Aspecte generale privind troleibuzele

Discuţii şi noutăţi în domeniul troleibuzelor

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde subway guru » Joi, 20 Iul 2017, 20:31

Robert, shoppy, nu e absurd deloc, totul trebuie evaluat si comparat!
Din aceste evaluari si comparatii rezulta 'nisha optima' unde un mod de transport sau altul e mai eficient tehnic si economic...
Daca pui ceva nepotrivit la locul nepotrivit rezulta o 'buba groasa rau', care mai mult incurca decat descurca...
Priviti din unghiul asta si veti avea o imagine mai corecta si nedistorsionata
:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 10134
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde shoppy » Joi, 20 Iul 2017, 21:25

Nu am spus ca este absurd, evident ca autobuzul este mai ieftin.
Daca este sa facem o paralela este acelasi lucru cu mancat zilnic saorma fata de mancat zilnic sanatos, ca doar saorma este ieftina, buna, se face repede, se mananca repede, umfla burta, tine de foame, ce mai, solutia perfecta. Daca stam sa calculam pierderile punem frumos saorma 13ron pe zi vs mancat sanatos 18ron pe masa rezulta foarte simplu o economie de 5ron * 3mese * 30zile adica 450ron / luna. Cum calculul este la indemana oricui, stam sa ne gandim cum de nu mancam toti numai saorma, evident aia de nu mananca zilnic saorma considera ca pe termen lung castiga ceva. Cat anume?, nu ti se poate spune, nu se poate calcula, chiar daca mancatorul de saorma ajunge la spital si are niste costuri clare, alea nu sunt toate.
Lafel si la troleibuz vs autobuz, este foarte usor sa calculezi cat pierzi pe luna folosind troleibuzul dar nu o sa poti spune niciodata cu exactitate cat castigi cu sanatatea comunitatii, decizia nu este una contabila sau inginereasca, este o decizie a comunitatii(sau mai bine spus, in cazul nostru, a lipsei comunitatii).
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8041
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde Florinds » Vin, 21 Iul 2017, 07:59

@Guru, ai mers vreodata cu troleibuzul pe Baba Novac? Liniile permit depasiri pe a doua banda si se prind foarte rapid viteze mari. Crede-ma ca autobuzele nu se tin de ele. Ar fi chiar o placere sa mergi cu ele daca nu ar fi murdare, daca ar avea AC etc.
Nu te deranjeaza sunetul motorului Diesel din autobuz, petele de ulei s.a.m.d.? Cred ca esti de acord ca mai trebuie sa treaca zeci de ani pana cand autobuzele electrice vor fi o alternativa reala. Sunt curios cate ștecăre are o statie de incarcare a autobuzelor electrice, a vazut cineva cate se pot incarca simultan maximum?
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2298
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde zapacitu » Vin, 21 Iul 2017, 09:15

@Florinds, are fix cate e conceputa sa aiba. Sec, dar asa e. Nu numarul de stechere e problema, ci amperajul / puterea. Mie imi daduse undeva la 5MW putere necesara per autobaza.

Uite ce calcul facusem eu mai deunazi:
La un calcul pe genunchi, un autobuz cu baterie de 400kWh (cam atat ar fi nevoie in Bucuresti pentru a evita incarcarea in miezul zilei) s-ar putea incarca la 220V/40A (standardul NEMA 14-50) in fix... 44 ore. Folosind date de la incarcatoarele auto Tesla proiectate sa mearga pe retele de 220.

Desigur, nu e o singura baterie, ci sunt multe legate in paralel ce pot fi incarcate separat. Asadar putem presupune ca pentru fiecare autobuz sunt cate 6 incarcatoare (44/6 = "doar" ~8 ore), deci fiecare autobuz la incarcare necesita 40 * 6 = 240 amperi la 220. Toata autobaza se incarca dintr-o bucata, deci 100 autobuze => 24.000 amperi la 220V.

Concluzie: pentru 100 de autobuze ai nevoie de doua posturi trafo per autobaza iar timpul de incarcare e de aproximativ 10 ore (punem la socoteala redundanta si timpul necesar pentru cuplat/decuplat si eventuale perioade de mentenanta).

Desigur, incarcatoare speciale, legate direct in trifazat, ar consuma ceva mai putini amperi, dar tot trebuie sa pui un post trafo in autobaza.
zapacitu
Membru Silver
 
Mesaje: 1394
Membru din: Lun, 27 Oct 2014, 11:43

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde Florinds » Vin, 21 Iul 2017, 09:45

Pai si daca dureaza opt ore incarcarea, nu conteaza si cate stecare ai? Presupun ca se va ajunge la aproximativ 200 autobuze electrice / autobaza, se pot incarca 200 autobuze deodata noaptea? Doar nu o sa le incarci ziua ca sa mearga noaptea... Nevoia de utilizare este ziua, cu cateva exceptii, care permit incarcarea ziua.
Scuze, iar am iesit din cadru, dar e dificil sa urmaresti deodata mai multe topicuri cu aceeasi discutie...
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2298
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde shoppy » Vin, 21 Iul 2017, 18:38

Bateriile nu sunt sudate de sasiu, se poate face un sistem cu baterii multiple si schimbare intre ele, asa ca un set de baterii sta la incarcat in timp ce celalalt este pe autobuz, si apoi se schimba intre ele.
Apropo de postul trafo, si ce daca?, sigur nu exista autobaza care sa nu aiba un LES de medie langa unul dintre garduri, tu sa vrei sa cumperi, Renel deabia asteapta sa te serveasca.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8041
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde Robert24 » Vin, 21 Iul 2017, 18:42

Un set de baterii (care apropos, nu tin mai mult de 3-4ani) costa o mare caruta de bani...
Stiati asta???? TCO-ul de care va spun tine cont si de asta.
Si cei de la Solaris au recunoscut anul trecut la Innotrans ca tot troleibuzul e mai rentabil. Cel putin acum la nivelul actual de tehnologizare a acumulatorilor.
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2018: 37.542 mile (60.418 km) în aer / 7.605 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8236
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde TibiV » Sâm, 22 Iul 2017, 14:03

Robert24 scrie:Si cei de la Solaris au recunoscut anul trecut la Innotrans ca tot troleibuzul e mai rentabil. Cel putin acum la nivelul actual de tehnologizare a acumulatorilor.

Multe dispute de pe forum "uita" acest mic amanunt, nivelul actual al tehnologiei....
Sa nu uitam ca in urna cu un secol traversarea in zbor a Canalului Manecii a fost o mare performanta, o adevarata "technological breakthrough"...

Asa si cu autobuzele electrice...
Robert24 scrie:Un set de baterii (care apropos, nu tin mai mult de 3-4ani) costa o mare caruta de bani...
Stiati asta???? TCO-ul de care va spun tine cont si de asta.

Parerea mea este ca la nivelul tehnologiei actuale, autobuzele electrice seamana foarte mult cu imprimantele inkjet...
Care au fost comparate cu "masina la care benzina costa mai mult decat masina"...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 8162
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde ByOnu » Sâm, 22 Iul 2017, 14:09

Hai totusi sa asteptam ca autobuzele electrice (pe baterii) sa devina ceva mai mainstream si abia apoi sa pariem pe ele. :geek:
VREAU PASAJ LA PIATA ROMANA! ACUM!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 3734
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde shoppy » Lun, 24 Iul 2017, 08:12

Nu-s de nasul Bucurestiului autobuzele electrice, tehnlogia este la inceput si nu o sa vina nici un producator serios sa ii terfeleasca Bucurestiul autobuzele si dupaia sa spuna lumea ca nu e tehnologia buna, sa lasam pe altii mai civilizati. Daca primarita vrea sa reduca poluarea atunci sa mai cumpere troleibuze, sau sa extinda reteaua de troleibuz, sau sa reabiliteze niste sine de tramvai cu viteza de circulatie jenibila(cum ar fi Mihalache), sau sa mai cumpere tramvaie, sau sa reactiveze autobuzele cu GPL, solutii exista, da mai usor sa fie specialista in explicat SF-uri si ca ce bine era daca era realitate si nu SF.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8041
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde subway guru » Mar, 25 Iul 2017, 23:24

La tramvaie ramane problema aia 'buboasa' de care nu vrea sa se mai ocupe nimeni...extirparea mizeriilor alea de asa-zise de sine 'otelul rosu'...
Daca pui material rulant nou pe asa kka inseamna...DNA
Operescu auzise de problema si s-a eschivat, cucoana inca nu a 'luat la cunostinta'...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 10134
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde shoppy » Joi, 18 Ian 2018, 17:09

Implementare solutie hribrid troleibuz-baterii


28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8041
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Aspecte generale privind troleibuzele

Mesajde TibiV » Joi, 18 Ian 2018, 22:24

De aratat, arata foarte bine...
Dar parca un pic prea galagios pentru un vehicul electric...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 8162
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Anterior

Înapoi la Troleibuze


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori