Topic: Despre biciclete și infrastructura velo
551 posts, 162467 views
📖 Pagination options
- realistul
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
realistul
Ar trebui niște reguli și sanctiuni și pentru bicicliștii care fac slalom printre mașini, care intră în pasajul Unirii tăind toate benzile de mers fără să se asigure, care merg pe mijlocul bulevardului Aviatorilor deși există pistă pentru bicicliști liberă. Și asta se întâmplă zilnic și permanent. Pe ăștia nimeni nu- i vede. Dacă dai cu masina peste acești bezmetici care sfidează orice regulă de bun simț și siguranță vei fi acuzat ca ai ceva cu ei, nu ca melteanu taie din dreaptă în stânga și din stânga în dreapta benzile în loc să meargă pe banda unu lângă bordură, trotuar sau piste de biciclete.
Ar trebui niște reguli și sanctiuni și pentru bicicliștii care fac slalom printre mașini, care intră în pasajul Unirii tăind toate benzile de mers fără să se asigure, care merg pe mijlocul bulevardului Aviatorilor deși există pistă pentru bicicliști liberă. Și asta se întâmplă zilnic și permanent. Pe ăștia nimeni nu- i vede. Dacă dai cu masina peste acești bezmetici care sfidează orice regulă de bun simț și siguranță vei fi acuzat ca ai ceva cu ei, nu ca melteanu taie din dreaptă în stânga și din stânga în dreapta benzile în loc să meargă pe banda unu lângă bordură, trotuar sau piste de biciclete.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
zapacitu
Partial de acord. Principial, nu au ce cauta biciclistii la slalom printre masini. Insa practic, in Romania (special in Bucuresti) e adesea mai bine pentru biciclist si bicicleta sa mearga pe sosea, pe dreapta, decat pe banda de bicicleta (cred ca exemplul cu Aviatorilor de mai sus e singura exceptie unde chiar se poate merge comod pe banda de bicle). In rest, supratraversarile gen Baneasa, Grant si subtraversarile gen Unirii.... nu cumva sunt interzise biciclistilor? Intreb pentru ca nu mai stiu ultima versiune a codului rutier.
Partial de acord. Principial, nu au ce cauta biciclistii la slalom printre masini. Insa practic, in Romania (special in Bucuresti) e adesea mai bine pentru biciclist si bicicleta sa mearga pe sosea, pe dreapta, decat pe banda de bicicleta (cred ca exemplul cu Aviatorilor de mai sus e singura exceptie unde chiar se poate merge comod pe banda de bicle). In rest, supratraversarile gen Baneasa, Grant si subtraversarile gen Unirii.... nu cumva sunt interzise biciclistilor? Intreb pentru ca nu mai stiu ultima versiune a codului rutier.
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
133 313
Deci nu am avut halucinatii, chiar sunt biciclisti sinucigasi prin pasajul Unirii.
Deci nu am avut halucinatii, chiar sunt biciclisti sinucigasi prin pasajul Unirii.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Mircea G
N-ai vazut nimic ! Eu azi m-am intilnit cu un biciclist orb , pe DN , in zona Tincabesti ...
Cind zic orb , zic orb , chior , fara vedere ...la propriu ...
N-ai vazut nimic ! Eu azi m-am intilnit cu un biciclist orb , pe DN , in zona Tincabesti ...
Cind zic orb , zic orb , chior , fara vedere ...la propriu ...
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Florinds
Daca nu au indicator de interzis cred ca au si ei voie... Dar logic nu are niciun sens, pentru ca la suprafata nu stau la coada sau trec pe trotuar. Oricum e o bulibaseala, pentru ca Oprescu vrea piste pe trotuar acolo unde nu le-a construit, iar Politia nu e de acord.
Daca nu au indicator de interzis cred ca au si ei voie... Dar logic nu are niciun sens, pentru ca la suprafata nu stau la coada sau trec pe trotuar. Oricum e o bulibaseala, pentru ca Oprescu vrea piste pe trotuar acolo unde nu le-a construit, iar Politia nu e de acord.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
shoppy
Imediat dupa deschiderea pistelor din Militari se dadea amenda daca te prindea in Militari pe strada, dupa aia pistele s-au blocat asa ca nu au mai dat amenzi.
La Unirii stiu ca erau semne de interzis cu bicicleta, vad ca au disparut, sau nu le gasesc eu pe Street View...
Imediat dupa deschiderea pistelor din Militari se dadea amenda daca te prindea in Militari pe strada, dupa aia pistele s-au blocat asa ca nu au mai dat amenzi.
La Unirii stiu ca erau semne de interzis cu bicicleta, vad ca au disparut, sau nu le gasesc eu pe Street View...
- sss
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
sss
Cu tristete in glas, trebuie sa-i anunt pe cei nascuti in masina, convinsi de abuzul facut impotriva lor prin imputinarea benzilor de auto de pe Calea Victoriei, ca inutilele benzi pentru biciclete sunt tot mai utilizate! Mai avem putin pana la ambuteiaje, iar pe la trecerile de pietoni se mai incurca reciproc ciclistii si pietonii, dar par sa fie de acord ca trebuie sa astepte culoarea verde.
Cu tristete in glas, trebuie sa-i anunt pe cei nascuti in masina, convinsi de abuzul facut impotriva lor prin imputinarea benzilor de auto de pe Calea Victoriei, ca inutilele benzi pentru biciclete sunt tot mai utilizate! Mai avem putin pana la ambuteiaje, iar pe la trecerile de pietoni se mai incurca reciproc ciclistii si pietonii, dar par sa fie de acord ca trebuie sa astepte culoarea verde.
2015-07-11-3430.jpg (499.56 KB; downloaded 3853 times)
2015-07-11-3431.jpg (492.23 KB; downloaded 3853 times)
2015-07-11-3432.jpg (487.06 KB; downloaded 3919 times)
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
alchimistul
http://eftimie.net/pista-biciclete-cent...excelenta/
Ca tot veni vorba de pista de pe calea Victoriei, sper ca biciclistilor le va place acest articol
http://eftimie.net/pista-biciclete-cent...excelenta/
Ca tot veni vorba de pista de pe calea Victoriei, sper ca biciclistilor le va place acest articol
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Mircea G
Hai sa discutam de oameni care au treaba , nu astia care se plimba de placere , si ca este la moda sa "te dai "pe Victoriei ...
Hai sa discutam de oameni care au treaba , nu astia care se plimba de placere , si ca este la moda sa "te dai "pe Victoriei ...
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
alchimistul
Domnule, am mai scris si mai demult : sunt pieton, sofer, biciclist si calator cu transportul public. Este loc pentru toata lumea
Domnule, am mai scris si mai demult : sunt pieton, sofer, biciclist si calator cu transportul public. Este loc pentru toata lumea
- sss
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
sss
Chiar NU, combinatia de hipstereala, insulta la adresa unor jurnalisti care au alta parere si definitia "bucureștean sau un alt cocalar similar" este jenanta, este exact cum ne trimite @Mircea la munca, nu la plimbare, dar pe invers...
alch3mist wrote:
Ca tot veni vorba de pista de pe calea Victoriei, sper ca biciclistilor le va place acest articol
Chiar NU, combinatia de hipstereala, insulta la adresa unor jurnalisti care au alta parere si definitia "bucureștean sau un alt cocalar similar" este jenanta, este exact cum ne trimite @Mircea la munca, nu la plimbare, dar pe invers...
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
abc_XC
Un pas spre normalitate. Mai lipseste infrastructura adecvata. Sursa este Primaria Municipiului Bucuresti: http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6403
*Putina atentie la ortografie nu ar strica din partea biroului de presa al Primariei Generale
Un pas spre normalitate. Mai lipseste infrastructura adecvata. Sursa este Primaria Municipiului Bucuresti: http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6403
Primele statii automatizate de inchiriere de biciclete, deschise de astazi in Capitala
Primarul General, Gabriela Firea, a participat astazi, in Piata Universitatii, la lansarea primelor statii automatizate de inchiriere biciclete - I’Velo Urban. Cu aceasta ocazie, Gabriela Firea a primit din partea Green Revolution si primul card I’Vello, personalizat.
Primarul General, Gabriela Firea:
„Felicitari Green Revolution pentru aceasta initiativa si pentru acest proiect- pilot de bike- sharing. Sustin intru totul, si personal, si institutional, acest tip de proiect, care ne educa sa fim ecoligisti, sa fim sportivi, sa avem grija de orasul nostru”.
Proiectul isi propune sa incurajeze transportul alternativ in Capitala, prin introducerea, in premiera pentru tara noastra, a unui concept nou pe piata de bike-sharing, care permite atat autoservirea cat si folosirea gratuita a bicicletei timp de 30 de minute.
Cu aceasta ocazie, Primarul Capitalei a subliniat ca Municipalitatea are in derulare mai multe proiecte privind incurajarea transportului alternativ, care, odata finalizate, vor veni in completarea proiectului lansat astazi in Capitala:
„Stiu, este momentul bibicletei, nu al vorbelor. Vreau sa va spun ca in ultima sedinta a Consiliului General au fost aprobate cu majoritate de voturi 19 proiecte PIDU, unul dintre aceste proiecte este extrem de important, se refera la 42 de circuite de biciclete pe intregul teritoriu al Capitalei. In faza urmatoare se vor organiza licitatii dupa studiile de fezabilitate, asa ca, in curand, acest proiect- pilot, care este acum la inceput, gratie Green Revolution, va deveni o realitate, iar Capitala va fi brazdata de foarte multe circuite de biciclete, atat de agrement, cat si pentru transport. Intentia noastra, a tuturor, este aceea ca transportul public in comun si transportul cu bicicleta sa ne indemne sa mai lasam acasa autoturismul personal, macar timp de cateva ore sau cateva zile pe saptamana.
Acesta este viitorul, iar eu ma bucur ca sunt parte a acestui viitor, alaturi de inimosii organizatori de astazi. Ii felicit pe toti sustinatorii acestui proiect, sponsori, voluntari, reprezentantii Guvernului si ai Parlamentului! Nu pot decat sa ma bucur ca se intampla si astfel de evenimente in Capitala! Felicitari si mult succes!”, a declarat Gabriela Firea.
Astfel, incepand de astazi, cele 210 biciclete vor putea fi inchiriate 24 de ore din 24, in orice anotimp, din cele 6 statii amplasate in cele mai importante zone din oras si pozitionate pe traseele cu aflux mare de calatori ale transportului in comun. Statiile automatizate de bike-sharing sunt: Piata Universitatii, Piata Revolutiei, Piata Romana, Piata Victoriei, Piata Charles de Gaulles, Kaufland Barbu Vacarescu.
Potrivit proiectului, un utilizator poate inchiria biciclete gratuit de mai multe ori pe zi, cu conditia ca dupa fiecare 30 de minute, sa o returneze si sa existe o pauza de cel putin alte 30 de minute. Utilizatorii au posibilitatea sa isi aleaga singuri bicicletele din rastel, le pot inchiria de la oricare din cele 6 statii automatizate si le pot returna la cea mai apropiata statie automatizata din sistemul I’Velo Urban.
Tot incepand de astazi, vor fi puse la dispozitie trei tipuri de abonamente: abonament pentru o zi in valoare de 10 lei, abonament pentru o luna in valoare de 35 lei si abonament pentru 1 an in valoare de 100 de lei. Vor fi percepute si costuri suplimentare pentru cei care depasesc timpul de 30 de minute, dupa cum urmeaza: 4 lei pentru depasirea celor 30 de minute, 8 lei pentru depasirea a 60 de minute, 20 de lei pentru depasirea a 90 de minute si 25 de lei pentru depasirea a 120 de minute.
Pentru a putea beneficia de serviciile sistemului, utilizatorii trebuie sa isi creeze un cont pe http://www.ivelo.ro sau sa se inregistreze la unul din centrele I’Velo Relax din Parcul Herastrau (metrou Aviatorilor si Arcul de Triumf) si Parcul Tineretului (intrarea Gheorghe Sincai) pentru a primi Cardul I’Velo. Inchirierea unei biciclete se face pe baza cardului personal I’Velo, iar validarea se face la orice statie automatizata I’Velo Urban, odata cu prima inchiriere.
I’Velo Urban este un proiect 100% romanesc, inspirat din proiecte similare de bike-sharing care functioneaza cu succes in marile capitale europene. Statiile automatizate si rastelurile sunt fabricate in România, folosindu-se forta de munca, materie prima si expertiza autohtone.
Mai multe informatii si amanunte despre cum functioneaza conceptul statiilor automatizate de bike-sharing gasiti accesând site-ul http://www.ivelo.ro.
*Putina atentie la ortografie nu ar strica din partea biroului de presa al Primariei Generale
- subway guru
-
Posted:
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor și a intrărilor pentru biciclete
Goldmund
In mijloacele de transport in comun pe sina, calatorul are voie sa-si ia bicicleta cu el in U Bahn, dar, doar in afara orelor "de varf", respectiv intre 6 si 8.30 si 16-18.30 nu este voie cu bicicleta in vagoanele metroului usor(...) Pentru trenurile suburbane, bicicleta este mereu admisa in tren, dar pentru orele 6-8.30 trebuie un bilet (pentru copii) extra pentru bicicleta.
Din pacate, scolarii incep cursurile exact cand sunt si "orele de varf"....
Apropo de furatul bicicletelor:
aici se fura biciclete pe rupte in orasele mari. In provincie e mult mai bine, unele suburbii si orase de provincie nici nu cunosc acest fenomen, dar acolo exista "ochii vigilenti", ai vecinilor
In mijloacele de transport in comun pe sina, calatorul are voie sa-si ia bicicleta cu el in U Bahn, dar, doar in afara orelor "de varf", respectiv intre 6 si 8.30 si 16-18.30 nu este voie cu bicicleta in vagoanele metroului usor(...) Pentru trenurile suburbane, bicicleta este mereu admisa in tren, dar pentru orele 6-8.30 trebuie un bilet (pentru copii) extra pentru bicicleta.
Din pacate, scolarii incep cursurile exact cand sunt si "orele de varf"....
Apropo de furatul bicicletelor:
aici se fura biciclete pe rupte in orasele mari. In provincie e mult mai bine, unele suburbii si orase de provincie nici nu cunosc acest fenomen, dar acolo exista "ochii vigilenti", ai vecinilor
📖 Pagination options