Parent forum: Complexul Feroviar București

 

Topic: Gara Băneasa - București

28 posts, 11351 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București andrei11

Și ți se pare normal să o ia pe centură ? Mie nu...Pe secțiunea Buc. Băneasa - Bucureștii Noi - unde e linie simplă - nu prea întâlnim trafic de persoane, poate numai vreun sezonier pierdut 4 luni / an maxim... În rest e linie dublă.

 


  • Author: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București Marian Andrei

Pe centura mergi cu 15-30 kmh, racordurile sunt la pamant, cel de la Chitila - Mogosoaia e partial desfiintat, nu poti merge spre Chiajna - Craiova, au inceput niste lucrari in zona, dar tot nu vor permite un trafic eficient. Din cauza asta s-a renuntat si la ideea trenurilor de calatori pe centura, viteza redusa, lipsa legaturilor etc. Daca s-ar rezolva problema podului din zona Triaj/Post 17 si a liniei racord Pajura - Chitila, sa se mearga cu 40-50, tranzitul prin Baneasa ar fi mai rapid. Plus ca sunt interminabilele inchideri de linie intre Chiajna si Videle, deja de vreo 4 ani, care ingreuneaza traficul. Asa e cel mai rapid prin Baneasa, mai merg si prin centura trenuri, de regula navetele Oil Terminal - Mogosoaia.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București PTMZ

andrei11 wrote:
Pe secțiunea Buc. Băneasa - Bucureștii Noi - unde e linie simplă - nu prea întâlnim trafic de persoane, poate numai vreun sezonier pierdut 4 luni / an maxim...

Da, 1991/1992 (Mangalia-Timișoara Nord, cu vagoane de Deva și Reșița Nord) este singurul ce trece pe acolo.

 


  • Author: Gabi23
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București Gabi23

Gabi23 wrote:
S-au apucat să răscolească tufele și boscheții după cupoanele de șină abandonate de minim 10 ani. Măcar de le-ar inventaria și valorifica ca deșeuri reciclabile  :popa:

Au abandonat ideea, șinele au rămas în continuare de izbeliște, traverse bune nefolosite în timp ce în zonă e plin de traverse din lemn putrezite  :bleah:



Linia 4 devine pradă a naturii, măcar n-au început să fure catenara:



Mersul trenurilor 2018-2019:

Gara Baneasa - 02.07.2019 (1).JPG (408.1 KB; downloaded 2738 times)
Gara Baneasa - 02.07.2019 (2).JPG (546.55 KB; downloaded 2739 times)
Gara Baneasa - 02.07.2019 (3).JPG (545.66 KB; downloaded 2740 times)
Gara Baneasa - 02.07.2019 (4).JPG (559 KB; downloaded 2740 times)
Gara Baneasa - 02.07.2019 (5).JPG (320.15 KB; downloaded 2739 times)

 


  • Author: andreicfr
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București andreicfr

Linia 4 e de fapt 5. Cea infundata este 4, iar macazul acela trebuie folosit cred ca pe ramificatia Pajura. E acolo ce 1 an de zile.

 


  • Author: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București Marian Andrei

Linia 5 va fi redeschisa cel mai devreme la primavara, a fost inclusa in programul de intretinere a infrastructurii pentru 2020 fiind necesara traficului de marfa in crestere pe coridor. Sunt necesare aproximativ 500 de traverse.

 


  • Author: fl82
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București fl82

Date istorice privind gara Bucuresti-Baneasa, conform wikipedia:

"Gara de călători a fost inaugurată la 17 noiembrie 1886, sub numele de „Gara Mogoșoaia”. Clădirea a fost construită după planurile gărilor de clasa a III-a de pe linia București–Predeal, având un aspect similar celor din stațiile Căiuți, Florești-Prahova sau Turnu Măgurele.  În 1914, trupul neînsuflețit al regelui Carol I a fost adus de la Sinaia până la Gara Mogoșoaia, pentru a fi transportat până la Palatul Regal, pe un afet de tun.  La 1 decembrie 1918, Familia Regală a României a coborât în această gară din trenul care-i aducea în București din refugiul în Moldova din timpul Primului Război Mondial, pentru a-și continua intrarea triumfală călare. Tot aici a coborât și pe 16 octombrie 1922 regele Ferdinand, după ce s-a întors de la ceremonia de încoronare de la Alba Iulia.

În 1936, Direcția Generală a CFR a decis construirea a două noi gări regale la Mogoșoaia (actuală Băneasa) și Sinaia, cu scopul de a crea un cadru solemn pentru primirile regale. Planurile au fost întocmite în 1937 de arhitectul Duiliu Marcu, iar execuția a aparținut echipei condusă de inginerul Mihai Gheorghiu. Inaugurarea construcției a avut loc pe 9 iunie 1938, la ora 12, în prezența autorităților și a unui sobor de preoți care au oficiat serviciul divin. Din partea regelui Carol al II-lea a fost prezent mareșalul palatului regal, Ernest Urdărianu. De aici, în dimineața zilei de 24 iulie 1938 a plecat cortegiul funerar al Reginei Maria spre Curtea de Argeș.

După 1940, numele gării a fost schimbat în „Băneasa”. Ea funcționat ca gară regală până în anul 1947, momentul instalării Republicii.

După 1950, gara a fost utilizată drept gară de protocol pentru „trenul prezidențial”  al șefilor de stat ai României și pentru primirea oficialităților străine. Noile autorități din România au folosit-o ca gară prezidențială, pentru deplasările liderului comunist Gheorghe Gheorghiu Dej, dar și pentru primirea altor delegații. Gara dispunea de un sistem de aer condiționat (poate de proveniență americană), considerat foarte performant pentru anii '50-'60. La primirea delegațiilor oficiale se acoperea peronul cu un imens covor persan. Șeful gării era cel care întocmea mersul trenului, atât pentru trenul special, cât și pentru locomotiva ante-mergătoare, care mergea, de obicei, cu 30 minute înaintea trenului special, din motive de securitate".

 De asemenea, din gara Baneasa se ramificau si unele cai ferate industriale, astfel:
-Linia care deservea  "Intreprinderea industriala Grivita", Betoniera Expozitiei si Complexul Romexpo;
-Linia care deservea rampa de incarcare a Casei Presei Libere (rampa situata paralel cu strada Tipografilor; probabil aici se incarca in vagoanele de posta-bagaje  presa- ziare, reviste, etc)
-Linia care deservea CET Casa Presei
-Linia care traverseaza Strada Baiculesti, trece pe langa caminele "Poligrafiei", traverseaza strada Intrarea Straulesti (langa Colegiul Tehnic "Media""), merge paralel cu strada Intrarea Straulesti si apoi din aceasta linie se ramificau cateva alte linii industriale, ce deserveau depozitele Petrom si alte depozite
-Din linia de mai sus se mai ramifica o linie in trecut, linie ce traversa Bdul. Poligrafiei, Strada Dridu si mergea oarecum paralel cu Strada Jiului, pentru a deservi depozitele "Jiului" si fabrica de paine "Pajura".
  In prezent toate aceste cai ferate industriale ori au fost desfiintate ori nu mai sunt utilizate (poate cu exceptia celei care deserveste CET Casa Presei).

In 1990 statia Bucuresti-Baneasa aveea si birou de informatii si de aici plecau si unele trenuri CM (curse automotoare) spre HM Snagov-Plaja.

De asemenea statia Bucuresti-Baneasa aveea si o grupa de marfa cu cca 5 linii.

 


  • Author: fl82
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București fl82

Ca urmare a desfiintarii fabricilor care erau deservite prin linii industriale ce se ramificau din M800- intre statia Pantelimon si Bucuresti Nord- nu ar mai exista motive ca sa circula trenuri de marfa pe M800, intre statiile Pantelimon si Bucuresti Nord!

 Astfel, daca sectorul nordic al caii ferate de centura (intre Ram. Pasarea- Voluntari- Otopeni- Mogosoaia- Ram. Post Colentina- Ram. Post Rudeni- Chiajna si respectiv linia Mogosoaia- Ramificatia Buciumeni) ar readus intr-o stare decenta (sa permita o VS de 100 km/h- ca mai mult nu e nevoie pentru trenuri de marfa, electrificat si cu BLA functional), toate trenurile de marfa care circula dinspre M800 spre M900 si spre Ploiesti ar putea fi dirijate pe centura feroviara!

 


  • Author: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București Marian Andrei

Incep sa se simta cei peste 10 ani, amestecati cu transformarea liniei 1 abătută din gara asta in linia principala pentru aproape toate trenurile de calatori si trenurile de marfa care opresc aici, dupa ce linia 5 a fost inchisa si asteapta reparatii de vreo 2 ani. Macazul de iesire catre Pantelimon de la linia 1 prezinta uzuri si exfolieri accentuate, nu vreau sa ma gandesc ce ar insemna si inchiderea liniei 1 si chiar a liniei 2 directa mai ales acum ca incep sezonierele plus traficul de marfa care dupa o usoara reducere a crescut iar.

baneasa.jpg (289.13 KB; downloaded 1349 times)

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București shoppy

Poate asa se explica traficul crescut pe centura, trebuie neaparat sa faca niste reparatii la Pajura, Baneasa si Pantelimon.

 


  • Author: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București Marian Andrei

Pe centura circula GFRurile de Brazi si Mogosoaia.

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București TibiV

Gara Regala, nu ;) ?....

 


  • Author: Marian Andrei
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București Marian Andrei

Da. Gara Regala.

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Gara Băneasa - București shoppy

Uite aici GFR cu cereale :




Si am vazut si E-P cu containere la Mogosoaia, nu mai gasesc acum clipul.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since , our 1794 forum members have written 350396 posts in 4191 topics and 426 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use