Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTramvaie

 

Topic: Astra Arad (Imperio, Autentic)

216 posts, 116191 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 16
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Utilizator anonim

Cel mai nou tramvai românesc a ieşit pe stradă. Îl vor şi nemţii.
Imperio este produs în colaborare de Astra Vagoane Arad şi Siemens. Costă 1,7 milioane de euro şi poate fi folosit şi ca metrou de suprafaţă

http://www.money.ro/tramvaiul-romanesc- ... 71736.html

 



  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Utilizator anonim

In probe de spatii de franare noaptea...



 



  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Utilizator anonim

Date tehnice Imperio, de la ZF 2011.

IMG_2743.JPG (141.1 KB; downloaded 9868 times)


IMG_2748.JPG (167.41 KB; downloaded 9865 times)

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad telvanni

Ca sa se si vada ceva:
IMG_2743.JPG (193.29 KB; downloaded 9865 times)
IMG_2748.JPG (188.54 KB; downloaded 9857 times)

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Dominatrix

Deci nici vorba de lungime de 36 de metri...Iar capacitatea de numai 212 calatori este pur si simplu de ras pentru 41 sau in general traseele cu cerere mare. Doar daca vor circula in tractiune multipla, ceea ce ma indoiesc ca se va face in prima faza...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Dr2005

Nu înţeleg cum e cu ,,distanţa minimă la sol" în zona ,,cutiei de viteze". Eu ştiam de la acţionări electrice că m.e.t.-urile asincrone de c.a. sunt făcute în aşa fel (de fapt, intervine puţin şi invertorul aici, că nu au o caracteristică precum cele de c.c. cu excitaţie serie) încât să aibă o caracteristică ,,moale" şi să se autoregleze, deci nu e nevoie de cutii de vitete. Probabil e vorba de înălţimea podelei în zona cutiilor de osie, care sunt cu totul altceva.

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Dominatrix

De unde "cutii de viteza" la vehicule electrice? :P E ceva dubios cu masura aceea, fiindca nu are cum sa se refere in nici un caz la inaltimea podelei...

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad florin

Dominatrix wrote:
Deci nici vorba de lungime de 36 de metri...Iar capacitatea de numai 212 calatori este pur si simplu de ras pentru 41 sau in general traseele cu cerere mare. Doar daca vor circula in tractiune multipla, ceea ce ma indoiesc ca se va face in prima faza...


Pentru Bucureşti se va face unul mai lung, mai multe detalii în articol.

Tramvai nou românesc făcut cu Siemens. Va merge prin Bucureşti.
Prototipul pentru Bucureşti este  construit pe jumătate  în uzina Regiei de Transport. Va avea patru burdufuri şi ar putea circula pe cele mai aglomerate trasee din Capitală.

[...]
Tramvaiul pentru Bucureşti va avea o altă parte frontală, faţă de cel arădean pentru că se vrea a fi personalizat în funcţie de oraş.
Mai mult, tramvaiul bucureştean va fi compus din patru burdufuri faţă de trei ale celui arădean.
[...]
Directorul RATB,  Adrian Criţ, a precizat că orice achiziţie se face doar printr-o licitaţie publică.  Imperio de Bucureşti este, însă, produs în colaborare chiar cu RATB în aşa fel încât să se muleze de cerinţele Regiei. „Dacă va câştiga licitaţia, Imperio va fi introdus pe liniile foarte aglomerate precum 41, 32 şi 21. Deşi intervalul la care vin este unul bun totuşi, în orele de vârf, ocuparea exagerată a tramvaielor ne provoacă pierderi pentru că multţi călători nu mai validează”, spune acesta.
[...]
Costul unui tramvai cu patru burdufuri şi o capacitate de 300 de călători este de circa 2 milioane de euro. Potrivit patronului Astra Vagoane, preţul este cu 25% mai mic peste tot ce oferă concurenţa reprezentată de marile concerne europene precum Bombardier, Alstom ori Skoda. La Atelierele Centrale s-au creat deja două corpuri şi jumătate din prototipul tramavaiului Imperio de Bucureşti.

[...]


Articolul complet

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Grigore

Traducerea din engleza a termenului tehnic "gear-box" in romana "cutie de viteze" creeaza confuzie. Este vorba de "cutia cu roti dintate angrenate" sau de "demultiplicatorul" prin care motorul actioneaza osia, intr-un raport de transmisie fix, nu variabil. Aceasta cutie exista la absolut toate vehiculele electrice, pentru ca chiar daca raportul de transmisie este fix, demultiplicarea este necesara, pentru ca motorul sa poata opera intr-o plaja de turatii superioara osiei, plaja in care efortul si uzura motorului sunt reduse. La turatii foarte mici motoarele electrice au consum ridicat si uzura mare.

La un calcul simplu, viteza de 5 km/h la Imperio (diametru roata 600 mm) se traduce intr-o turatie a osiei de ~45 rpm. Daca motorul electric ar functiona la astfel de turatii ar iesi din uz in doua-trei luni si tramvaiul ar consuma enorm. Pentru eficienta si grad de uzura redus, motorul trebuie sa functioneze intr-o plaja de cel putin sute de rpm.

Concluzie: exista "gear box" la orice vehicul electric, doar ca nu se traduce prin intelesul romanesc al termenului "cutie de viteze".

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad bercenicity

@Grigore: exista si tramvaie cu hub-motors unde motorul antreneaza direct roata (Variobahn, Duewag/Siemens Typ R pentru Frankfurt) cu dezavantajele de rigoare (masa nesuspendata mare, racire complicata, etc. vezi si aici http://evolution.skf.com/zino.aspx?articleID=337 la New low-floor hub motor drive system)

-----

Si pana la urma care e raza minima a curbei? 18m sau 20?

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Dominatrix

Conform SR 13363-1-96, raza minima ar trebui sa fie 20 de m in linie curenta si 18 m in depou. Deci si Imperio pentru Bucuresti trebuie sa se incadreze in acesti parametri.

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad bercenicity

In tabel sunt date trei valori: 15m in depou, 18 m in circulatie si 20m "curba" minima orizontala. Se incadreaza in standard, dar ce e in tabele alea doua nu e consecvent. (la V3A razele minime sunt 18/15)

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 16
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422029 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use