Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Știri, noutăți, evenimente și discuții diverse

1716 posts, 392476 views
 
Go to page:  1  ... 63 64 65 66 67 68 69  ... 123
 
 

📖 Pagination options
Piața Apărătorii Patriei misterr

Pentru că momentan topicul cu „Sectorul 4” e dezactivat (nu apare), postez aici.

Din ciclul „Proiecte uitate, proiecte abandonate”, astăzi: Piața Apărătorii Patriei

Piața agroalimentară Apărătorii Patriei reprezintă un caz special între piețele Bucureștilor. Construită cu mai mulți ani în urmă, lîngă complexul comercial și stația de metrou de la Apărătorii Patriei, nu a fost folosită niciodată, datorită mafiei locale, rămînînd ca nouă pînă în toamna anului trecut. Deși era plasată într-un vad comercial, la intersecția șos. Berceni cu bd. Ion Iriceanu și str. Turnu Măgurele, și în imediata vecinătate a ieșirii de la metrou (practic unde se golește metroul care vine din centru pe magistrala II - acolo coboară atît cei care locuiesc în zona Berceni, dar și cei care iau 202 spre Luica / Vitan Bîrzești), precum și pe șoseaua care vine direct din comuna Berceni (și zona Valea Dragului / Vidra, unde sînt producătorii cu grădinile și serele de legume), totuși comercianții nu au putut veni niciodată să-și desfacă produsele în piață, fiind obligați să meargă cu marfa la piața din fața spitalelor 9 și 10 (la 2 stații distanță), sau la Piața Sudului, sau la piața Străduinței (bd. Metalurgiei) etc. astfel încît cei care locuiesc în zona Berceni - Apărătorii Patriei și vin din oraș cu metroul să fie obligați să-și facă cumpărăturile în alte piețe, mult mai departe.

Ei bine, în toamna anului trecut, primarul sectorului 4, Piedone, a început să agite un proiect de așa-zisă reconstrucție a pieței (deși, repet, piața era practic nefolosită de cînd a fost construită!), anunțînd că termenul de finalizare este martie 2012 (trecut și pe panoul de șantier), și că îl va respecta negreșit.

Tot ce a reușit să facă însă de atunci a fost să demoleze piața (anul trecut, prin noiembrie), după care proiectul a fost abandonat și nu s-a mai întîmplat nimic, deși între timp a tot repetat obsesiv, în repetate rînduri, că în martie 2012 noua piață va fi inaugurată.

Cu toate astea, surpriză: azi-dimineață am găsit în cutia de scrisori o fițuică („Gazeta lu' Piedone”), în care susține în continuare că de Paște vom putea cumpăra miei în noua hală ultramodernă!!!



P1020914.JPG (172.99 KB; downloaded 2806 times)



P1020917.JPG (226.43 KB; downloaded 2803 times)



P1020918.JPG (225.08 KB; downloaded 2802 times)



P1020925.JPG (183.48 KB; downloaded 2802 times)





Știind cum stau lucrurile în realitate, am fost să văd situația de la fața locului. Evident, „hala ultramodernă” e doar în imaginația lui Piedone, și în gogoșile pe care încearcă să le vîndă alegătorilor. Altfel spus, ne prostește în față, uitînd că noi știm prea bine cum stau lucrurile în realitate. Fotografia este făcută azi-dimineață. În afară de împrejmuirea de șantier, nu e decît platforma betonată a fostei piețe:



P1020893.JPG (152.4 KB; downloaded 2801 times)





De altfel, același lucru l-a făcut și cu Orășelul copiilor (s-a discutat aici): L-a închis anul trecut, spunînd că vrea să-l renoveze, urmînd să-l redeschidă în mai 2012, l-a dărîmat, după care proiectul a fost abandonat.
Amintindu-mi și de celelalte două prăpăstii celebre ale lui Piedone, despre care s-a vorbit inclusiv aici pe forum:

Stație secretă de metrou în piața Apărătorii Patriei
Cum a rezolvat Piedone problema cîinilor vagabonzi în sectorul 4

încep să cred că omul ăsta trăiește într-un univers paralel, în care a pierdut de mult contactul cu realitatea...

 


Re: News florin

Eu mi-aş face mai multe griji pentru cetăţenii care votează astfel de specimene, că în rest Piedone ştie el foarte bine ce face...  :roll:

 


Re: Stiri, noutati, perspective subway guru

Consiliul Concurentei verifica tarifele taximetristilor
http://www.ziare.com/stiri/ancheta/cons ... or-1163885
Consiliul Concurentei ancheteaza Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT), existand suspiciuni cu privire la o intelegere vizand tariful practicat de operatorii de taxi din Bucuresti si judetul Ilfov.

In Bucuresti exista un tarif reglementat cuprins intre 1,1 si 3,9 lei, iar orice taximetrist care se incadreaza in aceasta marja poate circula legal. Totusi, mai multi taximetristi se pot intalni si pot stabili un tarif comun, mai ridicat. Practicand acest tarif, ei se vor afla in marja legala, dar se cheama ca s-au inteles intre ei.

Augustin Hagiu, presedintele Fort, a declarat pentru Antena 3 ca este bine-venita aceasta ancheta, dar a avertizat Consiliul Concurentei ca saptamana viitoare este posibil ca Parlamentul sa adopte o lege care sa impuna o anumita tarifare, la presiunea cartelurilor.

"Dansii isi urmeaza obiectivul pentru care au venit. Ma bucur ca incep o astfel de investigatie, le furnizez toate documentele de care au nevoie. Este important sa urmeze o alta parte a anchetei, pentru ca saptamana viitoare este posibil ca Parlamentul, la presiunea unor carteluri, sa voteze o lege care sa impuna o anumita tarifare.

Dansii vizeaza nivelul identic din arealul metropolitan. Pentru FORT este primul control de acest tip. Nu avem niciun fel de problema pentru un astfel de control. Sper ca aceasta ancheta sa-si atigna obiectivul, iar clientii sa simta o crestere a nivelului de siguranta si confort", a spus reprezentantul FORT.

 


Re: News subway guru

Topul celor mai poluate zone din Capitală. Cât de periculos e aerul din cartierul tău?
26 Apr, 08:03 / Nicoleta Vieru
Bucureștiul ne îmbolnăvește în fiecare zi. În 2011, în cinci zone din Capitală s-au depășit concentrațiile limită admise de poluanți de zeci de ori. Potrivit specialiștilor, expunerea pe termen lung la acești poluanți poate cauza cancer și moartea prematură. Pericolul principal îl constituie în continuare traficul rutier. Cel mai mare nivel de poluanți în aer a fost înregistrat în intervalul orar 8-19.
http://b365.ro/news/topul-c ... ierul-tau/
Rețeaua de monitorizare a calității aerului din Capitală cuprinde opt stații: Cercul Militar, Mihai Bravu, Drumul Taberei, Titan, Lacul Morii, Măgurele, Berceni și Balotești. În 2011 s-a depășit numărul permis de zile cu concetrații peste limistele admise zilnice pentru pulberi în suspensie la cinci stații. În aceeași perioadă, au fost depășite concentrațiile medii anuale și pentru dioxid de azot la trei dintre stațiile monitorizate.

Cea mai poluată zonă din Capitală este Drumul Taberei, unde în 2011 s-a depășit concentrația admisă de pulberi în suspensie (PM10) timp de 79 de zile. Foarte poluate au fost și zonele Lacul Morii și Titan unde au fost înregistrate depășiri ale concentrațiilor de PM10 timp 69 de zile. Valorile maxime admise au fost depășite și în zonele Măgurele (54 de zile), Berceni (49 de zile), Balotești (41de zile), Mihai Bravu (39 de zile) și Cercul Militar (25 de zile), potrivit Raportului pe anul 2011 privind stadiul realizării măsurilor din Programul Integrat de Gestionare a Calităţii Aerului în Municipiul Bucureşti.

Poluanți mortali

Ambele tipuri de poluanți, PM10 și dioxidul de azot sunt foarte periculoase pentru sănătate. Astfel, pulberile în suspensie prezintă risc foarte ridicat de a pătrunde în alveolele pulmonare provocând inflamații și intoxicări. Sunt afectate în special persoanele cu boli cardiovasculare și respiratorii, copiii, vârstnicii și astmaticii. Copiii cu vârsta mai mică de 15 ani inhalează mai mult aer, și în consecință mai mulți poluanți. Ei respiră mai repede decât adulții și tind să respire mai mult pe gură, ocolind practic filtrul natural din nas. Sunt în mod special vulnerabili, deoarece plămânii lor nu sunt dezvoltați, iar țesutul pulmonar care se dezvoltă în copilarie este mai sensibil.

Poluarea cu pulberi inrautateste simptomele astmului, respectiv tuse, dureri in piept si dificultati respiratorii. Expunerea pe termen lung la o concentrație scazută de pulberi poate cauza cancer și moartea prematură, potrivit datelor de la Ministerul Mediului.

Principalele surse de pulberi sunt activitatea industrială, sistemul de încălzire a populației și centralele termoelectrice. Traficul rutier contribuie la poluarea cu pulberi produsă de pneurile mașinilor atât la oprirea acestora cât și datorită arderilor incomplete.

Și dioxidul de azot este cunoscut ca fiind un gaz foarte toxic atât pentru oameni cât și pentru animale. Expunerea la concentrații ridicate poate fi fatală, iar la concentrații reduse afectează țesutul pulmonar.Populația expusă la acest tip de poluanți poate avea dificultăți respiratorii, iritații ale căilor respiratorii, disfuncții ale plămânilor. Expunerea pe termen lung la o concentrație redusă poate distruge țesuturile pulmonare ducând la emfizem pulmonar. Persoanele cele mai afectate de expunerea la acest poluant sunt copiii.

Oxizii de azot se formează în procesul de combustie atunci când combustibilii sunt arși la temperaturi înalte, dar cel mai adesea ei sunt rezultatul traficului rutier, activităților industriale, producerii energiei electrice.

Primăria Capitalei: Suprafața de spațiu verde în Capitală a crescut

Prinicipala barieră împotriva poluării o reprezintă spațiul verde, iar potrivit Primăriei Capitalei, la acest capitol Bucureltiul stă bine. Astfel, potrivit Cadastrului Verde al Capitalei, suprafaţa verde pe cap de locuitor în Bucureşti este de 23,21 metri pătraţi, potrivit normelor impuse de UE. Tot Uniunea Europeană obligă ca până în 2013 Capitala să ajungă la 26 de metri pătraţi se pațiu verde pe cap de locuitor.

Pe primul loc la suprafața de spațiu verde pe cap de locuitor este Sectorul 1 cu 77,19, asta în condiţiile în care această zonă administrativă are multe parcuri, pădurea Băneasa, dar și un număr mai mic de locuitori comparativ cu alte sectoare. Pe locul doi se situează Sectorul 4, cu 21,12 mp/locuitor, pe trei Sectorul 6 cu 17.71 mp/locuitor, iar pe locurile 4 și 5 sectorul 3 cu 16,27 mp/locuitor, respectiv Sectorul 5 cu 12,80 mp/locuitor. Pe ultimul loc, este sectorul 2, cu doar 12,43 metri pătraţi de spaţii verzi pe cap de locuitor.
trafic-1024x819.jpg (274.35 KB; downloaded 2579 times)

 


Re: News subway guru

Constanda vinde Primăriei Capitalei la preț dublu terenuri în Satul Francez
26 Apr, 16:16
http://b365.ro/news/constan ... ret-dublu/
Costică Constanda a intrat la negocieri cu reprezentanții Primăriei Capitalei. Omul de afaceri este dipus să renunțe la despăgubirile de 165 milioane euro pe care municipalitatea ar fi obligată să i le plătească, dacă Primăria cumpără terenuri în suprafață de 6.000 metri pătrați în Satul Francez la prețul de 4.000 euro/metru pătrat. Constanda a primit terenuri în Satul Francez tot de la Primăria Capitalei în schimbul celor din Parcul Bordei.
Conform unei decizii a Tribunalului București, Primăria Capitalei ar trebui să îi plătească lui Costică Constanda despăgubiri de 165 milioane euro pentru de contractul de schimb pentru terenul şi construcţiile din Satul Francez şi pentru terenul din Parcul Bordei.

În urmă cu câteva zile, omul de afaceri s-a prezentat la Primăria Capitalei cu câteva propuneri. Astfel, în schimbul renunțării la despăgubirile de 165 milioane euro, Constanda cere reprezentanților Primăriei să accepte un schimb de terenuri. Constanda vrea să ofere municipalităţii terenuri în Satul Francez, în suprafaţă de aproximativ 16.000 metri pătraţi. În schimb, omul de afaceri vrea de la municipalitatea bucureşteană terenuri în aceeaşi zonă, în suprafaţă de 10.000 mp, iar diferenţa de 6.000 mp să fie plătită de Primăria Capitalei, la preţul de 4.000 de euro/mp, dublu față de cel al pieței.

“La discuție au participat șefii oragnizaților politice din Consiliul General și Comisia Juridică. Primarul general, care este în proces cu Constanda, nu a participat. Nici PDL nu a fost invitat. Eu cred că la această discuție trebuiau să participe apărătorii noștri aleș șii primarul general. Nici apărătorii noștri nu au fost invitați”, a declarat consilierul general Călin Murg (PDL).

Istoria confilictului dintre Constanda și Primăria Capitalei

Potrivit unei cronologii a situaţiei legate de cazul Constanda, prezentate de Asociaţia Salvaţi Bucureştiul, prin deciziile 1324 şi 1325 din 05.09.2003 ale primarului Traian Băsescu, Tudor Dumitru şi Lincaru Eugen au fost împroprietăriţi cu Parcul Bordei, în schimbul terenului pe care aceştia îl revendicaseră în Satul Francez.

Soţii Constanda au cumpărat ulterior Parcul Bordei de la Tudor Dumitru şi Lincaru Eugen.

Soţii Constanda au solicitat Consiliului General al Municipiului Bucureşti emiterea unui Plan Urbanistic Zonal care să le permită construirea în parc a unui complex rezidenţial. Consiliul General al Municipiului Bucureşti a refuzat, motivând că Planul Urbanistic General prevede destinaţia de spaţiu verde, cu posibilitatea de construire pe maximum 15% din suprafaţa parcului şi numai în scopul păstrării destinaţiei de parc.

Soţii Constanda s-au adresat instanţei, afirmând că refuzul Consiliului General de a aprobă Planul Urbanistic Zonal le afectează dreptul la proprietate. Consiliul General s-a apărat spunând că este de competenţă să să decidă păstrarea destinaţiei de parc prevăzută de Planul Urbanistic General. Printr-o sentinţă a Tribunalului Bucureşti confirmată de decizia 1146 din 21 iunie 2007 a Curţii de Apel Bucureşti, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a fost obligat să aprobe Planul Urbanistic Zonal şi să plătescă daune de 17 milioane euro.

Prin Ordonanţa de Urgenţă 114/2007, emisă de Guvernul Tăriceanu pe 17 octombrie 2007 şi publicată în Monitorul Oficial din 22 octombrie 2007, se interzice schimbarea destinaţiei spaţiilor verzi, inclusiv private. Astfel, ordonanţa ar fi împiedicat punerea în aplicare a deciziei Curţii de Apel Bucureşti, Parcul Bordei ar fi rămas parc, iar Primăria ar fi trebuit să plătească penalităţile de 17 milioane euro.

În 3 octombrie 2007 însă, între municipalitate şi soţii Constanda s-a semnat un acord prin care Municipalitatea primea Parcul Bordei în schimbul Satului Francez. Municipalitatea se obliga să acorde soţilor Constanda anumiţi coeficienţi urbanistici în Satul Francez (CUT 3,5, înălţime maximă P+5 = 21 m) iar soţii Constanda renunţau la daunele de 17 milioane euro. Înţelegerea a fost aprobată prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 270 din 3 octombrie 2007 şi precizată în Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 5 din 17 ianuarie 2008.

Soţii Constanda au propus Consiliului General un Plan Urbanistic Zonal pentru Satul Francez cu CUT de 3,5 dar cu o înălţime mai mare, 28 metri, motiv pentru care Planul Urbanistic Zonal a fost respins în două şedinţe. La o a treia, pe 30 septembrie 2009, proiectul nu a fost discutat din lipsă de cvorum. 30 septembrie 2009 era ultima dată la care Planul Urbanistic Zonal putea fi aprobat de Consiliul General, după acea dată intrând în vigoare modificarea Legii urbanismului 350/2001 prin OG 27/2008. După această dată, CUT pentru Satul Francez putea fi cel mult 2,4.

Pe 20 ianuarie 2010, soţii Constanda s-au adresat Tribunalului Bucureşti prin dosarul 2008/3/2010 reclamând că Municipalitatea nu şi-a respectat contractul aprobat prin Hotărârea 5/2008. Ei solicitau anularea contractului şi repunerea în situaţia iniţială (adică proprietatea Parcului Bordei să revină soţilor Constanda, iar Satul Francez Municipalităţii). Întrucât Parcul Bordei a intrat între timp în domeniul public, ei solicitau despăgubiri conform valorii de piaţă a acestuia în 2008. Soţii Constanda solicitau municipalităţii suma de 200 de milioane de euro, însumând sumă iniţială de 17 milioane euro şi dobânzi.

Prin Hotărârea 350 din 17 decembrie 2010, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat Planul Urbanistic Zonal solicitat de soţii Constanda pentru Satul Francez.

Prin decizia pronunţată pe 6 iulie 2011 în dosarul 2008/3/2010, Tribunalul Bucureşti a acordat soţilor Constanda despăgubiri de aproximativ 165 de milioane euro.

 


Re: Stiri, noutati, perspective subway guru

Atenție, șoferi! Se restricționează traficul în centrul Capitalei, în week-end VEZI RUTE OCOLITOARE
04 May, 16:54 / B365
Brigada Rutieră din cadrul Direcției Generale de Poliție a Capitalei va restricționa, în week-end, traficul rutier pentru două evenimente sportive ce se vor desfășura în centrul Capitalei.
http://b365.ro/news/atentie ... colitoare/
Sâmbătă, în intervalul orar 11:00 – 15:00, în conformitate cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti se va desfăşura un eveniment ciclist sportiv organizat de Ministerul Afacerilor Externe, pe traseul bd. Naţiunile Unite – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie (sensul dinspre gardul Palatului Parlamentului) – str. Izvor – bd. Naţiunile Unite.

Astfel, Brigada Rutieră a Capitalei va dispune următoarele restricţii de circulaţie în intervalul orar 10:45 – 15:00:

- str. Izvor între Piaţa Arsenalului şi bd. B. P. Haşdeu;

- bd. Naţiunile Unite între str. B. P. Haşdeu şi Piaţa Naţiunile Unite;

- bd. Libertăţii între Splaiul Independenţei şi rond Coşbuc;

- Calea 13 Septembrie între bd. Libertăţii şi Piaţa Arsenalului (doar pe sensul de mers către Piaţa Arsenalului);

- str. B. P. Haşdeu între Splaiul Independenţei şi str. Izvor;

- bd. Unirii între bd. Regina Maria şi Piaţa Constituţiei;

- Piaţa Constituţiei.

Rute ocolitoare:

- Piaţa Unirii – bd. Regina Maria – bd. George Coşbuc – şos. Panduri – Calea 13 Septembrie;

- Splaiul Independenţei – Piaţa Unirii.

Duminică, în intervalul orar 12:00 – 12:45, în conformitate cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti se va desfăşura un cros organizat de Revista „Click! Sănătate” şi Direcţia Cultură, Învăţământ şi Turism din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, pe următorul traseu:

- Piaţa Charles de Gaulle – bd. Constantin Prezan – Arcul de Triumf – şos. Kiseleff (pe trotuarul din partea stângă) – Piaţa Victoriei – bd. Aviatorilor (pe trotuarul din partea stângă) – alveola Charles de Gaulle.

Circulaţia rutieră va fi restricţionată pe bd. Constantin Prezan între Piaţa Charles de Gaulle şi Arcul de Triumf, restul traseului fiind pe trotuar.

Rute ocolitoare:

- D.N. 1 – Piaţa Presei Libere – bd. Mărăşti – bd. Al. Averescu – bd. Ion Mihalache;

- bd. Aviatorilor – bd. N. Caramfil – bd. Aerogării – D.N 1.

Brigada Rutieră va dispune măsuri de fluidizare a traficului şi de prevenire a accidentelor şi solicită conducătorilor de autovehicule:

* să folosească autovehiculele personale cât mai puţin pentru a evita blocajele de trafic şi să opteze pentru mijloacele de transport în comun;

* să nu oprească ori să staţioneze decât în locurile special amenajate;

* să îşi păstreze calmul şi să nu claxoneze abuziv în cazul în care se află în zone aglomerate;

* să reducă viteza atunci când trec pe lângă grupurile de pietoni şi să evite, pe timpul deplasării, manifestările de natură a pune în pericol siguranţa lor, dar şi a celorlalţi participanţi la trafic.

Conducătorii de autovehicule sunt rugaţi să evite deplasarea în zonele în care se vor desfăşura evenimentele şi să respecte semnalele poliţiştilor rutieri aflaţi în trafic pentru devierea acestuia.

Problemele din trafic pot fi sesizate la numărul de telefon 021.9544.

 


Re: News subway guru

De ce nu plutesc bărcuțele pe Dâmbovița, deși râul are potențial pentru navigația de agrement
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 30371.html
8 mai 2012, 08:56 |  Autor: Diana Toea

 


Poza cu aglomerati din Pantelimon... mradulescu

Pai imaginile graiesc de la sine....
Nu e mai IMPORTANT un metrou acolo, decat doua statii si un depou In Bucurestii Noi?

Arata-mi un blocaj de genul asta intre Romana si Otopeni, ca ma impusc...

 


Re: News subway guru

Si nu e prevazut metrou acolo???
Ce 'nelinisti' te 'framanta'???

 


Re: News mradulescu

La Sfantu' Asteapta...
Cam m5 pana la Eroilor ne ia 2-3 ani..
Pana la Iancului inca pe-atat?

Cand noi aruncam banii pe depouri pentru magistrale inca nefinantate...

Ai vreo data precisa privind metroul din Pantelimon?

 


Re: News subway guru

Fals, de trei ori fals...
Din tot ce discutam noi aici M4 Straulesti, M5 integral si M6 integral au finantare 'asigurata'...iar ultimele doua au si 'cofinantare'...
In afara de 'off-topic' (alt cartonas galben) mai si debitezi aiureli...doar ca sa te afli 'in treaba'...probabil doar din dorintza de a induce lumea in eroare... :(

 


Re: News mradulescu

subway guru wrote:
Fals, de trei ori fals...
Din tot ce discutam noi aici M4 Straulesti, M5 integral si M6 integral au finantare 'asigurata'...iar ultimele doua au si 'cofinantare'...
In afara de 'off-topic' (alt cartonas galben) mai si debitezi aiureli...doar ca sa te afli 'in treaba'...probabil doar din dorintza de a induce lumea in eroare... :(


Pai despre M5 nu am zis nimic de finantare, doar ca in 3 ani so sa fim doar pana la Eroilor
Despre M6, chiar Monsieur Udriste, zilele astea, a declarat in presa ca numai 1/3 din finantare este asigurata..

Nu ca nu m-as bucura sa fie asigurat tot, dar oricum nu o sa fie gata mai devreme de 6-7 ani...

 


Re: News subway guru

Confunzi 'dramatic' finantarea cu co-finantarea...
Indiferent ce ai sa mai 'logorezi', daca nu e la 'locul care trebuie', eu nu am sa mai 'poluez' pe topice straine de 'subiect'!
Exista totusi o 'limita' la off-topic...

 


Re: News Costin

Acesta e topic de stiri, nu de pareri. Iar limita offtopicului a fost (din nou) intrecuta. O sa fac curat, nu inainte de a'l instiinta pe mradulescu de a patra plangere pe care am primit'o la adresa lui. De'aici incolo, administratorii decid, eu nu iau masuri la nivelul utilizatorilor...

 


Go to page:  1  ... 63 64 65 66 67 68 69  ... 123
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2325 forum members have written 424139 posts in 5280 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use