Topic: Tatra T4R
2757 posts, 719729 views
📖 Pagination options
- electricianu
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
electricianu
in stare de functionare mai sunt circa 80 de tatre restul pina la 116 stau din lipsa de piese sau se asteapta casarea lor dar nu se intreaba nimeni ce facem cu v2at in care sau bagat bani grei si acum stau in depou din lipsa de piese care nu vor veni niciodata oricum politica conduceri este economie la maxim ,tatrele sunt consumatoare de curent la plecare in rest consuma putin
in stare de functionare mai sunt circa 80 de tatre restul pina la 116 stau din lipsa de piese sau se asteapta casarea lor dar nu se intreaba nimeni ce facem cu v2at in care sau bagat bani grei si acum stau in depou din lipsa de piese care nu vor veni niciodata oricum politica conduceri este economie la maxim ,tatrele sunt consumatoare de curent la plecare in rest consuma putin
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dominatrix
La drept vorbind, nu stiu cat se mai poate "trage" de niste vagoane vechi de aproape 40 de ani. De ce nu se ia in vedere achizitia unor vagoane second-hand in stare buna, e un mister.
In topicul despre Praga, aici: viewtopic.php?f=53&t=430&p=77443#p77443 ziceam ca se vor vinde in urmatorii 7-8 ani aproape 500 de vagoane Tatra, majoritatea fabricate in anii '80, si o buna parte modernizate cu chopper. Deja orase din Ucraina si Rusia s-au aratat interesate. La noi intereseaza pe cineva?
La drept vorbind, nu stiu cat se mai poate "trage" de niste vagoane vechi de aproape 40 de ani. De ce nu se ia in vedere achizitia unor vagoane second-hand in stare buna, e un mister.
In topicul despre Praga, aici: viewtopic.php?f=53&t=430&p=77443#p77443 ziceam ca se vor vinde in urmatorii 7-8 ani aproape 500 de vagoane Tatra, majoritatea fabricate in anii '80, si o buna parte modernizate cu chopper. Deja orase din Ucraina si Rusia s-au aratat interesate. La noi intereseaza pe cineva?
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
bercenicity
La noi ar fi Galati si Braila. Pe restul sistemelor facute anii 80 incap oare T3-urile?
La noi ar fi Galati si Braila. Pe restul sistemelor facute anii 80 incap oare T3-urile?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dominatrix
Da, incap, conform Standardului amintit de Dr2005 aici: viewtopic.php?f=16&t=274&start=14
Off-topic: la Braila, au fost doar 10 T4, primite de la Galati, nu si T3.
Da, incap, conform Standardului amintit de Dr2005 aici: viewtopic.php?f=16&t=274&start=14
Off-topic: la Braila, au fost doar 10 T4, primite de la Galati, nu si T3.
- Leo
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Leo
Eu apreciez la tatre faptul ca prind viteze mult mai mari fata de restul parcului si nu trancane din toate incheieturile cand se face trecerea peste un macaz etc.
Eu apreciez la tatre faptul ca prind viteze mult mai mari fata de restul parcului si nu trancane din toate incheieturile cand se face trecerea peste un macaz etc.
- alchimistul
-
Posted:
-
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
bercenicity
Multe din curbele noi au ciuperca sinei corugata (incretita) si toate tramvaiele vibreaza. Pe Tatre nu le ajuta nici lipsa suspensiei primare... Cred* ca fenomenul de incretire apare de la faptul ca sina exterioara nu e suprainaltata (spre deosebire de lucrarile EIELCC care aveau suprainaltare si sina tindea sa se franga la suduri mai degraba decat sa se increteasca) si de la faptul ca nu prea are deloc elasticitate sina fiind incastrata in beton
Spre exemplificare curbele lui 25 de la Eroii Revolutiei si daca nu ma insel curba Dr. Istrate-Trafic Greu.
* - cam toate studiile despre sina incretita (corrugated rail) sunt cu plata
LE: un sait-proiect cercetare finantat de EU: http://www.corrugation.eu
Si solutie: http://www.corrugation.eu/solutions/tramtrack.asp
Multe din curbele noi au ciuperca sinei corugata (incretita) si toate tramvaiele vibreaza. Pe Tatre nu le ajuta nici lipsa suspensiei primare... Cred* ca fenomenul de incretire apare de la faptul ca sina exterioara nu e suprainaltata (spre deosebire de lucrarile EIELCC care aveau suprainaltare si sina tindea sa se franga la suduri mai degraba decat sa se increteasca) si de la faptul ca nu prea are deloc elasticitate sina fiind incastrata in beton
Spre exemplificare curbele lui 25 de la Eroii Revolutiei si daca nu ma insel curba Dr. Istrate-Trafic Greu.
* - cam toate studiile despre sina incretita (corrugated rail) sunt cu plata
LE: un sait-proiect cercetare finantat de EU: http://www.corrugation.eu
Si solutie: http://www.corrugation.eu/solutions/tramtrack.asp
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dr2005
Şina încreţită apare (şi) din cauza patinajelor, iar când acestea sunt cauzate de roţi cu profil conic, la care nu există forţă de centraj, ele tind şi să uzeze excesiv ciuperca şinei (pe firul exterior sau interior, după cum vehiculul circulă cu insuficienţă de supraînălţare - se înclină spre exteriorul curbei - sau cu exces - se înclină spre interior -). Oricum, aici e vorba de un cumul de factori: curbe prost proiectate cu supralărgiri şi supraînălţări ori prea mici ori prea mari, vatmani care nu cunosc vitezele nominale pentru curbe şi circulă cum vor (în funcţie de cum stau cu graficul de circulaţie) şi tramvaie cu roţi necorespunzătoare.
Evident, mai apare şi problema dilatării... dar aici, în general, şina va face colţuri (în funcţie de locul pe care îl are să se dilate, de suduri ş.a.). Pentru prevenirea dilatării, e indicat să se lase rosturi de dilatare care, cu tehnologiile actuale, nu mai impun viteze de 5 km/h sau alte restricţii peste ele, deci nu fac probleme.
La Tatre, pe lângă vibraţiile datorate rulării şi cele datorate motoarelor electrice de tracţiune, călătorii mai resimt şi vibraţii de la grupul motor de 750 V - generator de 28 V (că nu au sursă statică) şi de la ventilatoarele motoarelor electrice de tracţiune. Evident, toate motoarele şi ventilatoarele au o suspensie elastică faţă de şasiu, cutie sau unde sunt ele amplasate, dar cauciucul îmbătrâneşte în timp şi mai trebuie înlocuit (ceea ce RATB nu face).
Şina încreţită apare (şi) din cauza patinajelor, iar când acestea sunt cauzate de roţi cu profil conic, la care nu există forţă de centraj, ele tind şi să uzeze excesiv ciuperca şinei (pe firul exterior sau interior, după cum vehiculul circulă cu insuficienţă de supraînălţare - se înclină spre exteriorul curbei - sau cu exces - se înclină spre interior -). Oricum, aici e vorba de un cumul de factori: curbe prost proiectate cu supralărgiri şi supraînălţări ori prea mici ori prea mari, vatmani care nu cunosc vitezele nominale pentru curbe şi circulă cum vor (în funcţie de cum stau cu graficul de circulaţie) şi tramvaie cu roţi necorespunzătoare.
Evident, mai apare şi problema dilatării... dar aici, în general, şina va face colţuri (în funcţie de locul pe care îl are să se dilate, de suduri ş.a.). Pentru prevenirea dilatării, e indicat să se lase rosturi de dilatare care, cu tehnologiile actuale, nu mai impun viteze de 5 km/h sau alte restricţii peste ele, deci nu fac probleme.
La Tatre, pe lângă vibraţiile datorate rulării şi cele datorate motoarelor electrice de tracţiune, călătorii mai resimt şi vibraţii de la grupul motor de 750 V - generator de 28 V (că nu au sursă statică) şi de la ventilatoarele motoarelor electrice de tracţiune. Evident, toate motoarele şi ventilatoarele au o suspensie elastică faţă de şasiu, cutie sau unde sunt ele amplasate, dar cauciucul îmbătrâneşte în timp şi mai trebuie înlocuit (ceea ce RATB nu face).
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Gabi23
Le-au reactivat pe 3403~3404, vazandu-le astazi in traseu. Probabil la schimb e alt ceva tras pe dreapta. Pana la casarea lor efectiva cred ca o sa tot vedem ping-pong cu vagoanele .
Le-au reactivat pe 3403~3404, vazandu-le astazi in traseu. Probabil la schimb e alt ceva tras pe dreapta. Pana la casarea lor efectiva cred ca o sa tot vedem ping-pong cu vagoanele .
- Axel
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Axel
- Axel
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Axel
- SprinterXP
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
SprinterXP
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Gabi23
La Tatre vad ca tot apar/dispar vagoane. Ies de la naftalina vagoane cum ar fi 3426-3425, 3344, 3304, 3380, 3403~3404 s.a. Dispar defecte altele cum ar fi 3316, 3330, 3406 s.a. Pana la casarea lor va fi o brambureala totala... Tatre care devenisera solo au fost recuplate la loc cu ceva (3303~3304, 3379~3380).
In schimb ma uitam azi ca este mentinuta in circulatie 3413, pe care daca ar fi dupa mine as trage-o imediat pe dreapta si as pune piesele sale pe ceva cu un aspect mai bun de someaza in depou. E jalnica, vibreaza in ultimul hal smucindu-te de pe scaun (am mers cu ea de la Unirii la Inox), aspectul interior cat si exterior este deplorabil. A fost tamponata recent cu ceva si inca se vad bine de tot urmele pe ea... In acest timp vagone gen 3320, 3367 etc. stau in depou... la "odihna".
3303~3304, 3322~3317, 3348~3344, 3361~3381
3303 - 8 - 02.11.2011 by Gabriel Dumitriu, on Flickr
3322 - 8 - 02.11.2011 by Gabriel Dumitriu, on Flickr
3344 - 25 - 02.11.2011 by Gabriel Dumitriu, on Flickr
3348 - 25 - 02.11.2011 by Gabriel Dumitriu, on Flickr
3361 - 25 - 02.11.2011 by Gabriel Dumitriu, on Flickr
La Tatre vad ca tot apar/dispar vagoane. Ies de la naftalina vagoane cum ar fi 3426-3425, 3344, 3304, 3380, 3403~3404 s.a. Dispar defecte altele cum ar fi 3316, 3330, 3406 s.a. Pana la casarea lor va fi o brambureala totala... Tatre care devenisera solo au fost recuplate la loc cu ceva (3303~3304, 3379~3380).
In schimb ma uitam azi ca este mentinuta in circulatie 3413, pe care daca ar fi dupa mine as trage-o imediat pe dreapta si as pune piesele sale pe ceva cu un aspect mai bun de someaza in depou. E jalnica, vibreaza in ultimul hal smucindu-te de pe scaun (am mers cu ea de la Unirii la Inox), aspectul interior cat si exterior este deplorabil. A fost tamponata recent cu ceva si inca se vad bine de tot urmele pe ea... In acest timp vagone gen 3320, 3367 etc. stau in depou... la "odihna".
3303~3304, 3322~3317, 3348~3344, 3361~3381
3303 - 8 - 02.11.2011 by Gabriel Dumitriu, on Flickr
3322 - 8 - 02.11.2011 by Gabriel Dumitriu, on Flickr
3344 - 25 - 02.11.2011 by Gabriel Dumitriu, on Flickr
3348 - 25 - 02.11.2011 by Gabriel Dumitriu, on Flickr
3361 - 25 - 02.11.2011 by Gabriel Dumitriu, on Flickr
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
Dominatrix
Gabi23 wrote:De unde se vede ca daca ar exista vointa ar mai putea circula 2-3 ani pana se aduce ceva nou (Doamne Ajuta). Daca pot fi carpite in depou, e clar ca daca s-ar cumpara piese ar mai putea trage de ele un timp. Dar NU SE VREA! Pentru ca, asa cum s-a stabilit, sunt destule guri care vor sa se rupa o bucata din marea placinta numita transport public in Bucuresti si inainte trebuie pregatit terenul...
La Tatre vad ca tot apar/dispar vagoane. Ies de la naftalina vagoane cum ar fi 3426-3425, 3344, 3304, 3380, 3403~3404 s.a. Dispar defecte altele cum ar fi 3316, 3330, 3406 s.a.
📖 Pagination options