Topic: Tatra T4R
2752 posts, 716578 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
La Iasi, unde aveau nevoie mare de Tatre pentru ca Timisurile se stricau, iar V58 nu mai mergeau prin centru decat cu mici exceptii, vagoanele slave aveau inclusiv faruri si lampi de ceata (sau ce becuri mai aveau unele montate) in functiune. Farurile chiar functionau, desi luminau fundul vagonului din fata, dar luminau mai slab (nu stiu daca la T4R lampile de pozitie, daca exista asa ceva, sunt montate in lampa farului).
La Bucuresti, nu-mi amintesc cum erau tatrele in anii '80, insa undeva prin anii '90, cabina dela vagonul "remorca" mi s'a parut foarte descompletata, lipseau elemente dela bord, e adevarat pe atunci doar beculete si poate ceva butoane, dar faruri cred ca inca mai aveau. In schimb la trenuri urbane (2 x VxA), vagonul "remorca" parea intact.
La Iasi, unde aveau nevoie mare de Tatre pentru ca Timisurile se stricau, iar V58 nu mai mergeau prin centru decat cu mici exceptii, vagoanele slave aveau inclusiv faruri si lampi de ceata (sau ce becuri mai aveau unele montate) in functiune. Farurile chiar functionau, desi luminau fundul vagonului din fata, dar luminau mai slab (nu stiu daca la T4R lampile de pozitie, daca exista asa ceva, sunt montate in lampa farului).
La Bucuresti, nu-mi amintesc cum erau tatrele in anii '80, insa undeva prin anii '90, cabina dela vagonul "remorca" mi s'a parut foarte descompletata, lipseau elemente dela bord, e adevarat pe atunci doar beculete si poate ceva butoane, dar faruri cred ca inca mai aveau. In schimb la trenuri urbane (2 x VxA), vagonul "remorca" parea intact.
- darknight
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Gabi23
Da, au fost cazuri de vagoane refuzate la RK pentru ca nu aveau toate componentele, ce-i drept nu era vorba despre Tatra, ci despre V3A. Un vagon trebuie sa ajunga la RK "complet" cu toate componentele sale. La uzina sunt casate piesele defecte/uzate si sunt inlocuite cu altele noi. De aceea majoritate vagoanelor sunt pregatite pentru RK la depou intai. Asa de exemplu pantograful cu patina de grafit al V3A-93-ului 280 este acum montat pe V3A-93M-Faur 282. Dar 280 a plecat cu un pantograf cu patina de grafit la uzina si tot asa se va intoarce dupa RK, pentru ca in dosarul vagonului scrie ca are astfel de pantograf. De ce credeti oare ca nici un vagon nu ajunge singur la RK ci doar "ajutat" de utilitare...
Dominatrix wrote:
Dar URAC'ul poate refuza vagonul la RK fiindca e prea descompletat. Cazuri de acest gen au fost?
Da, au fost cazuri de vagoane refuzate la RK pentru ca nu aveau toate componentele, ce-i drept nu era vorba despre Tatra, ci despre V3A. Un vagon trebuie sa ajunga la RK "complet" cu toate componentele sale. La uzina sunt casate piesele defecte/uzate si sunt inlocuite cu altele noi. De aceea majoritate vagoanelor sunt pregatite pentru RK la depou intai. Asa de exemplu pantograful cu patina de grafit al V3A-93-ului 280 este acum montat pe V3A-93M-Faur 282. Dar 280 a plecat cu un pantograf cu patina de grafit la uzina si tot asa se va intoarce dupa RK, pentru ca in dosarul vagonului scrie ca are astfel de pantograf. De ce credeti oare ca nici un vagon nu ajunge singur la RK ci doar "ajutat" de utilitare...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dominatrix
Tom wrote:Si in anii '80, vagoanele slave de Tatra aveau farurile lipsa, ba chiar si "capacele acelea" care acopera locurile farurilor lipsa ale vagonului 2 lipseau in unele cazuri. La urbanele 2 x V3A, slave'ul cred ca era intact fiindca, conform tiparelor BDSM, am mai vazut inversati masterul cu slave'ul din cand in cand, si oricum ideea initiala a acestor trenuri urbane a fost aceea de a se adapta fluxurilor diferite de calatori, dorindu-se sa existe posibilitatea de cuplarea/decuplare a lor on the fly. Acest lucru nu a fost posibil, fiindca nu s-a reusit aprobarea cumpararii unor cuple automate pentru ele, dar asta e alta mancare de peste.
La Bucuresti, nu-mi amintesc cum erau tatrele in anii '80, insa undeva prin anii '90, cabina dela vagonul "remorca" mi s'a parut foarte descompletata, lipseau elemente dela bord, e adevarat pe atunci doar beculete si poate ceva butoane, dar faruri cred ca inca mai aveau. In schimb la trenuri urbane (2 x VxA), vagonul "remorca" parea intact.
gabynet wrote:In foarte multe moduri, depinde numai de imaginatia Masterului lor Vezi topicele despre CKD si Pragoimex Praha din sectiunea de tramvaie. Probabil ca exista si alte moduri de modernizare, doar sa nu iasa iar vreun Ghildush
Oare cum ar arata un tatra modernizat?
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
Cea mai simpla forma de modernizare ar fi cum sunt tramvaiele T4D aduse la Arad, Iasi, Craiova, Botosani, Galati si Braila.
Variante mai avansate sunt cele dela Chemnitz (DWA), Halle (MGB), Schwerin si din Cehia (ÄŒKD).
Variante mai putin avansate sunt la Bucuresti (URAC-GhilduSh).
Cea mai simpla forma de modernizare ar fi cum sunt tramvaiele T4D aduse la Arad, Iasi, Craiova, Botosani, Galati si Braila.
Variante mai avansate sunt cele dela Chemnitz (DWA), Halle (MGB), Schwerin si din Cehia (ÄŒKD).
Variante mai putin avansate sunt la Bucuresti (URAC-GhilduSh).
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Gabi23
Tramvaiele TATRA 4R, la data de 08.10.2010:
Casate/modernizate in modelul Bucur1 (14 vagoane): 3318, 3331, 3336, 3342, 3345, 3346, 3347, 3360, 3394, 3396, 3408, 3414, 3418, 3424.
Vagoane aflate in schema rosie (scaune) in salon (15 vagoane): 3309, 3310, 3319, 3325, 3328, 3340, 3362, 3363, 3370, 3375, 3376, 3384, 3398, 3431.
Vagoane aflate in schema portocalie (scaune) in salon (101 de vagoane): 3301, 3302, 3303, 3304, 3305, 3306, 3307, 3308, 3311, 3312, 3313, 3314, 3315, 3316, 3317, 3320, 3321, 3322, 3323, 3324, 3326, 3327, 3329, 3330, 3332, 3333, 3334, 3335, 3337, 3338, 3341, 3343, 3344, 3348, 3349, 3350, 3351, 3352, 3353, 3354, 3355, 3356, 3357, 3358, 3359, 3361, 3364, 3365, 3366, 3367, 3368, 3369, 3371, 3372, 3373, 3374, 3377, 3378, 3379, 3380, 3381, 3382, 3383, 3385, 3386, 3387, 3388, 3389, 3390, 3391, 3392, 3393, 3395, 3397, 3399, 3400, 3401, 3402, 3403, 3404, 3405, 3406, 3407, 3409, 3410, 3411, 3412, 3413, 3415, 3416, 3417, 3419, 3420, 3421, 3422, 3423, 3425, 3426, 3428, 3429, 3430.
Tramvaiele TATRA 4R, la data de 08.10.2010:
Casate/modernizate in modelul Bucur1 (14 vagoane): 3318, 3331, 3336, 3342, 3345, 3346, 3347, 3360, 3394, 3396, 3408, 3414, 3418, 3424.
Vagoane aflate in schema rosie (scaune) in salon (15 vagoane): 3309, 3310, 3319, 3325, 3328, 3340, 3362, 3363, 3370, 3375, 3376, 3384, 3398, 3431.
Vagoane aflate in schema portocalie (scaune) in salon (101 de vagoane): 3301, 3302, 3303, 3304, 3305, 3306, 3307, 3308, 3311, 3312, 3313, 3314, 3315, 3316, 3317, 3320, 3321, 3322, 3323, 3324, 3326, 3327, 3329, 3330, 3332, 3333, 3334, 3335, 3337, 3338, 3341, 3343, 3344, 3348, 3349, 3350, 3351, 3352, 3353, 3354, 3355, 3356, 3357, 3358, 3359, 3361, 3364, 3365, 3366, 3367, 3368, 3369, 3371, 3372, 3373, 3374, 3377, 3378, 3379, 3380, 3381, 3382, 3383, 3385, 3386, 3387, 3388, 3389, 3390, 3391, 3392, 3393, 3395, 3397, 3399, 3400, 3401, 3402, 3403, 3404, 3405, 3406, 3407, 3409, 3410, 3411, 3412, 3413, 3415, 3416, 3417, 3419, 3420, 3421, 3422, 3423, 3425, 3426, 3428, 3429, 3430.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
3307+3420 a fost primul tramvai T4R pe care l-am vazut in aceasta schema de culoare. 3307 era insa putin diferit, avea si partea de sus portocalie (din cate imi amintesc), oricum era diferit decat restul vagoanelor.
3307+3420 a fost primul tramvai T4R pe care l-am vazut in aceasta schema de culoare. 3307 era insa putin diferit, avea si partea de sus portocalie (din cate imi amintesc), oricum era diferit decat restul vagoanelor.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dominatrix
Interesant de observat ca pe vremea aceea se practica mai des schimabarea cuplurilor Tatra. Imi amintesc ca 3307 + 3420 a circulat in aceasta formatie destul de putin (cateva luni) dupa ce a fost vopsit in schema actuala. 3307 a fost cuplat apoi ca slave vagonului 3318, formula in care a circulat mult timp. Cu 3420 nu stiu ce au facut atunci. De asta am intrebat de ce acum nu prea se mai practica schimburi de acest gen. Trebuia sa ma gandesc ca UTI are ceva de-a face si cu asta…
Interesant de observat ca pe vremea aceea se practica mai des schimabarea cuplurilor Tatra. Imi amintesc ca 3307 + 3420 a circulat in aceasta formatie destul de putin (cateva luni) dupa ce a fost vopsit in schema actuala. 3307 a fost cuplat apoi ca slave vagonului 3318, formula in care a circulat mult timp. Cu 3420 nu stiu ce au facut atunci. De asta am intrebat de ce acum nu prea se mai practica schimburi de acest gen. Trebuia sa ma gandesc ca UTI are ceva de-a face si cu asta…
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
Eu l-am vazut destul de mult pe 3307 cu 3420, dar n'as putea spune cat timp, pentru ca il vedeam aproape in fiecare zi. Se mai fac si acum schimburi. 3313 mergea cuplat cu 3325, acum vad ca i-au schimbat perechea.
Eu l-am vazut destul de mult pe 3307 cu 3420, dar n'as putea spune cat timp, pentru ca il vedeam aproape in fiecare zi. Se mai fac si acum schimburi. 3313 mergea cuplat cu 3325, acum vad ca i-au schimbat perechea.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
Alt lucru care da o senzatie urata la vagoanele slave: nu exista perdele la cabina vatmanului. La Iasi erau fie geamuri mate, fie erau perdele, chiar si la vagoanele "remorca".
Alt lucru care da o senzatie urata la vagoanele slave: nu exista perdele la cabina vatmanului. La Iasi erau fie geamuri mate, fie erau perdele, chiar si la vagoanele "remorca".
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dominatrix
Eu personal prefer sa vad geamuri goale la vagoanele slave decat ziare si perdelute, fiindca oricum nu mai sunt folosite ca master.
Culmea e ca Tatrele au avut initial geamul de la cabina vatmanului fabricat dintr-o sticla mai speciala, albastru-inchis, prin care nu vedeai inauntru, dar vatmanul te vedea pe tine. In Cehia, am vazut multe Tatre de toate felurile, inclusiv K2'urile articulate, contemporane cu Tatrele noastre, care inca mai pastreza acest tip de geam. Asta era solutia anilor '70 in ÄŒSSR'ul comunist. In 2010, in Romania capitalista se pun perdelute si ziare (chiar si cu femei despuiate pe dinauntru cabinei- am vazut acum vreo 10 ani).
This is progress!
Eu personal prefer sa vad geamuri goale la vagoanele slave decat ziare si perdelute, fiindca oricum nu mai sunt folosite ca master.
Culmea e ca Tatrele au avut initial geamul de la cabina vatmanului fabricat dintr-o sticla mai speciala, albastru-inchis, prin care nu vedeai inauntru, dar vatmanul te vedea pe tine. In Cehia, am vazut multe Tatre de toate felurile, inclusiv K2'urile articulate, contemporane cu Tatrele noastre, care inca mai pastreza acest tip de geam. Asta era solutia anilor '70 in ÄŒSSR'ul comunist. In 2010, in Romania capitalista se pun perdelute si ziare (chiar si cu femei despuiate pe dinauntru cabinei- am vazut acum vreo 10 ani).
This is progress!
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
Cred ca m-am exprimat gresit. Intr'adevar era vorba de geamuri albastru-inchis (nu mai stiam exact culoarea, mi se pareau un fel de maro, ceva asemanator geamurilor fumurii la masini) prin care nu se vedea (sau se vedea voarte putin) in cabina vatmanului. Perdelele au aparut probabil odata cu inlocuirea acelor geamuri cu altceva, in functie de posibilitati.
La un moment dat, am vazut ca pe acele geamuri erau afisate diverse informatii, dela harta liniilor de transport in comun (la Iasi, unde incapea pe asa o suprafata) pana la diverse anunturi @ RAT(B/P/C) &c.
Ce poze erau in cabina, dela Playboy la Hustler, e cu totul altceva. Oricum, neavand controller la Tatra, manipulantul are ambele maini libere
Cred ca m-am exprimat gresit. Intr'adevar era vorba de geamuri albastru-inchis (nu mai stiam exact culoarea, mi se pareau un fel de maro, ceva asemanator geamurilor fumurii la masini) prin care nu se vedea (sau se vedea voarte putin) in cabina vatmanului. Perdelele au aparut probabil odata cu inlocuirea acelor geamuri cu altceva, in functie de posibilitati.
La un moment dat, am vazut ca pe acele geamuri erau afisate diverse informatii, dela harta liniilor de transport in comun (la Iasi, unde incapea pe asa o suprafata) pana la diverse anunturi @ RAT(B/P/C) &c.
Ce poze erau in cabina, dela Playboy la Hustler, e cu totul altceva. Oricum, neavand controller la Tatra, manipulantul are ambele maini libere
- Tom
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Tom
Iata si o poza cu primul cuplu de T4R in schema de culoare aproape actuala. Nu cunosc autorul fotografiei!! Este de pe internet sau poate chiar de pe unul din forumuri.
Iata si o poza cu primul cuplu de T4R in schema de culoare aproape actuala. Nu cunosc autorul fotografiei!! Este de pe internet sau poate chiar de pe unul din forumuri.
Bucharest 3420-3307.jpg (579.12 KB; downloaded 5008 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Gabi23
Aratau bine si in aceasta schema de vopsire, dupa parerea mea, mult mai reusita decat cea galbena oribila de la mijlocul anilor '90. Interesant mi se pare si faptul ca pe vremea acelei fotografii, vagonul avea si in spate placuta de traseu (in zilele noastre nu stiu daca ar rezista asa ceva), desi ar fi oarecum utila. Insa tinand cont ca Tatre avem acum doar pe 8, 25 si 47 merge si asa.
Aratau bine si in aceasta schema de vopsire, dupa parerea mea, mult mai reusita decat cea galbena oribila de la mijlocul anilor '90. Interesant mi se pare si faptul ca pe vremea acelei fotografii, vagonul avea si in spate placuta de traseu (in zilele noastre nu stiu daca ar rezista asa ceva), desi ar fi oarecum utila. Insa tinand cont ca Tatre avem acum doar pe 8, 25 si 47 merge si asa.
📖 Pagination options