Topic: V3A-93M-EPC
343 posts, 153563 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- SprinterXP
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
SprinterXP
097 si 133 in statia "Pod Lacuri"
097 si 133 in statia "Pod Lacuri"
097 - 19 - 16.05.2011 (1024x768).jpg (459.2 KB; downloaded 5035 times)
133 - 23 - 16.05.2011 (1024x768).jpg (474.46 KB; downloaded 5026 times)
- fider
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
fider
Hmm... La drept vorbind daca vagoanele V3A modernizate de Faur puteau si mergeau cu 40-45km/h pe linia 41 nemodernizata nu cred ca asta e problema. De fapt, in mod ironic ce limiteaza demarajul la V3A-93 URAC este tocmai masa prea mica sau mai precis sarcina mica pe osie care reduce adeziunea. Vagonul ar putea frana mult mai bine daca ar fi incarcat si la mijloc (considerand franele de pe boghiul purtator BINE reglate ceea ce nu prea sunt). La demaraj nu se prea poate face mare lucru pentru ca sarcina pe boghiul 1 si 4 este mult prea redusa. Un TATRA accelereaza usor si pentru ca toate boghiurile sunt motoare dar, mai important, vagonul este bine echilibrat in zona mediana pe cand V3A a devenit tot mai usor. Chiar si asa TATRA T4-R patineaza daca este fortat si nu are vagonul incarcare asa ca trebuie sa nu uitam aspectele importante.
Dr2005 wrote:
Frumoase, rezistente dar... greoaie. Sunt cu 10 tone mai grele decât un V3A normal. Oare se vor putea ţine de program pe 25? Oricum, odată cu dispariţia Tatrelor, nu vom mai vedea tramvaie mergând cu mai mult de 40 km/h.
Hmm... La drept vorbind daca vagoanele V3A modernizate de Faur puteau si mergeau cu 40-45km/h pe linia 41 nemodernizata nu cred ca asta e problema. De fapt, in mod ironic ce limiteaza demarajul la V3A-93 URAC este tocmai masa prea mica sau mai precis sarcina mica pe osie care reduce adeziunea. Vagonul ar putea frana mult mai bine daca ar fi incarcat si la mijloc (considerand franele de pe boghiul purtator BINE reglate ceea ce nu prea sunt). La demaraj nu se prea poate face mare lucru pentru ca sarcina pe boghiul 1 si 4 este mult prea redusa. Un TATRA accelereaza usor si pentru ca toate boghiurile sunt motoare dar, mai important, vagonul este bine echilibrat in zona mediana pe cand V3A a devenit tot mai usor. Chiar si asa TATRA T4-R patineaza daca este fortat si nu are vagonul incarcare asa ca trebuie sa nu uitam aspectele importante.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
shoppy
Asta cu ingreunarea s-a dovedit la CFR ca ingreunarea cu 10% a unui EA nu da rezultate decat teoretice la aderenta.
Lafel nici numarul de osii motoare, avem electrice cu 4 osii motoare mai puternice (si cu vreo 40 de tone mai usoare) decat cele cu 6 osii motoare.
Raspunsul e clar si din nefericire nu la indemana RATB (a se citi ICPE-SAERP): nisipar controlat electronic pe fiecare boghiu si sistem anti-patinaj controlat electronic pe fiecare osie(sau macar pe fiecare met/boghiu ca la V3A met-ul e pe boghiu nu pe osie).
Asta cu ingreunarea s-a dovedit la CFR ca ingreunarea cu 10% a unui EA nu da rezultate decat teoretice la aderenta.
Lafel nici numarul de osii motoare, avem electrice cu 4 osii motoare mai puternice (si cu vreo 40 de tone mai usoare) decat cele cu 6 osii motoare.
Raspunsul e clar si din nefericire nu la indemana RATB (a se citi ICPE-SAERP): nisipar controlat electronic pe fiecare boghiu si sistem anti-patinaj controlat electronic pe fiecare osie(sau macar pe fiecare met/boghiu ca la V3A met-ul e pe boghiu nu pe osie).
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
Dr2005
Pentru o aderenţă mai bună, ai nevoie de control la patinare. La EA-urile modernizate (cele modernizate ca lumea, cu IGBT, nu doar cu manşă ICOL) s-a rezolvat problema patinării (cel puţin teoretic) prin reglarea continuă a forţei de tracţiune (la cele cu graduator se putea depăşi forţa de aderenţă când se ,,sărea" de pe o caracteristică pe alta). Deci, la CH-PPC ar trebui să fi fost rezolvat, măcar parţial, patinajul. Desigur, există şi sistem anti-patinare, în care se bagă o fisă de 5 bani sau i se scoate siguranţa din panou.
Apropo de osii... V3A-ul are 4 osii motoare din 8. Tatra are 4 din 4 (8 din 8 la cupluri). Aici apar problemele de aderenţă.
Pentru o aderenţă mai bună, ai nevoie de control la patinare. La EA-urile modernizate (cele modernizate ca lumea, cu IGBT, nu doar cu manşă ICOL) s-a rezolvat problema patinării (cel puţin teoretic) prin reglarea continuă a forţei de tracţiune (la cele cu graduator se putea depăşi forţa de aderenţă când se ,,sărea" de pe o caracteristică pe alta). Deci, la CH-PPC ar trebui să fi fost rezolvat, măcar parţial, patinajul. Desigur, există şi sistem anti-patinare, în care se bagă o fisă de 5 bani sau i se scoate siguranţa din panou.
Apropo de osii... V3A-ul are 4 osii motoare din 8. Tatra are 4 din 4 (8 din 8 la cupluri). Aici apar problemele de aderenţă.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
shoppy
Chiar vroiam sa scriu un mesaj cu legatura la de cate ori are mai multe clase au aia care au facut algoritmul de reglare continua a fortei de tractiune fata de ala care scoate siguranta din panou, da mai bine o las moarta, oricum, cine si-a rupt coatele pe bancile scolii a inteles ideea.
Chiar vroiam sa scriu un mesaj cu legatura la de cate ori are mai multe clase au aia care au facut algoritmul de reglare continua a fortei de tractiune fata de ala care scoate siguranta din panou, da mai bine o las moarta, oricum, cine si-a rupt coatele pe bancile scolii a inteles ideea.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
Gabi23
A mai fost cosmetizat? (vagonul fusese retinut de la traseu din cauza problemelor majore la caroserie)
SprinterXP wrote:
359 la R.A.T.B. Titan
A mai fost cosmetizat? (vagonul fusese retinut de la traseu din cauza problemelor majore la caroserie)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
Gabi23
326 pe Bd. Th. Pallady
326 pe Bd. Th. Pallady
326 - 19 - 18.05.2011.JPG (689.72 KB; downloaded 5255 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
Gabi23
014 la intersectia Calea Rahovei - Sos. Progresului
014 la intersectia Calea Rahovei - Sos. Progresului
014 - 23 - 22.05.2011.JPG (582.08 KB; downloaded 5093 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
Utilizator anonim
Incepand cu 1 iunie nu mai este nici unul titular pe 34 si au interzis pe aceasta linie.
246 pe Basarab.
Incepand cu 1 iunie nu mai este nici unul titular pe 34 si au interzis pe aceasta linie.
246 pe Basarab.
IMG_7987.JPG (310.08 KB; downloaded 4905 times)
IMG_8093.JPG (341.47 KB; downloaded 4909 times)
IMG_8166.JPG (360.6 KB; downloaded 4905 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
ByOnu
Inteleg ca nu mai sunt titulare, dar de ce au si 'interzis'?
Utilizator anonim wrote:
...au interzis pe aceasta linie - 34...
Inteleg ca nu mai sunt titulare, dar de ce au si 'interzis'?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
Utilizator anonim
Aceasta decizie a fost luata de cei de la Dudesti. Decizie foarte buna dupa parerea mea, au destule CH PPC/LF sa tina turele din 34 fara probleme.
Aceasta decizie a fost luata de cei de la Dudesti. Decizie foarte buna dupa parerea mea, au destule CH PPC/LF sa tina turele din 34 fara probleme.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
Utilizator anonim
246 si 352 in a doua zi de teste pe Basarab.
246 si 352 in a doua zi de teste pe Basarab.
IMG_8397.JPG (208.74 KB; downloaded 4813 times)
IMG_8406.JPG (203.12 KB; downloaded 4812 times)
IMG_8438.JPG (334.66 KB; downloaded 4811 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele V3A-93M-EPC
Utilizator anonim
137, 246, 352 in a doua zi de teste pe Basarab.
137, 246, 352 in a doua zi de teste pe Basarab.
IMG_8456.JPG (408.7 KB; downloaded 4814 times)
IMG_8457.JPG (258.08 KB; downloaded 4814 times)
IMG_8458.JPG (257.48 KB; downloaded 4814 times)
IMG_8459.JPG (278.44 KB; downloaded 4813 times)
📖 Pagination options