Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTroleibuze

 

Topic: Aspecte generale privind troleibuzele

137 posts, 63681 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Aspecte generale privind troleibuzele Chev Celios

Si pe Mosilor inainte de reparati soferi "rupeau reteaua in doua" cu Ikarusurile.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte generale privind troleibuzele Dr2005

Ikarusurile şi Irisbusurile sunt limitate electronic la 55 km/h. Până acum câţiva ani, erau destul de mulţi care atngeau limita aceasta (inclusiv pe Kogălniceanu, unde acum abia mai vezi vehicul să meargă cu 30 km/h, d'apoi cu 50). Dar de atunci reţelele s-au deteriorat şi timpii de mers s-au lungit ca elasticul de la chiloţii celor care fac graficele, aşa că nu prea mai e nevoie de grabă.

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele Aron

bercenicity wrote:
Despre viteza
http://trolleymotion.at/en/ndetails.php?n_ID=908

Ce am prins si eu pe la noi: cu un DAC 217E in Mamaia pe 41 cu catenara romaneasca si asfalt asa si asa, vitezometrul indica 60+ km/h.. limita de viteza era 50km/h  :lol:

Mai este si povestea cu testele de viteza ale Ikarusului 415T pe Iuliu Maniu spre autostrada cu limitatorul dezactivat, dar nu mai gasesc unde era...

In SUA,tramvaiele "interurbane" cu trolee au atins si viteze de aproximativ 178km/h in teste.


Nu este cumva defapt ikarusul 411(#400 a fost indicativul dat la Szeged dupa ce a fost reprata in urma unor probleme), care a fost in Bucuresti in teste pe linia 61 si 76.....find unic din aceasta serie.....??

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele nokia2110

Mi-ar place să apăs prea tare pedala de acceleraţie a unui troleibuz fără limitator de viteză ca să-i pice faţa unui posesor de maşină dă fiţe!  :twisted:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte generale privind troleibuzele Dr2005

Troleul nu e maşină de curse, iar şoferul e supus aceluiaşi Cod Rutier. Când ai călători, e inconţtienţă să te iei la întrecere cu restul traficului. Apropo de maşini de fiţe, cu troleul poţi să ,,faci" la demaraj pe oricine (bine, poate un Ferrari nu), motorul electric având cuplu mult mai mare decât cel termic.

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele bercenicity

dj_exemplar wrote:
bercenicity wrote:
Despre viteza
http://trolleymotion.at/en/ndetails.php?n_ID=908

Ce am prins si eu pe la noi: cu un DAC 217E in Mamaia pe 41 cu catenara romaneasca si asfalt asa si asa, vitezometrul indica 60+ km/h.. limita de viteza era 50km/h  :lol:

Mai este si povestea cu testele de viteza ale Ikarusului 415T pe Iuliu Maniu spre autostrada cu limitatorul dezactivat, dar nu mai gasesc unde era...

In SUA,tramvaiele "interurbane" cu trolee au atins si viteze de aproximativ 178km/h in teste.


Nu este cumva defapt ikarusul 411(#400 a fost indicativul dat la Szeged dupa ce a fost reprata in urma unor probleme), care a fost in Bucuresti in teste pe linia 61 si 76.....find unic din aceasta serie.....??

Nu, era vorba de teste (de omologare?) ale modelului 415T, carand dupa el un carut cu vitezometru (tin minte ca intrebam cum au masurat viteza daca limitatorul este dezactivat, vitezometrul de la bord fiind prin urmare dezactivat si el), cu escorta Politiei; pe unul din vechile forumuri a fost povestea asta, dar probabil s-a pierdut postul...

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele nokia2110

Dr2005 wrote:
Troleul nu e maşină de curse, iar şoferul e supus aceluiaşi Cod Rutier. Când ai călători, e inconţtienţă să te iei la întrecere cu restul traficului. Apropo de maşini de fiţe, cu troleul poţi să ,,faci" la demaraj pe oricine (bine, poate un Ferrari nu), motorul electric având cuplu mult mai mare decât cel termic.


Dacă aş "călca" la maxim pedala de acceleraţie a unui troleibuz, aş face-o când nu aş avea călători în el.

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele nokia2110

În Dicţionarul enciclopedic al limbii române din 1959 apare la "troleibuz" un desen cu un troleibuz nearticulat pe 3 axe. Dacă ştie cineva imaginea poate idendtifica troleibuzul?

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele Dominatrix

Scaneaza fotografia si pune-o aici. Altfel sunt slabe sanse sa stie cineva despre ce este vorba.

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele Costin

Legat de viteza troleibuzelor, acum 3 ani am mers cu un troleibuz in Sibiu pe o distanta de aprox. 800m cu 70km/h (vitezometrul functiona bine). Drumul era drept, reteau noua si destul de bine intinsa, evident. Ar fi putut merge mai mult, dar urma o curba cu macaz. Troleibuzul era un FBW/Volvo (cel din avatar) 8-)

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele nokia2110

nokia2110 wrote:
În Dicţionarul enciclopedic al limbii române din 1959 apare la "troleibuz" un desen cu un troleibuz nearticulat pe 3 axe. Dacă ştie cineva imaginea poate identifica troleibuzul?


Uite şi troleibuzul
Troleibuz (din Dictionarul din 1959).jpg (107.06 KB; downloaded 6206 times)

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele alex230ro

http://www.utas.edu.au/library/companio ... %20bus.htm

te intereseaza fix modelul ala din poza??

edit:personal pentru perioada aia as merge pe

http://www.dpo.cz/english/img/cars/26_v.jpg  :mrgreen:

siteul de mai sus e util si celor de la RATB,din cate inteleg cam tot ce e prin poze se afla intr-o colectie.. la noi se prefera sa ajunga la fiare vechi :twisted:

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele Dominatrix

alex230ro wrote:
http://www.dpo.cz/english/img/cars/26_v.jpg  :mrgreen:
Troleibuzul istoric model Tatra 400 al regiei de transport din Ostrava (Republica Ceha).
alex230ro wrote:
siteul de mai sus e util si celor de la RATB,din cate inteleg cam tot ce e prin poze se afla intr-o colectie.. la noi se prefera sa ajunga la fiare vechi :twisted:
Cea mai mare colectie de acest gen din Cehia este cea a muzeului tehnic din Brno, care detine in total in jur de 100 de vehicule in colectie, majoritatea tramvaie.

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele nokia2110

În nr. 8 al revistei "Tehnica şi viaţa" (aug. 1943), la paginile 10-13 se găseşte articolul "Firobusul" semnat de Ing. Dr. Cornel Mikloşi. Pe coperta revistei apare de asemenea un troleibuz (probabil "M.A.N.") suprapus peste Blocul "Sun" din Bucureşti (aflat pe Axa Nord-Sud, mai exact Bd. Nicolae Bălcesu); e interesant că primele troleibuze au trecut pe acolo deabea prin mai 1958, deci la 12 ani şi 4 luni după apariţia revistei.
P.S. Revista face parte din colecţia personală.
P.S. 2 Într-un nr. al ziarului "Gazeta Capitalei" (de prin 1936-1938, maxim 1939) se face referire la troleibuze. Apare chiar şi o poză cu un articulat italian (se spunea că are 3 uşi, a 3-a fiind folosită la orele de vârf).
coperta 1.rar
coperta 1.rar (142.44 KB; downloaded 274 times)
pg 10 Firobusul.rar
pg 10 Firobusul.rar (418.89 KB; downloaded 315 times)
pg 11r Firobusul.rar
pg 11r Firobusul.rar (466.72 KB; downloaded 244 times)
pg 12 Firobusul.rar
pg 12 Firobusul.rar (428.7 KB; downloaded 288 times)
pg 13 Firobusul.rar
pg 13 Firobusul.rar (437.49 KB; downloaded 300 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use