Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTramvaie

 

Topic: PESA Bydgoszcz

8 posts, 6055 views
PESA Bydgoszcz Dominatrix

Cel mai vechi producator de vehicule feroviare din Polonia, a inceput in 2005 productia de tramvaie cu podea coborata. De mentionat ca toate tramvaiele lor au podea coborata pe toata lungimea (100%).
Pe scurt, modelele oferite sunt (nu mai pun aici link-urile, cine e interesat poate gasi destule informatii pe net):

Pesa120N: contract de 15 tramvaie pentru Varsovia semnat in 2006
               In 2009 s-au mai semnat contracte pentru 35 de tramvaie pentru Gdansk si 9 tramvaie pentru Miskolc (asta este deocmadata singura comanda pentru un oras din afara Poloniei).

Pesa120Na: contract de 186 tramvaie pentru Varsovia (supranumit contractul secolului), semnat anul trecut in valoare totala de aprox. 1,5 miliarde zloty
Pesa 121N: primul contract pentru tramvaie low-floor, semnat in 2005: 6 tramvaie cu ecartament ingust, de 1000 mm, pentru orasul Elblag
Pesa 122N: pentru orasele Lodz si Bydgoszcz, ecartament 1000 mm

Preturile mi se par rezonabile:
305 milione zloty pentru cele 35 de tramvaie pentru Gdansk si 1,5 miliarde zloty pentru contractul de 186 vagoane pentru Varsovia. Ambele au fost semnate anul trecut. Dupa calculul meu, asta inseamna cam 2 milioane de euro/tramvai, deci mult mai putin decat un tramvai similar de la companii "grele", ca Alstom, Bombardier sau Siemens.

Pozele cu Pesa 120N sunt luate de pe site-ul http://www.mmtrojmiasto.pl, cea cu Pesa121 de pe Wikipedia, iar cea cu macheta de Pesa 122N de pe site-ul  http://www.miastofabryk.pl

 


Re: PESA Bydgoszcz KingDesign

Si e si comfortabil.
Am calatorit cu Pesa. E silentios, ULF 100% si foarte rapid.
E o placere sa calatoresti cu ele.

 


Re: PESA Bydgoszcz Dominatrix

In noaptea de 29/30 septembrie 2011, a fost livrat primul tramvai Pesa 120Na Swing la Szeged.

Foto si video aici: http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/me ... l/2242644/

http://www.youtube.com/watch?v=F0CJOICoTjM




http://www.youtube.com/watch?v=v--6yBV6hEI


 


Re: PESA Bydgoszcz Dominatrix

Prezentarea modelului Pesa Swing, care ar putea fi livrat la Cluj. Vagoane cvasi-identice circula deja la Szeged.
http://www.youtube.com/watch?v=Qq6IYm2Md-I





In exploatare, la Varsovia:
http://www.youtube.com/watch?v=IBpYCxWONa8



 


Re: PESA Bydgoszcz punmeister

PESA Twist 2 pentru Częstochowa.
kam-1-POP2-1024x601.jpg (44.75 KB; downloaded 2967 times)

kam-7-POP2-1024x660.jpg (161.57 KB; downloaded 2957 times)

kam-6-POP2-1024x600.jpg (95.61 KB; downloaded 2958 times)


Acest model este 100% LF, cu o lungime de 32,2 de metri si latime de 2,4 metri, cu o capacitate de 221 de calatori (din care 58 pe scaune) la o incarcare de 5 calatori/m2.
Ca dotari vine cu AC in salon, Wi-Fi, prize USB, si cu un automat de bilete, cum e tipic pentru toti operatorii Polonezi.
Tehnic vorbind tramvaiul este echipat cu 4 motoare asincron de 105kW fiecare, montate pe boghiurile pivotante de la capete.

MPK Częstochowa a comandat in luna august 2017 10 astfel de unitati la pretul de 2 milioane de euro bucata brut, acestea urmeaza sa fie livrate in 2020.

 


TEAPA CU TRAMVAIE LA PRIMARIA IASI SI CRAIOVA! Dorian83

Buna ziua,
As vrea sa va semnalez urmatoarele probleme, poate puteti face ceva in sensul asta. sunt un pare pasionat de trenuri si tramvaie, dar contractele astea mi se par foarte dubioase.

Oare astia ne cred prosti? Uitati-va si voi cu cine au semnat un contract pe tramvaie anul asta, cu PESA, o companie poloneza dubioasa cu tot felul de probleme semnalate chiar la ei in tara, dar despre care pe la noi nu se aude nimic. Mass-media nu zice nimic, ONG-urile nu zic nimic. Pe scurt primaria Iasi a semnat un contract cu astia de la PESA pentru 16 tramvaie, s-a dus Chirica si in Polonia sa le vada, si ne zice ca primul tramvai o sa fie livrat in septembrie - https://pulsuliesean.ro/cum-arata-primul ... loaded=1 Ce uita sa ne zica domnul Chirica si doamna Olguta este ca chiar tocmai cei de-ai lor, polonezii care se ocupa cu trenurile si tramvaiele din Varsovia s-a retras din contractul cu PESA  pentru tot felul de probleme, inclusiv livrari cu mari intarzieri si incalcari ale contractului. Primele trenuri urmau să apară la ei pe șine în luna iulie a acestui an in Varsovia, dar testele abia încep acum. Cum o sa ajunga la Iasi in septembrie primul tramvai in acest caz?! Transportatorul polonez a taxat producătorul cu penalități contractuale și a vorbit și despre semnarea unei anexe pentru a modifica datele de livrare. PESA a recunoscut că operatorul de transport are opțiunea de a rezilia contractul. Cine are chef sa citeasca cu google translate ce a aparut in presa poloneza despre acest eveniment, aveti aici articolul https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 049.html
PESA a mai incheiat recent un contract cu primaria Craiova https://www.economica.net/polonezii-de-l ... 387.html pentru 17 tramvaie noi, si au mai livrat acum cativa ani 4 tramvaie la Cluj dintr-o comanda initiala de 12, restul de 8 nu au mai fost livrate niciodata sau poate contractul reziliat,  https://mobilitate.eu/tramvaiul-cluj-nap ... hizitii/
PESA a avut mai multe probleme grave în ultimele luni. Din cauza întârzierilor, contractul a fost reziliat de către căile ferate germane, care au comandat 500 de locomotive de la producătorul polonez. Probleme cu executarea comenzilor au afectat starea financiară a PESA, care a trebuit să plătească mai mult pentru componente din cauza blocajelor de plată. Din cauza problemelor anterioare, au existat întârzieri în livrarea componentelor, care la rândul lor au dus la o întârziere a întregului proces de producție. La fel toate aceste informatii apar in presa poloneza, insa la noi nimic. Nimeni nu a verificat si investigat nimic!
https://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/ ... cts=true
tot ce a aparut la noi este ca compania a fost cumparata de statul polonez ca sa o salveze de la faliment https://www.zf.ro/auto/pesa-producator-p ... 17371277
Mie mi se pare mega dubios si nimeni nu zice nimic, nici presa, nici ONG-uri. Sa inchei contracte cu o astfel de firma cu atata probleme financiare, contractuale si in pragul falimentului mi se pare ceva tipic romanesc! ☹

 


Re: PESA Bydgoszcz Costin

@Dorian83 , nu este nevoie sa postezi acelasi mesaj in doua topicuri noi.

Avem subiecte dedicate achizitiilor de tramvaie atat in Craiova cat si in Iasi. Insa mesajul tau fiind legat de producator in general, si nu de achizitia in sine, se regaseste mai bine in acest subiect.

Daca doresti sa dezvolti despre procesul de achizitie in sine, pentru un anume oras, te asteptam in subiectul dedicat.

 


Re: PESA Bydgoszcz PTMZ

Noi... cine? Și ce să facem? Au fost două proceduri de achiziție publică, organizate conform legii prin licitație, care au fost câștigate de polonezi. La Iași nu au existat alți competitori, iar la Craiova PESA câștigat prin contestații, deoarece s-a constatat că celelalte oferte erau inacceptabile/neconforme, așadar PESA a câștigat ulterior prin faptul că au avut o ofertă conformă. Ce este de semnalat? Nu există dovezi că s-ar fi comis vreo ilegalitate, iar noi putem doar să discutăm aici, nu să facem ceva concret. Comisiile de evaluare au decis faptul că PESA a avut oferte conforme, deci totul s-a desfășurat în ordine, cel puțin în viziunea lor.

La Iași tramvaiele nu ajung nicidecum în septembrie, sosirea primelor 3 tramvaie a fost anunțată pentru săptămâna viitoare, pe 7 august. Deci PESA a depus tot efortul pentru a efectua livrările la termen, fapt care se și întâmplă. Bonus, se precizează că se vor livra 3 tramvaie simultan, ceea ce e remarcabil, ținând cont că de obicei sunt livrate unul câte unul.

La Cluj a fost vorba de un acord-cadru, prin intermediul căruia trebuiau achiziționate minim 1 tramvai, maxim 12, deci nu era obligatoriu să le ia pe toate. Au fost achiziționate doar 4. Pentru restul, inițial primăria a motivat că nu mai avea bani, iar ulterior a făcut Astra scandal peste tot, inclusiv la DNA, cum că s-ar fi trecut cu vederea anumite prevederi ale caietului de sarcini și că PESA ar fi câștigat ilegal. Nu am văzut nicăieri o concluzie în acest sens, deci nu știu cât adevăr există în această plângere, cert este că termenul contractual a expirat, iar celelalte 8 tramvaie nu au mai fi putut achiziționate de la PESA.

Nu știu ce probleme are PESA în prezent prin alte părți, aici cred că ne poate ajuta cineva mai informat (cu DB am citit că a fost problema de ordin birocratic, la omologare). Dar după naționalizarea din 2018 pare să se mai fi redresat, iar pe partea de tramvaie pare să se descurce bine, după cum am spus legat de Iași.

Dacă vorbim de întârzieri, legat de Astra sau de turci nu zici nimic? Dacă discutăm strict de tramvaie, Bozankaya a livrat primul tramvai la Timișoara la 23 de luni de la semnarea contractului, deci 5 luni întârziere. Din care 3 luni le-a fost închisă fabrica din motive pandemice și au fost trecute cu vederea, deci 2 luni. Scuza lor, totuși, ar putea fi anvergura proiectului, datorată bateriilor cu autonomia de peste 60 de kilometri, cerute de Robu. La Iași termenul contractual pentru primul tramvai Bozankaya e de 18 luni, dar sunt 2 luni de când trebuia să ajungă primul tramvai. Luna viitoare ar trebui să apară primele garnituri, dar nu există un termen concret.

Iar Astra știm cu toții ce întârzieri are. În cazul Imperio, tramvaiele pentru Cluj și Oradea trebuiau să sosească din octombrie-noiembrie 2019, iar la Arad din februarie 2020. Cu toate acestea, primul tramvai a ajuns la Arad în decembrie 2019, cu 2 luni mai devreme, iar Cluj și Oradea au primit tramvaiele abia din aprilie-mai 2020, deci 6 luni peste termen. Practic, Astra a prioritizat Aradul în fața orașelor celorlalte, și a provocat întârzieri acestora din urmă. Atitudinea aceasta nu este deloc cea a unei companii serioase și respectabile, de la care să ai pretenții. Chiar și așa, deși a livrat primul tramvai la Arad, au trecut 2 ani și 2 luni de la semnarea contractului, și au livrat în total doar 4 tramvaie din 10, ceea ce e un ritm îngrozitor de slab pentru un contract.

Istoria pare să se repete și cu modelul Autentic: luna trecută a ieșit din fabrică primul tramvai pentru Galați, însă nici până astăzi nu a fost livrat, având întârziere de o lună. În paralel, Aradul trebuia să primească primul tramvai Autentic - parte a comenzii de 10 tramvaie de care vorbeam anterior - în luna iunie, conform unor informații neoficiale publicate pe forum, însă acesta încă nu a fost livrat. Deci e foarte plauzibil un scenariu în care Astra să prioritizeze Aradul în detrimentul Galațiului. Eu, cel puțin, nu îl exclud.

În concluzie, înainte să ne scandalizăm că se cumpără tramvaie de la PESA (sau orice altă firmă), e bine să aruncăm și un ochi în ograda noastră. ;)

 


Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 421037 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use