Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutobuze, autocare, microbuze

 

Topic: Autobuze electrice

32 posts, 13171 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Autobuze electrice macheta218



 


Re: Autobuze electrice Robert24

Tehnologia OPPCharge pentru autobuze electrice Volvo.
Similar exista si la Siemens - prezentat impreuna cu Solaris.



 


Re: Autobuze electrice WT_fan06

https://www.daimler.com/products/buses/...-cell.html

Bus charging ahead - Countdown for the Mercedes-Benz Citaro E-Cell
The countdown is on: The end of 2018 will see the start of series production of the all-electric Mercedes-Benz Citaro E-CELL. Head of Development, Gustav Tuschen, gave us a sneak preview and took us through the possibilities of the upcoming E-platform. It's all about cost, capacity and range.

The time for trials and testing is over. "We are not interested in prototypes, we're all about series", said Gustav Tuschen. The Head of Development at Daimler Buses and member of the board at EvoBus is driving the development of all-electric buses. His mantra: Citaro E-CELL. "Electric drive is no longer a niche, it's a major player", Tuschen assured us. "By 2030, seventy percent of all newly-registered urban buses will have emission-free drive systems."

The Citaro E-CELL will come in a solo and articulated version. These will feature electrically driven axles with engines that are positioned close to the wheel hubs. These axles have proven themselves in the field and give more freedom for different passenger compartment layouts that accelerate passenger flow. Power is supplied by lithium-ion batteries. Mercedes-Benz will still offer different sizes of battery packages, giving scope for alternative configurations. In terms of the charging technology, the trend is moving towards trolley arms or pantographs on the bus's roof. Although this technology does increase weight, it simplifies the infrastructure and allows more flexible use of the buses. With the addition of plug-in solutions, the Citaro E-CELL can head into traffic with a full charge on board.

Another focus of the development effort is to offer a fuel cell variant as part of the Citaro E-mobility Platform. The Citaro F-CELL is an E-CELL with additional technology. It is sophisticated and very efficient – An articulated bus is already able to travel 100 kilometers on just 8 kilograms of hydrogen. There is no need for discussions about range and charging stations when dealing with the Citaro F-CELL. Nonetheless, according to Tuschen, suitable infrastructure must be provided and "the cost of fuel cell stacks really needs to come down". This is something that will only happen through the widespread use in passenger cars.

 


Re: Autobuze electrice TibiV

WT_fan06 wrote:
In terms of the charging technology, the trend is moving towards trolley arms or pantographs on the bus's roof.

Mda...
Parca troleele clasice sunt mai sigure si mai ecologice - sa nu uitam ca bateriile/acumulatoarele vor fi foarte scumpe, consumatoare de resurse limitate (litiu in cazul asta, dar aceeasi problema este pe toate variantele de baterii "high-density power"), care sunt greu de produs (fabricarea lor consuma energie cat va consuma vehiculul respectiv in primii 2-3 ani de folosinta) si greu de reciclat...

Prefer troleul clasic....
Dar, deh, eu sunt conservator in gandirea "eco"...

 


Re: Autobuze electrice WT_fan06

Asta una, apoi nu înțeleg de ce trebuie ca pantograful să fie pe autobuz și nu pe brațul care efectuează reîncărcarea. Cât e pe traseu, autobuzul cară troleul ăla absolut degeaba, ca pe un sac de balast. Asta înseamnă consum mai mare, performanțe reduse, lucru important când vine vorba de tehnologie nouă și oarecum ineficientă (deocamdată).
Acum, eu sunt convins că inginerii de la Mercedes sunt de prima mână, sigur au ei vreo explicație, sau poate alți colegi de pe forum? ;)

 


Re: Autobuze electrice Robert24

Sunt doua variante a sistemelor de incarcare rapida: cu pantograf pe autobuz sau cu pantograf inversat pe consola.
Prima e mai ieftina la o flota scazuta, a doua e mai ieftina la o flota ridicata. Siemens in colaborare cu Solaris are ambele variante in oferta!

 


Re: Autobuze electrice punmeister

Deci pentru 150 de autobuze electrice pe care Firea le viseaza pe toti peretii, se preteaza varianta de Quick Charge cu pantograf inversat pe consola, nu?

 


Re: Autobuze electrice Robert24

Se preteaza pentru amplasarea la capete de linii unde vei avea un autobuz electric la 10 min, iar pe traseu vor fi suficient de multe astfel de autobuze.
Daca ai un traseu cu durata cursei de 30 min si ai 3 autobuze turate, este mai ieftin sa ai pantograf pe fiecare autobuz.
Mi-a explicat mai in detaliu un inginer de la Solaris anul trecut la Innotrans.

 


Re: Autobuze electrice WT_fan06

Ok, deci chiar nu pricep rationamentul. Sa spunem ca avem linia X cu 3 autobuze turate si interval de 30 de minute. De ce ar fi mai pretabil sa ai 3 pantografe care sa iti ingreuneze 3 autobuze decat sa ai (in conditii exceptionale) 2 pantografe atasate la fiecare capat al liniei? Ceva nu suna bine. Sigur exista o explicatie. Robert24, poti sa ne-o spui?  :idea:

 


Re: Autobuze electrice bercenicity

Si ce autobuze electrice testeaza Praga; s-au gandit sa elimine timpul de stationare la reincarcare, prelungind statia de incarcare prin fire - ideea ar fi ca autobuzele ar circula marea majoritate a timpului de pe baterii.

http://www.metro-report.com/news/news-b...cture.html

https://scontent.fmel1-1.fna.fbcdn.net/...e=5A39BC89
https://scontent.fmel1-1.fna.fbcdn.net/...e=5A7BA3A5
https://static1.squarespace.com/static/...rmat=1000w
https://static1.squarespace.com/static/...rmat=1000w


Zic ca si Bucurestiul are ditai infrastructura de incarcare, asa ca sa vina autobuzele electrice (aka troleibuze cu baterii)

 


Re: Autobuze electrice bercenicity

Cum vede DPP tipurile de vehicule electrice intre troleibuz pur si autobuz electric.

Troleibuz pur - 100% conectat la retea
Troleibuz partial - 70%-90% conectat la retea
Elctrobuz dinamic - 30%-70% conectat la retea
Electrobuz static - conectat la retea doar la capete/statii, rulaj 100% pe baterie

Daca Bucurestiul vrea autobuze electrice cred ca ar trebui sa se indrepte spre variantele din mijloc.
dpp-tb.png (158.28 KB; downloaded 6151 times)

 


Re: Autobuze electrice drbm

Alstom propune o noua solutie de mobilitate: autobuzul electric Aptis

http://clubferoviar.ro/alstom-propune-o...ric-aptis/
24 octombrie 2017

Autobuzul Aptis, inspirat din design-ul unui tramvai, il caracterizeaza ca fiind o solutie unica pentru mobilitate. Autobuzul Aptis este 100% electric, bateriile si sistemele sale de alimentare fiind situate pe acoperis, ceea ce faciliteaza, in mod cert, activitatea de mentenanta. Rotile sunt situate la ambele capete, dar fara console ca la autobuzele obisnuite, astfel incat Aptis asigura pasagerilor mai mult confort prin podeaua joasa prezenta pe o suprafata de 20 m2. Vehiculul are o autonomie de pana la 200 kilometri, iar durata de viata a unei baterii este de sapte ani.

Calitatea si confortul sunt intregite de design-ul inovator, inspirat de tramvaie, astfel ca Aptis este construit cu doua sau trei usi duble, la fel ca un tramvai, in ideea de a facilita pasagerilor urcarea si coborarea din vehicul si, in mod special, pentru a facilita accesul persoanelor cu mobilitate redusa si a celor ce utilizeaza carucioare.

Dezvoltat de catre Alstom si NTL (companie in care Alstom detine o participatie de 51%), Aptis a primit, in luna octombrie, premiul pentru Inovatie in cadrul expozitiei Busworld, ce se desfasoara la Kortrijk, Belgia.

Aptis a fost proiectat pentru a oferi oraselor o solutie de transport care beneficiaza de avantajele unui tramvai, pastrand in acelasi timp infrastructura existenta. In egala masura, Aptis a fost dezvoltat pentru a optimiza costul total de operare pe intreaga durata de viata.  

Solutia Aptis este, fara echivoc, una optima pentru majoritatea oraselor din Romania, daca ne gandim la costurile de operare, la avantajele pentru protejarea mediului si a calitatii vietii in zonele urbane. Consumul de carburanti fosili este mult mai costisitor decat cel electric.  Produse cu evidente avantaje pentru mediu si pasageri, ignorate inca de multe din municipalitatile din Romania, autobuzele electrice castiga tot mai mult teren in orasele „inteligente” ce tind spre reducerea emisiilor poluante.

Prezent la expozitia din Belgia, unde a avut loc si lansarea oficiala a autobuzului electric Aptis, Gabriel Stanciu, director general al Alstom pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova, a punctat faptul ca „majoritatea capitalelor europene vor interzice in urmatorii ani vehiculele pe carburanti fosili, iar viitorul apartine vehiculelor cu zero emisii, cele electrice”.

Gabriel Stanciu este de parere ca municipalitatile din Romania pot utiliza fondurile europene nerambursabile pentru a achizitiona aceste tipuri de vehicule performante.

Deocamdata, in Romania, Cluj-Napoca este singurul oras care pare sa schimbe aceasta mentalitate si a achizitionat, in acest sens, cateva troleibuze electrice, anuntand si intentia de a achizitiona 30 de autobuze electrice.

La inceputul acestui an si Primaria Municipiului Bucuresti a anuntat ca intentioneaza sa aloce peste 300 de milioane de euro, in urmatorii patru ani, pentru achizitionarea a 600 de autobuze, troleibuze si tramvaie noi.

 


Re: Autobuze electrice Robert

Intenția de a achiziționa autobuze electrice la Cluj a fost deja concretizată într-o comandă fermă de 11 autobuze scurte full electrice de la Solaris și alte 19 urmând să aștepte fonduri europene pentru a fi achiziționate.

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Autobuze electrice sss

Interesanta la Aptis este si solutia directiei integrale, un mare avantaj in lupta cu bizonul roman parcat te miri unde!
C6e03O4WAAE1mcP.jpg (235.73 KB; downloaded 4950 times)

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze, autocare, microbuze  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use