Topic: Autobuze neobisnuite
11 posts, 6459 views- ADY881
-
Posted:
-
Autobuze neobisnuite
ADY881
Aici va propun sa postati poze si informatii despre autobuze neobisnuite.
Voi incepe eu, cu cel mai neobisnuit autocar pe care l-am vazut, a fost produs si exploatat in anii 40 in SUA(California), servea pentru transportarea muncitorilor la fabricile de armament(atunci in Europa mergea WWII). Avea o capacitate de 117 pasageri, avea 2 etaje, cate unitati au fost produse nustiu, sunt prea putine informatii pe net. Cel mai neobisnuit este insa faptul ca autobuzul era compus din unitatea tractor(unde era situat motorul) si o semiremorca, in care stateau soferul si pasagerii. Rotile din fata nu erau viratoare, iar autobuzul vira cu ajutorul articularii unitatii tractoare fata de semiremorca.
Prima data cand am vazut pozele ma intrebam cum soferul ramanea cu capul pe umeri dupa primele curbe, crezand ca soferul sta indata dupa partbriz, insa am cautat informatie si majoritatea surselor considera ca soferul statea mult mai in spate.
Deci putem sa facem concluzia ca soferul putin ce vedea in fata sa, si acest autobuz era extrem de greu de condus.
Aici va propun sa postati poze si informatii despre autobuze neobisnuite.
Voi incepe eu, cu cel mai neobisnuit autocar pe care l-am vazut, a fost produs si exploatat in anii 40 in SUA(California), servea pentru transportarea muncitorilor la fabricile de armament(atunci in Europa mergea WWII). Avea o capacitate de 117 pasageri, avea 2 etaje, cate unitati au fost produse nustiu, sunt prea putine informatii pe net. Cel mai neobisnuit este insa faptul ca autobuzul era compus din unitatea tractor(unde era situat motorul) si o semiremorca, in care stateau soferul si pasagerii. Rotile din fata nu erau viratoare, iar autobuzul vira cu ajutorul articularii unitatii tractoare fata de semiremorca.
Prima data cand am vazut pozele ma intrebam cum soferul ramanea cu capul pe umeri dupa primele curbe, crezand ca soferul sta indata dupa partbriz, insa am cautat informatie si majoritatea surselor considera ca soferul statea mult mai in spate.
Deci putem sa facem concluzia ca soferul putin ce vedea in fata sa, si acest autobuz era extrem de greu de condus.
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Autobuze neobisnuite
ADY881
Insa faptul ca a aparut un asemenea tip de autobuz il dataorez ambitiei cuiva de a face un autobuz format din semiremorca frumos, deoarece erau solutii mai "clasice", dar mai putin "estetice", cum ar fi cominatia intre un cap de tractor obisnuit si o remorca:
Iar daca era nevoie de o capacitate sporita , remorca se putea dubla
Insa faptul ca a aparut un asemenea tip de autobuz il dataorez ambitiei cuiva de a face un autobuz format din semiremorca frumos, deoarece erau solutii mai "clasice", dar mai putin "estetice", cum ar fi cominatia intre un cap de tractor obisnuit si o remorca:
Iar daca era nevoie de o capacitate sporita , remorca se putea dubla
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Autobuze neobisnuite
ADY881
O alta ciudatenie am gasit in Australia, acolo erau deosebit de raspandite autobuzele bazate pe semiremorci, insa asta , e cu ceva asemanator cu autocarul din SUA, deci probabil ca s-au inspirat, la fel era compus din unitatea tractor si din semiremorca, insa de aceasta data motor avea atat unitatea tractor cat si semiremorca(motoare V8 Ford, care ar fi fost sincronizate prin un sistem hidraulic!). La fel ca si in cazul anterior, puntea din fata nu era viratoare si atocarul vira prin articularea unitatii tractor fata de semiremorca.
Soferul de data asta cred ca avea un loc mai traditional in fata. Si de aceasta data consider acest autobuz o fita a unui inginer excentric.
O alta ciudatenie am gasit in Australia, acolo erau deosebit de raspandite autobuzele bazate pe semiremorci, insa asta , e cu ceva asemanator cu autocarul din SUA, deci probabil ca s-au inspirat, la fel era compus din unitatea tractor si din semiremorca, insa de aceasta data motor avea atat unitatea tractor cat si semiremorca(motoare V8 Ford, care ar fi fost sincronizate prin un sistem hidraulic!). La fel ca si in cazul anterior, puntea din fata nu era viratoare si atocarul vira prin articularea unitatii tractor fata de semiremorca.
Soferul de data asta cred ca avea un loc mai traditional in fata. Si de aceasta data consider acest autobuz o fita a unui inginer excentric.
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Autobuze neobisnuite
ADY881
Voi continua cu autobuzele americane, deoarece asa s-a intamplat ca SUA a fost prima si in acest domeniu in sec 20, la ei s-au aplicat cele mai noi tehnologii, la ei au aparut cele mai frumase, sau cele mai ciudate autobuze. Majoritatea autobuzelor pe care le voi prezenta aici au facut parte din o firma de transport din SUA, care se numeste Greyhound Lines, si a fost fondata in 1914 de catre un emigrant din Suedia Carl Eric Wickman. Firma colaborand cu GM a crescut, si functioneaza pana in zilele noastre nu doar pe teritoriul SUA, ci si in Canada si Mexic.
La un moment Greyhound a avut CA COncurent o companie Pickwick la un moment dat ea a inceput sa produca autobuze, in 1928 compania a scos Pickwick NiteCoach.
Precum e inteles din denumire autobuzul se destina voiajelor de noapte, avea 2 etaje, toaleta, bucatarie...
In afara de dotarile suprarealiste (pentru 1928), autobuzul era dotat cu 26 de locuri ce usor se transformau in paturi ptr. dormit.
Puteti remarca, ca sub linia de geamuri exista niste gemulete mici de vapor rotunde, alea sunt facute pentru pasagerii ce vor dormi "jos", si care nu reusesc sa adoarma rapid , am marcat cu rosu o fata de pe nivelul de "jos", prin diferite culori am marcat si acele nivele atat in stare de nopate(paturi), cat si in stare de zi(scaune).
Voi continua cu autobuzele americane, deoarece asa s-a intamplat ca SUA a fost prima si in acest domeniu in sec 20, la ei s-au aplicat cele mai noi tehnologii, la ei au aparut cele mai frumase, sau cele mai ciudate autobuze. Majoritatea autobuzelor pe care le voi prezenta aici au facut parte din o firma de transport din SUA, care se numeste Greyhound Lines, si a fost fondata in 1914 de catre un emigrant din Suedia Carl Eric Wickman. Firma colaborand cu GM a crescut, si functioneaza pana in zilele noastre nu doar pe teritoriul SUA, ci si in Canada si Mexic.
La un moment Greyhound a avut CA COncurent o companie Pickwick la un moment dat ea a inceput sa produca autobuze, in 1928 compania a scos Pickwick NiteCoach.
Precum e inteles din denumire autobuzul se destina voiajelor de noapte, avea 2 etaje, toaleta, bucatarie...
In afara de dotarile suprarealiste (pentru 1928), autobuzul era dotat cu 26 de locuri ce usor se transformau in paturi ptr. dormit.
Puteti remarca, ca sub linia de geamuri exista niste gemulete mici de vapor rotunde, alea sunt facute pentru pasagerii ce vor dormi "jos", si care nu reusesc sa adoarma rapid , am marcat cu rosu o fata de pe nivelul de "jos", prin diferite culori am marcat si acele nivele atat in stare de nopate(paturi), cat si in stare de zi(scaune).
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Autobuze neobisnuite
ADY881
Tot de firma Pickwick a fost facut si acest autobuz "de noapte", nustiu in ce an a fost creeat, insa fiind asemanator cu precedentul, presupun ca si asta e produs intre anii 25-30.
Aceleasi dotari, la fel scaune modificabile in paturi, poze..
Tot de firma Pickwick a fost facut si acest autobuz "de noapte", nustiu in ce an a fost creeat, insa fiind asemanator cu precedentul, presupun ca si asta e produs intre anii 25-30.
Aceleasi dotari, la fel scaune modificabile in paturi, poze..
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Autobuze neobisnuite
ADY881
Astazi vreau sa va arat un autobuz sub marca Prevost, dar inainte de a-l arata voi face un scurt istoric al companiei.
Compania Prevost este o companie canadiana, fondata in 1924, de catre Eugène Prévost.
El initial se ocupa cu producerea mobilei, in o zi cineva l-a rugat sa construiasca o caroserie de autobuz pentru un sasiu de camion REO(asa atunci se produceau autobuzele, se lua un sasiu de camion, si deasupra ei improviza o caroserie din lemn, ceva de gen
)
Asta e primul autobuz Prevost, nu e prea frumos.
Insa dupa ceva timp autobuzele deveneau tot mai reusite.
Si asa mai departe, cine e interesat sa vada istoria full o poate face aici:
Insa eu vroiam sa va arat un model special care se numeste Prevost H5-60, este un autocar cu 5 osii articulat.
Cifra 60 in denumire provine de la lungimea autobuzului de 60 de f#ti .
A fost produs intre anii 1985 si 1992.
Avea un motor Detroit Diesel 8V92TA de 500CP si o cutie de viteze Allison HT-755 CR automata.
Au fost produse in total 46 de unitati, avea 2 usi.
Avea o capacitate 68 de locuri, avea Aer Conditionat, si latrina(adica WC).
Niste imagini:
fata
fundu
*Sunt de remarcat stopurile duble, ce nu au neaparat o functie, sunt doar niste elemente stilate, mie imi place cel putin .
interior
Precum se vede, autobuzul era dotat cu 5 televizoare.
Cum se spune cea mai informativa poza, e video, atasez 2 video, ce arata destul de bine tot autocarul:
O mica schema, ca sa intelegeti cum e construita masinaria:
Astazi vreau sa va arat un autobuz sub marca Prevost, dar inainte de a-l arata voi face un scurt istoric al companiei.
Compania Prevost este o companie canadiana, fondata in 1924, de catre Eugène Prévost.
El initial se ocupa cu producerea mobilei, in o zi cineva l-a rugat sa construiasca o caroserie de autobuz pentru un sasiu de camion REO(asa atunci se produceau autobuzele, se lua un sasiu de camion, si deasupra ei improviza o caroserie din lemn, ceva de gen
)
Asta e primul autobuz Prevost, nu e prea frumos.
Insa dupa ceva timp autobuzele deveneau tot mai reusite.
Si asa mai departe, cine e interesat sa vada istoria full o poate face aici:
Insa eu vroiam sa va arat un model special care se numeste Prevost H5-60, este un autocar cu 5 osii articulat.
Cifra 60 in denumire provine de la lungimea autobuzului de 60 de f#ti .
A fost produs intre anii 1985 si 1992.
Avea un motor Detroit Diesel 8V92TA de 500CP si o cutie de viteze Allison HT-755 CR automata.
Au fost produse in total 46 de unitati, avea 2 usi.
Avea o capacitate 68 de locuri, avea Aer Conditionat, si latrina(adica WC).
Niste imagini:
fata
fundu
*Sunt de remarcat stopurile duble, ce nu au neaparat o functie, sunt doar niste elemente stilate, mie imi place cel putin .
interior
Precum se vede, autobuzul era dotat cu 5 televizoare.
Cum se spune cea mai informativa poza, e video, atasez 2 video, ce arata destul de bine tot autocarul:
O mica schema, ca sa intelegeti cum e construita masinaria:
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Autobuze neobisnuite
ADY881
Astazi ma voi inneca in istorie, voi incerca sa va arat primele exemplare de autobuze hibride (desi sursele mele sunt foarte subrede wikipedia).
Asadar incep cu primul autobuz hibrid, se numea Fischer Petrol-Electric Bus (era un producator din SUA), autobuzul s-a produs intre anii 1902-04(insa exista prea putina informatie, deci nu e sigura). Referitor la cate unitati au fost prduse la fel nu am gasit informatii, am reusit sa gasesc informatia precum ca in London General Omnibus Company (LGOC)(RATB-ul londonez de atunci), in 1902 a fost introdus pentru teste un autobuz, insa din cauza ca motorul consuma prea mult combustibil si era o problema cu latimea autobuzului(repectiv politia nu putea inregistra autobuzul), autobuzul asa si nu a fost procurat de LGOC.
Niste poze:
Surse info si poze:
http://blog.ltmuseum.co.uk/2013/what-came-before-the-b-type-bus/
http://nonsequitur.freeforums.org/post1017.html
http://www.gracesguide.co.uk/Fischer
Astazi ma voi inneca in istorie, voi incerca sa va arat primele exemplare de autobuze hibride (desi sursele mele sunt foarte subrede wikipedia).
Asadar incep cu primul autobuz hibrid, se numea Fischer Petrol-Electric Bus (era un producator din SUA), autobuzul s-a produs intre anii 1902-04(insa exista prea putina informatie, deci nu e sigura). Referitor la cate unitati au fost prduse la fel nu am gasit informatii, am reusit sa gasesc informatia precum ca in London General Omnibus Company (LGOC)(RATB-ul londonez de atunci), in 1902 a fost introdus pentru teste un autobuz, insa din cauza ca motorul consuma prea mult combustibil si era o problema cu latimea autobuzului(repectiv politia nu putea inregistra autobuzul), autobuzul asa si nu a fost procurat de LGOC.
Niste poze:
Surse info si poze:
http://blog.ltmuseum.co.uk/2013/what-came-before-the-b-type-bus/
http://nonsequitur.freeforums.org/post1017.html
http://www.gracesguide.co.uk/Fischer
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Autobuze neobisnuite
ADY881
Un video interesant cu Jay Leno, in care se povesteste pe scurt despre o conversie interesanta din un autobuz (1996 a fost produs cu motor diesel) normal in unul electric. In acest context as putea remrca faptul ca spre ex autobuzele Citaro 1, dupa ce le va venhi timpul sa fie casate, ar putea fi transformate in acest fel, adica sa devina sau autobuze electrice sau trolee.
PS un asemenea autobuz reesapat costa 500.000$(in compartie cu unul nou produs tot in SUA ce costa 2.000.000$).
Un video interesant cu Jay Leno, in care se povesteste pe scurt despre o conversie interesanta din un autobuz (1996 a fost produs cu motor diesel) normal in unul electric. In acest context as putea remrca faptul ca spre ex autobuzele Citaro 1, dupa ce le va venhi timpul sa fie casate, ar putea fi transformate in acest fel, adica sa devina sau autobuze electrice sau trolee.
PS un asemenea autobuz reesapat costa 500.000$(in compartie cu unul nou produs tot in SUA ce costa 2.000.000$).
- macheta218
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Autobuze neobisnuite
ByOnu
Am pus niste materiale despre autobuzele turistice CITYRAMA CITROEN U55 din Paris.
Am pus niste materiale despre autobuzele turistice CITYRAMA CITROEN U55 din Paris.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuze neobisnuite
ADK
Nu știu dacă e chiar neobișnuit, dar design-ul mi se pare deosebit.
Tg. Mureș, 1973. Fotografiat de Lóránd Bach.
Nu știu dacă e chiar neobișnuit, dar design-ul mi se pare deosebit.
Tg. Mureș, 1973. Fotografiat de Lóránd Bach.
FB_IMG_1663442139499.jpg (39.68 KB; downloaded 1566 times)