Bombardier

Discuţii şi noutăţi în domeniul tramvaielor

Bombardier

Mesajde macheta218 » Joi, 04 Oct 2012, 22:06

Varianta pentru Toronto.
Fişiere ataşate
street-View.jpg
street-View.jpg (100 KiB) Vizualizat de 4067 ori
TTC_LRV_WEB_TopCar_102811.jpg
TTC_LRV_WEB_TopCar_102811.jpg (26.06 KiB) Vizualizat de 4067 ori
TTC_LRV_WEB_TBottomCar_102811.jpg
TTC_LRV_WEB_TBottomCar_102811.jpg (24.58 KiB) Vizualizat de 4067 ori
Accessible-Doorway_SML.jpg
Accessible-Doorway_SML.jpg (11.19 KiB) Vizualizat de 4067 ori
Accessible-Module-1_SML.jpg
Accessible-Module-1_SML.jpg (12.54 KiB) Vizualizat de 4067 ori
Bicycle-Module_SML.jpg
Bicycle-Module_SML.jpg (13.08 KiB) Vizualizat de 4067 ori
Center-Module_SML.jpg
Center-Module_SML.jpg (10.92 KiB) Vizualizat de 4067 ori
Avatar utilizator
macheta218
Membru Gold
 
Mesaje: 1123
Membru din: Sâm, 03 Apr 2010, 07:57

Re: Bombardier

Mesajde Dominatrix » Lun, 08 Oct 2012, 07:29

Ala e doar "randare". Saptamana trecuta am plecat de acolo, cand tocmai a fost livrat primul vagon "in carne si oase". Va pune Stapana niste poze faine mai incolo...
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Bombardier

Mesajde Dominatrix » Lun, 08 Oct 2012, 08:34

Pe 25 septembrie a fost livrat la Toronto primul tramvai din seria de 204 comandate de municipalitate pentru inlocuirea parcului existent.

Desi Bombardier comercializeaza modelul tot sub denumirea generica de Flexity Outlook, vagonul are niste caracteristici unice in materie:

- redesign al boghiurilor cu folosirea de osii modificate (in loc de semi-osiile uzuale la tramvaiele 100% LF) pentru trecerea peste macaze cu o singura limba mobila, pe interiorul curbei (uzanta tipic nord-americana).
- motoare de tractiune modificate si toate boghiurile motoare datorita reliefului orasului (cu pante mari, de circa 8-9%)
- posibilitate de inscriere in curbe cu raza foarte mica (minim 11,3 m)
- ecartament 1495 mm (unic in lume)
- posibilitate de alimentare fie prin troleu, fie prin pantograf (parcul actual foloseste numai alimentarea prin troleu, dar reteaua de contact este in curs de modificare pentru a folosi in viitor sistemul "european" cu alimentare prin pantograf. In perioada de tranzitie vagoanele trebuie sa fie capabile sa functioneze "mixt", de aceea prototipul a fost livrat cu ambele moduri de alimentare).

Pozele de mai jos realizate de Harold McMann, Mike Filey si subsemnata:

In triaj, pe 25 septembrie:

4400_MikeFiley_20120925.jpg
4400_MikeFiley_20120925.jpg (97.44 KiB) Vizualizat de 4001 ori


10.jpg
10.jpg (86.33 KiB) Vizualizat de 4001 ori


dc_ttc_streetcar02.jpg
dc_ttc_streetcar02.jpg (148.07 KiB) Vizualizat de 4001 ori


O vedere mai clara cu troleul (se observa si pantograful):

dc_ttc_streetcar03.jpg
dc_ttc_streetcar03.jpg (135.91 KiB) Vizualizat de 4001 ori



A doua zi, mutat pe trailer pentru transportul la depou:

1.jpg
1.jpg (109.45 KiB) Vizualizat de 4001 ori


Step-by-step:
2.jpg
2.jpg (89.28 KiB) Vizualizat de 4001 ori
3.jpg
3.jpg (112.6 KiB) Vizualizat de 4001 ori
4.jpg
4.jpg (78.02 KiB) Vizualizat de 4001 ori
5.jpg
5.jpg (114.44 KiB) Vizualizat de 4001 ori


Troleu:
7.jpg
7.jpg (68.06 KiB) Vizualizat de 4001 ori
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Bombardier

Mesajde Dominatrix » Lun, 08 Oct 2012, 08:40

Si pantograf:
8.jpg
8.jpg (112.36 KiB) Vizualizat de 4001 ori


Cu "fustele" ridicate (se observa si motoarele de tractiune) - foto Vic Pahwa:
IMG_9740.jpg
IMG_9740.jpg (183.21 KiB) Vizualizat de 4001 ori


Sambata, 29 septembrie, transportul in depou in creierii diminetii. Dupa cum se observa, lucratorii se uitau ca la urs (multi venisera special sa vada minunea :lol: )

IMG_2293.jpg
IMG_2293.jpg (126.33 KiB) Vizualizat de 4001 ori
IMG_2295.jpg
IMG_2295.jpg (122.48 KiB) Vizualizat de 4001 ori


Descarcarea:
IMG_2301.jpg
IMG_2301.jpg (125.84 KiB) Vizualizat de 4001 ori
IMG_2313.jpg
IMG_2313.jpg (116.63 KiB) Vizualizat de 4001 ori


Diseara poze din interior.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Bombardier

Mesajde Dominatrix » Mar, 16 Oct 2012, 07:12

Continuam cu interiorul. Cu exceptia extremitatilor (modulele 1 si 5), spatiul este destul de bine organizat, imi aminteste de "Boambele" Flexity Outlook din Innsbruck sau Bruxelles:

10.jpg
10.jpg (112.68 KiB) Vizualizat de 3907 ori
11.jpg
11.jpg (115.92 KiB) Vizualizat de 3907 ori
19.jpg
19.jpg (73.04 KiB) Vizualizat de 3907 ori
25.jpg
25.jpg (66.31 KiB) Vizualizat de 3907 ori


Loc de sprijinit spatele :!:

1.jpg
1.jpg (118.06 KiB) Vizualizat de 3907 ori
Si mai de aproape:
17.jpg
17.jpg (40.9 KiB) Vizualizat de 3907 ori


Locurile pentru biciclete si carut cu rotile. Da, am scris bine, biciclete! Evident, ne asteptam ca si pe Siemens Imperio (sau chiar si Bucur LF) care vor circula pe linia 41 candva in viitor sa se dea voie cu biciclete. :twisted: :twisted: Se observa si sistemul intercom de comunicare cu vatmanul in caz de urgenta. Butonul albastru trebuie apasat pentru a atentiona vatmanul sa coboare rampa la sosirea in statie (cand este necesar).

16.jpg
16.jpg (54.51 KiB) Vizualizat de 3907 ori
Si mai de aproape:
5.jpg
5.jpg (116.73 KiB) Vizualizat de 3907 ori


Scaunele mai de aproape:

9.jpg
9.jpg (117.04 KiB) Vizualizat de 3907 ori
21.jpg
21.jpg (49.8 KiB) Vizualizat de 3907 ori
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Bombardier

Mesajde Dominatrix » Mar, 16 Oct 2012, 07:23

Articulatia:

34.jpg
34.jpg (63.78 KiB) Vizualizat de 3906 ori


Nu va sprijiniti de burduf:

13.jpg
13.jpg (35.67 KiB) Vizualizat de 3906 ori


Inscriptii, ciocan de spart geamul etc.

4.jpg
4.jpg (118.81 KiB) Vizualizat de 3906 ori
14.jpg
14.jpg (45.08 KiB) Vizualizat de 3906 ori
23.jpg
23.jpg (28.56 KiB) Vizualizat de 3906 ori
26.jpg
26.jpg (43.42 KiB) Vizualizat de 3906 ori


Camere de luat vederi:

12.jpg
12.jpg (50.79 KiB) Vizualizat de 3906 ori


Usi:

36.jpg
36.jpg (44.88 KiB) Vizualizat de 3906 ori


Mecanism usi:

20.jpg
20.jpg (39.31 KiB) Vizualizat de 3906 ori
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Bombardier

Mesajde Dominatrix » Mar, 16 Oct 2012, 08:01

Trecem la cabina:

Ecranul din stanga, date despre sistemul de diagnoza si control, ecranul din mijloc, imagini live de la camerele de luat vederi din vehicul, ecranul din dreapta, "maruntisuri" (sistemul GPS, sistemul de setare a liniei etc.)

7.jpg
7.jpg (91.22 KiB) Vizualizat de 3903 ori
27.jpg
27.jpg (73.53 KiB) Vizualizat de 3903 ori
28.jpg
28.jpg (79.63 KiB) Vizualizat de 3903 ori
30.jpg
30.jpg (73.36 KiB) Vizualizat de 3903 ori


Per ansamblu, la pretul echivalent de peste 2,8 milioane euro/bucata, designul clasic (3 trucuri semi-fixe, 5 articulatii, cu toate dezavantajele care decurg de aici: lipsa pivotare, uzura mare in curbe, forte laterale mari la inscrierea in curbe, in special la prima osie, tensiuni mari in articulatii etc. etc.) este mediocru, nu numai comparativ cu noutatile din materie de la alti producatori, dar si de la Bombardier insusi (vezi Melbourne). Ramane de vazut cum se va descurca la curbele din oras, cu raza de minim 11,3 m...
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Bombardier

Mesajde telvanni » Vin, 19 Oct 2012, 19:06

Ca simplu calator care nu se pricepe la date tehnice pot sa afirm ca-mi place ce am vazut. M-a dat pe spate suportul pentru spate. O idee simpla si foarte utila. De accesul cu bicicletele nu mai zic ca e un vis indepartat.
Avatar utilizator
telvanni
Membru Silver
 
Mesaje: 1377
Membru din: Mar, 05 Ian 2010, 12:01
Localitate: Bucuresti

Re: Bombardier

Mesajde ByOnu » Vin, 19 Oct 2012, 23:14

Dar avem si noi suport pentru spate... in Citelis.
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5331
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Bombardier

Mesajde punmeister » Dum, 10 Mar 2019, 14:42

Varianta pentru Göteborg:
171024exterior01-webb.jpg
171024exterior01-webb.jpg (335.08 KiB) Vizualizat de 843 ori

2awg9mkyam322irb.jpg
2awg9mkyam322irb.jpg (1.87 MiB) Vizualizat de 840 ori

171024exterior02-webb.jpg
171024exterior02-webb.jpg (295.55 KiB) Vizualizat de 843 ori

171024interior01-webb.jpg
171024interior01-webb.jpg (1.45 MiB) Vizualizat de 841 ori
171024interior02-webb.jpg
171024interior02-webb.jpg (1.78 MiB) Vizualizat de 841 ori

2tj3o1uy1djiw7yb.jpg
2tj3o1uy1djiw7yb.jpg (1.45 MiB) Vizualizat de 841 ori

Nu m-ar mira ca Bombardier sa participe cu un model similar cu cel din Göteborg la Bucuresti.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4469
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Bombardier

Mesajde cris_m » Dum, 10 Mar 2019, 21:00

Mai ales ca e turcoaz, nu? ;)
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 4656
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Bombardier

Mesajde Puss in Boots » Lun, 11 Mar 2019, 10:24

Macar asta arata a tramvai de secol 21. Poate sa-l faca si roz bombon.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3963
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Bombardier

Mesajde bercenicity » Lun, 11 Mar 2019, 11:05

punmeister scrie:Nu m-ar mira ca Bombardier sa participe cu un model similar cu cel din Göteborg la Bucuresti.


M-ar mira; 3.5 mil euro costa unul. Contract semnat în 2016 pt 40 vagoane, și abia acum intra în teste 2 vagoane cap de serie. Pana
la final de 2021 o sa fie livrate toate.

Noi vrem 100 în 3 ani și un pic la jumate de preț. Nu știu cine o sa se bage.
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1563
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Bombardier

Mesajde Puss in Boots » Mar, 12 Mar 2019, 05:23

Lasa ca stii si stim cu totii. Si in bunul stil romanesc o sa dureze 10 ani.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3963
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Următorul

Înapoi la Tramvaie


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori