Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTramvaie

 

Topic: Marci si modele de tramvaie nemtesti

6 posts, 4770 views
Marci si modele de tramvaie nemtesti ByOnu

O sa incep cu intrebarea, care este legatura intre: Duewag, Rathgeber, Hansa, Wegmann si Holec?

Intreb asta deoarece majoritatea seamana intre ele, in special usile care se regasesc aproape pe toate tramvaiele nemtesti SH din tara. De exemplu Rathgeber-urile 'grase' (precum cel din Buc) seamana (sunt la fel dpdv. al design-ului) cu Hansa... si aici fac referire in special la Timisoara.

Am inteles de curand ca titlul de "GT"x nu reprezinta un model anume, ci faptul ca este un vagon motor + acel nr care inseamna nr. de osii. Iar remorcile sunt notate cu "GB". Asa este?

Dupa mine toata aceasta situatie este ceva de genul: marca X are un model care seamana cu unul de la marca Y, in timp ce marca Y are un model ce seamana cu unul de la marca Z, deci trebuie sa fie o legatura si intre X si Z,...numai ca eu ma pierd la legatura dintre X-Y si Y-Z. :lol::?

Daca este cineva mai priceput in acest domeniu al tramvaielor germane/austriece/elvetiene va rog sa ma 'instruiasca' si pe mine. :)
Modelul de usi specific tramvaielor nemtesti (vechi)
usi germania.PNG (92.25 KB; downloaded 4512 times)

 


Re: Marci si modele de tramvaie nemtesti Robert24

"G" vine de la "Gelenk" care inseamna articulat.
"T" de la "Triebwagen" care inseamna vagon motor
"B" de la "Beiwagen" care inseamna vagon remorca

 


Re: Marci si modele de tramvaie nemtesti Dominatrix

ByOnu wrote:
O sa incep cu intrebarea, care este legatura intre: Duewag, Rathgeber, Hansa, Wegmann si Holec?
Hansa sunt vagoane pe 4 osii (GT4), fara boghiu sub articulatie produse in perioada 1959-1968 de compania Hansa Waggonbau pentru orasul Bremen. In 1973, Hansa Waggonau a dat faliment si productia de vagoane pentru Bremen a fost continuata de firma Wegmann din orasul Kassel. Structura principala a vagonului GT4 a fost mentinuta, dar designul articulatiei a fost schimbat. Acelasi model a fost mai tarziu copiat de ČKD Tatra, care a produs tramvaiele KT4. Modelul Rathgeber tip P ("Rathgeber gras") este de fapt modelul Hansa produs pentru reteaua de tramvaie din Muenchen intre 1967 si 1969  de catre Waggonfabrik Joseph Rathgeber, dupa achizitionarea unei licente de la Hansa. Prototipul pentru Muenchen a fost produs la Bremen inca din 1963.
Tramvaiele Düwag articulate reprezinta un model complet diferit, cu boghiu sub articulatie, produs inca din 1956 de catre Düsseldorf Waggonfabrik (modelul GT6), initial pentru orasul Düsseldorf, apoi din 1958 s-a fabricat si modelul mai lung GT8. "Holec" sunt tramvaie Düwag fabricate pentru Rotterdam si modernizate de firma olandeza Holec.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Marci si modele de tramvaie nemtesti Dr2005

Întrebare de baraj: cine producea uşile alea din poza lui ByOnu? Pe cele din Viena scrie ,,Rotax" (devenit ulterior Bombardier).

 


Re: Marci si modele de tramvaie nemtesti Dominatrix

Din poza nici nu ne putem da seama despre ce tip de tramvai e vorba, asa ca e greu de spus cine a fabricat usile. Fabrica (desfiintata) Rotax din localitatea Gunskirchen a fabricat usi pentru majoritatea tramvaielor vieneze, mai ales dupa fuzionarea cu Lohner in anii '50.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Marci si modele de tramvaie nemtesti Tom

Dupa schema de culoare, pare a fi vorba de un Düwag/BBC GT6 sau GT8 din Ludwigshafen sau Mannheim (din cate stiu au retea comuna). Vagoanele au fost produse intre 1962 si 1964.
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 6/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 8/pix.html

 


Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420556 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use