Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTramvaie

 

Topic: Astra Arad (Imperio, Autentic)

216 posts, 115101 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16
 
 

📖 Pagination options
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Dominatrix

Plus un consum de energie mai mic cu aproape 30% (pag. 14). Pentru a cuantifica mai bine aceste costuri ar trebui comparatia facuta pe o perioada de timp/parcurs mai mare.

 


Re: Stiri, noutati, perspective florinmaster

Cel mai ieftin tramvai din lume, produs de Astra Vagoane Călători în parteneriat cu Siemens

Conducerea SC Astra Vagoane Arad susţine că tramvaiul Imperio este cel mai economic tramvai din lume, luând în calcul tariful la energie consumată/număr de călători/kilometri.

“Începând de astăzi, România apare pe harta mondială a fabricanţilor de tramvaie. Cu sprijinul Siemens, am reuşit să scoatem un tramvai modern, de top, ale cărui performanţe sunt la cel mai înalt nivel. Drumul nu a fost foarte lung. dar a fost greu. Prezentăm un prototip de tramvai pe care o să-l vedeţi atât în ţară, cât şi în străinătate. Doresc ca de Zilele Aradului să ieşim în oraş, pentru ca arădenii să vadă noul tramvai”, a declarat Valer Blidar, preţedintele SC Astra Vagoane Călători SA.

Blidar a menţionat că Imperio este cel mai nou model de tramvai produs pe piaţa mondială de profil. În funcţie de solicitări, Imperio poate fi echipat cu trei sau patru module, iar, pentru a creşte confortul călătorilor, 30 la sută din lungimea acestuia poate fi echipată cu uşi. Noul model de tramvai are 168 sau 240 de locuri, în funcţie de numărul de module din care este format.

Tramvaiul Imperio a fost prezentat vineri în faţa reprezentanţilor autorităţilor locale, a celor de la Siemens şi a jurnaliştilor, la sediul fabricii din Arad. După prezentare, atât preşedintele Astra Vagoane Călători, cât şi primarul Aradului, Gheorghe Falcă, au urcat la pupitrul de comandă şi au condus tramvaiul, câ?iva metri, în curtea fabricii.

“Este o zi importantă pentru Arad, dar şi pentru economia naţională. În Arad, cu mulţi ani în urmă, se produceau avioane, maşini, trenuri. Din acest moment, Aradul devine unicat în România prin producerea acestui tramvai. Aceste tramvaie vor circula în oraşele din România, vor reprezenta Aradul şi în economia naţională. Cred că este o investiţie bună şi pentru Siemens. Tramvaiul va ajunge în curând şi în Europa, pentru că atât calitatea, cât şi preţul, vor duce la o competititvitate serioasă pe piaţa tramvaielor”, a declarat Gheorghe Falcă.

De asemenea, unul dintre reprezentanţii companiei Siemens a declarat la prezentarea tramavaiului că produsul este “unul foarte competitiv pe piaţa mondială”.


Primarul Gheorghe Falcă a mai spus că primele tramvaie Imperio ar putea fi livrate în Arad la sfârşitul anului sau la începutul lui 2012, în funcţie de momentul în care municipalitatea va obţine finanţare pentru achiziţia a zece bucăţi. Printre oraşele care sunt interesate de achiziţia tramvaielor Imperio se numără şi Bucureşti.

Imperio este realizat pentru ecartamentul metric şi standard şi este construit de Astra Vagoane Călători în parteneriat cu Siemens, care furnizează echipamentele de tractiune şi comandă.

https://www.money.ro/primul-tramvai-rom ... u-siemens/

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad bercenicity

O alta comparatie facuta de Siemens intre Combino classic (si implicit restul tramvaielor cu trucuri si sectiuni flotante, gen PESA Swing, Alstom Citadis x02, Bombardier Flexity, Bucur LF2) si Avenio/Imperio/CombinoSupra

http://www.ifs.rwth-aachen.de/files/RWT ... ichter.pdf (in germana)

Printre avantaje:
-forta laterala la prima osie este jumatate la Avenio fata de Combino Classic -> uzura mai mica a sinei si bandajului
-forte mai mici in articulatii si caroserie din cauza designului cu boghiu central: fiecare sectiune se sprijina aproximativ integral pe boghiul ei
etc...

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Robert24

După Imperio, Astra Călători concepe un nou tramvai, fără ajutorul Siemens

Fabrica Astra Vagoane Călători Arad va lansa în viitor un tramvai de concepție proprie, la care lucrează în prezent, pentru a nu mai depinde de Siemens, compania parteneră în fabricarea modelului Imperio.

Anunțul a fost făcut seara trecută, de către directorul de marketing al companiei, Adrian Paraschiv, cu ocazia unui discurs susținut la prezentarea proiectului candidaturii Aradului la titlul de Capitală Culturală Europeană 2021.

”Lucrăm în prezent la un tramvai dezvoltat de Astra, prin colectivul nostru de proiectare, prin colectivul nostru de cercetare. Dezvoltăm acest proiect ca să nu mai depindem de partenerul extern. Pentru că la orice licitație pe care o câștigi internațional ai niște condiții pe care ți le pune partenerul. Cu alte cuvinte, nu ești independent”, a declarat Paraschiv.

Directorul de marketing s-a referit la parteneriatul cu Siemens pentru producerea singurului tramvai românesc, modelul Imperio, care se află în circulație în Arad după ce municipaliatea a achiziționat șase garnituri.

Paraschiv nu a oferit mai multe informații despre noul model, însă a prezentat o carcasă a acestuia, care se afla în hala în care a avut loc evenimentul de prezentarea  a proiectului candidaturii Aradului la titlul de Capitală Culturală Europeană.

Cu ocazia discursului, directorul de marketing a dezvăluit și noua politică a companiei.

”Am schimbat politica de marketing. Nu mai vindem multe și ieftine. Am vândut mulți ani în peste 20 de țări. Filozofia noastră era: multe vagoane ieftine. În ultimii ani, ne orientăm spre vagoanele complexe și am exportat în Iran, Egipt, Italia, Brazilia”, a declarat Adrian Paraschiv.

El a spus că există o oportunitate foarte mare pentru fabrica de tramvaie din Arad, pentru că în Europa parcurile sunt foarte îmbătrânite.

”În Estul Europei, cam toate administrațiile au tramvaie second hand. Acestea nu mai au piese de schimb și într-o zi vor fi trase pe dreapta, apoi vor fi licitațiile (...) Vom participa și la licitațiile pentru cele 13 orașe din România care au tramvaie”, a spus Paraschiv.

http://www.arq.ro/dupa-imperio-astra-ca...emens/1750









 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad aztec

Foarte bine.. incep si firmele romanesti sa invete ceva de la asiatici..
Mai intai colaborari sa dobandesti cunostinte si apoi pe cont propriu.

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad bercenicity

Tehnic/mecanic arata ca o copie de Imperio, adica copie de Siemens Combino Plus; gen V3A si LHB. Sunt curios de unde au boghiurile si sistemul de tractiune, nu tot de la Siemens?

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Cristy

Cautand intamplator stiri despre acest proiect, am aflat ca micro-tramvaiul a fost finalizat. Tin sa ii felicit pe cei de la Astra pentru ca dau dovada de inteligenta, iar intr-o lume in care accentul se pune pe mobilitatea urbana, ei fac un tramvai cu 2 (DOUA) CORPURI !!!  :twisted:
Sincer, chiar am ramas fara cuvinte cu un tramvai atat de inovativ, care probabil are cabina vatmanului separata tot cu termopan !  :twisted:

Va las linkul pentru poze aici : http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=2421&st=0

Si ne mai intrebam de ce nu suntem competitivi si nu ne merge aceasta parte a industriei ! Poate sunt prea rau, dar Astra mi se pare o gluma, nu o companie! Daca ar fi finantat cum trebuie, URAC-ul sterge pe jos cu Astra..

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Colaborare Siemens - Astra Arad GPS

Dacă mâine URAC-ul ar scoate un Bucur 100% LF acel mini Imperio (ca de fapt asta este) ar fi bun de fiare vechi !
URAC produce cu mai putini bani un tramvai mai mare, mai fiabil si mai bun, pentru ca totuși pentru București Bucur LF este un tramvai OK!

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Gabi23

URAC-ul este la ani lumină de a realiza un tramvai modern și nu strict din cauza lipsei fondurilor ci pentru că fac cârpeli, folosesc materiale și tehnologie din alt secol și n-au fost în stare să aducă un concept cu adevărat nou. De la ”clasicul” V3A din anii 70 până la ”modernul” Bucur LF din prezent, am avut parte de multă inspirație și reinventat aceeași roată. Treziți-vă!  :popa:

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad shoppy

URAC foloseste boghiuri motoare de acum 20 de ani cu motare produse de EP si cu invertoare produse de ICPE-SAERP, tot ce au reusit sa faca este un boghiu purtator care se strica usor si se repara greu.
Astra sunt constructori de vagoane si nu au experienta in vehicule motoare, boghiu motor - motoare - invertoare sunt date de Siemens.

Daca e vorba ca unul sau altul sa pimeasca o comanda babana de 30-40 de vagoane atunci Siemens e in stare sa le dea toate cele necesare celor de la Astra ca sa le faca, URAC nu are ce sa faca, doar nu se apuca acuma sa proiecteze un boghiu motor de la 0 ca sa scoata vagoane peste 3 ani.

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad ByOnu

Numele de "Autentic" este criminal!! :lol:

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Cristy

Vehiculul autentic a ajuns si in presa, unde se scrie ca toata partea de tractiune ar fi de provenienta nationala, desi eu citisem in alta parte ca boghiurile (implicit si motoarele) ar fi de provenienta Siemens. Foarte misterios acest tramvai cu capacitate de autobuz nearticulat si cu pret de 6-7 ori mai mare.. :P

Astra Arad a lansat primul tramvai proiectat în România

Compania românească Astra Arad, deținută de omul de afaceri Valer Blidar, a lansat zilele trecute, la ediția a XI-a a Forumului Railway Pro de Tehnologii și Servicii – ”Susținerea pe viitor a transportului feroviar și a transportului mutlimodal” modelul de tramvai ”Autentic”, cel mai nou produs al companiei.

Ce aduce nou modelul Autentic? Dacă vechiul tramvai ”Imperio” era conceput de germanii de la Siemens, avea 50% componente originale și era fabricat sub licență la Arad, modelul ”Autentic” este fabricat integral din componente produse în România sau importat. Este însă important că este de concepție românească, spun reprezentanți ai Railway Pro. Potrivit lor, motoarele electrice sunt fabricate în România, la ICPE București. Unele sisteme, precum cel de urmărire video este importat, căci în România nu se produc astfel de sisteme.

”Rezultatul este un tramvai “state-of-the-art”, care combină experiența anterioară a companiei arădene cu cele mai noi soluții în ceea ce privește echipamentele”, spun oficialii Railway Pro.

Tramvaiul dispune de caracteristici personalizate cu un design modern și atractiv, ușile de acces cu două canaturi, cu o lățime totală de 1300mm, pe de-o parte sau de ambele părți, în funcție de cerințele clientului, oferă un acces ușor și rapid, pentru pasageri. Acest nou produs este dotat cu podea 100% coborâtă, pentru mai mult confort. Interioarele sunt spațioase, în culori luminoase, modificate în funcție de cerințele clientului, aer condiționat în cabina vatmanului și în corpul destinat pasagerilor și există display-uri mari pe care informațiile pot fi citite cu ușurință de către pasageri. Fiecare modul poate fi echipat cu până la două uși, pe o parte. Astfel, 30% din lungimea tramvaiului poate fi echipată cu uși. Ușile de acces pentru pasageri situate în apropierea cabinei vatmanului sunt standard pentru a asigura acces facil, dar fiecare parte de ușă poate fi activată separat.

Compania Astra speră să aibă mai mult succes cu noul model decât cu Imperio. În ultimii ani, Astra Arad a pierdut licitații atât la Cluj cât și la Sofia pentru dotarea cu tramvaie, în faţa polonezilor de la PESA. „Am fost cu 150.000 de euro pe tramvai mai ieftini decât PESA şi tot am pierdut. Ni s-a cerut o dovadă că aceste tramvaie circulă pe undeva, referinţe. Ei bine, acest tramvai circulă în vreo 20 de oraşe din Germania, numai că acelea sunt produse în Germania (fiind identice cu Imperio – n.red.) Dacă sunt făcute la noi, brusc nu mai sunt bune. Noi chiar am depus un memoriu de protest la Comisia Europeană pentru că trebuie să se înceteze cu discriminarea” , declara pentru economica.net, după pierderea licitației de la Cluj, patronul Astra, Valer Blidar.

 



  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Colaborare Siemens - Astra Arad sss

Ma omoara ce tupeu are omuletul asta, nu a mai luat comenzi noi, pentru ca astepta pleasca de la buget:

Din cauza Metrorex, afacerile Astra Vagoane Călători s-au prăbuşit

ZF Autor: Mirabela Tiron

Doar pieţele externe ţin în viaţă fabricile industriaşilor români. Blidar, Astra Vagoane Călători: „Plătim taxe şi impozite aici, dar suntem excluşi de la licitaţiile organizate de autorităţi“
Astra Vagoane Călători din Arad, controlată de omul de afaceri Valer Blidar, a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 96 de milioane de lei (22 mil. euro), faţă de nivelul de 290 de milioane de lei (65 mil. euro) înregistrat în 2014, potrivit datelor transmise de oficialii companiei.

Şi profitul companiei s-a redus semnificativ, la doar 1,4 milioane de lei (320.000 euro), faţă de 41 de milioane de lei (9,4 mil. euro) net în anul anterior.

„A fost un an slab pentru că activitatea noastră a fost blocată din cauza licitaţiei organizate de Metrorex. Nu am mai luat comenzi noi, nu am mai semnat contracte pentru că am aşteptat să vedem ce se întâmplă cu această licitaţie”, a spus Valer Blidar, unul dintre puţinii români care deţin fabrici construite în pe­rioada industrializării masive a României din anii ’70 - ’80.

Industriaşul Blidar s-a plâns de mai multe ori că statul nu susţine capitalul românesc şi a contestat încă de la început criteriile puse de Metrorex pentru achiziţia de trenuri. El contestă acum şi legea achiziţiilor publice sectoriale, votată de Parlament în 10 mai anul acesta, şi chiar a cerut printr-o scrisoare deschisă ca aceasta să nu fie promulgată.

„Legea achiziţiilor publice sectoriale aprobată zilele trecute în Parlament este o invitaţie la corupţie şi la eliminarea industriaşilor români încă din faşă din orice licitaţie organizată în ţară”, a susţinut Blidar.

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420554 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use