Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Tramvaiele STB - Îmbunătățiri și propuneri

39 posts, 18532 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Tramvaiele STB - Îmbunătățiri și propuneri Utilizator anonim

Deschid acest topic deoarece doresc sa aflu parerile si ideile voastre despre parcul de tramvaie al RATB, luate pe model sau cum doriti, ce ar trebui schimbat, ce ar trebui imunatatit, in special pe viitor avand in vedere ca suntem in plin proces de trecere la actionare in CA. Practic beneficiarii tramvaielor nu sunt nici cei din depouri si nici vatmanii, beneficiarii finali sunt calatorii care trebuie sa se bucure de o calatorie cat mai placuta si sigura cu un vehicul.

 


Re: Tramvaiele RATB - Imbunatatiri si propuneri DeSimon

Foarte buna idee acest topic !  :)
Urgenta numaru 1 ar fi modernizarea tatrelor in Bucur 1 PPC/LF sau eventual in alta varianta. Tatrele sunt singurele vagoane foarte vechi din parcul de tramvaie RATB, si trebuie modernizate rapid. Altfel, Tatrele vor trebui fi retrase/casate, si parcul de tramvaie s-ar reduce significativ. Modernizarea V3A-93-urile poate sa mai astepte, find ca sunt destul de noi.
In general, ar trebui marit parcul de tramvaie, mai ales acum cu pasajul basarab si liniile 34/35 foarte lungi sau inelare.  Dar stim ca asta nu are nicio sansa sa se intample prea curand...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiele RATB - Imbunatatiri si propuneri Utilizator anonim

Marirea parcului se va realiza usor prin constructia de Bucur LF, chiar daca acum pare ca treaba nu se misca lucrurile vor lua viteza in timp. Si in 2006-2007 am asteptat aproape 2 ani pana sa inceapa seria CH PPC (intre prototip si inceperea seriei au trecut aproape 2 ani) iar acum la 3 ani de atunci avem 46 vagoane. Sa nu ziceti ca o crestere cu 5-15 vagoane pe an nu ar schimba situatia.

 


Re: Tramvaiele RATB - Imbunatatiri si propuneri DeSimon

O crestere de 5-15 Bucur LF pe an ar fi foarte buna, dar pe langa asta cum se va rezolva problema tatrelor ?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiele RATB - Imbunatatiri si propuneri Dr2005

Nu ştiu ce tot aveţi voi cu Tatrele.... şi-au dovedit fiabilitatea timp de 35 de ani, spre deosebire de V3A-uri, care nu au atins nici măcar 30 de ani... şi asta cu tot felul de RK-uri, modificări (la contactori, la suspensia secundară ş.a.) şi improvizaţii, în vreme ce Tatrele sunt exact ca atunci, cu excepţia neoanelor din salon şi botului de tablă, modificări făcute abia începând cu 2006. Partea tehnică a rămas identică: accelerator, motoare, cardanuri, suspensii, pantograf etc..

Soluţia simplă şi la îndemână ar fi modernizarea T4R-urilor. Modificarea acţionării se poate face foarte uşor, înlocuindu-se acceleratorul cu un chopper şi grupul motor de c.c.-generator de c.a. cu o sursă statică, că doar URAC, pardon, ICPE-SAERP, produce o gamă largă de asemenea echipamente. Costurile ar fi destul de mici (de fapt, oraşe cu bugete mult mai mici - Ploieşti, Cluj, Craiova) au procedat aşa cu Tatrele lor. Nu e nevoie neapărat de construit V2A-T-uri mici şi fără bare pentru călători pe boghiuri de Tatra pentru a moderniza parcul de Tatre.

Aceleaşi modificări se pot aplica şi la V3A-uri, combinat cu modificarea secţiunii C. Nici aici nu e nevoie de ambiţii prosteşti ca toate V3A-93-urile modernizate să aibă bot de fibră de sticlă şi alte componente din astea, a căror spargere ţine pe bară vagoanele juma' de an.

Avem nevoie de eficienţă, de capacitate de transport şi viteză mare de deplasare. Nu e vorba de concursuri de frumuseţe sau râţenie pentru tramvaie.€

 


Re: Tramvaiele RATB - Imbunatatiri si propuneri DeSimon

Ok, tehnic tatrele se presinta inca foarte bine si ar fi suficient de bune pentru bucuresti. Dar Romania a intrat in UE, si normele europeane vor tramvaie PPC sau LF. Tatrele sunt foarte departe de asa ceva, si nu cred ca s-ar putea usor sa devina tramvaie PPC fara o modernizare intreaga (gen transformare in Bucur 1 PPC).

 


Re: Tramvaiele RATB - Imbunatatiri si propuneri George

O problema destul de stringenta vara este aerul conditionat: la 35 de grade afara, calatoria cu 41 devine un iad (fie ca e 205, acela actionat in curent alternativ, ori alt tramvai noi care arata altminteri foarte bine), tramvaiele se incalzesc ingrozitor, uneori chiar mai tare decat autobuzele fara aer conditionat.
Desi s-ar putea spune ca nu merita o asemenea investitie pentru cateva saptamani pe an, mie mi se pare dimpotriva ca merita, tocmai pentru ca transportul in comun e necesar si vara, asa cum iarna e nevoie de caldura.

In rest, imi mentin parerea (nu stiu daca topicul este potrivit) ca odata cu inaugurarea liniei de pe pasajul Basarab e cel mai bine sa se circule direct de la Preciziei, pe Bd. Timisoara, apoi pe V. Milea - Grozavesti - pasaj - Titulescu, pana la Victoriei, fiind o legatura care va avea un succes la fel de mare ca tramvaiul 41.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiele RATB - Imbunatatiri si propuneri Dr2005

DeSimon wrote:
Ok, tehnic tatrele se presinta inca foarte bine si ar fi suficient de bune pentru bucuresti. Dar Romania a intrat in UE, si normele europeane vor tramvaie PPC sau LF. Tatrele sunt foarte departe de asa ceva, si nu cred ca s-ar putea usor sa devina tramvaie PPC fara o modernizare intreaga (gen transformare in Bucur 1 PPC).


Normele europene spun că 1/4 din parcul alocat unei linii să fie cu podea joasă (nu neapărat pe toată lungimea), iar cursele respective să fie marcate distinct pe programul de circulaţie afişat obligatoriu în staţie... nu se spune nimic despre celelalte 3/4.
Aşa-zisa modernizare în Bucur 1 a fost o porcărie încă de la început... s-au obţinut vagoane mai mici, înghesuite la interior şi fără podea joasă. De bine, de rău s-a înlocuit un vagon T4R (şi nu un cuplu) cu câte un V2S-T/V2A-T, dar creşterea de capacitate de transport nu e semnificativă.
Ar fi destul de simplu de modificat un T4R astfel încât să aibă podea joasă la mijloc... în dreptul uşii 2 nu se găseşte sub podea decât grupul motor de c.c.-generator de c.a., care poate fi înlocuit cu o sursă statică plasată elegant sub vreo 3 scaune din spate, iar chopperul poate fi montat sub podea, în locul acceleratorului. După cum am mai spus, acestea sunt operaţii relativ uşoare, ba chiar se pot face şi în depouri şi categoric mai ieftine decât construirea unui tramvai nou, mai ales că URACul nu poate nici măcar să producă o crapodină superioară de Tatra (la V2A-T au decupat-o din şasiul de T4R şi au sudat-o pe noul şasiu).€

 


Re: Tramvaiele RATB - Imbunatatiri si propuneri Dominatrix

Dr2005 wrote:
Aşa-zisa modernizare în Bucur 1 a fost o porcărie încă de la început... s-au obţinut vagoane mai mici, înghesuite la interior şi fără podea joasă. De bine, de rău s-a înlocuit un vagon T4R (şi nu un cuplu) cu câte un V2S-T/V2A-T, dar creşterea de capacitate de transport nu e semnificativă.
Corect, cu mentiunea ca nici macar acest proiect nu s-a respectat, fiindca se prevedea legarea a 2 caroserii de T4R pentru fiecare vagon simplu articulate.
Dr2005 wrote:
Ar fi destul de simplu de modificat un T4R astfel încât să aibă podea joasă la mijloc... în dreptul uşii 2 nu se găseşte sub podea decât grupul motor de c.c.-generator de c.a., care poate fi înlocuit cu o sursă statică plasată elegant sub vreo 3 scaune din spate, iar chopperul poate fi montat sub podea, în locul acceleratorului
Cred ca te inseli aici. E desul de greu sa modifici vagonul Tatra T3/T4 (lungimea e aceeasi) cu podea joasa. Ar trebui sa tai practic sasiul in 2, sa construiesti o sectiune low-floor, si sa sudezi bucatile de sasiu la loc. Eu nu prea as avea curaj sa merg cu asa ceva. Cehii au inceput sa se preocupe de aceasta problema inca de prin 1997, cand au inceput coborarea podelei la vagoanele KT8D5, dupa modelul V3A-PPC de la noi (practic, nu e mare realizare tehnica, fiindca si la KT8D5 sasiul e dublu articulat ca la V3A, deci s-a reconstruit numai sectiunea C), dar Tatrele T3 au ramas dpdv structural la fel pana acum 2-3 ani,  desi la partea de tractiune au inceput sa le modernizeze cu variator de tensiune inca inainte de 1989, iar mai recent (anii 2000) cu motoare asincrone cu rotor in scurt circuit (modelul Tatra T3R.EV). Mai demult, am pus si poze pe forum cu vagoanele respective.

Problema cu podeaua coborata nu au reusit sa o rezolve nici ei decat prin modernizarile "radicale" din ultimii ani (modelul LFR.E Vario), care e de fapt un tramvai nou, pana si caroseria este de 15 m, deci cam cu 1 m mai lunga decat la modelul original, iar majoritatea echipamentelor sunt pe acoperis, tocmai fiindca nu e loc suficient sub podea (modelul fiind LF).
Dr2005 wrote:
După cum am mai spus, acestea sunt operaţii relativ uşoare, ba chiar se pot face şi în depouri şi categoric mai ieftine decât construirea unui tramvai nou, mai ales că URACul nu poate nici măcar să producă o crapodină superioară de Tatra (la V2A-T au decupat-o din şasiul de T4R şi au sudat-o pe noul şasiu).
Legat de pret, un LFR.E Vario de la Pragoimex costa cam 350.000 - 400.000 euro, ar fi interesant cat costa un tramvai Bucur 1, si sa facem o comparatie de pret.

In legatura cu crapodinele, e adevarat ca asa ceva se poate produce in orice atelier dotat corespunzator, dar cred ca e si problema legata de licenta ÄŒKD. Legat de ce ai spus mai sus in legatura cu modul de constructie la Bucur 1, la o eventuala deraiere cred ca s-ar rupe complet articulatia, fiindca boghiurile de Tatra ar ramane fixate pe sasiu (din moment ce s-a pastrat toata structura de boghiu, inclusiv cu crapodinele de rigoare), dar boghiul de V3A ar zbura complet de pe sine, nefiind legat de sasiu decat printr-un rulment de boghiu.
DeSimon wrote:
Urgenta numaru 1 ar fi modernizarea tatrelor in Bucur 1 PPC/LF sau eventual in alta varianta.
Cea mai mare ironie este ca in 1998, ÄŒKD a venit exact cu un astfel de proiect. Ar fi rezultat un vagon dublu articulat, putin mai scurt decat V3A-ul, cu sectiunea din mijloc cu podea coborata, asemanator cu K3R-N de la cehi. Am pe undeva si desenul tehnic cu vagonul propus, daca il gasesc, il scanez si il pun pe forum. Din pacate, nu s-a materializat nimic, si ne-am ales cu Ghildush-ul 3001, pentru care numai partea de tractiune s-a importat de la ÄŒKD.

Oricum, daca proiectezi un nou vagon acum inseamna ca nu o sa vedem nimic nou inca 2-3 ani, fiindca proiectarea, constructia, probele, omologarea dureaza, cum a spus si Andrei mai sus. Cel mai bine s-ar face o colaborare cu Pragoimex, ca doar au modernizat atatea Tatre, iar Bucur LF s-ar construi numai pentru suplimentarea de parc, fiindca oricum nu sunt vagoane suficiente.

Si dupa cum s-a mai spus, ar trebui pus si aer conditionat in salonul calatorilor, fiindca la verile din Bucuresti, cu temperaturi ca-n Africa, e foarte necesar. Nu stiu cine a spus aberatia aia ca nu se justifica AC, fiindca la Bucuresti nu sunt mai mult de 10 zile caniculare pe an.

 


Re: Tramvaiele RATB - Imbunatatiri si propuneri bercenicity

In prima faza aer conditionat.

Apoi, ar putea sa faca sectiunea centrala a Bucur LF-ului mai lunga, ceva gen cum sunt NGT8D-urile din Magdeburg: http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... 2/pix.html cu doua boghiuri purtatoare cu roti mai mici si o usa centrala. In interior in sectiunea centrala podeaua ar ramane tot LF (scaunele sunt pe o treapta deasupra boghiurilor mici) - s-ar imbunatati comportamentul sectiunii centrale fiind pe boghiuri si nu pe un truc si s-ar simplifica si articulatia (la Bucur LF una din ele fiind rigida in plan vertical).

In ultima faza ar trebui sa cumpere licenta/conceapa niste boghiuri motoare mai scunde sa nu fie nevoie sa urci trei trepte, ci doar una (vezi Magdeburg).

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaiele RATB - Imbunatatiri si propuneri Utilizator anonim

Anunt de atribuire numarul 89520/18.08.2010


Informatii anunt de participare asociat
Numar anunt: 50186 / 19.04.2008
Denumire contract: Servicii de consultanta în vederea achizitionarii de tramvaie pentru reabilitarea transportului urban de calatori din Municipiul Bucuresti

Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:

MUNICIPIUL BUCURESTI
Adresa postala: Splaiul Independentei NR. 291-293, SECTOR 6, BUCURESTI, ROMANIA , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: RO 060042 , Romania , Punct(e) de contact: Daniela Mincu , Tel. 021.305.55.30 , Email: daniela.mincu#bucuresti-primaria.ro , Fax: 021.305.55.30 , Adresa internet (URL): www.pmb.ro , Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro

I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)

Autoritate regionala sau locala
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea atribuita contractului de autoritatea contractanta
Servicii de consultanta în vederea achizitionarii de tramvaie pentru reabilitarea transportului urban de calatori din Municipiul Bucuresti
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor

Servicii
12 - Servicii de arhitectura, servicii de inginerie specializata si servicii de inginerie integrata, servicii de proiectare urbanistica si peisagisitica, servicii conexe de consultanta stiintifica si tehnica, servicii de testari si analize tehnice
Locul principal de prestare: Municipiul Bucuresti
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica

II.1.4) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Servicii de consultanta în vederea achizitionarii de tramvaie pentru reabilitarea transportului urban de calatori din Municipiul Bucuresti
II.1.5) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)

71600000-4 - Servicii de testare, analiza si consultanta tehnica (Rev.2)
79418000-7 - Servicii de consultanta in domeniul achizitiilor (Rev.2)
II.1.6) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.2) Valoarea totala finala a contractului (contractelor)
II.2.1) Valoarea totala finala a contractului sau a contractelor

1,733,411.68 RON
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa

IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire

Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
IV.2.2) S-a organizat o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Da

Anunt de participare
Numarul anuntului in JO: 2008/S79-107327 din 23.04.2008
SECTIUNEA V : ATRIBUIREA CONTRACTULUI
Contract nr: 134 Denumirea: Consultanta in vederea achizitionarii de tramvaie
V.1) Data atribuirii contractului 8/5/2010
V.2) Numarul de oferte primite 1
V.3) Numele si adresa operatorului economic caruia i-a fost atribuit contractul

SC SYSTRA SA Franta - Sucursala Bucuresti
Adresa postala: Str. Otetari, nr. 6B, ap. 3, sector 2 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 020978 , Romania , Tel. 031.100.47.01 , Fax: 031.100.47.02
V.4) Informatii privind valoarea contractului
Estimarea initiala a valorii contractului
Valoarea: 1765000.00 Moneda: RON Fara TVA
Valoarea totala finala a contractului
Valoarea: 1733411.68 Moneda: RON Fara TVA

V.5) Contractul ar putea fi subcontractat
Nu


SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul de fata este legat de un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
VI.2) Alte informatii
VI.3) Cai de atac
VI.3.1) Organismul competent pentru caile de atac

-
Adresa postala: - , Localitatea: - , Cod postal: - , Romania , Tel. - , Fax: -
Organismul competent pentru procedurile de mediere

Curtea de Apel Bucuresti
Adresa postala: Splaiul Independentei , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 050091 , Romania , Tel. 021.319.51.80 , Fax: 021.319.51.76
VI.3.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.3.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac

Directia Generala Achizitii
Adresa postala: Splaiul Independentei, NR. 291-293, SECTOR 6 , Localitatea: BUCURESTI , Cod postal: 060042 , Romania , Tel. (+4)021.30.555.30 , Email: daniela.mincu#primaria-bucuresti.ro , Fax: (+4)021.30.555.30 , Adresa internet (URL): www.pmb.ro
VI.4) Data expedierii prezentului anunt
17.08.2010 10:37

 


Re: Tramvaiele RATB - Imbunatatiri si propuneri Dominatrix

Am incetat sa ma mai entuziasmez la asemenea anunturi. Sa ne spuna mai bine Primaria de ce a anulat licitatia din 2006. Pardon, am uitat ca "n-a iesit cine trebuie", desi Alstom a licitat sub pragul maxim impus de Primarie. Bravo celor de la Skoda, care nu au vrut sa se bage in mizeria tipic romaneasca. Parca vad ca dupa ce studiul de consultanta va fi gata vin alegerile din 2012 si iese primar vreun Gunoier Prigonit care vrea sa prigoneasca tramvaiele. Bine ca n-a candidat in 2008. Chiar daca nu se va intampla asta, probabil ca nu se va cumpara nimic, din cauza vesnicei "subfinantari". Deci singura speranta va ramane proabil URAC-ul si eventual, Astra Arad, daca e gata tramvaiul Imperio pana atunci.

 


Re: Tramvaiele RATB - Imbunatatiri si propuneri cornel001

Singurele tramvaie cu care am mers in afara astora din bucuresti au fost cele moderne din Istanbul, si mi-au placut pt ca : aratau bine (design), silentioase (aici depinde si de calea de rulare cred), LF complet, AC, acceleratii bune si line, etc...

 



 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2393 forum members have written 430887 posts in 5359 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use