Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTramvaie

 

Topic: Solaris Tramino

11 posts, 8682 views
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Solaris Tramino Utilizator anonim

Dupa Urbino (autobuz), Trollino (troleibuz) cei de la Solaris au realizat si un tramvai, destul de aratos dupa parerea mea, nu stiu insa cum se va descurca in teren.
http://www.solarisbus.pl/en/tramino,95, ... o,4,0.html

Technical data
Total length of vehicle 31700 mm
Width of body shell 2350 mm
Internal width of body shell (maximum) 2210 mm
Height at retracted pantograph 3575 mm
Number of modules 5
Gauge 1435 mm
Wheel diameter (new/worn) 600/540 mm
Minimum horizontal curve radius 18 m
Floor height above TOR 350 mm
Percentage of low-fl oor area 100%
Number of seats (+ folding seats) 61 (+8)
Number of standees (5 passengers/m2) 145
Number of doors
single-leaf doors (width 750 mm)
double-leaf doors (width 1 300 mm) 6 2 4
Car weight (empty) 38.6 t
Car weight (loaded) (5 passengers/m2) 57 t
Network voltage 600 V (+120V,-200V)
Number and power of traction motors 4 x 105 kW
Traction motors asynchronous
Design maximum speed 80 km/h
Maximum speed 70 km/h
Tram life expectancy 30 years

 


Re: Solaris Tramino DanCld

Un mic detaliu - lungimea acestui tramvai este de ~32 metri, cam cu 5 metri mai mult decat "standardul" impus de V3A. In Bucuresti exista o problema cu lungimea nestandard - in general mica - a refugiilor  :idea:

 


Re: Solaris Tramino Dominatrix

DanCld wrote:
Un mic detaliu - lungimea acestui tramvai este de ~32 metri, cam cu 5 metri mai mult decat "standardul" impus de V3A. In Bucuresti exista o problema cu lungimea nestandard - in general mica - a refugiilor  :idea:
Ar mai fi de adaugat ca legislatia rutiera limiteaza (in mod stupid, dupa parerea mea) la 30 de m lungimea unui tramvai. Deci dupa aceasta reglementare, tramvaiele peste 30 de m si (evident) "trenurile urbane" de 2 vagoane cu lungime totala mai mare de 30 de m sunt interzise. Ma rog, nu cred ca asta ar fi o problema de nerezolvat, macar sa se achizitoneze tramvaie peste 30 de m, ca imediat se schimba si refugiile, si legislatia...Mai ales ca la licitatia din 2006 dela Bucuresti, si Bombardier si Siemens (nu stiu daca si Alstom) au depus oferte pentru vagoane mai lungi...poate de aceea "oferta tehnica" n-a corespuns, asa cum s-a spus oficial :twisted: :lol:

 


Re: Solaris Tramino KingDesign

Interior tipic Solaris. Dar e foarte modern.

 


Re: Solaris Tramino Dominatrix

Solaris Tramino







 


Re: Solaris Tramino Goldmund

parerea mea e mult prea ingust! In rest arata ...modern, dar nu stiu cat de buna e firma, cat de bune si fiabile  sunt produsele firmei respective.
Si ce face proiectul acela de la Arad al lui Siemens?

 


Re: Solaris Tramino Dominatrix

Goldmund wrote:
parerea mea e mult prea ingust!
Spatiul ingust in zona articulatiilor este sacrificiul facut pentru a avea un tramvai cu podea coborata pe toata lungimea vehicului. Fata de alte modele low-floor, gestionarea spatiului interior e destul de buna, fata de Siemens ULF de exemplu, care este extrem de ingust in zona articulatiilor (probabil nici nu s-ar putea altfel).  
Goldmund wrote:
In rest arata ...modern, dar nu stiu cat de buna e firma, cat de bune si fiabile  sunt produsele firmei respective.
Tramino e primul model de tramvai produs de Solaris, pana acum tramvaie de acest gen in serviciu comercial circula numai la Poznan, si n-am auzit sa fi aparut probleme deosebite. Bravo polonezilor ca au reusit sa fabrice 2 modele moderne de tramvai in tara lor: Pesa si Tramino, produse de succes nu numai in Polonia (vezi "contractul secolului" pentru livrarea a 186 de tramvaie noi in Varsovia), dar si peste hotare. Bravo lor! Probabil ca polonezii, spre deosebire de romani, se bazeaza pe faptul ca tara lor va exista si in continuare.Pentru ei.
Goldmund wrote:
Si ce face proiectul acela de la Arad al lui Siemens?
S-a discutat pe larg subiectul aici si aici.

 


Re: Solaris Tramino KingDesign

Goldmund wrote:
parerea mea e mult prea ingust! In rest arata ...modern, dar nu stiu cat de buna e firma, cat de bune si fiabile  sunt produsele firmei respective.
Si ce face proiectul acela de la Arad al lui Siemens?

Produsele Solaris sunt foarte fiabile. Varsovia are o grămadă de autobuze Solaris şi un au avut probleme majore. Pe când Neoplanurile produse în Polonia au început sa fie casate, de incendiu sau de autogen, Solarisurile circulă fără probleme pe străzile Varşoviei. Recent s-a cumpărat 20 de midibuze de către MZA şi alte 5 articulate de către un privat care efectuează transport public de călători.
Şi mai mult, au contracte pentru livrarea de autobuze şi altor oraşe din Polonia şi chiar în străinătate.
Pentru călători sunt confortabile, majoritatea fiind dotate cu aer condiţionat şi toate sunt 100% LF.

 


Re: Solaris Tramino Dominatrix

Autobuzele sunt una, tramvaiele sunt cu totul altceva. Trebuie sa recunoastem ca deocamdata tramvaiele Solaris nu circula in serviciu comercial decat intr-un singur oras (Poznan) si asta de cateva luni, deci nu putem vorbi inca de un "track-record". Amintiti-va ce s-a intamplat cu primele Siemens Combino. Dar oricum, bravo polonezilor pentru realizare si pentru faptul ca au inceput sa-si exporte tramvaiele si in alte tari (Ungaria). Romania nu a putut sa exporte nici un tramvai nou, nici macar cateva Timis'uri la bulgari, daca erau bune.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Solaris Tramino Tom

Bulgarii aveau si ei "Timisurile" lor, de fapt in afara de Sofia nici n'au tramvaie. Probabil ca V3A avea problema cu "licenta" LHB, iar Timisurile... daca au cazut 20% din ele in primii 2 ani de functionare la Iasi, ce mai putem spune?
Dar n'ar fi exclus sa exportam Bucur LF la bulgari in 2016 :lol:

 


Re: Solaris Tramino punmeister

Stadler nu va mai oferi modelul Tramino, RIP.
http://m.infotram.pl/co-po-tramino-w-je ... 18841.html

 


Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420577 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use