Aspecte generale privind troleibuzele

Discuţii şi noutăţi în domeniul troleibuzelor

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde Chev Celios » Mar, 13 Dec 2011, 19:38

Si pe Mosilor inainte de reparati soferi "rupeau reteaua in doua" cu Ikarusurile.
Avatar utilizator
Chev Celios
Membru Bronze
 
Mesaje: 1585
Membru din: Sâm, 16 Ian 2010, 19:47
Localitate: Estul capitalei

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde Dr2005 » Mar, 13 Dec 2011, 20:31

Ikarusurile şi Irisbusurile sunt limitate electronic la 55 km/h. Până acum câţiva ani, erau destul de mulţi care atngeau limita aceasta (inclusiv pe Kogălniceanu, unde acum abia mai vezi vehicul să meargă cu 30 km/h, d'apoi cu 50). Dar de atunci reţelele s-au deteriorat şi timpii de mers s-au lungit ca elasticul de la chiloţii celor care fac graficele, aşa că nu prea mai e nevoie de grabă.
Dr2005
 

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde Aron » Mar, 13 Dec 2011, 21:32

bercenicity scrie:Despre viteza
http://trolleymotion.at/en/ndetails.php?n_ID=908

Ce am prins si eu pe la noi: cu un DAC 217E in Mamaia pe 41 cu catenara romaneasca si asfalt asa si asa, vitezometrul indica 60+ km/h.. limita de viteza era 50km/h :lol:

Mai este si povestea cu testele de viteza ale Ikarusului 415T pe Iuliu Maniu spre autostrada cu limitatorul dezactivat, dar nu mai gasesc unde era...

In SUA,tramvaiele "interurbane" cu trolee au atins si viteze de aproximativ 178km/h in teste.


Nu este cumva defapt ikarusul 411(#400 a fost indicativul dat la Szeged dupa ce a fost reprata in urma unor probleme), care a fost in Bucuresti in teste pe linia 61 si 76.....find unic din aceasta serie.....??
:477: :CR: :CR: :CR:
Avatar utilizator
Aron
Membru Silver
 
Mesaje: 928
Membru din: Mar, 05 Apr 2011, 21:12
Localitate: Bucuresti, Sector 6, Prelungirea Ghencea

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde nokia2110 » Mie, 14 Dec 2011, 02:07

Mi-ar place să apăs prea tare pedala de acceleraţie a unui troleibuz fără limitator de viteză ca să-i pice faţa unui posesor de maşină dă fiţe! :twisted:
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 814
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde Dr2005 » Mie, 14 Dec 2011, 05:29

Troleul nu e maşină de curse, iar şoferul e supus aceluiaşi Cod Rutier. Când ai călători, e inconţtienţă să te iei la întrecere cu restul traficului. Apropo de maşini de fiţe, cu troleul poţi să ,,faci" la demaraj pe oricine (bine, poate un Ferrari nu), motorul electric având cuplu mult mai mare decât cel termic.
Dr2005
 

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde bercenicity » Mie, 14 Dec 2011, 11:19

dj_exemplar scrie:
bercenicity scrie:Despre viteza
http://trolleymotion.at/en/ndetails.php?n_ID=908

Ce am prins si eu pe la noi: cu un DAC 217E in Mamaia pe 41 cu catenara romaneasca si asfalt asa si asa, vitezometrul indica 60+ km/h.. limita de viteza era 50km/h :lol:

Mai este si povestea cu testele de viteza ale Ikarusului 415T pe Iuliu Maniu spre autostrada cu limitatorul dezactivat, dar nu mai gasesc unde era...

In SUA,tramvaiele "interurbane" cu trolee au atins si viteze de aproximativ 178km/h in teste.


Nu este cumva defapt ikarusul 411(#400 a fost indicativul dat la Szeged dupa ce a fost reprata in urma unor probleme), care a fost in Bucuresti in teste pe linia 61 si 76.....find unic din aceasta serie.....??

Nu, era vorba de teste (de omologare?) ale modelului 415T, carand dupa el un carut cu vitezometru (tin minte ca intrebam cum au masurat viteza daca limitatorul este dezactivat, vitezometrul de la bord fiind prin urmare dezactivat si el), cu escorta Politiei; pe unul din vechile forumuri a fost povestea asta, dar probabil s-a pierdut postul...
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1511
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde nokia2110 » Mie, 14 Dec 2011, 11:29

Dr2005 scrie:Troleul nu e maşină de curse, iar şoferul e supus aceluiaşi Cod Rutier. Când ai călători, e inconţtienţă să te iei la întrecere cu restul traficului. Apropo de maşini de fiţe, cu troleul poţi să ,,faci" la demaraj pe oricine (bine, poate un Ferrari nu), motorul electric având cuplu mult mai mare decât cel termic.


Dacă aş "călca" la maxim pedala de acceleraţie a unui troleibuz, aş face-o când nu aş avea călători în el.
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 814
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde nokia2110 » Joi, 15 Dec 2011, 03:21

În Dicţionarul enciclopedic al limbii române din 1959 apare la "troleibuz" un desen cu un troleibuz nearticulat pe 3 axe. Dacă ştie cineva imaginea poate idendtifica troleibuzul?
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 814
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde Dominatrix » Joi, 15 Dec 2011, 06:15

Scaneaza fotografia si pune-o aici. Altfel sunt slabe sanse sa stie cineva despre ce este vorba.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde Costin » Dum, 18 Dec 2011, 12:49

Legat de viteza troleibuzelor, acum 3 ani am mers cu un troleibuz in Sibiu pe o distanta de aprox. 800m cu 70km/h (vitezometrul functiona bine). Drumul era drept, reteau noua si destul de bine intinsa, evident. Ar fi putut merge mai mult, dar urma o curba cu macaz. Troleibuzul era un FBW/Volvo (cel din avatar) 8-)
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8365
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde nokia2110 » Dum, 25 Dec 2011, 21:27

nokia2110 scrie:În Dicţionarul enciclopedic al limbii române din 1959 apare la "troleibuz" un desen cu un troleibuz nearticulat pe 3 axe. Dacă ştie cineva imaginea poate identifica troleibuzul?


Uite şi troleibuzul
Fişiere ataşate
Troleibuz (din Dictionarul din 1959).jpg
Troleibuz (din Dictionarul din 1959).jpg (107.06 KiB) Vizualizat de 2935 ori
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 814
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde alex230ro » Dum, 25 Dec 2011, 21:50

http://www.utas.edu.au/library/companio ... %20bus.htm

te intereseaza fix modelul ala din poza??

edit:personal pentru perioada aia as merge pe

http://www.dpo.cz/english/img/cars/26_v.jpg :mrgreen:

siteul de mai sus e util si celor de la RATB,din cate inteleg cam tot ce e prin poze se afla intr-o colectie.. la noi se prefera sa ajunga la fiare vechi :twisted:
alex230ro
Membru Bronze
 
Mesaje: 316
Membru din: Joi, 19 Aug 2010, 07:44

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde Dominatrix » Lun, 26 Dec 2011, 01:22

alex230ro scrie:http://www.dpo.cz/english/img/cars/26_v.jpg :mrgreen:
Troleibuzul istoric model Tatra 400 al regiei de transport din Ostrava (Republica Ceha).
alex230ro scrie:siteul de mai sus e util si celor de la RATB,din cate inteleg cam tot ce e prin poze se afla intr-o colectie.. la noi se prefera sa ajunga la fiare vechi :twisted:
Cea mai mare colectie de acest gen din Cehia este cea a muzeului tehnic din Brno, care detine in total in jur de 100 de vehicule in colectie, majoritatea tramvaie.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde nokia2110 » Lun, 26 Dec 2011, 02:47

În nr. 8 al revistei "Tehnica şi viaţa" (aug. 1943), la paginile 10-13 se găseşte articolul "Firobusul" semnat de Ing. Dr. Cornel Mikloşi. Pe coperta revistei apare de asemenea un troleibuz (probabil "M.A.N.") suprapus peste Blocul "Sun" din Bucureşti (aflat pe Axa Nord-Sud, mai exact Bd. Nicolae Bălcesu); e interesant că primele troleibuze au trecut pe acolo deabea prin mai 1958, deci la 12 ani şi 4 luni după apariţia revistei.
P.S. Revista face parte din colecţia personală.
P.S. 2 Într-un nr. al ziarului "Gazeta Capitalei" (de prin 1936-1938, maxim 1939) se face referire la troleibuze. Apare chiar şi o poză cu un articulat italian (se spunea că are 3 uşi, a 3-a fiind folosită la orele de vârf).
Fişiere ataşate
coperta 1.rar
(142.44 KiB) Descărcat de 72 ori
pg 10 Firobusul.rar
(418.89 KiB) Descărcat de 79 ori
pg 11r Firobusul.rar
(466.72 KiB) Descărcat de 65 ori
pg 12 Firobusul.rar
(428.7 KiB) Descărcat de 77 ori
pg 13 Firobusul.rar
(437.49 KiB) Descărcat de 78 ori
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 814
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Troleibuze


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori