Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTramvaie

 

Topic: S-DT 8.12

26 posts, 14881 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
S-DT 8.12 Goldmund

Exista doar un desen cu acest metrou usor:
http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/1.html
Cert este ca este o noua generatie de vagoane a unui metrou usor mai vechi, care pastreaza f. mult din precedentul model, ca vagoanele mai vechi sa nu para 'istorie'...(vedeti si evolutia lui Golf VW, la care modelul nou pastreaza destul de mult din modelul vechi-interesant!)cu toate ca noul vagon are "multe imbunatatiri tehnice"
Ce m-a impresionat este ca aceste noi vagoane sunt concepute sa reziste intre 40 si 50 de ani(...) si 110mii km/an
Contractul nou cu firma Stadler din Berlin costa SSB(RATB-ul din Stuttgart) 74milioane euro pentru 20 unitati.

 


Re: S-DT 8.12 Dominatrix

Ce surse de finantare sunt folosite pentru acest proiect?

 


Re: S-DT 8.12 Goldmund

Finantarea este suportata de SSB. Din alte surse media nu rezulta ca finantarea ar putea fi alta decat sursele proprii.
O sa mai caut...

 


Re: S-DT 8.12 Goldmund

Mai precizez ca "o unitate" din noile vagoane reprezinta o garnitura formata din doua vagoane legate intre ele printr-un burduf( care a aparut la generatia a doua a acestor vagoane- acum ne aflam la generatia III*)Pe anumite linii(linia 6) trenurile sunt formate din doua garnituri a doua vagoane, garniturile sunt cuplate intre ele.
*a mai existat seria DT8.1-8.3(3001-3006),toate prototipuri, testate pe alte linii(in Stuttgart la acea data era un ecartament ingust precum azi in Arad) care acum se gasesc la muzee, sau au fost casate

 


Re: S-DT 8.12 Dominatrix

74 de milioane de euro suportata exclusiv de SSB? Cam ciudat. Pe cati ani e esalonata investitia?

Stiu ca mai demult ziceai in alt topic ca SSB'ul nu e subventionat, ba chiar reuseste sa faca un mic profit anual. Desi in Stuttgart, transportul in comun e printre cele mai scumpe (sau poate chiar cel mai scump din toata Germania), chiar as fi curioasa sa arunc ochii pe o situatie financiar-contabila a SSB'ului, sa vad de unde scot ei "din palarie" atatia bani. Ai idee unde ai putea gasi asa ceva?

 


Re: S-DT 8.12 Goldmund

@Domi,


Aici este textul la un proiect care a fost terminat de curand si a costat SSB cca. 80 milioane de euro-prelungirea liniei U6 cu 2750m., din care un tunel in lungime de 1000 m..In text mai e vorba de o lege a finantarii prin care participa si SVV(transportul in comun Stuttgart si Landul cu trenurile interurbane care fac legatura cu Stuttgart)Dar reiese clar ca SSB a fiantat acest proiect cu 80 milioane de euro...(executia proiectului respectiv a durat mai multi ani...)

Stadtbahn U6 Möhringen – Fasanenhof: Eröffnung 11. 12.2010
Um 2750 Meter wächst das Stadtbahnnetz und dessen Tunnelanteil wird gut 1000 m länger, wenn am 11. Dezember die Neubaustrecke eröffnet wird. Rund 80 Millionen Euro investieren die SSB. Das Vorhaben wird nach dem noch gültigen Gemeindeverkehrs-finanzierungsgesetz finanziert, allerdings muss der Landesanteil von der SVV (Stuttgarter Versorgungs- und Verkehrsgesellschaft) vorfinanziert werden. Längerfristig werden bis zu 10 000 Fahrgäste auf diesem Abschnitt erwartet.

 


Re: S-DT 8.12 Dominatrix

Revenind la tramvaiele de care discutam aici, pe cati ani va fi esalonata investitia?
Din cate vad, sunt vagoane cu platforma inalta, sau mi se pare mie?
Si o alta intrebare: unde pot gasi ceva date tehnice in legatura cu ele?

 


Re: S-DT 8.12 Goldmund

1-investitia va fi esalonata incepand cu anul 2012 in acelasi timp in care ajung si ramele. Cand o sa aflu ceva mai exact o sa scriu(despre finantare, germanii sunt zgarciti la vorba...)
2-vagoanele sunt ca la metroul din Bucuresti, pt. peron inalt,asadar cu  platforma inalta.
Cateva date tehnice de la modelele ceva mai "vechi"(cele mai noi au doar cateva mici "imbunatatiri" si sunt cu un m. mai lungi):

Nummerierung:    3001–3234 (DT 8.1–8.9)
3301–3400 (DT 8.10/8.11)
4xxx ff. (DT 8-S)
Anzahl(nr. de vagoane):    167
Hersteller(constructorul):    DUEWAG, Siemens, Bombardier,
Stadler Pankow (nur- numai pentru noile vagoane care vor veni- DT 8.12)
Baujahr(e):    1981–1982 (DT 8.1–8.3)
1985–1996 (DT 8.4–8.9)
1999–2005 (DT 8.10/8.11)
ab 2012 (DT 8.12)
Spurweite(ecartament):    1435 mm
Länge über Kupplung(lungimea pana in tampon):    38.800 mm
38.560 mm (DT 8.10/11)
Höhe(inaltimea):    3715 mm
Breite(latimea):    2650 mm
Leermasse:    55 t
Höchstgeschwindigkeit:    80 km/h
Dauerleistung(puterea permanenta...):    4×222 kW
8×120 kW (DT 8.10/11)
Beschleunigung(acceleratie):    0,9–1,3 m/s²[1]
Stromsystem(sistemul curentului):    750 V Gleichstrom-curent continuu?!
Stromübertragung(sistemul de captare al curentului):    Oberleitung(cablu aerian
Kupplungstyp(prinderea intre vagoane):    Scharfenbergkupplung (http://de.wikipedia.org/wiki/Scharfenbergkupplung)
Sitzplätze(locuri pe scaune):    108
Stehplätze(locuri in picioare):    141
Fußbodenhöhe(inaltimea podea):    1000 mm
mai mult la adresa:
http://de.wikipedia.org/wiki/SSB_DT_8

 


Re: S-DT 8.12 Dominatrix

Multumesc de info, Goldmund. Din ce vad in wikipedia nemteasca, vagoanele mai noi, incepand cu seria 8.10 sunt echipate cu motoare trifazate, cu cate un motor pe osie, si asta inca de la livrare in 1999-2000.  :)
Stromsystem(sistemul curentului):    750 V Gleichstrom-curent continuu?!
E vorba de 750 V curent continuu in reteaua catenara. Probabil ca tramvaiele folosesc motoare asincrone cu rotor-colivie, cel putin modelele mai noi de care vorbim aici.

 


Re: S-DT 8.12 Goldmund

Interesant, pe mine nu m-a proocupat tehnica in detaliu niciodata, dar cu ajutorul tau am facut progrese si acum ma intereseaza 'cum functioneaza' ramele astea...
Yoy, interesant

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: S-DT 8.12 Tom

Din cate stiu, tramvaiele GT4 din Iasi merg la 600Vcc. La Stuttgart, pana la renuntarea la GT4 si chiar inca in prezent pe unele portiuni, travaiele GT8 mergeau pe linie comuna 1000/1435 cu 3 sine, iar reteaua de contact era comuna. Inseamna ca de atunci au ridicat tensiunea la retea dela 600V la 750V?

 


Re: S-DT 8.12 Dominatrix

Nu, tensiunea a fost ridicata inca din anii '80 de cand au inceput sa isi dezvolte rapid sistemul Stadtbahn. Tramvaiele GT4 capabile de circulatie pe tronsoanele comune de 1000/1435 mm au fost adaptate inca de atunci pentru alimentarea duala 600 V-750 V.

 


Re: S-DT 8.12 Goldmund

Actualizare:
SSB(itb-ul din Stuttgart, care inseamna 'tramvaie si autobuze stuttgart' - troleibuze nu au, tramvaiul este azi 'metrou usor', iar S-Bahn, adica trenul interurban, nu apartine de orasul Stuttgart, el fiind al CF germane - DB AG - , peste tot acolo unde exista acest mijloc de transport; ca biletele sa fie valabile pentru toti care folosesc toate mijloacele de transport in comun din Stuttgart si imprejurimi, mai exista 'VVS' tocmai pentru realizarea in comun a unui tarif pe toate mijloacele de transort ale regiunii Stuttgart)
Asadar, SSB doreste anul acesta sa investeasca 120 milioane euro in diferite noi proiecte:
prelungirea unor linii de U-Bahn, construirea unor linii noi precum  'U12'(metroului usor), achizitionarea a inca trei autobuze 'hidrogen- hibride', daca exista subventii din partea 'statului', crearea unei linii de autobuz doar cu autobuze articulate hibride si inceperea programului de reinoire ale parcului de vagoane ale metroului usor cu acele mult-asteptate DT8.12,( http://www.ssb-ag.de/S-DT-812-571-0.html )spre sfarsitul anului...Se continua si reabilitarea intregului parc de vagoane ale metroului usor(DT8.4 si DT.9; DT 8.10-11)
Accentul se pune pe 'transportul in comun electric'!
Pe curand!

 


Re: S-DT 8.12 Dominatrix

Putin off-topic: care este costul unui autobuz pe hidrogen la Stuttgart? Au fost achizitionate propriu-zis de catre SSB asemenea autobuze sau se exploateaza experimental ca parte a proiectului CUTE (Clean Urban Transport Europe)?

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420554 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use