Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTramvaie

 

Topic: Astra Arad (Imperio, Autentic)

216 posts, 115265 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 16
 
 

📖 Pagination options
Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Goldmund

PS
Transportul in comun eu l-as introduce la drepturile omului....
in orice caz, UE trebuie sa ajute!

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Dominatrix

Goldmund wrote:
Eram aproape convins ca optimismul nostru debordant va da in clocot.
Aici e vorba de o confuzie. Nu e vorba de pesimism, ci pur si simplu de realism. Uniunea Europeana nu poate finanta achizitia de vagoane de tramvai, sau in general a mijloacelor de transport ecologic (tramvaie, troleibuze) din simplul motiv ca aceasta cheltuiala nu este eligibila prin Programul Operational Regional - Axa 1.  Singurele cheltuieli eligibile sunt constructia/modernizarea/extinderea infrastructurii existente. Dar degeaba o modernizezi daca pe ea circula tot vechituri second-hand aruncate de occidentali. Asta e situatia tramvaiului in Romania.

Mai mult, orasele mici si mijlocii au sanse foarte reduse sa obtina finantari prin Programul Operational Regional. Sunt 12 poli de dezvoltare urbana la nivel regional (Arad, Baia Mare, Bacau, Braila, Galati, Deva, Oradea, Pitesti, Ramnicu-Valcea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Targu Mures) si 7 poli de crestere de nivel national (Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Iasi, Ploiesti si Timisoara), care au obtinut sume pe care trebuie sa le imbrace in proiecte, in timp ce alte orase, o sa primeasca praful de pe toba, ca asa-i in tenis. Strict legat de tramvaie, in aceasta situatie sunt orasele Resita si Botosani, care nu pot accesa aceste fonduri nici macar pentru modernizarea retelei de tramvai pe care (inca) o au. Pentru detalii, consultati site'ul http://www.inforegio.ro/

Iar achizitia de tramvaie sau chiar troleibuze cu finantare de la buget sau din alte surse e extrem de costisitoare, ca sa nu mai zic ca aceste masuri merg tocmai impotriva celor multi care abia asteapta sa se "infrupte" din otel inalt aliat, cupru electrolitic si terenurile eliberate odata cu desfiintarea transportului electric. Nu uitati cat de huliti si injurati au fost primarii din Oradea si Timisoara, pentru achzitia de tramvaie Siemens ULF, respectiv troleibuze Škoda noi.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Dr2005

UE cam începe să ne ceară fondurile înapoi... deja a picat axa pentru DJ-uri, iar din agricultură se cer înapoi integral fondurile date pentru procesatorii de carne. Suntem pe drumul ce bun...  :twisted:

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad fider

Problema cu fondurile europene ar fi cati neica-nimeni si doamne cu pretentii si-au umflat cv-ul cu asemenea realizari pentru ca li s-a aprobat pe bani buni finantarea pentru proiectul SRL-ului lor prin complicitatea autoritatilor. Altfel mai stateau mult si bine la coada vacii, departe de pretentiile si aspiratiile "ieuropene", in loc sa incaseze fonduri imense pe lucrari de trei parale in care fondul de salarii si cheltuielile indirecte cu el insemnau pana la 60-70% din totalul sumei. Tot asa nu mai isi faceau toti spagarii bine infipti firme de consultanta pentru finantare europeana asa cum au facut si pentru certificarile de calitate standard ISO. Sa tot faci afaceri cu Europa!

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Dominatrix

Este posibil ca incepand din 2014, si achizitia mijloacelor de transport ecologic sa inceapa sa fie considerata "cheltuiala eligibila" prin POR. Ramane de vazut cate linii de tramvai vom mai avea atunci...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Utilizator anonim

Prototipul pe 1000mm este gata si incepe testele in Arad. Prototipul pe 1435mm facut de URAC va fi gata in primavara si va circula pe linia 41  8-)

http://www.realitatea.net/imperio-primu ... 53544.html

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Dominatrix

Apropo de Imperio, stie cineva in ce stadiu sunt negocierile cu privire la acordul de imprumut cu BERD pentru achizitia de 10 tramvaie noi pentru Arad (care in conditiile de fata, vor fi mai mult ca sigur Imperio)?

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Gabi

Cand o sa inceapa sa construiasca imperio pentru bucuresti??

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Dominatrix

Ca sa se construiasca Imperio pentru Bucuresti, trebuie sa existe o comanda de tramvaie noi, organizata o licitatie si - lucrul cel mai important - trebuie cascaval pentru a plati pentru ele. Deocamdata, nu exista nimic din toate astea. Sa vedem mai intai prototipul si pe urma mai vorbim.

 



Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Catalin

Dominatrix wrote:
Aici e vorba de o confuzie. Nu e vorba de pesimism, ci pur si simplu de realism. Uniunea Europeana nu poate finanta achizitia de vagoane de tramvai, sau in general a mijloacelor de transport ecologic (tramvaie, troleibuze) din simplul motiv ca aceasta cheltuiala nu este eligibila prin Programul Operational Regional - Axa 1.
Acest gen de cheltuieli nu sunt eligibile ACUM, insa nu este exclus sa fie introduse in viitoarele Programe create de U.E.

Totul se judeca economic, ori asta ar putea ajuta mult si-mi da sperante, daca producatorii europeni de tramvaie si troleibuze, respectiv politicienii din tarile cu pricina vor face un lobby suficient de bun, e posibila si includerea mijloacelor de transport electrice pe lista de "sponsorizari".

Interesul ar fi ca UE sa dea bani iar acesti bani sa se intoarca inmultiti tot in contul tarilor dezvoltate prin achizitia de vehicule produse in acele tari.

Pretexte se pot gasi destule, incepand de la masuri mai severe de "protejarea mediului" si pana la "respectarea drepturilor persoanelor cu handicap" pentru a justifica includerea mijloacelor de transport pe lista de "cumparaturi" si se pot intocmi niste caiete de sarcini "ca la carte" in asa fel incat doar firmele cu pricina sa indeplineasca cerintele.

Asa ca eu unul sper ca achizitionarea de vehicule, in special electrice, sa devina eligibila destul de curand, nu atat din grija burtosilor politici pentru "popor" sau "mediu", ci din interese pur economice.

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Dominatrix

Catalin wrote:
Acest gen de cheltuieli nu sunt eligibile ACUM, insa nu este exclus sa fie introduse in viitoarele Programe create de U.E.
Nu numai ca nu este exclus, dar e foarte posibil ca aceasta cheltuiala sa fie eligibila incepand din 2014 prin accesarea fondurilor structurale si de coeziune din etapa 2014 - 2020. Raportul a fost lansat de Comisia Europeana si poate fi consultat aici: http://ec.europa.eu/regional_policy/con ... dex_en.cfm
Consultarea publica s-a incheiat in ianuarie, dar din ce cunosc eu, e deja aproape stabilit ca achizitia de tramvaie si troleibuze sa fie finantabila prin P.O.R. Singura problema e ca fondurile europene accesibile de catre orase este limitata, iar pentru orasele romanesti din provincie considerate poli nationali de crestere,  ea este undeva putin peste 100 de milioane de euro, in medie, pentru ciclul de finantare care se incheie in 2013. Ramane de vazut ce sume vor fi prevazute in exercitiul bugetar viitor (2014 - 2020). Si intrucat achizitia de tramvaie este extrem de costisitoare, nu te poti intinde decat cat ai plapuma, fiindca exista si alte prioritati de finantare, nu numai cumpararea de tramvaie si troleibuze.

 


Re: Colaborare Siemens - Astra Arad Dominatrix

Tramvaiul Imperio realizat la Arad a ajuns în Dubai

Delegaţii din întreaga lume vor lua contact, în Asia, cu oferta societăţii arădene, care constă într-un tramvai modern ca aspect, fiabil ca şi calitate, tentant ca preţ. Imperio pătrunde pe o piaţă unde banii contează, ţinând cont că potenţialii săi clienţi sunt administraţiile publice afectate de recesiune.

Primul tramvai Imperio fabricat la Arad este gata! El ar putea rula pe şine peste câteva săptămâni. Tramvaiul este pre zentat în această săptămână la Târgul Internațional de Transport în Comun de la Dubai, acolo unde uzina din Arad a deplasat o delegație special pentru promovarea noului produs.

Imperio este fabricat de SC Astra Vagoane Călători SA, are culoare roşie, iar interiorul imită lemnul. Tramvaiul Im pe rio este fabricat sub licenţă Siemens, fiind pentru întâia oară când fabricantul austriac cedează o astfel de licență integral. „Nu vrem să facem o copie după Siemens, vrem să arate altfel, să arate mai bine decât Siemens. Dacă trebuie să îl facem altfel, inclusiv în interior. Mai avem încă patru tramvaie în fabricaţie, în acest moment. Urmărim ca în trei-patru oraşe să lansăm câte un tramvai care să circule, pentru că avem un produs de foarte bună calitate, la un preț excepțional” – spune Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători.

Fabrica din Arad are capacitatea de câteva zeci de tramvaie fabricate pe an, iar Astra se extinde şi la Bucureşti, într-un par teneriat cu RATB, realizând acolo câteva sute de garnituri pentru Capitală.

Gheorghe Sârbu, director general al SC Astra Vagoane Călători SA a dezminţit zvonul potrivit căruia odată cu deschiderea fabricii de la Bucureşti, cea de la Arad se va închide. „Nu este adevărat. Va fi un transfer de tehnologie, dar nimic altceva. La Arad s-a făcut o investiţie mare, de câteva milioane de euro, nu vom renunţa la ea. Avem şi foarte buni specialişti aici, tradiţia fabricii Astra în fabricarea de material rulant este de peste o sută de ani”.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a vizitat săptămâna trecută fabrica din Arad, tocmai pentru că este bastionul re naş terii unei industrii în România: industria constructoare de tramvaie.

Tramvaiul fabricat la Arad va fi modular. Asta înseamnă că în funcție de solicitarea clientului, poate atinge o lungime de câțiva zeci de metri. Ioan Dorin Chiță, di rec torul Fabricii de Tramvaie, ne-a declarat că la Arad capacitatea de producție în acest moment este de 40 de garnituri pe an, în condițiile în care se lucrează și pe utilaje realizate la temă, unicat în Europa, pentru ca piesele să fie de calitate ireproșabilă.
Boghiurile tramvaielor fabricate la Arad sunt performante. Ele suportă o viteză de 200 km pe oră, ceea ce înseamnă că au un demaraj foarte bun și în mod teoretic le-ar califica și pentru circulația în re gim de metrou de suprafață. Directorul Chiță nu exclude o diversificare a produc ției, mai ales ținând cont și de istoricul fabricii, care realizase metrouri, dar spune că în funcție de cerere, fabrica de la Arad se va axa pe producția de tramvaie. „Există pe piața românească un necesar de 1400 de tramvaie. Numai la Oradea au fost cumpărate câteva noi, în rest țara are nevoie de tramvaie care să nu mai fie de 30-40-50 de ani, date de străini ca fier vechi și prezentate la noi ca noutăți”, spune Ioan Chiță.

Astra Vagoane Călători a semnat un parteneriat cu RATB, care va permite pe de o parte o tehnologizare serioasă a URAC din Capitală, iar pe de altă parte va crește mult capacitatea de producție a întreprinderii.

Directorul general al RATB, Adrian Criţ, a declarat că proiectul are în vedere producerea de tramvaie în Uzina de Re pa raţii Ateliere Centrale care va fi retehnologizată, urmărindu-se prin acest acord-cadru investiţii într-o uzină în care nu s-a mai investit în ultimii 20 ani.

„Vom transforma URAC într-un spaţiu de producţie modern, eficient capabil de a realiza proiecte performante şi competitive. În cadrul acestei colaborări vom fabrica cel puţin 300 de unităţi, vehicule cu adresabilitate extinsă tuturor categoriilor de călători”, a declarat Criţ.

Potrivit directorului RATB, până la sfârşitul acestui an va fi finalizat prototipul tramvaiului care va fi produs la Bucureşti, urmând ca începând cu anul 2012 să fie începută „construcţia seriei zero, a producţiei de serie pentru noul tip de tramvai”.

Acordul-cadru dintre cele trei întreprinderi are în vedere participarea în cote egale pe o durată de zece ani, Astra Va goa ne Călători fiind responsabilă cu investiţia şi tehnologia efectivă, RATB punând la dispoziţie forţa de muncă şi spaţiul în care vor fi produse tramvaiele, iar societatea Sie mens fiind responsabilă cu strategia de dezvoltare know-how, necesar realizării noului model de tramvai.

Întrebat despre cât ar urma să coste un tramvai produs la Bucureşti, Adrian Criţ a precizat că „preţul estimat al unui tramvai cu 300 de locuri şi patru module va fi de aproximativ două milioane de euro, cu aproape 25% mai mic decât la concurenţă”. Totodată, directorul a mai spus că, având în vedere că în Europa un tramvai similar costă aproximativ 2,5 milioane euro, îşi doreşte ca atuul tramvaiului produs la Bucureşti să fie raportul calitate-preţ comparat.

Adrian Criţ a precizat că, odată cu producerea tramvaiului, va fi realizată o investiţie care va rămâne la RATB având în vedere faptul că în prezent „uzina face mai mult reparaţii decât producţie şi creează din păcate mai multe costuri de cât profit”.

Sursa: http://vestic.ro/articol_17945/tramvaiu ... dubai.html

 


Re: Discutii diverse telvanni

Imperio, cel mai economic tramvai din lume. A iesit astazi de pe portile uzinei Astra si costa 1,7 mil.euro. VIDEO
Un tramvai care sa le ia ochii aradenilor. E facut cu componente Siemens, se numeste Imperio si este cel mai economic din lume, dupa cum il lauda producatorii. Dar pana sa ajunga localnicii sa se plimbe cu el, primaria ar trebui sa-l cumpere la pretul de  1,7 milioane de euro.

Embed: După ce aţi efectuat selectarea, copiaţi şi inseraţi codul de încorporat aflat mai sus. Codul se modifică în funcţie de selectarea dvs.

--------------------------------------------------------------------------------
400 × 244560 × 349640 × 390853 × 510Personalizat Lăţimea minimă este de 200 pixeli. Lăţimea: px Înălţimea: px
--------------------------------------------------------------------------------
Aerul conditionat, camerele de supraveghere video si controloarele electrice de bilete sunt doar cateva dintre atuurile acestui tramvai. Este cel mai modern mijloc de transport in comun produs vreodata la noi in tara, unde avem un deficit de 2000 de tramvaie. Localnicii s-au inghesuit sa-l imortalizeze cand a aparut pe sine.

"Am venit cu mama sa vad tramvaiul. Imi place foarte mult pentru ca este rosu", a declarat un copil.

"Eu am fost vagonar si asa ceva nu am mai vazut este o bijuterie", a declarat la randul sau un barbat venit sa vada minunatia de pe sine.

Toti cei care au lucrat la acest proiect si-au vazut acum visele implinite, dupa mai bine de o jumatate de an de truda.

Modelul este unul foarte silentios si are o capacitate de 200 de locuri. Dar chiar si asa nu e pe placul tuturor.

Oricum, in 15 minute tramvaiul a fost tras la depou, pentru a face cale libera modelelor deja cunoscute in oras.

Pretul tramvaiului poate parea mare, dar producatorii spun ca nu este in comparatie cu alte tramvaie din Europa. Cel mai ieftin costa 2,5 milioane euro.


sursa: http://www.incont.ro/transporturi/imper ... -euro.html

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 16
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420775 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use