Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutobuze, autocare, microbuze

 

Topic: BMC (Euro Bus Diamond) - autobuze produse/asamblate în România

36 posts, 15244 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
BMC (Euro Bus Diamond) - autobuze produse/asamblate în România bercenicity

Axel wrote:
Stie cineva ceva ?

http://brasovromania.net/2015/11/brasov- ... imariei/


http://eurobusdiamond.com/products
Brosura Euro Bus Diamond U12: http://eurobusdiamond.com/Presentare%20Eurobus.pdf
-cu motor MercedesBenz Euro6 de 295 cai





http://ziuadecj.realitatea.net/administr ... 203.html - dar nu s-a intamplat asta

Marci inregistrate ale S.C. BMC TRUCK & BUS S.A (http://www.osim.ro/publicatii/marci/bopi ... 2014.pdf)
EURO BUS DIAMOND
CITY BUS Diamond
DIAMOND BUS


...cumparatori mai trebuie

 


Re: Autobuze BMC (Euro Bus Diamond) produse/asamblate in Rom misterr

Autobuzul făcut lângă Bucureşti pe care nu îl vrea nimeni

Dotat cu aer condiţionat şi motor Mercedes, autobuzul Eurobus Diamond făcut la Ciorogârla nu a fost primit nici măcar în teste la Bucureşti. Mai mult, până acum au fost vândute doar 27 dintre cele 77 de autobuze realizate în comuna ilfoveană, potrivit reprezentanţilor producătorului.
































Firma ilfoveană BMC Truck & Bus a început în 2014 procedurile pentru fabricarea şi omologarea la Registrul Auto Român a autobuzului propriu, după ce anterior fusese doar distribuitor unic pentru producătorul turc BMC.

Uzina de autobuze a avut iniţial circa 200 de angajaţi, însă numărul lor s-a redus la jumătate, după ce planurile de acasă nu s-au potrivit cu cele din târg. „Mi-a fost imposibil să-i ţin. Avem 50 de autobuze pe stoc”, spune Silvia Colacea, directorul executiv al BMC Truck & Bus, precizând că acestea au fost fabricate şi asamblate în Romania, nu în Turcia.

Ea menţionează că în trei ani a reuşit să vândă doar 27 din cele 77 de autobuze realizate la Ciorogârla, din cauza condiţiilor restrictive de calificare la licitaţiile organizate de primării şi regii autonome.

Un exemplu în acest sens este licitaţia de peste jumătate de miliard de lei prin care Primăria Bucureşti vrea să cumpere de la un singur producător 400 de autobuze, dintre care 320 de autobuze de 12 metri, 50 de autobuze de 10 metri si 30 de autobuze articulate de 18 metri.

Pentru că la Ciorogârla se fac deocamdată doar autobuze de 12 metri lungime, firma ilfoveană nu poate intra în cursa pentru câştigarea contractului. Prin urmare, aceasta a depus contestaţie şi a cerut Primăriei Capitalei să împartă licitaţia în mai multe loturi. Pe 31 iulie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) i-a respins însă contestaţia.

Mega-licitaţia Primăriei Capitalei, blocată de contestaţii. Firea cere modificarea legislaţiei

Ulterior, procedura relansată de Municipiul Bucureşti pentru achiziţia celor 400 de autobuze a fost contestată din nou de către BMC Truck & Bus, dar şi de către polonezii de la Solaris şi de turcii de la Oktocar. Pe 13 septembrie CNSC a decis suspendarea licitaţiei pentru cele 400 de autobuze, până la soluţionarea contestaţiilor.

Reprezentanţii Primăriei atrag atenţia că înnoirea și modernizarea parcului auto al RATB sunt esenţiale pentru planul de acţiuni privind descongestionarea traficului şi ameliorarea factorilor de mediu. „Este regretabil că măsuri menite să contribuie direct la creşterea calităţii vieţii bucureştenilor sunt puse în paranteză din motive birocratice”, spun reprezentanţii municipalităţii.

După decizia CNSC de suspendare a licitaţiei, Primarul General Gabriela Firea şi-a exprimat nemulţumirea faţă de „contestatarii de profesie” şi a cerut modificarea legislaţiei.

„Constatăm că actuala legislaţie le permite unor contestatari de profesie, antrenați în jungla birocratică, să hărțuiască autoritățile contractante și chiar să blocheze proceduri de achiziții publice, cum este în cazul de față. Acest lucru se răsfrânge direct asupra cetățenilor, al căror acces la un transport public în comun la parametri ridicați de siguranță și confort este restricționat pentru satisfacerea unor interese comerciale obscure și, în unele cazuri, oculte”, a spus Gabriela Firea.

Ea solicită modificarea cadrului legislativ în domeniul achiziţiilor publice, în sensul responsabilizării celor care depun contestaţii, respectiv prin introducerea unui termen-limită şi a unui sistem de cauţiuni. „În acest fel, contestatarii de bună credinţă şi care semnalează vicii reale de procedură vor fi delimitaţi de cei care fac acest lucru în scopul obţinerii unui beneficiu direct din participarea la licitaţie şi nu din adjudecarea acesteia”, a explicat Gabriela Firea.

Economii de 10 milioane de euro cu autobuzele de la Ciorogârla?

Pe de altă parte, Silvia Colacea susţine că Primăria Capitalei ar realiza economii substanţiale dacă ar împărţi licitaţia în mai multe loturi, astfel încât să se califice şi firma sa pentru cele 320 de autobuze de 12 metri. Suma economisită ar fi de circa 10 milioane de euro, având în vedere că un autobuz „made in Ilfov” e cu circa 30.000 – 40.000 de euro mai ieftin decât unul din import, potrivit reprezentantului BMC Truck & Bus.

Autobuzele Eurobus Diamond au o lungime de 12 metri, sunt dotate cu aer condiţionat, au podea joasă şi trei uşi de acces. Astfel de mijloace de transport circulă deja în oraşe precum Constanţa, Târgu Jiu, Caransebeş şi Iaşi. Costul de achiziţie variază între 158.000 de euro şi 170.000 euro/bucată, inclusiv TVA.

Modelul realizat la Ciorogârla a fost surprins recent şi la Chişinău, unde este împrumutat pentru teste, potrivit reprezentantului BMC Truck & Bus. Compania a propus testarea acestui autobuz şi în Bucureşti, dar nu a avut succes.





 


Re: Autobuze BMC (Euro Bus Diamond) produse/asamblate in Rom Andrei Andraș

Autobuzul de Ciorogârla, în finală la licitațiile din Sibiu și Ploiești

Autobuzul Euro Bus Diamond, realizat de compania BMC Trucks&Bus în fabrica din Ciorogârla, lângă București, a ajuns în faza finală a licitațiilor organizate de regiile de transport din Sibiu și Ploiești. Valoarea cumulată a celor două contracte este de 12,5 milioane de euro.

La Ploiești, miza este livrarea a 50 de unități Euro 6 pe motorină, în valoare de circa 10 milioane de euro.
Euro Bus concurează cu modelul Isuzu Citiport, vândut în România de turcii de la Anadolu. Alți doi competitori, Mercedes și GD Bus GmbH, s-au retras din cursă, potrivit informațiilor obținute de administratorii forumului local transploiesti.ro
Primăria Ploiești a estimat valoarea fiecărui autobuz la 207.000 euro (cu TVA inclusă) și a cerut ca acestea să aibă motor Diesel Euro VI, podea joasă și aer condiționat. Prețul reprezintă 70% din criteriile de acordare a licitației, iar consumul autobuzelor, impactul operațional energetic și de mediu, ca și perioada de garanție – câte 10% fiecare.

La Sibiu, “autobuzul de Ciorogârla” concurează cu același Isuzu Citiport și cu germanii de la MAN, repre-zentați de MHS Trucks & Bus AG. Licitația vizează furnizarea a 10 autobuze Euro 6 pe motorină, în valoare de maximum 11,5 milioane de lei, plus TVA. Departajarea celor trei oferte va fi realizată în funcție de patru criterii, după cum se arată în caietul de sarcini. Prețul contează în proporție de 70%, consumul de combustibil – 15%, iar perioada de garanție – 10%.
Al patrulea criteriu este costul cu poluanții, care contează în proporție de 5%. Algoritmul de calcul al costurilor cu poluanții include nu mai puțin de 29 de variabile, de la consumul de carburant, emisiile totale de CO2, emisiile de CO2 pe pasager și distanța duratei de exploatare.
La ambele licitații mențio-nate, deciziile trebuie să vină din moment în moment, fiind deja amânate față de data inițială anunțată, în cursul lunii februarie.

Competiție pierdută la Cluj

Producătorul român de autobuze a intrat în competiție  și la Cluj-Napoca, dar a renunțat pe parcurs. Miza a fost aici mult mai mare: 14 milioane de euro pentru 60 de unități Euro 6, pe motorină. Inițial, firma de lângă București nu putea depune ofertă, pentru că nu îndeplinea o cerință din caietul de sarcini, anume ca puntea față a autobuzului să fie mobilă. BMC  a contestat la CNSC această cerință, instituția acordându-i câștig de cauză. Firma a depus ofertă, alături de alți turci, Karsan Otomotiv, și de Mercedes, dar a fost descalificată, potrivit unor surse din piață, pe anumite caracteristici tehnice.
Producătorul român nu s-a lăsat, contestând din nou la CNSC această excludere de către regia de transport locală. Mai întâi CNSC trebuie să dea soluție pe contestația BMC, apoi CTP Cluj-Napoca poate da rezultatul -licitației, însă rezultatul final și semnarea contractului se face, ca de obicei, abia după soluționarea eventualelor contestații.
Conform caietului de sarcini, ponderea cea mai mare din ofertă o are preţul, 60%. Consumul de combustibil şi perioada de garanţie au o pondere de câte 10%, capacitatea de transport a persoanelor contează în proporţie de 8%.

Eșecuri succesive și succese minuscule

Autobuzul Euro Bus Diamond nu a putut participa la mega-licitația de 100 de milioane de euro (400 de autobuze) de la București, pentru că nu a putut îndeplini -criteriul din caietul de sarcini care cerea ca  producătorii să ofere toate cele trei modele dorite, de 10, 12 și 18 metri. BMC Trucks&Bus produce doar autobuzul de 12 metri. De asemenea, compania nu a putut îndeplini nici criteriul privind experiența rele-vantă și bonitate. Licitația a fost câștigată de turcii de la Otokar, însă contestată la CNSC de un alt participant, Mercedes.  
Fabrica din Ciorogârla are și un succes la activ, la Iași, unde a câștigat, în 2014, o licitație de dimensiuni reduse, livrând 8 unități din Euro Bus Diamond. De asemenea, a mai câștigat, în noiembrie 2017, o licitație în Moldova, la Chișinău, pentru 13 unități Euro 5, de această dată cu o valoare cumulată de 1,9 milioane de euro . A fost însă contestată, la CNSC-ul local, de un alt participant și nici până acum nu s-a emis o decizie în această speță.
Fabrica Euro Bus are o capacitate de 450 de unităţi pe an. Modelul de autobuz Diamond City Bus Euro 6 are motor Mercedes. Reprezentanţii companiei spun că autobuzul românesc este „un Mercedes mai bun decât un Mercedes“. Şi mai ieftin, având în vedere că preţul, în funcţie de dotări, numărul de unităţi dorite, perioada de garanţie, este între 150.000 şi 190.000 de euro, în timp ce un autobuz al concernului german porneşte de la 200.000 de euro. Ba chiar, la testele realizate de nemţi, City Bus ar fi obţinut un punctaj superior autobuzelor din gama similară Mercedes.

Euro Bus a mai vândut acest model unor primării din ţară, precum cea din Iași, Caransebeş şi Târgu Jiu, dar și unei firme de transport preorășenesc în Constanța (JTA). Este vorba de un număr relativ mic de unităţi, 27.


Sursă -> https://romanialibera.ro/economie/autob ... sti-719516

719516-hEnxEBsVyHg9TPvDBdkQpXFGMjQ1GZbp.jpg (237.21 KB; downloaded 6560 times)

 


Re: Autobuze BMC (Euro Bus Diamond) produse/asamblate in Rom Linia 43

Si o veste foarte buna (daca este adevarata) !
Compania BMC Truck & Bus, cu sediul în Ciorogârla, a încheiat o înțelegere cu o firmă care prestează servicii de transport public de persoane în Dubai (Emiratele Arabe Unite), pentru livrarea a 60-120 de autobuze Euro Bus Diamond, pe motorină, cu lungimea de 12 metri, spune acționarul majoritar al BMC, Sinan Kilic.

Potrivit acestuia, contractul va fi semnat în februarie-martie, însă înțelegerea dintre părți este „fermă“, având în vedere că autobuzul pentru probe a fost deja cumpărat de arabi. „Prețul este de 204.000 de euro pe unitate. Partenerii din Dubai ne-au transmis că sunt foarte mulțumiți de autobuz și că ar vrea circa 120 de bucăți până la sfârșitul lui 2020“, precizează Kilic.


In altă ordine de idei, de curând, BMC a mai câștigat un contract pentru 25 de autobuze cu Jandarmeria Română. Este vorba de un contract care a fost câștigat în urma unei invitații de participare făcută acum două luni și care are un termen de livrare extrem de scurt. „Până pe 10 decembrie trebuie să le livrăm pe toate“, spune Kilic, adăugând că autobuzele vor fi folosite pentru transportul jandarmilor. Ca și în Dubai, modelul câștigător este Euro 6, pe motorină, cu lungimea de 12 metri


https://romanialibera.ro/actualitate/tu ... sti-763001

 


Re: Autobuze BMC (Euro Bus Diamond) produse/asamblate in Rom 1689

PR de doi lei.

"Invitatie de participare facuta acum doua luni" - asta e un giumbusluc nou inventat. A ramas Jandarmeria inopinat fara autobuze, S-au topit mai repede, c-a fost vara ploioasa si - hop - ia uite ! Noroc cu BMC c-avea exact astea 25 de de bucati pripasite p-acilea prin curte, cadou de Mos Craciun. Ce baieti buni, nu ?

 


Autobuzele Euro Bus Diamond produse în Romania Andrei Andraș

Autobuzele pentru Jandarmerie sunt fabricate în acest an, nu sunt de pe stoc.
Foto: EBD

48209138_1086680561492758_7344088626675843072_o.jpg (156.01 KB; downloaded 5779 times)

48393635_1086680618159419_8146050761340485632_o.jpg (122.64 KB; downloaded 5783 times)

48226574_1086680604826087_8210763110898728960_o.jpg (135.12 KB; downloaded 5808 times)


Noutatea o reprezintă faptul că în locul obișnuit pentru scaunul cu rotile s-au montat rasteluri pentru transportarea echipamentelor jandarmilor. Și din această cauză autobuzele au trebuit reomologate.

48231512_1086680588159422_5506003818405429248_o.jpg (139.72 KB; downloaded 5779 times)

 


Re: Autobuze BMC (Euro Bus Diamond) produse/asamblate in Rom 1689

Si abtibildurile le-au lipit ca tot erau pe stoc :D

 


Re: Autobuze BMC (Euro Bus Diamond) produse/asamblate in Rom Andrei Andraș

Poate fi dat jos cel cu scaunul pentru persoanele cu dizabilități.

 


Re: Autobuze BMC (Euro Bus Diamond) produse/asamblate in Rom 1689

Neaparat insa trebuie pastrat caruciorul de copii. Cine stie cu ce se pleaca "in misiune".
Apropo, au si rampa, nu ?
Butoanele de apelare a statiilor le-au lasat in caz ca vrea "organul" sa opreasca pe drum sau erau in caietul de sarcini ?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze BMC (Euro Bus Diamond) produse/asamblate in Rom ADK

Au venit cu ele, doar sunt tot autobuze, chiar dacă nu vor (prea) fi folosite. :lol:
Un fost autobuz DAC 117UD verde/crem al Armatei Române, spun fost fiindcă cel mai probabil a fost casat, avea butoane de comandă pe tunelurile unde veneau instalațiile la iluminatul călătorilor. ;)

 


Autobuzele Euro Bus Diamond produse în România Andrei Andraș

Ca să calmăm „spiritele”, sticker-ele au fost date jos. De menționat este faptul că astăzi au fost predate către beneficiar.
Foto: EBD

Legat de cele spuse anterior, cum că autobuzele sunt de producție 2018, am primit informația ulterior cum că sunt produse în anul 2017. La licitație s-a cerut în caietul de sarcini ca autobuzele să aibă maxim 24 de luni de la ieșirea de pe linia de producție.

48390673_1089919667835514_4745238739461079040_o.jpg (196.58 KB; downloaded 5662 times)

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze BMC (Euro Bus Diamond) produse/asamblate in Rom anndrei

Cine le-o fi refuzat in 2017? Nu vad de ce ar construi atatea bucati fara a fi siguri ca le va cumpara cineva...Plus ca deja s-au semidegradat stand. Mai sunt si de armata...cu trei usi de acces :)) Din cate imi amintesc Armata romana nu a avut niciodata autobuze/autocare cu 3 usi de acces. Clar le-a refuzat cineva. Sunt curios cine sunt patronii ai firmei EuroBus Diamond?
Cand le vad din spate parca ma uit la un film indian  :lol:

 


Re: Autobuze BMC (Euro Bus Diamond) produse/asamblate in Rom Andrei98

Daca era o firma serioasa puteau sa proiecteze si ei macar 2-3 configuratii diferite, versiune urbana(cea actuala), versiune interurbana(cu 2 usi, un model de scaune mai comfortabile care sa umple si spatiul de la mijloc fara scaune) si versiune "speciala" pentru cazuri de genul Jandarmeriei, unde se poate elimina sistemul cu butoanele de stop si alte lucruri inutile in astfel de cazuri.

 


Re: Autobuze BMC (Euro Bus Diamond) produse/asamblate in Rom Puss in Boots

Vorbiti in Turcia, la BMC. Poate va raspund ei.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze, autocare, microbuze  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420663 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use