Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania")

333 posts, 60796 views
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 
 

📖 Pagination options
  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

Cum arată şantierul dintre Nuşfalău şi Suplacu de Barcău după primele patru luni /Lotul de 14 kilometri unde lucrează un constructor din Turcia ar putea fi deschis la începutul anului 2023
Tronsonul Nuşfalău – Suplacu de Barcău de pe Autostrada A 3 – Transilvania a ajuns la un stadiu fizic de 8 % după primele patru luni cu lucrări, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură (API) care a publicat cele mai noi imagini din dronă. Lotul de autostradă are o lungime de 14 kilometri iar constructor este Nurol, o firmă din Turcia, acesta fiind al doilea şantier unde lucrează firme din Turcia (Alsim Alarko construieşte primele două loturi de pe Autostrada A 0 Bucureşti Sud). Pe lotul Nuşfalău – Suplacu de Barcău sunt prevăzute 12 structuri : 4 poduri şi 8 pasaje şi un nod rutier. Dacă antreprenorul menţine ritmul, atunci deschiderea circulaţiei este posibilă în primăvara anului 2023, notează Asociaţia : ,,Pentru aproximativ 4 luni de muncă, din care două practic nu s-a lucrat din cauza vremii, constructorul nu stă rău în teren, ajungând la un stadiu fizic de aproximativ 8%. Din păcate, lunile de iarnă nu vor aduce un progres semnificativ. Tronsonul este unul banal, fără structuri impresionante, cu un relief ca-n palmă – o excepție de la regula dealurilor transilvănene notorii pentru alunecările lor masive. Aici antreprenorul general nu are decât câteva pasaje și poduri de făcut, un nod rutier și un spațiu de servicii. În mod normal, cu o mobilizare decentă din primăvară, menținută tot anul viitor, vom putea circula între Nușfalău și Suplacu din primăvara anului 2023.”
De la Marca, lângă Suplacu de Barcău până la Biharia, la intrarea pe Autostrada deschisă lângă vama Borş II mai lipsesc 56 de kilometri din Autostrada Transilvania. Este vorba despre lotul Suplacu de Barcău- Chiribiş (26 km.) în contestaţii şi lotul Trameco, 30 de kilometri între Chiribiş şi Biharia.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

Constructorul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva susţine că nu sunt probleme cu grinzile de la pasaje/CNAIR menţionează în documente oficiale ,,deformări” şi a cerut o monitorizare specială
Constructorul lotului 3 al Autostrăzii A 1 Lugoj- Deva anunţă că starea grinzilor de la podurile şi pasajele lotului este ,,Bună” şi ,,Foarte Bună”, date care rezultă din expertiza IPTANA, arată firma spaniolă Comsa, într-un drept la replică, după ce Economedia a scris la începutul lunii despre ,,deformările” grinzilor pe care CNAIR vrea să le studieze pentru a vedea dacă depăşesc sau nu toleranţele maxime admise. Pe 2 decembrie, Economedia a scris despre o monitorizare specială pe care CNAIR o va face pentru lotul cu contract reziliat, licitaţia fiind deja lansată, documentele publice din caietul de sarcini arătând „necesitatea monitorizării în cazul tablierelor mixte la care s-au semnalat deformaţii ale inimilor grinzilor şi necesitatea măsurării inimilor grinzilor principale (vizibile în special la grinzile marginale, mai pronunţate pe câmpurile/panourile adiacente pilelor, în mijlocul câmpului/panoului delimitat de partea superioară, talpa inferioară şi rigidizări”. Pe de altă parte, constructorul arată că :,,articolul de presă prezintă în mod direct faptul că urmărirea specială s-ar datora exclusiv unor defecţiuni care ar fi fost cauzate de modul de execuţie a Lucrărilor, fără însă a se preciza faptul că această urmărire în timp a lucrărilor, este o obligaţie ce de proincipiu revine proprietarilor, iar conform expertizei tehnice pretins citate, dar şi a celorlalte documente ce fac obiectul procedurii de licitaţie la care articolul face referinţă, urmărirea specială este necesară şi ca urmare a lipsei de întreţinere a autostrăzii după data încetării raporturilro contractuale, dar şi ca urmare a faptului că, urmare a încetării acestor raporturi contractuale, o serie de lucrări au rămas nefinalizate” arată constructorul.

Redăm mai jos, documentul CNAIR care a stat la baza articolului, acesta poate fi consultat în întregime aici : Anexa 1 – Completare Proiect special.pdf (1).
La rezilierea contractului, Răzvan Cuc spunea că, recomandarea experţilor a fost de a cere constructorului o garanţie de 8-10 ani, dublare de perioadă refuzată după care a urmat o penalizare pentru neconformităţi de 73 de milioane lei (garanţia de bună execuţie fiind de 58 milioane lei). Pe de altă parte, la momentul rezilierii, Cătălin Drulă explica, în calitate de deputat în comisia de transporturi, că decizia rezilierii la 99% stadiu fizic şi 94% stadiu financiar este „o ticăloşie” care ajută de fapt, constructorul care acum „deschide şampania”. Practic, prin rezilierea contractului de 580 de milioane lei, Ministerul Transporturilor a pierdut garanţia de 4 ani, timp în care era obligat să repare orice problemă.
Dreptul la replică pe care l-a solicitat constructorul Comsa poate fi regăsit în format complet aici Cerere drept la replica Economedia (1)

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

Autostrada Transilvania : Drum Asfalt (Selina-Trameco) a câștigat licitația pentru lotul lipsă din Autostrada Târgu Mureș-Cluj Napoca/La rezilierea contractului, Lotul ,,Straco” era la 34 % stadiu fizic de execuție
Asocierea DRUM ASFALT SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS SA – TRAMECO SA – DRUMURI BIHOR SA a câștigat licitația pentru finalizarea lucrărilor la tronsonul de autostradă dintre Chețani și Câmpia Turzii, cunoscut drept ,,lotul Straco”. Contractul cu antreprenorul român Straco a fost reziliat anul trecut, în mandatul fostului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă după ce constructorul abandonase practic lucrările. Despre decizia de reziliere și despăgubirile pe care le-a solicitat constructorul CNAIR, Economedia a scris aici.

După rezilierea contractului, CNAIR a scos la licitație contractul de 383 de milioane de lei pentru finalizarea lucrărilor iar Drum Asfalt (un constructor bihorean din grupul de firme SELINA) a câștigat licitația cu o ofertă de 363 de milioane de lei, a anunțat luni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu : ,,Sectorul de autostradă lipsă dintre Cluj și Târgu Mureș are de astăzi constructor desemnat! O asociere româno-spaniolă a câștigat contractul pentru lotul Chețani -Câmpia Turzii. Suma: 363,79 milioane de lei (fără TVA).Are la dispoziție 3 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lotului de 15,70 km finanțat din fonduri europene. Dacă nu apar contestații și contractul va fi semnat rapid, din 2023 vom putea circula doar pe autostradă pe cei aproximativ 100 de km dintre municipiile Cluj-Napoca și Târgu Mureș.”

Cele trei companii care au depus oferte pentru ,,lotul Straco” sunt :
1. Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL – ALPENSIDE SRL – EXPLAN SRL
2. Asocierea DRUM ASFALT SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS SA – TRAMECO SA – DRUMURI BIHOR SA
3. Asocierea STRABAG SRL – GEIGER TRANSILVANIA SRL

Semnarea contractului se poate face și după decizia CNSC, fără a mai aștepta și soluția instanței la o eventuală contestație la Curtea de Apel București. Din asocierea câștigătoare face parte și compania Trameco (aparține Selina) constructor care ar fi trebuit să lucreze pe segmentul Chiribiș -Biharia, lot de autostradă care se îndreaptă spre o reziliere a contractului. Rămâne de văzut dacă la cererea părților sau la decizia CNAIR, situație care atrage emiterea unui certificat negativ. Trameco lucrează și la pasajul Berceni de pe Centura București.

 


  • Author: Robert
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") Robert

Trameco…ne prinde 2025 cu astia…

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

N-are cum, ca pana atunci va fi finalizata o alta licitatie! :rofl:

 


  • Author: Robert
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") Robert

E unul din acele momente în care mă rog să apară o contestație, căci dacă nu cum ai spus tu o să fie o nouă licitație peste 1-2 ani.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

Autostrada Transilvania: CNAIR „tărăgănează” rezilierea contractului pentru lotul Biharia – Chiribiș / Care sunt scenariile pentru deblocarea proiectului
Compania de Drumuri trage de timp și întârzie rezilierea contractului pentru lotul de Autostradă Biharia – Chiribiș, un contract semnat în 2020, dar blocat de 14 luni, acuză Asociația Pro Infrastructură, care solicită CNAIR să rezilieze „de urgență” contractul cu antreprenorul bihorean Trameco.

Contractul pentru lotul de aproape 30 de kilometri a fost semnat pentru o ofertă de doar 326 milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR de aproximativ 450 de milioane de lei. Ulterior, constructorul a cerut o majorare de 130 de milioane de lei pentru lucrări de consolidare suplimentare care nu au fost „prinse” în proiect, o suplimentare de contract refuzată.

Cele două scenarii „pe masă” pentru deblocarea proiectului: rezilierea unilaterală a contractului și certificat negativ care se va „tranșa” în instanță sau încetarea contractului cu acordul părților, dar cu condiția ca Trameco să predea CNAIR proiectul tehnic, astfel încât să nu mai fie nevoie de o nouă expertiză a lucrărilor înainte de relansarea licitației pentru execuție. (n.r Certificatul Negativ înseamnă că respectiva firmă nu mai poate participa la licitații pentru o perioadă de 3 ani).

„REZILIAȚI DE URGENȚĂ contractul lotului A3 Chiribiș-Biharia! Am pierdut 14 luni. Mai pierdem? CNAIR are toate motivele întemeiate și pârghiile legale pentru a rezilia și a tranșa blocajul existent încă din decembrie 2020 când proiectul tehnic trebuia să fie gata. Este absolut evident că blocajul nu mai poate continua. SINGURA soluție este REZILIEREA (a treia oară), acordarea de CERTIFICAT NEGATIV constructorului și, desigur, lansarea unei noi licitații, în speranța că al patrulea antreprenor va reuși să ducă șantierul la final în 2024… la 20 (douăzeci) de ani de la prima lopată”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

Compania Trameco (parte a Grupului Selina) a fost desemnată câștigătoare a contractului pentru „Lotul Straco”, tronsonul de 16 km dintre Câmpia Turzii și Chețani, singura secțiune de autostradă care lipsește pentru a avea autostradă completă de la Sibiu și Cluj Napoca la Târgu Mureș. Trameco este și constructorul Pasajului Berceni, pe Centura București Sud, pasaj care ar urma să fie deschis în această toamnă.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") PTMZ

Robert wrote here:
E unul din acele momente în care mă rog să apară o contestație, căci dacă nu cum ai spus tu o să fie o nouă licitație peste 1-2 ani.

Ți s-a îndeplinit rugămintea:
Constructorul Strabag contestă licitația pentru proiectarea și execuția lotului Chețani - Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania (A3), după ce a fost desemnată câștigătoare oferta orădenilor de la Drum Asfalt.

Strabag a depus pe 10 februarie 2022 contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). În documentul de 40 de pagini, Strabag solicită anularea raportului procedurii și reevaluarea ofertei Drum Asfalt, cu consecința stabilirii neconformității acesteia.

De asemenea, Strabag mai solicită obligarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la plata cheltuielilor ocazionate de contestație.

„Sectorul de autostradă lipsă dintre Cluj și Târgu Mureș are de astăzi constructor desemnat”, anunța pe 31 ianuarie ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Potrivit lui, o asociere româno-spaniolă a fost declarată câștigatătoare pentru contractul privind lotul Chețani -Câmpia Turzii, cu oferta de 363,79 milioane de lei (fără TVA).

„Are la dispoziție 3 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lotului de 15,70 km finanțat din fonduri europene. Dacă nu apar contestații și contractul va fi semnat rapid, din 2023 vom putea circula doar pe autostradă pe cei aproximativ 100 de km dintre municipiile Cluj-Napoca și Târgu Mureș”, a transmis atunci ministrul Transporturilor pe pagina proprie de Facebook.

Participantul de la licitație care corespunde descrierii șefului Transporturilor este cel reprezentant de un constructor din Oradea, respectiv Asocierea DRUM ASFALT (Leader),OPR ASFALT, OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS, TRAMECO, DRUMURI BIHOR.

CNAIR a primit trei oferte la licitația pentru finalizarea lotului Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania (A3). Până la termenul limită din 30 septembrie 2021 au depus oferte următorii agenți economici:

1. Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL – ALPENSIDE SRL – EXPLAN SRL
2. Asocierea DRUM ASFALT SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS SA – TRAMECO SA – DRUMURI BIHOR SA
3. Asocierea STRABAG SRL – GEIGER TRANSILVANIA SRL
Valoarea estimată a contractului este de 383,44 milioane de lei fără TVA pentru cei aproximativ 15,7 km.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pe 20 iulie 2021 licitație pentru proiectarea și execuția lotului Chețani – Câmpia Turzii, după rezilierea contractului cu Straco.

În martie 2021, CNAIR a anunțat a rezilierea contractul cu constructorul sectorului Cheţani-Câmpia Turzii, de pe Autostrada A3, deoarece, în ultimele cinci luni progresul fusese de un punct procentual. Reprezentanţii CNAIR precizau că după deschiderea traficului rutier pe Nodul Rutier Cheţani, în data de 18 septembrie 2020, „antreprenorul a redus considerabil ritmul de execuţie a lucrărilor.” Astfel, la data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar în momentul rezilierii progresul fizic înregistrat era de 37,86%.

Contractul inițial pentru proiectarea și construcția lotului Chețani – Câmpia Turzii fusese atribuit constructorului român Straco în 2015 pentru suma de 279,74 milioane de lei, fără TVA. Ordinul de începere a fost emis în mai 2016.

Sursa: Economica

 


  • Author: Robert
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") Robert

Bun. Acum imi doresc sa fie eliminata asocier ea de pe locul 1 si sa trecem la treaba. Daca tot mi se indeplinesc dorintele :)

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

Vrei sa-i iei locul lui Phil, vestitorul primaverii?!  :lol:  ;)

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") PTMZ

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Biharia - Chiribiș din Autostrada Transilvania va fi desfăcut pe cale amiabilă, a spus pentru ECONOMICA.NET Beneamin Rus, proprietarul grupului de firme Selina. Anunțul constructorului bihorean pune capăt zvonurilor legate de reziliere, după un an de blocaj pe acest lot.

În varianta desfacerii amiabile a contractului, constructorul nu este sancționat cu certificat negativ, astfel că poate participa mai departe la licitații.

Contactați de ECONOMICA.NET, reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu au confirmat încă informația.

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Chiribiș – Biharia din A3 a fost semnat în iunie 2020 cu asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Valoarea contractului este de 326,51 de milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 de milioane de euro). Termenul contractual pentru proiectare era de șase luni, iar cel pentru execuție este de 18 de luni.

Lotul Chiribiș – Biharia face parte din tronsonul Suplacu de Barcău – Borș, care în trecut a mai avut doi constructori: americanii de la Bechtel și spaniolii de la Corsan. Contractele cu ambii constructori au fost reziliate.

Grupul bihorean de construcții Selina a realizat lotul Biharia – Borș de la granița cu Ungaria. De asemenea, acesta a mai fost desemnat câștigător și pe lotul relicitat Chețani – Câmpia Turzii. În acest caz, Strabag a depus contestație.

Firmele lui Rus se află în cărți și pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania. În plus, constructorul din Oradea se situează pe primul loc în cursa pentru lotul 3 Buzău – Pietroasele din Autostrada Ploiești – Buzău (A7).

Sursa: Economica

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania") orex

Are un tupeu fantastic individul asta! :bleah:

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since , our 1905 forum members have written 369317 posts in 4488 topics and 446 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use