 sub ocupatia Imperiului Otoman)
-Teritoriul din zona cetatii Hotinului (teritoriul aflat din 1713 sub ocupatia Imperiului Otoman)

In 1812 rusii au dat denumirea de "Basarabia" la toate aceste 3 teritorii.

Apoi denumirea de "Basarabia" s-a perpetuat la intreg teritoriul dintre Prut si Nistru. In 1918 romanii au mentinut tot denumirea de "Basarabia", cu ocazia unirii acesteia cu Romania.
In 1940 s-a mentionat tot denumirea de "Basarabia" (cu ocazia ocuparii acesteia de catre URSS).
Si astazi miscarile unioniste din Republica Moldova se refera uneori tot la termenul de "Basarabia".
fl82
Membru Bronze
 
Mesaje: 551
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29

Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

Mesajde TibiV » Dum, 13 Oct 2019, 15:21

Tom scrie:Dar este cert faptul că indiferent de motive, industria românească intrase pe o pantă descendentă, deși încă mai funcționa nu știu dacă bine, dar în forță. Ce și cum producea, e mult de spus cât de bun sau cât de prost, dar totuși producea valuta pe care regimul o cheltuia pe plata datoriilor sau pe altceva. Peste factori oculți care au pus umărul la acest, ca să folosesc un termen de aviație "controlled flight into terrain", au mai fost obiceiurile proaste și "apucăturile faine de pe la noi" ca să citez din Academia Cațavencu, prostia și fudulia clasei politice, dar și a multora din alegătorii ei, din aplaudacii și toți care țineau sus imaginea "Epocii de Aur" și mai târziu strigau lozinci ca "reformă", "privatizare", "liberalizare", pe sub care își făceau propriile interese indiferent cum și cu cine. Așa este, s'au pus prea mulți pe pile și pe criterii de partid, ca și acum și nu unii cu pile și rude care măcar erau buni în domeniu, ci doar pentru că erau rude, pile și în rest doctori docenți în frecat menta, iar mai târziu, academicieni și savanți de renume mondial în domeniul Solitaire și Minesweeper, dacă tot vorbim de IT. Așa e și acum, nu ești membru de partid, muncești pe doi lei, iar colegul care poate e foarte bun, dar cu pile, mai ia vreo treime în plus la salariu, plus cei care freacă două pixuri, scriu 3 hârtii și tipăresc vreo 30 și care iau cât un IT-st.


Despre ”eficiența” industriei romanesti (si implicit a intregii economii) de pana in '89 am mai scris, dar nu mai stiu unde...

Asa ca reiau povestea, dar mai pe scurt...

PREZENTARE GENERALA
Am lucrat 11 ani in Romaero, fabrica de avioane de la Baneasa...
Eu lucram efectiv la avioane, dar am un prieten care a lucrat cativa ani la sectia ”Prelucrari prin aschiere”. Era frezor, si lucra in 3 schimburi...
Noi, la avioane, lucram ”in principiu” intr-un singur schimb, dar cand aveam de livrat un avion la Tarom sau la MApN si eram intarziati, ne chemau si la schimbul doi sau trei....

Cei care sunt de generatia mea isi amintesc ca in a doua parte a anilor '80, ”impuscatul” facuse o obsesie din ”aplatizarea curbei de consum energetic”. Adica el dorea ca Romania sa consume aceeasi cantitate de energie electrica si ziua la ora 11, si noaptea la ora 23....

STUDIU DE CAZ ANII '80
Am prins o perioada grea, cand aveam de livrat vreo doua avioane, si ambele erau in urma fata de program.... Asa ca am fost chemati la munca la schimburile doi si trei.
Prietenul meu frezor lucra de noapte, si pe la ora 22 sau 23 m-am dus in sectie la el sa mai schimbam o vorba...
Cand am intrat in sectia lui am avut un soc...
Toti muncitorii stateau si citeau ziare, jucau table/sah sau pur si simplu motaiau...
Dar toate, ABSOLUT TOATE strungurile/frezele/rabotezele/masinile de rectificat etc. FUNCTIONAU!...
Adica se roteau/translatau, dar IN GOL!!! Nici o piesa NU era prelucrata de nici una dintre acele multe masini-unelte...

Discutia cu prietenul meu:
- Bai, de ce merg masinile astea in gol?!?!...
- Pentru ca dimineata trebuie sa raporteze astia la partid (PCR) ce consum de energie electrica au avut la schimbul 3!..
- Pai daca tot functioneaza, de ce nu produceti ceva pe ele?...
- Ce sa producem, ca nu mai avem comenzi... Cele mai multe piese le fac cei din schimbul 1, iar restul le fac in 2-3 ore cei din schimbul 2.
- Pai si daca nu aveti de lucru, de ce naiba va mai cheama noaptea la munca si mai si consumati curentul degeaba?!?!
- Seful de sectie si secretarul de partid (PSD PCR, scuze, am uitat schimbarile de nume...) au spus ca daca nu consumam noaptea macar 50% din consumul de zi, se lasa cu sanctiuni grave....


NU este o intamplare imaginara, este o intamplare absolut REALA, undeva prin '86-'88, si care m-a facut sa inteleg in cateva minute cat de bolnav este sistemul, si ca nu poate dura mult pana ajunge la metastaza.

CAPITALISMUL SALBATIC DIN 2019
Acum lucrez intr-o pravalie ne-industriala, dar unde se munceste 24/24, 7/7... Culmea, cam de un an lucrez schimbul 3.
Asa am descoperit ca seara, pe la orele 22-23, vine un tip de la ”Administrativ” care opreste toate dispozitivele pornite inutil - becuri, PC-uri, televizoare, aere conditionate etc. etc....

Doar ca idee:
Cum ne-am fi putut astepta la eficienta economica intr-un sistem in care deciziile erau luate centralizat, si trebuia sa fie respectate ad-literram, indiferent ca se potriveau sau nu situatiei concrete?...

Practic, pe vremea aia s-au ars munti de carbune doar ca raposatu' sa primeasca rapoarte de genul: ”Sa trăiți, tovarășul, indicățiile prețioase au fost respectate întocmai! Noaptea s-a consumat curent la fel ca ziua... Romania munceste non-stop pentru propasirea patriei in drumul ei spre comunism!...”

Nu este nici de ras pentru tineri, nici de plans pentru cei de varsta mea. Este un FAPT, asa a fost...
Dar... este de tinut minte.
Never, never again !
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9825
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

Mesajde Florinds » Lun, 14 Oct 2019, 13:42

Sa stii ca si atunci, dar si acum sunt promovati oameni fara creier si fara studii, fara coloana vertebrala, foarte fricosi si lingusitori. De asta suntem unde suntem... Si acum se intampla episoade de genul cu cu masinariile... Sefilor mai mici le e frica de sefii mai mari, dar se impun in fata trepadusilor.
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2489
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Re: Singurul troleibuz rural de pe Glob a circulat la Solonc

Mesajde Tom » Lun, 14 Oct 2019, 16:40

fl82 scrie:Intradevar, din punct de vedere istoric denumirea "Basarabia" se referea initial la un teritoriu situat in zona de varsare a bratului Chilia in Marea Neagra, teritoriu care a apartinut initial domnitorilor Tarii Romanesti din dinastia Basarabilor.

In 1812 Imperiul Tarist ocupa :
-Teritoriul dintre Prut si Nistru care facea parte din voievodatul Moldovei;
-Teritoriul cunoscut ca si "Bugeac" (teritoriul aflat din 1538 sub ocupatia Imperiului Otoman)
-Teritoriul din zona cetatii Hotinului (teritoriul aflat din 1713 sub ocupatia Imperiului Otoman)

In 1812 rusii au dat denumirea de "Basarabia" la toate aceste 3 teritorii.

Apoi denumirea de "Basarabia" s-a perpetuat la intreg teritoriul dintre Prut si Nistru. In 1918 romanii au mentinut tot denumirea de "Basarabia", cu ocazia unirii acesteia cu Romania.
In 1940 s-a mentionat tot denumirea de "Basarabia" (cu ocazia ocuparii acesteia de catre URSS).
Si astazi miscarile unioniste din Republica Moldova se refera uneori tot la termenul de "Basarabia".


Din păcate, la noi nu se vorbește de teritoriile de peste Nistru, unde surprinzător, sunt denumiri ca Balta, Anănău (Anenev sau Aniniv, sau așa ceva numit de "la-mărgineni"), nici de faptul că în Transnistria mare s'a proclamat un soviet suprem al românilor în 1919, în contrast cu denumirea de moldoveni luată de cei dintre Prut și Nistru anterior datei de 27 Martie 1918, data unirii lor cu România. Restul teritoriilor au fost abandonate din motive militare într'o Rusie măcinată de război civil și represiune bolșevică.
Din păcate este trist să vedem astăzi visătorii unioniști de pe partea asta a Prutului fluturând harta statului recunoscut în 18 minute de regimul din 1990, atașat la România, fără restul teritoriilor pierdute la est în 1940, dar și visătorii care sînt maldavani și grăiesc moldavski de dincolo, care stau cu fundul la Nistru și visează Moldova Mare de la Nistru la Carpați, nu de la Nipru la Carpați.
Pe de altă parte, rușii sunt adevărați diplomați, adevărați militari și adevărat imperiu: ei n'au luat nimic de la români, ci de la turci, pentru că la 1740 Moldova nu mai stăpânea "La marginea", dar limba română era vorbită acolo, iar cazacii poartă și astăzi, inclusiv prin zona Republicii Populare Lugansk, steagul roșu, galben și albastru. De ce oare? Pentru că în afară de Hmelnițki și Mazepa, comandanții lor erau... vorbitori de limba noastră.
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2149
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03

Re: Politica, istorie, natiuni, curente de gandire

Mesajde Tom » Lun, 14 Oct 2019, 17:48

Florinds scrie:Sa stii ca si atunci, dar si acum sunt promovati oameni fara creier si fara studii, fara coloana vertebrala, foarte fricosi si lingusitori. De asta suntem unde suntem... Si acum se intampla episoade de genul cu cu masinariile... Sefilor mai mici le e frica de sefii mai mari, dar se impun in fata trepadusilor.


Ceea ce se producea totuși pentru export sau se construia pentru străini, era totuși de altă calitate. Sunt absolut de acord că acolo unde nu mergea, se făcea așa cum a spus colegul mai sus, se mergea cu viteza I (pe loc și în gol), dar se raporta consumul, ca și raportări de producție inexistentă, de autobuze ieșite toate la stradă, dar multe doar tractate &c.
Cei care sunt de generatia mea isi amintesc ca in a doua parte a anilor '80, ”impuscatul” facuse o obsesie din ”aplatizarea curbei de consum energetic”. Adica el dorea ca Romania sa consume aceeasi cantitate de energie electrica si ziua la ora 11, si noaptea la ora 23....
Întrebarea este la ce nivel vroia să o aplatizeze, la nivelul vârfului de seară sau al golului de noapte? Că după cum îmi făceam temele la lumina lumînării rămase de la nunta vreunuia din părinți, unchi, mătuși, asta pentru că de la nunta bunicilor cred că se consumase demult, cred că ultima variantă e cea corectă. :evil:
Sa stii ca si atunci, dar si acum sunt promovati oameni fara creier si fara studii, fara coloana vertebrala, foarte fricosi si lingusitori. De asta suntem unde suntem... Si acum se intampla episoade de genul cu cu masinariile... Sefilor mai mici le e frica de sefii mai mari, dar se impun in fata trepadusilor.
Absolut adevărat, chiar în clipa în care scriu aici sunt într'o astfel de situație, doar că mi-am întins puțin coloana vertebrală ca să se vadă că mai este, din păcate limbile au fost date de alții. Dacă mâine pun poze în Photoshop cu autobuze cu numere de Suedia dedicate partidului, înseamnă că s'a terminat rău sau cine știe, dacă se spune că orice șut în fund e un pas înainte. :twisted:
Ce s'a întâmplat însă după 1980 e mai complicat. Golanii scoși de Ceaușescu, care era limitat în multe privințe, dar nu idiot, au profitat de aceste limite și din armată, miliție și securitate, s'au refugiat în posturi comode prin universități, academie, televiziune, presă, dar și în posturi la fel de comode dar și atehnice prin industrie și agricultură, unde au pus umărul la sabotarea a tot ce mai mergea, creând de fațadă o imagine a societății perfecte pe drumul făuririi uneia "și mai perfecte", imagine pe care în simplitatea lui, el a crezut-o, bazându-se prea mult pe "tovarășii" care învățaseră de la alți tovarăși că viitorul omenirii nu e socialismul, ci comunismul. Iar asta făuresc urmașii lor de aici și cei fugiți cu Troțki fie în vestul Europei, fie în America. De asta la mascarada de Crăciun, au omis un articol din Codul Penal dintre celelalte: sabotajul. Pentru că era prea evident, cel puțin pentru nea' Saul, care de aia l-a vrut făcut sită, că hoții strigau "hoții".
Iar domnii sabotori, cu limba lor ascuțită gata să dea cu ea la noi funduri, ca și alți tovarăși "de bine", și-au pus inteligența și intelligence în slujba oricui pe bani adevărați, până au realizat că la început s'au vândut pe bacșișuri de portari și au mărit pretențiile până au dat'o în extrema cealaltă și atunci s'a inventat zeița Slujirii, legată la ochi și la urechi, cu cătușele într'o mână și cu mâna ambasadorilor în cealaltă.
E adevărat, e suficient să scormonești poveștile alea oribile cu traficul de fete, din păcate adevărate cel puțin pe fond, iar apoi să vină unul să vă spună: "Haideți, măi, că orașul Caracal e totuși frumos." Ce ați spune? Așa e și cu industria. Ce a văzut fiecare cu ochii lui, e un adevăr, dar adevărul absolut e suma bucăților nedenaturate din adevărul văzut de fiecare.
Adică, folosind exemplul cu fetele, nu trebuie să ne bucurăm de un subsol sordid cu gratii la geam, doar pentru băutură, mâncare, droguri și netflix mokka, iar pentru asta nu spun ce trebuie prestat 12 ore pe zi. Ca țară, spre asta ne îndreptăm, doar că nu suntem închiși ca victimele traficului, ci zburdăm liber cu smartfoana în mână, mâncăm în metrou, ne batem pentru un loc de parcare și muncim 8+ ore pentru a plâti impozite, taxe, curvinetă (de la 1 Ianuarie, grazie á Duamna), curent care se întrerupe, gaz care nu încălzește, apă care se bea pe propria răspundere, dar slavă Domnului, avem 5G și net nelimitat. Doamne ferește ca nu eu, care îmi amintesc și eu de 14°în casă, coada la pâine &c, ci cei care au prins și partea aia de industrie minunată doar pe hârtie, plus minunatul secretar de partid, expert în ascuns rahatul sub preș, și tocmai cei care au avut de-a face cu asta chiar mai mult, să ajungă vreodată să spună că până și pe atunci era bine. Spun asta pentru că pe la jumătatea anilor '90, se vorbea că undeva pe la vest, unii mai bătrâni regretau fostul imperiu. Halal să ne fie.
Personal, nu pot spune mai mult decât că a fost o industrie umflată cu pompa, dar ca să umfli, trebuie să ai întâi ce, iar acel "ce" a existat la un moment dat. Iar când s'a dus la vale, s'a dus ajutată și de incompetență nativă, dar și cultivată, dar și de rea voință. Cei care o descriu astăzi, au încasat consecințele și cu siguranță, nu e o amintire frumoasă.

Am să închei cu un banc politic, culmea că favorabil lui "Ceașcă". La ferma X, scroafa a fătat 3 purcei. Secretarul de partid nu a "putut" să declare doar 3 și a declarat 5. La comitetul comunal au raportat mai departe 7, iar de la comitetul județean au raportat 10. Ajuns raportul cu 10 la comitetul central, a fost dat lui Ceaușescu care a spus: "Foarte bine, 3 pentru export și restul la populație."
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2149
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Comunitatea MetrouUsor


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Majestic-12 [Bot] şi 5 vizitatori